23-25 października 2014 r. Zamość

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
XXXII Sympozjum Współczesna Gospodarka i Administracja Publiczna
2010 Przygotowania Polski do Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Zawody przyszłości.
SZPITALE W TRAKCIE PRZEKSZTAŁCEŃ W SPÓŁKI Z UWZGLĘDNIENIEM LICZBY SZPITALI W WOJEWÓDZTWACH I DANYCH DEMOGRAFICZNYCH Mieszkańcy 1-ogółem; 4-miasta.
Ekonomia społeczna – praktyki wdrażania Karolina Cyran-Juraszek.
PROGRAM BUDOWY SIECI „ROSzEFS”
Konferencja prasowa Zarządu Województwa Lubuskiego r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Ogólnopolskie prawybory studenckie 2 czerwiec 2009.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Rola PWSZ w innowacyjności, w regionach
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 17 października 2008 r. Anna Dobrowolska Dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Efekty SPO WKP –rola Ministerstwa.
Warunki dla konkurencyjności rynku szkolnictwa wyższego Gospodarka-Edukacja-Nauka Seminarium Otwartość, mobilność i umiędzynarodowienie uczelni, a konkurencyjność.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Dr hab. Agata Zagórowska, prof. PO
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Konferencja Agrotravel 2011 Panel 1 KREOWANIE MARKI WIEJSKIEGO PRODUKTU TURYSTYCZNEGO.
GOSPODARKA PRZESTRZENNA
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
Losy absolwentów ZSP Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Stalowej Woli
Strefowy Klaster Edukacyjny.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Edwarda F
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
WOJEWÓDZTWO jednostka podziału administracyjnego w Polsce/
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału rynku pracy Niespodziewany impuls: motywy kulturowe a dynamika rozwoju rynku pracy w regionie.
Zmiany w Planie działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Radziejowice, 17 czerwca 2015 r. Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju.
Współpraca nauka – biznes jako nowoczesna ścieżka wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw Komisja ds. Innowacyjności i Współpracy Nauki z Biznesem Regionalna.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Lubuska Rada Innowacji, Sulechów, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Sulechowie Edukacja i działalność badawczo-rozwojowa dla innowacji.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
1. Departament Funduszy Europejskich Wrocław, lipiec 2014.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Wg Pana Profesora Michała Troszyńskiego (GUS) Umieralność okołoporodowa wczesna w latach 1999 – 2008 Współczynnik umieralności >500g Województwo
Ministerstwo Zdrowia - decyzja o lokalizacji bazy w Gorzowie Wlkp. - POIiŚ: zakup śmigłowca- medicoptera (29 mln zł) Marszałek Województwa Lubuskiego.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Sytuacja na rynku pracy w województwie podkarpackim
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
(z wyłączeniem Działania 8 Plan komunikacyjny)
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
Zmiana Planu Operacyjnego KSOW na lata
Badanie Losów Absolwentów
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Środki UE z perspektywy w województwie kujawsko-pomorskim
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
Wyniki badania potencjału miast średnich w Polsce dla lokalizacji inwestycji z branży BPO/SSC/IT/R&D przeprowadzonego przez ABSL dla Ministerstwa Inwestycji.
Operacje zgłoszone do realizacji w ramach dwuletniego Planu operacyjnego KSOW na lata Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał opracowany przez.
BEZPIECZNE PRAKTYKI I ŚRODOWISKO 2019.
(z wyłączeniem Działania 8 Plan komunikacyjny)
Zapis prezentacji:

23-25 października 2014 r. Zamość XXI Zgromadzenie Plenarne Konferencji Rektorów Publicznych Szkół Zawodowych 23-25 października 2014 r. Zamość

Związek Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych z regionem mgr Joanna Augustyniak PWSZ AS w Wałbrzychu, zastępca kanclerza doktorantka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki w Jeleniej Górze

Zarządzanie strategiczne w szkolnictwie wyższym, na przykładzie wyższych szkół zawodowych Opiekun naukowy: prof. zw. dr hab. Jarosław Witkowski Teza badawcza Uczelnia rozwija się dzięki tworzeniu: konkurencyjnej oferty, sieci instytucji jednocześnie współpracujących na rzecz otoczenia społeczno-gospodarczego

Rozmieszczenie PWSZ-ów w kraju

Rozmieszczenie geograficzne państwowych wyższych szkół zawodowych w Polsce po 5 w woj. podkarpackim (Jarosław, Krosno, Przemyśl, Sanok, Tarnobrzeg) oraz w woj. wielkopolskim (Kalisz, Konin, Leszno, Piła, Gniezno); po 4 w woj. dolnośląskim (Jelenia Góra, Legnica, Wałbrzych, Głogów) oraz w woj. małopolskim (Tarnów, Nowy Sącz, Nowy Targ, Oświęcim); 3 w woj. lubelskim (Chełm, Biała Podlaska, Zamość);

