ORGANIZATOR: LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „GÓRNA PROSNA”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
Sześciolatek idzie do szkoły
Respectful European Schools Pursue Equality and Cultural Tolerance
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Pomorski Broker Eksportowy
WYKWALIFIKOWANI, AKTYWNI, KOMUNIKATYWNI – ABSOLWENCI UKW
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
O ochronie danych osobowych
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
ORGANIZACJA.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Części składowe treści pisma
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Postępowanie nieprocesowe - odrębności w przebiegu
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Dodawanie liczb całkowitych
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie do konkursu
Prezentacja planu biznesowego
Pamiętajcie! Każdy z nas powinien znać swoje prawa!
Dokumentacja rysunkowa
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Zgłoszenia w ramach kategorii Doskonała komunikacja z klientami
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Nazwa firmy Biznesplan.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 27 października 2016 r., I SA/Bd 613/16
Zgłoszenie do konkursu
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Monitorowanie wdrażania opracowanie: Maria Utracka
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

ORGANIZATOR: LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „GÓRNA PROSNA” CYKL SZKOLENIOWY: analiza zasobów, tworzenie i opracowywanie gier terenowych WARSZTAT NR 3 ORGANIZATOR: LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „GÓRNA PROSNA” PROWADZI: DAGMARA DUCHNOWSKA – KOOPERATYWA TRENERÓW „WILD BOAT” USTJANOWA GÓRNA, 20-21 WRZEŚNIA 2018 R.

WARSZTAT NR 3: PODSUMOWANIE WARSZTATÓW NR 1 I NR 2 PRZYGOTOWANIE OSTATECZNEJ ANALIZY STAKEHOLDER (PRACA W ZESPOŁACH)

WARSZTAT NR 3: PODSUMOWANIE WARSZTATÓW NR 1 I NR 2 ANALIZA STAKEHOLDER (ANALIZA INTERESARIUSZY) jest jedną z metod wykorzystywanych w procesie badania makrootoczenia (otoczenia ogólnego) i polega na ustaleniu, a następnie zbadaniu jej strategicznych partnerów. Idea tej metody sprowadza się do przyjęcia przez organizację założenia, że jest ona swego rodzaju partnerem innych podmiotów, z którymi pozostaje w ścisłych relacjach na różnych polach swojego funkcjonowania.

WARSZTAT NR 3: PODSUMOWANIE WARSZTATÓW NR 1 I NR 2 PRZYGOTOWANIE OSTATCZNEJ WERSJI MAP MENTALNYCH

WARSZTAT NR 3: PODSUMOWANIE WARSZTATÓW NR 1 I NR 2 Mapa myśli, czyli: „wszystko jest powiązane ze wszystkim” Zasady mapowania: Rysunek, który ma symbolizować temat gry terenowej umieść na środku kartki Zapisz słowa kluczowe, rozmieszczając je nad liniami odchodzącymi promieniście od narysowanego symbolu (nie będzie ich co najmniej sześć! Nad każdą linią zapisz tylko jedno słowo!) Od słów kluczowych wyprowadź linie i zapisz skojarzenia, jakie przyjdą tobie do głowy w związku ze słowem, nie ograniczaj się i nie blokuj, pamiętaj: nie ma złych rozwiązań! (od każdego słowa kluczowego wyprowadź co najmniej trzy skojarzenia!) Gdy masz wrażenie, że nic już nie wymyślisz, zrób przerwę, a następnie przypatrz się swojej mapie Zaobserwuj związki i je zaznacz, poszukaj słów i/lub znaczeń, które się powtarzają Usuń elementy, które teraz wydają się tobie nieistotne Jeśli to wyda się ważne – ponumeruj odgałęzienia (rankinguj), możesz też narysować nową mapę, rysując i pisząc zgodnie z ruchem wskazówek zegara

WARSZTAT NR 3: PREZENTACJA SCENARIUSZY GRY TERENOWEJ ANALIZA POMYSŁÓW – DYSKUSJA

WARSZTAT NR 3: PREZENTACJA SCENARIUSZY GRY TERENOWEJ ODPOWIADAMY NA PYTANIA: JAKI RODZAJ GRY ZOSTAŁ WYBRANY? (SAMOOBSŁUGOWA CZY Z UDZIAŁEM TWÓCÓW? JAKA KATEGORIA? JAKI PROFIL TEMATYCZNY?) JAKI JEST REALNY CZAS TRWANIA GRY? CZY ZAPROPONOWANY SCENARIUSZ WYMAGA ZMIANY PRZESTRZENI LUB WYKONANIA DODATKOWYCH ELEMENTÓW, PRZEPROWADZENIA DODATKOWYCH DZIAŁAŃ? NA CZYM POLEGA NIEOCZYWISTOŚĆ ZAPROPONOWANEJ GRY TERENOWEJ? - JAK ZAPROPONOWANY SCENARIUSZ ODNOSI SIĘ DO: ODLEGŁOŚCI TRASY, UMIEJSCOWIENIA W PRZESTRZENI, ZIDENTYFIKOWANEGO ADRESATA, DOSTĘPNOŚCI ŹRÓDEŁ, DOSTĘPNOŚCI ZASOBÓW, UCZESTNICTWA PARTNERÓW

