Wewnątrzszkolne Ocenianie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Advertisements

Ocenianie postępów uczniów w kształceniu zawodowym
Podsumowanie I PÓŁROCZA roku SZKOLNEGO 2011/2012 Szkoła podstawowa –
Absencja uczniów.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Wewnątrzszkolny system oceniania
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007r. W SPRAWIE WARUNKÓW I SPOSOBU OCENIANIA, KLASYFIKOWANIA.
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Marek Białoń Witold Naglik
zmiany oceny z zachowania w Statucie Gimnazjum nr 2
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Wewnątrzszkolny system oceniania
Opracował Zespół Nauczycieli Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych
Projekt edukacyjny w gimnazjum
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa III.
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Rok 2013/2014.
Prawa i obowiązki ucznia…
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Wewnątrzszkolny system oceniania
Zespół Szkół Nr 2 w Bukownie
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
Nowe procedury i terminy. Podstawy prawne Ustawa z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 nr 256 poz. 2572), Ustawa z dnia 6 grudnia 2013.
Informator dla rodziców
Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. z 1996 roku nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami), 2) art.100 ustawy.
§ 26 (STATUTU PUBLICZNEGO GIMNAZJUM W NAWOJOWEJ) 1.Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów.
Projekt opracowany przez
OCENIANIE I KLASYFIKOWNIE NA PODSTAWIE
Sprawdzian szóstoklasisty
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
KONFERENCJA KREATYWNY NAUCZYCIEL- KREATYWNY UCZEŃ.
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 8 stycznia 2016 r. Rekrutacja do oddziałów sportowych i mistrzostwa sportowego na rok szkolny 2016/2017.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
„RAZEM ŁATWIEJ” - o sposobach przeciwdziałania zaburzeniom zachowania wśród uczniów 27 luty 2014r. Drezdenko.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
OBSZAR EWALUACJI Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki WYMAGANIE 1.4 Respektowane.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Praca metodą projektu edukacyjnego
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Ocenianie w Statucie szkoły
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Możliwość korzystania z dziennika elektronicznego przez rodziców.
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Wewnątrzszkolne Ocenianie

Ocenianiu w szkole podlegają: osiągnięcia edukacyjne ucznia, zachowanie ucznia,

Ocenianie zachowania

Śródroczne i roczne klasyfikacyjne oceny zachowania począwszy od klasy czwartej ustala się według następującej skali: 1) wzorowe; 2) bardzo dobre; 3) dobre; 4) poprawne; 5) nieodpowiednie; 6) naganne.

Wychowawca klasy dokonuje oceny zachowania uczniów: dwa razy w pierwszym okresie: do połowy listopada i na koniec semestru, dwa razy w drugim okresie: do końca marca zgodnie z terminami klasyfikacji rocznej ustalonymi w kalendarzu roku szkolnego.

Ocena zachowania ustalana jest w następującym trybie: 1)wychowawca klasy ocenia zachowanie ucznia w poszczególnych obszarach; 2) wychowawca zasięga opinii nauczycieli uczących - nauczyciele uczący ucznia oceniają zachowanie ucznia na swoich lekcjach; 3) każdy uczeń dokonuje samooceny; 4) wychowawca zasięga opinii uczniów danej klasy - wszyscy uczniowie danej klasy oceniają zachowanie każdego z uczniów; 5) w razie potrzeby wychowawca zasięga opinii zespołu pedagogiczno – psychologicznego sprawie oceny z zachowania; 6) wychowawca klasy, na podstawie uzyskanych informacji zawartych w pkt.1-5, formułuje ocenę zachowania ucznia; 7) ocena zachowania wystawiona przez wychowawcę jest ostateczna.

Oceny zachowania uwzględniają w szczególności siedem obszarów: 1) wywiązywanie się z obowiązków ucznia; 2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej; 3) dbałość o honor i tradycje szkoły; 4) dbałość o piękno mowy ojczystej; 5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób; 6) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią; 7) okazywanie szacunku innym osobom;

Obowiązki ucznia

Zasady korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń

Nagrody i kary

Szczegółowe informacje dotyczące niepożądanych zachowań uczniów oraz rodzaju konsekwencji zawiera dokument: Wybrane procedury postępowania w konkretnych sytuacjach trudnych

Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia

Ocenianie bieżące na drugim etapie edukacyjnym Skala ocen: stopień celujący – 6 stopień bardzo dobry – 5 stopień dobry – 4 stopień dostateczny – 3 stopień dopuszczający – 2 stopień niedostateczny – 1

Stosowanie znaki: „+” lub „-” – przy ocenach bieżących, np.– uczeń nieprzygotowany, bz. - brak zadania, 0 – uczeń nie pisał sprawdzianu, pracy klasowej lub kartkówki.

Formy pracy ucznia podlegające ocenie : Formy pisemne (praca klasowa, sprawdzian, kartkówka) Wypowiedzi ustne (odpowiedź, wystąpienia, prezentacje, praca w grupach, prace praktyczne, sprawność fizyczna, sprawność wokalna).

praca klasowa, sprawdzian są zapowiadane tygodniowym wyprzedzeniem wraz z podaniem zakresu zagadnień przez nauczyciela. Kartkówki mogą być niezapowiedziane i obejmują materiał z trzech ostatnich lekcji. w jednym tygodniu mogą odbyć się maksymalnie dwa sprawdziany i nie więcej niż jeden dziennie, uczeń ma prawo do jednokrotnej próby poprawiania oceny ze sprawdzianu, uczeń ma obowiązek systematycznie przygotowywać się do lekcji, uczeń ma prawo dwa razy w semestrze zgłosić przed rozpoczęciem lekcji nieprzygotowanie do zajęć. Prawo to nie dotyczy prac klasowych i sprawdzianów, nie ocenia się negatywnie ucznia w dniu powrotu do szkoły po dłuższej usprawiedliwionej nieobecności, częste braki zadań domowych i zeszytu mają wpływ na ocenę zajęć edukacyjnych i zachowania,

Zasady przeliczania punktów na ocenę: Poniżej 30% możliwych punktów – ocena niedostateczna, 30% - 49% - dopuszczający 50% - 74% - dostateczny 75% - 89% - dobry 90% - 99% - bardzo dobry 100% i/lub zadanie dodatkowe (do decyzji nauczyciela) – celujący.

Ogólne kryteria oceny klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych