Informacja i promocja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Advertisements

Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Departament Polityki Regionalnej Mój region w Europie Aktualizacja Planu komunikacji Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na.
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Opracowanie: Departament Polityki Regionalnej – Biuro Komunikacji i Pomocy Technicznej Wytyczne dotyczące promocji projektów dla beneficjentów w ramach.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Kim jesteśmy i co robimy … Polska Izba Żywności Ekologicznej to grupa przedsiębiorców będąca przedstawicielem branży żywności ekologicznej. Naszą misją.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
ZASADY PROMOCJI W EUROREGIONIE GLACENSIS KŁODZKO 16 lutego 2010 Szkolenie współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Załącznik nr 9 do SIWZ Nazwa i adres firmy: ………………………………………….………….
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Sześciolatek idzie do szkoły
Krajowe Centrum Europass
Pomorski Broker Eksportowy
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu
Informacja o maturze w 2018 roku
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Sześciolatek idzie do szkoły
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Zasady oznakowania projektów realizowanych w ramach POPT
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Przedszkole Promujące Zdrowie
Zmiany w Umowie i Projekcie
Fundusz Małych Projektów Interreg Polska – Saksonia
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
INSTRUKCJA.
Zgłoszenie do konkursu
Koszyk danych.
Podstawy informatyki Zygfryd Głowacz.
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Instrukcja.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Wymagania w zakresie promocji i informacji – logowanie
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Forum Komisji Dialogu Społecznego
ZAPROPONOWANYCH DZIAŁAŃ
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
KONCEPCJA PROPONOWANYCH DZIAŁAŃ
Zapis prezentacji:

Informacja i promocja

Kluczowe cele promocji Ambasador: Beneficjenci są ambasadorami programu w terenie – prowadzone przez nich działania informacyjno promocyjne mają przyczynić się do zwiększenia wśród społeczeństwa świadomości zmian na polsko słowackim pograniczu, w najbliższym otoczeniu, w codziennym życiu = poprawa jakości życia mieszkańców pogranicza. Kluczowym celem komunikacji prowadzonej przez beneficjenta, oprócz pokazania zmian jakie przynosi realizacja danego projektu jest podkreślenie, że jego przeprowadzenie było możliwe dzięki wsparciu Unii Europejskiej = utrwalanie pozytywnego wizerunku UE. Zagraniczny partner: Niezwykle ważne jest też podkreślanie, że projekty EWT to projekty realizowane przy udziale partnerów z różnych krajów. W przypadku programu Polska Słowacja należy kłaść nacisk na to, że projekt jest realizowany razem z zagranicznym partnerem i informować o zaletach takiej współpracy. Projekty transgraniczne są bowiem projektami, których efekt nie zostałby osiągnięty, gdyby były realizowane oddzielnie przez poszczególnych partnerów. odbiorcy: Promocja w wielu przypadkach odgrywa kluczową rolę, decyduje wręcz o powodzeniu bądź porażce projektu. Dobre oznakowanie projektu, aktualizowana strona internetowa, atrakcyjne wydarzenia promujące projekt (również po zakończonej realizacji), dobre relacje z mediami. Przykłady możemy mnożyć, istotne jest jednak podkreślenie, że to beneficjentom powinno zależeć na tym, by pozytywne komunikaty o ich projektach docierały do szerokiej grupy odborców. Zwiększenie wśród społeczeństwa świadomości zmian na polsko słowackim pograniczu. Beneficjenci są ambasadorami Programu. Transgraniczny charakter współpracy wartością dodaną Programu. Dotarcie do możliwe szerokiej grupy odbiorców.

Logotypy Wszystkie realizowane przez beneficjenta działania komunikacyjne powinny zawierać informację o otrzymaniu wsparcia poprzez zamieszczenie zintegrowanego logotypu programu Interreg PolskaSłowacja w materiałach informacyjnych i promujących projekt. W przypadku programu Polska-Słowacja, logotyp programu i symbol Unii Europejskiej zostały zintegrowane. Nie ma potrzeby dodatkowego wklejania symbolu Unii Europejskiej (flagi). W większości przypadków (tablice, plakaty, publikacje, dyplomy/certyfikaty, listy obecności itp.) zaleca się wykorzystywanie logotypu zawierającego również nazwę Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. Należy zwrócić szczególną uwagę, by napis Unia Europejska znajdujący się pod flagą był zawsze widoczny i czytelny. Logotyp należy stosować w kolorze, wersję jednobarwną można stosować wyłącznie w uzasadnionych przypadkach (grawerowania tablic w kamieniu, w szkle, metalu; w przypadku tablic wypalanych w drewnie oraz materiałów promocyjnych z grawerką. Logotyp powinien być zawsze umieszczony w widocznym miejscu, a jego wielkość należy dopasować do skali dokumentu lub materiału, na którym się pojawia. Przykład 3 logotypów w papierze firmowym beneficjenta. Brak miejsca na logo programu indywidualna konsultacja z WST.

Tekst Wszystkie realizowane przez beneficjenta działania komunikacyjne powinny zawierać informację o otrzymaniu wsparcia poprzez zamieszczenie zintegrowanego logotypu programu Interreg PolskaSłowacja w materiałach informacyjnych i promujących projekt. W przypadku programu Polska-Słowacja, logotyp programu i symbol Unii Europejskiej zostały zintegrowane. Nie ma potrzeby dodatkowego wklejania symbolu Unii Europejskiej (flagi). W większości przypadków (tablice, plakaty, publikacje, dyplomy/certyfikaty, listy obecności itp.) zaleca się wykorzystywanie logotypu zawierającego również nazwę Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. Należy zwrócić szczególną uwagę, by napis Unia Europejska znajdujący się pod flagą był zawsze widoczny i czytelny. Logotyp należy stosować w kolorze, wersję jednobarwną można stosować wyłącznie w uzasadnionych przypadkach (grawerowania tablic w kamieniu, w szkle, metalu; w przypadku tablic wypalanych w drewnie oraz materiałów promocyjnych z grawerką. Logotyp powinien być zawsze umieszczony w widocznym miejscu, a jego wielkość należy dopasować do skali dokumentu lub materiału, na którym się pojawia. Należy zawsze wykorzystywać logotypy z plików umieszczonych do pobrania na stronie programu. Modyfikacja logotypu programu jest niedozwolona.