Rozmieszczenie geograficzne państwowych wyższych szkół zawodowych w Polsce po 2 w woj. lubuskim: (Sulechów, Gorzów Wielkopolski), mazowieckim (Płock, Ciechanów), opolskim (Nysa, Opole), podlaskim (Łomża, Suwałki) i zachodniopomorskim (Wałcz, Koszalin); 1 w woj. kujawsko-pomorskim: (Włocławek), łódzkim (Skierniewice), śląskim (Racibórz), świętokrzyskim (Sandomierz), warmińsko- mazurskim (Elbląg).

Definicja REGIONU Region - terytoria określone historycznie lub kulturowo, obszary wydzielone na podstawie ich organizacji administracyjnej i politycznej, a także przestrzeń o określonych cechach ekonomicznych. Wyróżnia się regiony gospodarcze, administracyjne, urbanistyczne, krajobrazowe, społeczne, demograficzne, itd. Źródło: Strzelecki Z. (red.): Gospodarka regionalna i lokalna, PWN Warszawa, 2008.

Wyższe Szkolnictwo Zawodowe = (Professional Higher Education): kształcenie kadr na potrzeby lokalnego i regionalnego rynku pracy oraz działalność na rzecz rozwoju regionu, czyli silny związek z interesariuszami zewnętrznymi (przedsiębiorstwa i instytucje finansowe, organy samorządu terytorialnego i gospodarczego)

Działalność dydaktyczna - studia I stopnia Realizacja misji PWSZ Działalność dydaktyczna - studia I stopnia Liczba kierunków studiów: 68 Łączna liczba uprawnień: 354 (stan na 30.09.2014 r.) Liczba uprawnień - profil praktyczny: 201 (najpopularniejsze kierunki o profilu praktycznym: filologia, fizjoterapia, informatyka, kosmetologia, mechanika i budowa maszyn, pedagogika, pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, wychowanie fizyczne) Liczba uprawnień - profil ogólno akademicki: 153 Dane według systemu POL-on. Stan na 05.10.2014 r.

Działalność dydaktyczno-naukowa Nowe programy kształcenia powstałe w oparciu o KRK (brak związku ze standardami kształcenia): Bezpieczeństwo państwa (Racibórz) Finanse, rachunkowość i podatki (Legnica) E-administracja (Nowy Sącz) Gospodarka w ekosystemach rolnych i leśnych (Sanok) Informatyka w biznesie i administracji (Wałcz) Inżynieria testowa (Legnica) Inżynieria transportu i logistyki (Przemyśl) Nowe media, reklama, kultura współczesna (Sanok) Zarządzanie obszarami wiejskimi (Skierniewice)

Działalność dydaktyczna studia II stopnia Liczba kierunków studiów: 14 Łączna liczba uprawnień: 21 (stan na 05.10.2014 r.) Liczba uprawnień - profil praktyczny: 11 Liczba uprawnień - profil ogólno akademicki: 10

Liczba studentów (stan na 30. 11. 2012 r Liczba studentów (stan na 30.11.2012 r.) Źródło: Szkolnictwo wyższe 2012. Dane podstawowe Wyszczególnienie Liczba studentów (%) Uczelnie ogółem 1 676 927 (100%) Uczelnie publiczne ogółem 1 217 477 (72,6%) w tym PWSZ 77 831 (6,4/4,6%) Uczelnie niepubliczne ogółem 459 450 (27,4%)

Pracownicy uczelni (stan w dniu 31.12.2012 r.) Źródło: Opracowanie własne – Szkolnictwo Wyższe 2012. Dane podstawowe

2. Działalność naukowa Nazwa uczelni Kategoria naukowa Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży B Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej C w Legnicy Źródło: Komunikat Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 4 lipca 2014 r. o przyznanych kategoriach naukowych jednostkom naukowym (Dz. Urz. MNiSW z 2014 r., poz. 38)

Łączna wartości inwestycji: 29 238 620 529,63 zł Infrastruktura - Inwestycje w obszarze nauki i szkolnictwa wyższego (stan na 12.09.2014 r.) Łączna wartości inwestycji: 29 238 620 529,63 zł Wartość inwestycji w PWSZ: 1 166 369 239,58 zł (3,99%) Źródło: www.nauka,gov.pl

