Ewaluacja projektu SIMS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Central Europe Research to Innovation Models Doświadczenia ze współpracy międzynarodowej w ramach programu Interreg IV Central Europe Opracował: Hubert.
Advertisements

Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Badanie wykonane przez Instytut Badań Strukturalnych dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Podsumowanie i wybrane wnioski dla XIII spotkania Grupy Roboczej.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Zespół finansowania PK/IK ustalenia ze spotkania zespołu w UMWP z dnia11lipca 2012 r.
Central Europe Research to Innovation Models Doświadczenia ze współpracy międzynarodowej w ramach programu Interreg IV Central Europe Opracował: Hubert.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
INFRASTRUKTURA ROLNICZA I WIEJSKA – SZANSE I ZAGROŻENIA
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Opracował J. Stryjkowski
Założenia do modelu komercjalizacji własności intelektualnej w oparciu o spółkę celową Uniwersytetu Śląskiego. Katowice, grudzień 2013.
Uniwersyteckie Centrum Transferu Technologii Medycznych w Poznaniu Sp. z o.o. – innowacyjne usługi dla biznesu Uniwersyteckie Centrum Transferu Technologii.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Profesjonalizacja branży eventowej
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Jak robić to efektywnie?
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
KINGA NOWAKOWSKA OLGIERD KONIECZNY Szczecinek, 30 września 2014 r. BADANIE EWALUACYJNE STAŻE JAKO NARZĘDZIE AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Raport z badań Diagnoza potrzeb podnoszenia kwalifikacji wychowawczych organizacji obywatelskich w zakresie prowadzenia Placówek Wsparcia Dziennego oraz.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Finansów
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Projekt SIMS Leszek Grabarczyk. Skąd wziął się pomysł na SIMS?  1. Beneficjenci wraz z opiekunami projektów zauważają zagrożenie związane z utrzymaniem.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
XII Sympozjum Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych UE (KRAB) 2 grudnia 2015, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, Świerk Pozyskiwanie i realizacja.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
Projekt SIMS w pigułce Zespół SIMS. Skąd wziął się pomysł na SIMS?  1. Beneficjenci wraz z opiekunami projektów zauważają zagrożenie związane z utrzymaniem.
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
Komercjalizacja wyników badań naukowych przez Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej dr Jacek Firlej, Politechnika Wrocławska.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
WDROŻENIE ZARZĄDZANIA PROJEKTOWEGO W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Maciej Madziński Dyrektor Operacyjny Maciej Zadworny Oskar Kurlanc Mariusz Łopaciński.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce - potencjał i rezultaty działania Opracowanie: Marzena Mażewska.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
„Kompetencje językowe administracji publicznej szansą rozwoju regionu” „Kompetencje językowe pracowników oświaty drogą zawodowego rozwoju i awansu”
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Wodzisławiu Śląskim”
Ideas Loading Program grantowy
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Chcesz do nas aplikować?
Zapis prezentacji:

Ewaluacja projektu SIMS Jarosław Chojecki Magda Matysiak Paweł Huras

Temat prezentacji Aktualność diagnozy SIMS Użyteczność projektu Wyzwania stojące przed osobami zarządzającymi IB Bariery skuteczność projektu SIMS

Bariery wykorzystania IB Główne bariery pełnego wykorzystania IB w ocenie beneficjentów Działania 2.1 oraz 2.2 PO IG Brak jasnych zasad zarządzania infrastrukturą badawczą nakierowaną na komercjalizację Klarowne zasady Deficyt umiejętności zarządczych związanych z komercjalizacją wyników badań Umiejętności zarządcze Brak specjalistycznej wiedzy z zakresu zagadnień administracyjno-prawnych np. prawo zamówień publicznych, rozliczanie VAT, ochrona własności intelektualnej Wiedza administracyjna Problemy względem diagnozy projektu SIMS są aktualne

Bariery wykorzystania IB Pieniądze „statutowe” (badania podstawowe) Granty (badania podstawowe) Badania aplikacyjne i komercjalizacji Znaczenie „presji finansowej”

Czy projekt odpowiadała na problemy uczestników? Użyteczność Czy projekt odpowiadała na problemy uczestników? Różnorodność uczestników pod względem pozycji w podmiocie, stanowiska, doświadczenia itp. Miejsce do wymiany poglądów (zrównanie statusów uczestników) Heterogeniczność grupy - Największa zaleta czy wada?

