Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
ZESPÓŁ SZKÓL SPECJALNYCH nr 8 w TYCHACH
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
WIADOMOŚCI – świadomie i celowo zdobyta i zapamiętana wiedza; UMIEJĘTNOŚCI – zdolność do wykonywania czynności (w tym zawodowych) w określonych warunkach.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
FB /ZSE.NowyTarg Z A P R A S Z A M Y.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Od 1 listopada 2015 roku rusza unijny projekt Erasmus+ "Our school is getting international!" G ł ówne cele projektu: podniesienie poziomu kluczowych kompetencji.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Londyn 2015/2016.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
 Projekty realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój ZAGRANICZNE STAŻ UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Absolwent UwB jako pracownik.
Zapis prezentacji:

Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06

PROJEKT W LICZBACH / OSOBY ODPOWIEDZIALNE Dofinansowanie 128 129 .00 euro Mobilności uczniów Cork 24 osoby Bolonia 24 Dyrektor szkoły ,szkolny koordynator projektu , opiekunowie wyjazdów ,pani księgowa, opiekunka strony internetowej szkolny opiekun praktyk, wychowawcy klas trzecich

Najważniejsza była motywacja do przejścia rekrutacji – testu z języka angielskiego, średnia ocen, zachowanie, podejście do obowiązków , napisanie cv, podpisanie regulaminów, obecność na spotkaniach. Wybraliśmy uczniów najlepszych, ale też daliśmy szansę uczniom z problemami – otrzymali rekomendację wychowawców, że poradzą sobie i nie zawiodą

Jak dobraliśmy stanowiska Uczniowie napisali CV w języku angielskim– poddając doświadczenie , zainteresowania ,znajomość języków i przedmioty , których się uczą Grupa włoska odbyła rozmowy na Skypie – mogła podać , gdzie chce pracować Grupa irlandzka miała rozmowę kwalifikacyjna w języku angielskim z cudzoziemcem w szkole Przed wyjazdem uczniowie otrzymali nazwy firm Na miejscu mieli obowiązek zorganizować swoje miejsce pracy , poprosić o pokazanie różnych stanowisk , w razie uzasadnionych problemów mogli poprosić o zmianę stanowiska lub firmy – były takie sytuacje

REZULTATY Uczniowie rozwinęli się zawodowo, nabyli praktyczne umiejętności, zdobyli certyfikaty, zwiększyła się ich elastyczność i mobilność jako przyszłych pracowników. Mają motywację do dalszej nauki. Przełamali bariery językowe. Napisali artykuły ze wspomnieniami z praktyk , stali się motywacją dla rówieśników i innych uczniów szkół zawodowych. Rozwinęli swoją tolerancję i zrozumienie międzykulturowe .Podnieśli swoją samoocenę , zwiększyła się ich asertywność i umiejętność radzenia sobie z problemami.

Wpływ na szkołę Szkoła zdobyła międzynarodowe doświadczenie i satysfakcję z trudu włożonego w przygotowanie projektu w ramach środków UE . Projekt przyczyni się do udoskonalenia programów i sposobów nauczania , da możliwość poprawy realizacji działań w innych projektach. Podniosła się jakość i atrakcyjność kształcenia, a w efekcie konkurencyjność absolwentów szkoły.

Ankieta ewaluacyjna UCZNIOWIE 100% zdobyło certyfikaty istotne na rynku pracy i czuje się lepiej przygotowanym do szukaniu odpowiednich stanowisk 98% uczestników lepiej orientuje się w działaniu firmy, poznało różne stanowiska, poprawiło komunikację w językach obcych ,2% nie ma zdania 99 % ocenia wyjazd pozytywnie , poleciło by bez wahania innym, 1%ma wątpliwości – wciąż czuje się niepewnie językowo i zawodowo 100% ocenia pozytywnie program stażu , potrafi wymienić cechy dobrego logistyka, spedytora

Komentarze i opinie uczniów „wyjazd na praktyki do Irlandii to najlepsza decyzja….. To niesamowita przygoda i szansa … To strzał w 10… To doświadczenie zawodowe i życiowe , krok dalej w karierze zawodowej… Szansa na przyszłość i wspomnienia… Tam nie ma wyjścia musisz się porozumiewać w języku obcym…”

Trudności w realizacji Nagromadzenie działań , duży nakład pracy mimo pomocy koordynatora zewnętrznego Rekrutacja – zmiany uczestników, sytuacje losowe Reorganizacja pracy szkoły- zastępstwa , praca w wakacje, szkolenie w weekendy Emocje uczestników – pierwszy wyjazd zagraniczny lot samolotem , rozłąka z rodziną, niepewność Księgowość – faktury międzynarodowe , różnice kursowe, interpretacja przepisów Przepisy ogólne – zagraniczne ubezpieczenia ,delegacje wyszukiwanie źródeł , odpowiednich reguł i zasad

Na stażu nie zawsze było łatwo ! Nowe miejsce , nowi ludzie , inna kultura , odmienne jedzenie, bariera językowa , zarzadzanie własnym budżetem Problemy emocjonalne , integracja z innymi uczestnikami Obowiązki w miejscu pracy, dostosowanie się do wymagań, zbyt wygórowane oczekiwania – nieadekwatność oceny własnych umiejętność zrozumienie specyfiki praca logistyka lub spedytora w różnych firmach

Podsumowanie Szczegółowe informacje na stronie http://erasmusplus-zs23.webnode.com Sprawozdanie z praktyk i opinie uczniów! ZAPRASZAMY DO ROZMOWY PRZY KAWIE! i czas na rozdanie dyplomów! Szkolny koordynator projektu Agnieszka Pałac