Inwestycje w poszczególnych województwach Województwo lubuskie Ogółem: - 367 587 981,96 zł PWSZ (Gorzów Wielkopolski, Sulechów) - 113 564 469,90 zł (10) – 30,9% Województwo podlaskie Ogółem: - 871 429 303,08 zł PWSZ (Suwałki, Łomża) - 134 287 394, 29 zł (10) – 15,4%

Inwestycje w poszczególnych województwach Województwo podkarpackie Ogółem: - 1 467 942 703,71 zł PWSZ (Sanok, Przemyśl, Krosno, Jarosław, Tarnobrzeg) - 207 164 400,62 zł (25) - 14,1% Województwo lubelskie Ogółem: - 2 154 079 051,78 zł PWSZ (Biała Podlaska, Chełm, Zamość) - 263 302 615,94 zł (19) – 12,2%

Inwestycje w poszczególnych województwach Województwo opolskie Ogółem: - 301  180 427, 79 zł PWSZ (Nysa, Opole) - 26 808 133, 99 zł (9) – 8,9% Województwo warmińsko-mazurskie Ogółem: - 734 292 155,56 zł PWSZ (Elbląg) - 41 543 409,53 zł (2) – 5,7%

Inwestycje w poszczególnych województwach Województwo małopolskie Ogółem: - 4 368 659 148,38 zł PWSZ (Oświęcim, Nowy Targ, Nowy Sącz, Tarnów) - 220 461 864,92 zł (8) – 5,1% Województwo dolnośląskie Ogółem : - 2 719 078 095,19 zł PWSZ (Głogów, Jelenia Góra, Legnica, Wałbrzych) - 109 297 825,39 zł (11) – 4,0%

Inwestycje w poszczególnych województwach Województwo wielkopolskie Ogółem: - 3 157 768 064,16 zł PWSZ (Leszno, Kalisz, Piła, Gniezno, Konin) - 2 889 465,00 zł (13) – 1,4% Województwo mazowieckie Ogółem: - 6 514 709 324,92 zł PWSZ (Ciechanów, Płock) - 638 860,00 zł (1) – 0,1%

Inwestycje w poszczególnych województwach Województwo zachodniopomorskie Ogółem: - 814 877 373,05 zł PWSZ (Koszalin, Wałcz) - 2 457 000,00 zł (1) – 0,3% Województwo kujawsko-pomorskie Ogółem: - 564 784 568,62 zł PWSZ (Włocławek) - 1 708 000,00 zł (2) – 0,3%

Inwestycje w poszczególnych województwach Województwo łódzkie Ogółem: - 1 391 849 069,89 zł PWSZ (Skierniewice) - 2 245 800,00 zł (1) – 0,2% Województwo śląskie Ogółem: - 1 770 181 973, 80 zł PWSZ (Racibórz) - brak

Inwestycje w poszczególnych województwach Województwo pomorskie Ogółem: - 1 489 687 325,48 zł PWSZ (brak) - brak Województwo świętokrzyskie Ogółem: - 550  513 962, 26 zł PWSZ (Sandomierz) - brak

Wyższe Szkolnictwo Zawodowe = (Professional Higher Education): kształcenie kadr na potrzeby lokalnego i regionalnego rynku pracy oraz działalność na rzecz rozwoju regionu, czyli silny związek z interesariuszami zewnętrznymi (przedsiębiorstwa i instytucje finansowe, organy samorządu terytorialnego i gospodarczego)

Realizacja misji PWSZ Budowa infrastruktury naukowo-badawczej Realizacja misji PWSZ Budowa infrastruktury naukowo-badawczej. Przykłady Kompleks laboratoriów naukowych (m.in. instalacji budowlanych, monitoringu środowiska, biologii i ekologii, materiałów budowlanych i żelbetu, mechaniki gruntów) w Elblągu; Centrum Badań nad Innowacjami w Białej Podlaskiej; Laboratorium Budownictwa w Centrum Studiów Inżynierskich w Chełmie; Centrum Doskonałości Badań Kół Zębatych w Kaliszu; Centrum Energetyki Odnawialnej w Sulechowie; Centrum Badań i Transferu Technologii w Zamościu.

Udział w klastrach Wschodni Klaster ICT – PWSZ w Zamościu (Przykłady): Wschodni Klaster ICT – PWSZ w Zamościu (informatyka i telekomunikacja); Klaster Medyczny MedCluster – PWSZ w Tarnowie (opieka zdrowotna); Klaster Metalowy Metalika – PWSZ w Wałczu (branża metalowa); Lubuski Klaster Metalowy – PWSZ w Gorzowie Wielkopolskim (przetwarzanie metali oraz wykonawstwo i podwykonawstwo wyrobów i półwyrobów stalowych); Wielkopolski Klaster Lotniczy – PWSZ w Kaliszu (przemysł lotniczy); Ogólnopolski Klaster Wspólnota Wiedzy i Innowacji w Inżynierii Produkcji – PWSZ w Nysie.

