Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Advertisements

Ubóstwo w Polsce: wiek, płeć, wykształcenie
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
FINANSOWY BAROMETR ING: „Ciasne ale własne” Kredyty hipoteczne i nieruchomości Międzynarodowe badanie ING na temat kredytów hipotecznych i nieruchomości.
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE - podsumowanie po 10 miesiącach 2011 roku. OPRACOWANO na podstawie: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. - Podsumowania.
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Zadłużenia gospodarstw domowych
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
Zdrowie Polaków – tendencje w czasie
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH STYCZEŃ 2009 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LUTY 2009 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 lutego 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH GRUDZIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-10 czerwca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Warunki życia mieszkańców obszarów wiejskich
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
PROBLEMATYKA UBÓSTWA WYKŁAD.
Badanie uczestników Targów Mieszkaniowych Raport z badania przeprowadzonego w dniach Warszawa, styczeń 2011 © 2010 Research International.
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
Badanie statystyczne TEMAT:
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Niepełnosprawni w badaniach GUS Niepełnosprawni ogółem
Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 r.
Dr hab. Ryszard Szarfenberg Warszawa,
Polskie Badania Czytelnictwa, realizacja Millward Brown, styczeń 2013 r.; podstawa procentowania - populacja Polski w wieku lat. 19% Polaków nie.
problem ocieplania klimatu nierozerwalnie związany jest z funkcjonowaniem geosystemu, tj. skomplikowanej współzależności procesów zachodzących w litosferze,
Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w maju 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum.
Zmiany demograficzne w Polsce
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 6-10 marca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
BUDŻET CZASU LUDNOŚCI 2013 GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY
Title, time and place of presentation Obniżenie temp. w domu o 1°C ogranicza emisję CO 2 nawet o 300 kg rocznie 70% emisji gazów cieplarnianych z każdego.
WARSZAWA LIPIEC 2015 Mazowiecki Ośrodek Badań Regionalnych URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE DZIEŃ Z ŻYCIA MIESZKAŃCA MAZOWSZA.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Dr Ewelina Sokołowska, UG prof. dr hab. Jerzy Witold Wiśniewski, UMK
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Oczekiwania. Wzrostu stanów lokat a vista ogółem spodziewa się 44 proc. placówek (spadek o 3 pkt. w stosunku do wyniku z marca), spadek przewiduje 12 proc.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Postawy Polaków względem przyjmowania imigrantów Styczeń 2016.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Postawy altruistyczne dominują niemal we wszystkich grupach wyróżnionych ze względu na cechy społeczno- demograficzne. Z jednej strony nieco częściej wykazują.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Badanie PBC  Od 1998 roku.  Wszystkie rodzaje prasy.  Realizuje Instytut Millward Brown.  Badaniem objętych jest ponad 160 pism.  Publikowane są.
B UDŻET DOMOWY Opracowała: Barbara Kawa. Z ADANIE 1 Rozwiąż rebus. Zastanów się na znaczeniem otrzymanego hasła. Zapisz na karcie pracy swoje przemyślenia.
Michał Stanikowski Warszawa, Marzec 2011 Raport z sondażu dotyczący projektu ograniczenia refundacji leków.
INFORMACJA z wykonania budżetu Gminy Czersk za I półrocze 2016 r. wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej 1.
Dochody i zwroty w VAT w latach
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Ocena jakości powietrza we Wrocławiu Raport z badań sondażowych 2017
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Dochody i zwroty w VAT w latach
Kancelaria Medius SA | Raport: Rynek wierzytelności w Polsce
STARSZY KONSUMENT NA RYNKU TURYSTYKI UZDROWISKOWEJ Maksymova Anastasiia Drobot Anna Kryvulko Oksana Nilabovich Karina Burka Yaroslava Kubarych Tetiana.
Opracowano na danych Polskiego FADN
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Zapis prezentacji:

Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych raport z badania ilościowego 28 stycznia 2018 roku

Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone zostało w dniach 8 -12 października 2018 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady realizowane telefonicznie z osobami, które zadeklarowały ogrzewanie mieszkania / domu węglem i są osobami decydującymi / współdecydującymi o zakupie węgla. Przeprowadzono 4822 rozmów, z czego 1144 spełniało kryteria rekrutacji, czyli ogrzewanie węglem oraz decydowanie o zakupie węgla do mieszkania / domu. Do estymacji liczby gospodarstw domowych (13,5 mln) wykorzystano dane GUS z 2013 roku, które raportują 13,853,000 zasobów mieszkaniowych zamieszkanych i niezamieszkanych. Wyniki tegorocznego badania zostały porównane z analogicznym badaniem realizowanym w 2017 roku. Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 8-12 października 2018