WARSZTAT NR 3: PREZENTACJA SCENARIUSZY GRY TERENOWEJ DZIAŁANIA HARMONOGRAM OSOBY ODPOWIEDZIALNE BUDŻET

WARSZTAT NR 3: REGULAMINY GIER TERENOWYCH REGULAMIN: ZBIÓR ZASAD, KTÓRYCH NALEŻY PRZESTRZEGAĆ W OKREŚLONYCH SYTUACJACH; USPRAWNIA I WYJAŚNIA RELACJE MIĘDZY PODMIOTAMI UCZESTNICZĄCYMI W TYCH SYTUACJACH STAJE SIĘ PODSTAWĄ DO ROSZCZEŃ LUB ICH ODRZUCENIA W PRZYPADKU WYSTĄPIENIA SYTUACJI NIEPOŻĄDANCYH, JAK NP. WYPADKI WSKAZUJĄ NA KONKRETNE PODMIOTY (RÓWNIEŻ OSOBY) ODPOWIEDZIALNE ZA STWORZENIE SYTUACJI WSKAZUJĄ NA KONKRETNE PODMIOTY (RÓWNIEŻ OSOBY) UPRAWNIONE DO UDZIAŁU W SYTUACJI SĄ ZWIĄZANE Z INNYMI OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI PRAWA (NP. RODO)

WARSZTAT NR 3: REGULAMINY GIER TERENOWYCH W REGULAMINACH UNIKAMY: ZBYT DŁUGICH ZAPISÓW ZAWIERAJĄCYCH TRUDNE SŁOWA, ROZBUDOWANE ZDANIA ZBYT ZAWIŁYCH TREŚCI

WARSZTAT NR 3: REGULAMINY GIER TERENOWYCH REGULAMIN GRY TERENOWEJ ZAWIERA W SZCZEGÓLNOŚCI: POSTANOWIENIA OGÓLNE: KTO, CO, DLACZEGO I NA JAKICH ZASADACH, DEFINICJE POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE: CEL, OBSZAR, PUNKTY, FORMĘ I RODZAJ GRY, ZGŁOSZENIA, LICZBĘ OSÓB MAKSYMALNIE/MINIMALNIE UCZESTNICZĄCYCH W GRZE, TERMINY PRZEBIEG GRY INFORMACJE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH ORAZ O POLITYCE PRYWATNOŚCI INFORMACJĘ DOTYCZĄCĄ PRAW AUTORSKICH POSTANOWIENIA KOŃCOWE: WARUNKI ODWOŁANIA GRY PRZEZ UCZESTNIKÓW I PRZEZ ORGANIZATORÓW, KTO ODPOWIADA ZA INTERPRETACJĘ

WARSZTAT NR 3: PROMOCJA GIER TERENOWYCH PROMOCJA A BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI MARKI CZY ZA PROMOCJĘ SIĘ PŁACI? PROMOCJA GRY TERENOWEJ, CZYLI MYŚLENIE KLIENTEM SPRZEDAŻ PRODUKTU? SOCIAL MEDIA BEZPOŚREDNIE RELACJE INFLUENCERZY, CZYLI… SZKOŁY! PARTNERZY W PROMOCJI NAGRODY

WARSZTAT NR 3: ROZWÓJ PROJEKTU: GRA TERENOWA JAKIE PROJEKTOWE „PĄCZKI” MOGĄ POWSTAĆ DZIĘKI WASZEMU SCENARIUSZOWI? JAK MOŻECIE (I CZY POWINNIŚCIE?!) JE ROZWIJAĆ? WARTOŚCI DODANE PROJEKTU „GRA TERENOWA” PRACA ZESPOŁOWA

analiza zasobów, tworzenie i opracowywanie gier terenowych DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ I AKTYWNY UDZIAŁ W WARSZTACIE DAGMARA DUCHNOWSKA WILD BOAT Zapraszam do kontaktu: dagmaraduchnowska@gmail.com Już niebawem e-book „Roze(gra)j to ze mną!” o tym, jak przejść przez trudną, ale satysfakcjonującą drogę ku własnej grze!