Wysoka ocena projektu SIMS świadczy o jego użyteczności Staż Szkolenia OGÓŁEM Podniesienia kompetencji w zakresie zarządzania infrastrukturą B+R 3,87 4,03 3,95 Podniesienia kompetencji zarządzania zespołem 3,63 4,05 3,84 Pozyskania wiedzy z zakresu zarządzania dużą infrastrukturą w jednostce naukowej 3,77 3,88 3,82 Zdobycia doświadczenia z zakresu zarządzania infrastrukturą badawczą 3,72 3,71 Podniesienia kompetencji zarządczych związanych z komercjalizacją wyników B+R prowadzonych z użyciem infrastruktury badawczej 3,55 3,80 3,68 Wzrostu umiejętności motywacji oraz oceny pracowników 3,33 3,60 Zdobycia wiedzy eksperckiej w zakresie zarządzania i komercyjnego wykorzystania infrastruktury badawczej 3,52 3,64 3,58 Wzrostu umiejętności zarządzania projektami realizowanymi w jednostkach B+R 3,38 3,74 3,56 Wdrożenia zasad zarządzania infrastrukturą nakierowanych na komercjalizację 3,41 3,61 3,51 Podjęcia współpracy z biznesem przez uczestników projektu 3,19 3,37 Wzrostu wiedzy z zakresu zagadnień administracyjno-prawnych np. prawo zamówień publicznych, rozliczanie VAT itp. 3,08 3,46 3,27 Wzrostu wiedzy z zakresu pozyskiwania środków na działalność badawczą 3,07 3,20

Ocena stażu Wysoka ocena części stażowej projektu 98% osób badanych jest zadowolonych z odbycia stażu 76% badanych zaznaczyło odpowiedź „jestem zadowolony/a ze odbycia stażu” 22 % badanych zaznaczyło odpowiedź „jestem raczej zadowolony/a ze stażu” 70% badanych wskazało na wysokie dostosowanie stażu do potrzeb podmiotu, w którym pracuje

Ocena szkoleń Wysoka ocena przeprowadzonych szkoleń

Użyteczność Infrastruktura badawcza wykorzystywana jest głównie w celach naukowych, zdecydowanie rzadziej - do współpracy z biznesem Częściej współpracę z biznesem podjęły podmioty uczestniczące w projekcie SIMS Aparatura badawcza nie generuje przychodów, które pozwalają na jej utrzymanie POTRZEBA DOSTARCZENIA NARZĘDZI, WIEDZY ORAZ UMIEJĘTNOŚCI NIEZBĘDNYCH DO WSPÓŁPRACY Z BIZNESEM

Nowe rozwiązania Czy uczestnicy projektu SIMS byli gotowi do wdrożenia nowych rozwiązań mających na celu zarządzanie IB? Tak, jeśli mieli wsparcie osób decyzyjnych Tak, jeśli byli zmotywowani do działania, wyrażali większe zainteresowanie wprowadzaniem zmian niż realizacją kariery naukowej

Konieczna rekrutacja całych grup z podmiotów Sposób rekrutacji Władze podmiotu organizowały wewnętrzną rekrutację oraz selekcję w celu wyboru kluczowych i optymalnych uczestników Informacja o projekcie SIMS Informacje przekazywana była dalej i osoby zgłaszały swój udział Informacja nie była przekazywana dalej lub skierowanie informacji do niewłaściwej komórki danego podmiotu Opcja najbardziej pożądana Opcja zmniejszająca szanse na oddziaływanie Projektu Opcja niepożądana Konieczna rekrutacja całych grup z podmiotów

