Ustawa oczami praktyków

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
Prezentacja wyników badań
Pełnosprawny Student VI
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
Rozszerzenie grupy odbiorców dotacji
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Dyrektor Departamentu Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Jerzy Błażejowski Rada Główna Szkolnictwa Wyższego zorganizowana przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego stycznia 2008 roku Warszawa Szkoła Główna.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ZADANIA DO WYKONANIA W KADENCJI sformalizowanie statusu KDBSW (porozumienie, afiliacja przy KRASPie ???), zmiana nazwy Konferencji (???), nowelizacja.
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Informacja o działaniach Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego Edward Jezierski Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Wrocław, listopada.
Prof. Tadeusz Więckowski
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Działalność statutowa - wynagrodzenia r.
Pełnosprawny Student VIII
Wsparcie osób nieposiadających orzeczenia Kontekst prawny Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Pełnosprawny Student VIII Kraków,
PRAKTYCZNE KSZTAŁCENIE DLA RYNKU PRACY Zapraszamy do udziału w programie „szkolenia-staże-warsztaty" studentów ostatniego roku studiów Dolnośląskiej Szkoły.
O PIEKA, W YCHOWANIE, E DUKACJA - - W SPÓŁPRACA N A R ZECZ N AJMŁODSZYCH GDAŃSK, 16 – 17 PAŹDZIERNIKA 2014.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Niemiecki model edukacji zawodowej
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Prawdy oczywiste Wypadek w drodze do lub z pracy - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
Współpraca PUP z OPS Program Aktywizacja i Integracja (PAI)
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Projekt zwiększenia dotacji na zadania związane z kształceniem osób z niepełnosprawnościami Aleksander.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 8 stycznia 2016 r. Rekrutacja do oddziałów sportowych i mistrzostwa sportowego na rok szkolny 2016/2017.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
USTAWA z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
SPRAWOZDANIE Z WYKORZYSTANIA FUNDUSZU PRACY W 2014 Wojewódzka Rada Rynku Pracy w Białymstoku Białystok, 4 marca 2015 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku.
Bariery w edukacji włączającej na podstawie zgłoszeń do punktu konsultacyjnego Wszystko Jasne Agnieszka Niedźwiedzka Stowarzyszenie NIE-GRZECZNE DZIECI.
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Ząbkowice Śląskie, 27 październik 2016 roku
ŚWIADCZENIA RODZINNE UZALEŻNIONE OD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Komisja Dialogu Obywatelskiego 1 grudnia 2016 r. Poznańskie Centrum Świadczeń, ul. Wszystkich.
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 2017 r.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Kamieniec Ząbkowicki, 27 październik 2017 roku
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Przykładowy model podziału środków
Ewaluacja jakości działalności naukowej
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Finanse w oświacie Kwiecień, 2018 r..
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
w świetle przepisów Ustawy 2.0
WARTO WIEDZIEĆ…...
Zapis prezentacji:

Ustawa oczami praktyków

Komisja ds. Wyrównywania Szans Edukacyjnych przy KRASP Kontakt: filekj@uek.krakow.pl Zapis ustawy Art. 11. 1. Podstawowymi zadaniami uczelni są: pkt 6. stwarzanie osobom niepełnosprawnym warunków do pełnego udziału w: a) procesie przyjmowania na uczelnię w celu odbywania kształcenia, b) kształceniu, c) prowadzeniu działalności naukowej

Co niepokoi w związku z Ustawą 2.0 Komisja ds. Wyrównywania Szans Edukacyjnych przy KRASP Kontakt: filekj@uek.krakow.pl Co niepokoi w związku z Ustawą 2.0 Ogólnie Przepisy w jednym miejscu, ale nie na tyle jasne, aby nie rodziły wątpliwości. Brak wielu rozporządzeń wykonawczych Niewydolny helpdesk MNiSW Położenie akcentu na badania (jako główny czynnik finansowania), które podobnie jak „współczynnik Gowina) doprowadzi do zmniejszenia liczby studentów, a co najmocniej uderzy w kandydatów z niepełnosprawnością (statystycznie osiągających nieco słabsze wyniki na maturze).

Komisja ds. Wyrównywania Szans Edukacyjnych przy KRASP Kontakt: filekj@uek.krakow.pl Plusy * Pozostawienie dotacji na wsparcie edukacyjne osób z niepełnosprawnością. * Zwrócenie uwagi na potrzebę dostosowywania procesu rekrutacyjnego do potrzeb kandydatów z niepełnosprawnością * Wzrost wsparcia finansowego dla doktorantów z niepełnosprawnością w podziale na 37% wynagrodzenia profesora do czasu oceny śródokresowej i 57 % wynagrodzenia profesora po pozytywnej ocenie śródokresowej, a jak skończy wcześniej to jeszcze przez 6 miesięcy.

Komisja ds. Wyrównywania Szans Edukacyjnych przy KRASP Kontakt: filekj@uek.krakow.pl Plusy *Możliwość uzyskania świadczenia w przypadku, gdy niepełnosprawność powstała w trakcie studiów lub po uzyskaniu tytułu zawodowego. *Zmiana nazwy na „stypendium specjalnego” na „stypendium dla osób niepełnosprawnych”. *Uwzględnienie składnika kadrowego

Komisja ds. Wyrównywania Szans Edukacyjnych przy KRASP Kontakt: filekj@uek.krakow.pl Minusy Użycie określenia „osoby niepełnosprawne” zamiast „osoby z niepełnosprawnością” Niejasność co do zwrotów „uczelnia zwraca”, „nie przyznaje się uczelni środków” w kontekście zapisu: „Niewykorzystane w danym roku budżetowym środki funduszu pozostają w funduszu”. Niejasność co do funkcjonowania funduszu sygnalizowana przez kwestorów.

Komisja ds. Wyrównywania Szans Edukacyjnych przy KRASP Kontakt: filekj@uek.krakow.pl Minusy Brak możliwości finasowania eliminacji barier architektonicznych Brak wsparcia finansowego dla niepełnosprawnych pracowników uczelni Co to jest pełny udział Niejasność co do prowadzenia działalności naukowej studentów z niepełnosprawnością Przerzucanie na uczelnię wsparcia pracowników, będących osobami z niepełnosprawnością

Komisja ds. Wyrównywania Szans Edukacyjnych przy KRASP Kontakt: filekj@uek.krakow.pl Dwa inne niepokoje Niepokój związany z przygotowywanymi przez MNiSW wytycznymi dotyczącymi akceptowalnych działań, finansowanych z dotacji Niejasność w sprawie finansowania działań z projektu NCBiR-u Dostępność Plus w kontekście finansowania z dotacji.

KRASpowskie informacje Komisja ds. Wyrównywania Szans Edukacyjnych przy KRASP Kontakt: filekj@uek.krakow.pl KRASpowskie informacje 1. Poszerzenie Komisji o udział konsultantów/specjalistów/gości 2. Zamieszczanie informacji o organizowanych przez Państwa spotkań, kongresów, konferencji na stornie Komisji WSE 3. Organizacja wydarzeń pod patronatem Komisji WSE

Najbliższe wydarzenia Komisja ds. Wyrównywania Szans Edukacyjnych przy KRASP Kontakt: filekj@uek.krakow.pl Najbliższe wydarzenia 1. Konferencja Pełnomocników w Poznaniu (UAM) marzec 2019 2. Dni Integracji w Krakowie (Krakowskie Porozumienie) kwiecień 2019 3. Szkolenie w zakresie dostępności uczelni – warsztaty UM

adres do korespondencji: Dziękuję za uwagę adres do korespondencji: gawelw@uek.krakow.pl