Programy INTERREG i Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa Stan wdrażania i przygotowania do nowej perspektywy Pokrzywna, kwiecień 2018.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Europejska Współpraca Terytorialna
Advertisements

Polityka spójności Unii Europejskiej - Cel Europejska Współpraca Terytorialna maja 2008 roku.
Polityka spójności Unii Europejskiej - Cel Europejska Współpraca Terytorialna maja 2008 roku.
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Działania Samorządowe w ramach PROW stan aktualny plany Mirosława Mochocka październik 2009 r.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego PROGRAMY INICJATYWY WSPÓLNOTOWEJ INTERREG III A w Polsce w latach.
Informacja na temat dokumentów programowych i pakietu legislacyjnego polityki rybołówstwa w Polsce oraz UE na lata
Nabór wniosków INTERREG IIIA / TACIS Wspólny Sekretariat Techniczny INTERREG 2005.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Stan realizacji Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Polska-Republika Słowacka Nowy Targ, 16 czerwca 2008 roku.
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim na koniec I kwartału 2006 r.
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim do końca IV kwartału 2005 r.
INTERREG IVC podsumowanie
Stan przygotowań w zakresie wdrażania Narodowego Planu Rozwoju/ Podstaw Wsparcia Wspólnoty na lata Ministerstwo Gospodarki i Pracy Warszawa,
INTERREG IV C Międzyregionalny wymiar Europejskiej Współpracy Terytorialnej Konferencja projektu B2N Warszawa, 18 maja 2010 r. Teresa Marcinów, Departament.
PROGRAM WSPÓŁPRACY INTERREG POLSKA – SAKSONIA
Wdrażanie w liczbach – stan na Liczba złożonych wniosków: na łączną kwotę dofinansowania 16,3 mld zł Liczba wniosków po ocenie formalnej:
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
Europejska Współpraca Terytorialna OCHRONA ZDROWIA Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy Zagranicznej Urząd Marszałkowski województwa.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Zmiana przepisów dotyczących europejskich ugrupowań współpracy terytorialnej. Perspektywa Polski.
Programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) dla województwa pomorskiego Ludwik Szakiel Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca stan na r. Instytucja.
PRZEGLĄD PRASY 5 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
1 Możliwości rozwoju współpracy transgranicznej w oparciu o wykorzystanie programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej w latach 2007 – 2013 Przemyśl.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Podsumowanie wdrażania osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze Maria Sokoll Z-ca Prezesa Zarządu 16 listopada 2011.
STAN REALIZACJI RPO – poziom kontraktacji STAN REALIZACJI RPO – poziom kontraktacji, ilość oraz wartość podpisanych umów.
Sprawozdanie okresowe z realizacji RPO WK- P za I półrocze 2014 roku Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata
Krajowa Rezerwa Wykonania Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn, tel. (0-89) , Fax. (0-89)
Rozważania na temat przyszłości spójności i współpracy terytorialnej Jan Březina, europoseł.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego - - stan wdrażania wrzesień 2017 roku Kielce, r.
Plan finansowy programu
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Dotychczasowy postęp procesu certyfikacji wydatków w programach operacyjnych Prezentacja ma na celu podsumowanie procesu, w ramach którego.
Europejskiego Funduszu Społecznego
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
STAN WDRAŻANIA ZIT Gorzów Wlkp.
Informacja o stanie wdrażania
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Tryb konkursowy ogłoszono 19 konkursów na kwotę dofinansowania z UE ponad 1 miliard 750 milionów złotych; złożono 912 wniosków o dofinansowanie na kwotę.
Informacja o stanie wdrażania
Stan realizacji na i plan działań na 2018 r.
Polityka spójności po 2020 r
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Stan realizacji RPO WM na lata wg stanu na r.
STAN WDRAŻANIA RPO - LUBUSKIE 2020
ZESPÓŁ EKSPERCKI DS. EUROPEJSKIEJ I KRAJOWEJ POLITYKI STRUKTURALNEJ RP
EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO w ramach RPOWŚ
Budżet programu 1,2 mld euro
Zapis prezentacji:

Programy INTERREG i Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa Stan wdrażania i przygotowania do nowej perspektywy Pokrzywna, kwiecień 2018

Stan realizacji programów INTERREG oraz EIS

Prognozowana wartość kontraktacji w programach zarządzanych przez Polskę na koniec 2018 r. (EFRR, % alokacji)

Prognozowana wartość certyfikacji do KE w programach zarządzanych przez Polskę na koniec 2018 r. (EFRR, % alokacji)

Stan realizacji programów INTERREG na tle innych programów z udziałem Polski

Informacja o stanie realizacji programu Polska-Białoruś-Ukraina W programie rozdysponowane zostało już ponad 97% alokacji dostępnej na projekty (prawie 165 mln euro), w tym na projekty regularne: Dziedzictwo - 17 projektów (33,2 mln euro) Dostępność - 18 projektów (35,6 mln euro) Granice - 13 projektów (20,3 mln euro) Bezpieczeństwo - 17 projektów (23,9 mln euro). Trwa podpisywanie umów. Do tej pory podpisano 14 umów na kwotę dofinansowania 26 mln euro (bez projektów PT).