Inne formy działań Konferencje, seminaria, warsztaty, szkolenia; (przykłady): Konferencje, seminaria, warsztaty, szkolenia; Działalność sportowa; Działalność wydawnicza; Uniwersytety I Wieku, Akademie Dziecięce; Uniwersytety III Wieku; Festiwale Nauki; Działalność kulturalna (wystawy, wernisaże, koncerty itp.).

Kształcenie i promowanie kadr naukowych; PODSUMOWANIE. Podstawowe zadania szkół wyższych (według Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym) Kształcenie studentów w celu zdobywania wiedzy oraz umiejętności niezbędnych w pracy zawodowej; Kształcenie i promowanie kadr naukowych; Prowadzenie studiów podyplomowych, kursów i szkoleń w celu kształcenia nowych umiejętności niezbędnych na rynku pracy w systemie uczenia się przez cale życie; Działanie na rzecz społeczności lokalnych i regionalnych.

Funkcje PWSZ w regionie   w obszarze bazy ekonomicznej miasta - pełnią role pracodawców tworząc miejsca pracy dla kadry naukowej i pracowników administracji oraz rolę inwestora realizując projekty inwestycyjne ze środków budżetowych i funduszy europejskich; w obszarze społeczno-kulturowym – kształtują kapitał ludzki w postaci kadr dla gospodarki regionalnej i lokalnej; w obszarze lokalizacji - kształtują nową jakość przestrzeni miast (lokalizacja w centrum miast, tworzenie od podstaw nowych campusów akademickich, nowych rozwiązań architektonicznych i komunikacyjnych) w obszarze marketingu - tworzenie marki miasta i regionu, zwiększając konkurencyjność i atrakcyjność inwestycyjną miasta

kontakt: mgr Joanna Augustyniak Dziękuję za uwagę kontakt: mgr Joanna Augustyniak jaugustyniak@pwsz.com.pl

23-25 października 2014 r. Zamość XXI Zgromadzenie Plenarne Konferencji Rektorów Publicznych Szkół Zawodowych 23-25 października 2014 r. Zamość

prof. zw. dr hab. Elżbiety Lonc, przedstawiciela KRePSZ Sprawozdanie prof. zw. dr hab. Elżbiety Lonc, rektor PWSZ AS w Wałbrzychu, przedstawiciela KRePSZ w Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej KRASP

AKTYWNOŚCI 1. Udział w posiedzeniu Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej (8 stycznia 2013 r.), przewodniczący prof. dr hab. Włodzimierza Nykiel, rektor Uniwersytetu Łódzkiego Państwowa Agencja Współpracy Akademickiej, Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”, Program „Study in Poland”.

Ogólnopolskie spotkania (20 PWSZ) 2. Organizacja w PWSZ AS w Wałbrzychu dwóch konferencji nt. Międzynarodowej Współpracy Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych: I. 18-20 stycznia 2013 r. II. 23-24 stycznia 2014 r.; III. 22-23 stycznia 2015 r. (Komunikatu 1)

Ogólnopolskie spotkania (20 PWSZ) Przegląd „dobrych praktyk” współpracy międzynarodowej w uczelniach Internacjonalizacja kształcenia (mierniki, formy, promocja) Programy unijne (ERASMUS plus) Aplikacje o ECTS LABEL i DS Label) PWSZ w Forum Jednostek Współpracy Miedzynarodowej -

AKTYWNOŚCI 3. SEMINARIUM EURASHE „ BUILDING BRIDGES FOR A MORE PROFESSIONAL HIGHER EDUCATION” (Otocec, Slowenia, 16-17,X,2014) Projekt HAPHE (= Harmonising Approches to Professional Higher Education), dr hab. M. Frankowicz

Policy & Strategy Teaching & Learning Research & Innovation Wyższe Szkolnictwo Zawodowe Zatrudnialność

. PROFESSIONAL HIGHER EDUCATION SEMINARIUM EURASHE University lewel (poziom 6-8) University College (poziom 6 ) University of Applied Sciences (6+7) Univesrsity Community (5) Przegląd 17 HEI + 10 organizacji (Krajowa Izba Gospodarcza) PRZEWODNIK

. PROFESSIONAL HIGHER EDUCATION - Kryteria Oceny SEMINARIUM EURASHE Wilno, grudzień 2014 r.