Przebieg projektu - ocena Ocena przebiegu projektu Bieżące rozwiązywanie problemów Elastyczność projektu -> wprowadzanie zmian na bieżąco Zaangażowanie koordynatorów projektu W procesie badania nie zdiagnozowano problemów, które znacząco zakłóciłby realizację projektu SIMS

Efekty i rezultaty projektu Jakie efekty i rezultaty przyniósł projekt? Zmiany w sposobie myślenia o IB i komercjalizacji wiedzy Zmiana sposobu zarządzania IB (regulaminy, uporządkowane i systematyczne działania) Poprawa komunikacji w podmiotach (współpraca pomiędzy naukowcami i pracownikami administracyjnymi) Wzrost wiedzy z obszaru zarządzania IB Strategiczne myślenie o zarządzaniu IB Biznesowe myślenie o prowadzonych badaniach Networking

Efekty i rezultaty projektu Jakie rozwiązania zostały wdrożone? Wdrożone rozwiązania dotyczyły kwestii bezpośrednio związanych z pracą uczestników (opracowanie regulaminów, opracowanie systemu motywacji i oceny pracowników, stworzenie cennika usług) Mniejsza liczba wprowadzonych rozwiązań o charakterze strategicznym (powołanie specjalnej spółki, opracowanie strategii komercjalizacji wiedzy itp.) Co utrudniło wdrożenie rozwiązań? Brak wsparcia i zaangażowania kierowników oraz najwyższej kadry zarządzającej Za krótki okres na wdrożenie nowych rozwiązań

Efekty i rezultaty projektu Niewielki odsetek podmiotów, które nawiązały współpracę z biznesem po zakończeniu projektu

Efekty i rezultaty projektu   2014 Obecnie Różnica Udział w SIMS Brak udziału w SIMS Do pracy naukowej 66% 91% 69% 92% 3% 1% Do współpracy z biznesem 24% 11% 30% 15% 6% 4% W innym celu 40% 55% 0% Pozostaje niewykorzystywana 20% 35% 19% 53% -1% 18% Niewielka zmiana w wykorzystaniu IB w celach komercyjnych Brak spadku niewykorzystania IB wśród podmiotów uczestniczących w SIMS Za wcześnie by oceniać efekty

Efekty i rezultaty projektu Czy efekty i rezultaty projektu SIMS są satysfakcjonujące? Tak, jeśli popatrzymy na sposób zarządzania IB Bardzo trudny grunt Wyzwanie: przekuć efekty projektu SIMS na wzrost wykorzystania IB do celów komercyjnych

Skuteczność - czynniki Co wpływa na skuteczność projektu SIMS? Wykorzystanie IB Czynniki osobowościowe (kompetencje menadżerskie, motywacje) Czynniki w ramach struktury podmiotu (strategia zarządzania IB, nastawienie władz uczelni) Czynniki zewnętrzne (obowiązujący system instytucjonalno-prawny)

Wyzwania i bariery projektu Zaangażowanie władz podmiotów, zmiana myślenia o IB Nastawienie na współpracę z biznesem Umożliwienie uczestnikom SIMS wprowadzenia zmian Kształcenie kompetencji potrzebnych do współpracy z biznesem

W ocenie ewaluatora Projekt SIMS zmienił sposób myślenia o IB Jest inspiracją do działania Przedstawia pomysły i gotowe rozwiązania Występuje zapotrzebowanie na dalsze działania Duże wyzwanie przed uczestnikami w obszarze zarządzania IB

Zespół badawczy Agrotec Polska Sp. z o.o. Dziękujemy za uwagę! Zespół badawczy Agrotec Polska Sp. z o.o. strona: www.agrotec.pl e-mail: agrotec@agrotec.pl