Informacja o stanie realizacji programu Polska-Białoruś-Ukraina cd. w sierpniu br. rozpocznie się nabór na projekty o małym budżecie (projekty miękkie, działania nieinwestycyjne z zakresu rozwoju współpracy lokalnej, ochrony i promocji tradycji kulturowych, turystyki itp.); dofinansowanie dla projektów: 20 – 60 tys. euro; alokacja na nabór to 5,2 mln euro; do zatwierdzenia KE wysłano 10 projektów pozakonkursowych (Dużych Projektów Infrastrukturalnych) na kwotę 52 mln euro; Instytucja Audytowa udzieliła desygnacji dla programu. Obecnie trwa procedura w ramach Komisji Europejskiej.

Informacja o stanie realizacji programu Polska-Rosja 16.04 – 17.07 pierwszy nabór wniosków, który obejmie wszystkie cztery cele tematyczne: Dziedzictwo, Środowisko, Dostępność, Granice; pula środków na konkurs wynosi ponad 41,4 mln euro; w programie planowana jest również realizacja 3 pozakonkursowych Dużych Projektów Infrastrukturalnych, które mają być zatwierdzone przez KE w lipcu/sierpniu.

Założenia do nowej perspektywy dla INTERREG i EIS

Założenia do nowej perspektywy dla INTERREG i EIS nowy pakiet legislacyjny dla polityki spójności po roku 2020 będzie opublikowany do końca maja br.; utrzymane będzie osobne rozporządzenie dla INTERREG, które ma w bardziej kompleksowy sposób opisywać kwestie wdrożeniowe dla II celu polityki spójności; w 2019 r. programy transgraniczne EIS mają być włączone do DG REGIO (bez tych wokół basenu M. Śródziemnego).

Zapowiedzi KE w zakresie przepisów dla INTERREG 2020+ cele tematyczne zostaną zastąpione przez tzw. policy objectives o charakterze sektorowym: 1. A smarter Europe 2. A carbon free Europe 3. A greener Europe 4. A more connected Europe 5. A more social Europe oraz horyzontalnym: 6. Europe closer to citizens Dodatkowy cel dla Interreg w rozporządzeniu EWT? niższy poziom dofinansowania dla projektów polityki spójności

Postulaty Polski w zakresie przyszłości INTERREG i EIS utrzymanie trzech komponentów INTERREG: transgranicznego, transnarodowego i międzyregionalnego; kontynuacja wdrażania wszystkich dotychczasowych programów INTERREG i EIS z udziałem Polski; na granicy z Niemcami po roku 2020 jeden program współpracy transgranicznej w miejsce trzech dotychczas realizowanych. KE wystosowała do 3 IZ z granicy PL-DE list w tej sprawie.

Postulaty Polski w zakresie przyszłości INTERREG i EIS – cd. utrzymanie systemu zarządzania dzielonego programami INTERREG i EIS (w szczególności utrzymanie zarządzania przez państwa członkowskie komponentami: transgranicznym i transnarodowym); utrzymanie odpowiedzialności za realizację programów z udziałem Polski na szczeblu administracji rządowej (minister właściwy ds. rozwoju regionalnego); zachowanie koncentracji tematycznej; utrzymanie co najmniej takiego kwotowego poziomu wsparcia dla programów INTERREG i EIS z udziałem Polski w kolejnej perspektywie finansowej, jaki jest przeznaczony na lata 2014-2020;

Postulaty Polski w zakresie przyszłości INTERREG i EIS – cd. utrzymanie mechanizmu podziału alokacji, wg którego KE przyznaje środki państwom członkowskim na komponent transgraniczny i transnarodowy; utrzymanie dotychczasowego poziomu dofinansowania dla INTERREG - 85%; kontynuacja realizacji mikroprojektów w programach transgranicznych (możliwość realizacji mikroprojektów również dla programów EIS); zasady wdrażania INTERREG i EIS powinny być zbliżone przy wykorzystaniu najlepszych rozwiązań i praktyk wdrażania z poprzednich perspektyw finansowych; terminowa publikacja rozporządzeń bez skracania okresu wdrażania programów;

Postulaty Polski w zakresie przyszłości INTERREG i EIS – cd. wprowadzanie uproszczeń w realizacji programów. MIiR zgłosił do KE konkretne propozycje w tym zakresie, np.: wyłączenie z reżimu pomocy publicznej, likwidację desygnacji, wyższe zaliczkowanie programów przez KE, szersze stosowanie rozliczeń ryczałtowych, większą elastyczność niż dotychczas w zakresie realokacji środków pomiędzy osiami programu.

Dziękuję za uwagę