Tablice informacyjne Zintegrowany logotyp Główny cel inwestycji Tytuł Tablice informacyjne wymagane są dla projektów infrastrukturalnych, które uzyskały wsparcie publiczne w wysokości ponad 500 tys. euro. Chodzi o całkowite wsparcie publiczne projektu – w przypadku projektów EWT stanowi to sumę wszystkich środków, jakie uzyskali łącznie wszyscy partnerzy projektu. Oznacza to, że w przypadku, gdy partner projektu „swoją” część projektu zrealizował przy wsparciu w wysokości 150 tys. euro, ale suma wsparcia wszystkich przedsięwzięć partnerów w ramach tego projektu przekracza 500 tys. euro, w każdej lokalizacji również konieczne będzie zainstalowanie takiej tablicy. Minimalne wymiary tablicy informacyjnej to 90x70cm. Tablica powinna zawierać: Informacje dotyczące czcionki, ilości tekstu opisane są w załączniku 7. Tytuł Nazwę PW i PP

Tablice informacyjne i pamiątkowe Tablica powinna zostać umieszczona w widocznym miejscu na terenie budowy, począwszy od pierwszego dnia prac związanych z realizacją projektu. Należy jednak pamiętać o zachowaniu ładu przestrzennego oraz umiaru w oznakowaniu. Nie później niż trzy miesiące po zakończeniu finansowym projektu beneficjent ma obowiązek umieścić na stałe tablicę pamiątkową Tablice pamiątkowe są obowiązkowe dla wszystkich projektów:  których całkowite wsparcie publiczne przekracza 500 tys. Euro;  które dotyczą zakupu środków trwałych lub finansowania działań w zakresie infrastruktury lub prac budowlanych. W przypadku inwestycji liniowych (np. szlaki, ścieżki rowerowe) zarówno tablice informacyjne jak i tablice pamiątkowe powinny znaleźć się na początku i na końcu odcinka będącego przedmiotem projektu.

Strona www w rozporządzeniu nr 1303/2013 Beneficjent ma obowiązek zamieszczenia na swej stronie internetowej (jeśli taka strona istnieje) krótkiego opisu projektu – przedstawiając jego cele i osiągnięcia oraz podkreślając, że otrzymał wsparcie finansowe Unii Europejskiej. Na stronie beneficjenta, w trakcie realizacji projektu, powinien znaleźć się w widocznym miejscu odsyłacz do zakładki zawierającej informacje o projekcie, np. w postaci baneru ze zintegrowanym logotypem, po kliknięciu na który użytkownik zostanie przekierowany w miejsce, gdzie znajduje się opis. Szczegółowe wytyczne prezentujące wzór informacji nt. projektu zamieszczanej na stronie beneficjenta dostępne są w Załączniku 7.

Wydarzenia Pamiętajmy że ambasadorem programu a więc i samego projektu jest beneficjent i to on najlepiej zna lokalną specyfikę odbiorców. Cenne wskazówki dotyczące organizacji wydarzeń prezentowane są w załączniku 7. Należy pamiętać że wydarzenia nie tylko informują o projekcie, lecz budują też wizerunek organizującej je instytucji. Wzmianka słowna o projekcie, programie i wsparciu Unii Europejskiej jest konieczna w trakcie wydarzeń organizowanych jako działania w danym projekcie, a także pożądana podczas wystąpień publicznych, briefingów z przedstawicielami mediów, wywiadów, czy konferencji prasowych, które mają związek z projektem. Ze strony WST będziemy wspierać swoim uczestnictwem oraz promocją organizowane przez beneficjentów wydarzenia. Jedną z możliwości będą wizyty studyjne (terenowe) pracowników WST w czasie realizacji projektu. Będzie można je połączyć z wydarzeniami promującymi inwestycję. Dodatkowo zachęcamy do śledzenia naszej story internetowej na której informujemy o planowanych wydarzeniach w tym DOFE, Dzień Europejskiej Współpracy.

Materiały promocyjne Planując zamówienie materiałów promocyjnych w ramach danego projektu należy wziąć pod uwagę kilka aspektów: czy materiały pasują do specyfiki projektu, jaka jest ich przydatność, czy uwzględniają wymogi dostępności. Ważnym jest aby każdy element materiału był oznakowany (przypadek paczek gdzie dawano jedynie naklejki na opakowaniu a produkty wewnątrz były bez logo). W przypadku materiałów o niewielkich rozmiarach (takich jak długopisy, pendrive’y) nie jest konieczne zamieszczanie nazwy funduszu. Umieszczany jest tylko zintegrowany logotyp programu. Wielkość logotypu musi być taka, by napisy w logotypie, a w szczególności znajdujący się pod flagą napis „Unia Europejska” były wyraźne i czytelne.

www.plsk.eu

Dobre praktyki „przed i po”

Konsekwencje złej promocji Mała rozpoznawalność Programu Brak osiągnięcia kluczowych celów Konsekwencje finansowe

KONTAKT www.plsk.eu Program Interreg PL-SK Wspólny Sekretariat Techniczny ul. Halicka 9 31-036 Kraków 12 444 15 00 agierat@plsk.eu kontakt@plsk.eu