Jak lider radzi sobie z krytyką?
Krytyka KRYTYCYZM - zdolność właściwej, zgodnej ze stanem faktycznym oceny otaczających zjawisk, ludzi, a także własnych przeżyć i postaw. KRYTYKA więc jest to działanie, które niesie za sobą komunikat dla odbiorcy o jego postawie bądź zachowaniu.
krytykę konstruktywną Krytyka Możemy wyróżnić: krytykę destrukcyjną, krytykę konstruktywną
Lider, a krytyka Wysyłasz komunikat krytyczny Przyjmujesz komunikat krytyczny
Jak krytykować? zastanów się nad tym, co chcesz osiągnąć nie odkładaj rozmowy na później umów się na spotkanie przygotuj się do rozmowy bądź konkretny dostrzegaj to, co pozytywne bądź spokojny traktuj swoją wypowiedź jak konkretny przekaz
Jak krytykować? skup się na najważniejszym problemie daj konkretne wskazówki bądź konkretny precyzyjnie wyrażaj swoje oczekiwania unikaj stereotypów nie używaj krzywdzących epitetów zakończ rozmowę czymś pozytywnym, przyjaznym
Przyjmowanie krytyki Nie zachowuj się defensywnie. Nie kontratakuj. Bądź konkretny. Poproś o sugestie, rady. Upewnij się, że rozumiesz wskazówki. Uzupełnij, albo zmień odpowiedź.
Przyjmowanie krytyki Polemizuj. Nie myśl o spotkaniu jak o meczu do wygrania. Jeżeli się myliłeś? Jeżeli argumenty stają się zbyt osobiste? Zakończ konstruktywnie.
Usłyszałeś krytykę? Co dalej... „Naszym celem jest uczyć się, jak przyjmować porażki w sposób inteligentny – by dalej próbować i przegrywać, przegrywać i dalej próbować”! Charlesa Kettinga
Co robić?
Uwierz w siebie!
ANKIETA Czy według Pani/Pana jesteśmy narodem najczęściej:
DZIĘKUJĘ!