Post-konstruktywizm a korzenie kulturowe Europy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Advertisements

Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Nauczyciel funkcjonariuszem publicznym Opracował Sierż. Jacek Palarz Komisariat Policji w Rydułtowach.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 206 w ŁODZI ul. Łozowa Łódź tel./fax
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Ul. Napoleońska 7/ Łódź tel./fax tel
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
Ul.T.Gajcego 7/ Łódź tel Szkoła Podstawowa nr 204 im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Przedmiot, adresaci działalności Głównym produktem, oferowanym przez firmę Spiritus Vitae jest zestaw do udzielanie pierwszej pomocy, który składa się.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
System edukacji w Polsce
Sześciolatek idzie do szkoły
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
O ochronie danych osobowych
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Twój kandydat na Przewodniczącego szkoły
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Sześciolatek idzie do szkoły
Umowa darowizny Mgr Aleksandra Pasek Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Jakość przyciąga.
Szkoła Podstawowa im. Janiny Sieklickiej w Czernicach Borowych
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Szkoła Promująca Zdrowie
kilka powodów dlaczego warto uczyĆ się matematyki
ZMIEŃ SZKOŁĘ- IDŹ NA WYBORY!
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
„Różnorodność przestrzenią dialogu”
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
Egzamin ucznia klasy ósmej
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Spotkanie z rodzicami rok szkolny 2017/ –
Szkoła zarządzająca wiedzą
KODEKS ETYKI Przygotowała Tamara Bużantowicz
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Post-konstruktywizm a korzenie kulturowe Europy Grzegorz Karwasz Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Toruń, 20.09.2010

Dydaktyka Wartości ↓ Cele ↓ Treści Metody → Multimedia

IX Zjazd PTF – resumé 1. sesji Prof. A. Męczkowska-Christiansen: neoliberalna [pozornie] dominująca wizja świata

IX Zjazd PTF – resumé 1. sesji Prof. B. Śliwerski: „każde życie indywidualne jest święte” (Oxford?) Pedagogika jako nauka empiryczna [niestety, przez fizyków] Potrzeba dobrych praktyk [tak, ale jakich?] Deprecjacja czystej teorii [ a w fizyce to nie?]

Ojciec „współczesnej” pedagogiki

Konstruktywizm Edukacja jest w swej istocie budowaniem mostów - przy tej orientacji szkoła będzie przejmować inną rolę – mniej będzie źródłem informacji zaś bardziej miejscem weryfikacji i systematyzacji i utrwalania wiedzy. St. Dylak, Nauczyciel konstruktywista w szkolnej klasie

Internet jako nauczyciel: czy jest to postęp wirtualny? Jako profesor i dziekan wydziału jestem zmuszony zabezpieczyć, działaniem lub interwencją, kierowanie edukacją studentów opierającą się o Internet. Z powodu raptownej komercjalizacji Internetu, jego znaczenie dla edukacji ulega deprecjacji [ulega postępującej kompromitacji]. Mam nadzieję, że możemy kierować nasze środki finansowe i nasza energię twórczą w kierunku rzeczywistej poprawy edukacji, nie tylko wirtualnej.

Post-konstruktywizm Szkoła miejscem konfrontacji (w obu znaczeniach) Zachowania w „stadzie”

Jedność kulturowa Europy Santa Maria Gloriosa, detta dei Frari

Post-konstruktywizm, oparty o wartości Karty Europejskiej Dziedzictwo kulturowe, religijne i humanistyczne Europy Zasady wolności, demokracji, poszanowanie praw osoby ludzkiej i wolności podstawowych Poszanowanie (tj. rządy) prawa

Post-konstruktywizm w szkole, oparty o wartości Karty Europejskiej Zasada wolności ucznia Ale: zasada odpowiedzialności (poszanowanie praw osób trzecich) Ale: Poszanowanie prawa

Post-konstruktywizm, w szkole europejskiej Przykład: uczeń (12 lat) wkłada nauczycielowi kosz na głowę Uczeń, jako nieletni, nie ponosi odpowiedzialności karnej Szkoła wymierza uczniowi sankcję (nie w myśl kodeksu karnego), więc jaką?

Post-konstruktywizm, w szkole europejskiej, c.d. Karta EU: prawo do nauki prawem ucznia, a obowiązkiem rodzica Uczeń, niekarnym traci prawo uczęszczania do szkoły („zawieszenie w prawach ucznia”) Rodzic, w myśl Kodeksu Rodzicielskiego, ma obowiązek zapewnianie dziecku prawa do nauki Nie realizując tego obowiązku, rodzic podlega przepisom Kodeksu Karnego

Post-konstruktywizm, w szkole europejskiej, c.d. Kluczem: zawieszenie w prawach ucznia Wymaga współpracy MEN i instytucji prawnych Ogólnie: w szkole obowiązują przepisy danej szkoły, jako że nie ma obowiązku rejonizacji Uczeń jest partnerem, w ramach prawnych tj. jego miejsce jest w ławce!

Post-konstruktywizm w szkole, oparty o dziedzictwo religijne Zasada wolności: rozum i wolna wola Zasada odpowiedzialności indywidualnej Decyzyjna rola jednostki „Panie wybacz, ale jeśli znajdę choćby pięciu sprawiedliwych?”

Post-konstruktywizm, w szerokiej europejskiej panoramie Dziękuję za uwagę!