Podsumowanie W minionym sezonie grzewczym (2017/2018) Polacy wykorzystujący węgiel do ogrzewania swoich gospodarstw domowych wydali na jego zakup średnio 2 699 zł - jest to 7% więcej niż w sezonie grzewczym 2016/2017. Wydatki te stanowią przeciętnie ok. 11% dochodów ich gospodarstw domowych. 33% gospodarstw domowych wydaje co najmniej 10% swoich dochodów na zakup węgla. Według definicji UE, te gospodarstwa znajdują się w sytuacji ubóstwa energetycznego. Widoczna jest tendencja wzrostowa w porównaniu do 2017 roku. 10% najuboższych gospodarstw domowych ogrzewających się węglem wydaje na jego zakup węgla 20% swojego budżetu domowego. Kupujący węgiel na potrzeby gospodarstwa domowego, w zdecydowanej większości (66%) spodziewają się wzrostu wydatków na zakup węgla. Prognozowany wzrost wynosi około 12%. 19% gospodarstw w Polsce ogrzewanych węglem doświadcza dyskomfortu cieplnego w okresie grzewczym, który ma negatywny wpływ na funkcjonowanie gospodarstwa (częstsze choroby, konieczność ograniczania innych wydatków). Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 8-12 października 2018

2 534 zł 2 699 zł 3 010 zł 11,1% 11,3% 11,5% 31% 33% ? Podsumowanie Sezon grzewczy (2016/2017) Ostatni sezon grzewczy (2017/2018) Nadchodzący sezon grzewczy (2018/2019) Średnie wydatki gospodarstwa 2 534 zł 2 699 zł 3 010 zł Udział wydatków w dochodach gospodarstwa 11,1% 11,3% 11,5% % gospodarstw w ubóstwie energetycznym 31% 33% ? +165 zł (6,5%) +311 zł (11,5%) +0,2 p.p. +0,2 p.p. +2 p.p. Podstawa: N=1144 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 8-12 października 2018

Najczęściej używany rodzaj węgla Co trzeci Polak (35%) mieszka w budynku ogrzewanym węglem. Kostka i orzech pozostają najbardziej popularnymi rodzajami używanego węgla w gospodarstwach domowych. Ogrzewanie węglem 2016/2017: 37% 2017/2018: 35% Podstawa: N=4822 – ogółem; N=1144 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 8-12 października 2018

Obecne wydatki na zakup węgla Co czwarte gospodarstwo domowe wydaje rocznie poniżej 2000 zł na zakup węgla, a 11% wydaje 5000 zł i więcej. W porównaniu do ubiegłego roku wzrosły wydatki Polaków na ogrzewanie gospodarstw domowych – średnio o 165 zł. Średnie wydatki na zakup węgla Deklarowane wydatki na zakup węgla w ciągu ostatnich 12 miesięcy 2016/ 2017: 2 534 zł 2017/ 2018: 2 699 zł Podstawa: N=1144 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 8-12 października 2018

Subiektywna ocena obciążenia budżetu domowego wydatkami na węgiel Jedynie 14% badanych stwierdziło, że ogrzewanie węglem stanowi niewielkie obciążenie budżetu gospodarstwa domowego. W porównaniu do 2017 roku wzrosła liczba gospodarstw, dla których zakup węgla stanowi duże bądź bardzo duże obciążenie. 52% uważa, że ogrzewanie węglem stanowi znaczne obciążenie budżetu domowego Podstawa: N=1112 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 8-12 października 2018

Udział obecnych wydatków na zakup węgla w dochodach gospodarstwa domowego 33% gospodarstw, używających węgla, wydaje co najmniej 10% dochodów na zakup węgla, a więc znajduje się w grupie gospodarstw ubogich energetycznie. 10% rodzin przeznacza co najmniej 20% dochodów na zakup węgla (tj. około 480 tysięcy gospodarstw domowych). Średnie wydatki na zakup węgla Udział wydatków na zakup węgla w budżecie domowym próg ubóstwa energetycznego 54% wydaje poniżej 10% dochodów gospodarstwa 33% wydaje 10% i więcej dochodów gospodarstwa około 1,6 mln gospodarstw domowych* 13% odmowa odpowiedzi 2016/ 2017: 11,1% 2017/ 2018: 11,3% 10% wydaje 20% i więcej dochodów gospodarstwa, tj. około 480 tys. gospodarstw domowych* % dochodów (*) Estymacje na podstawie danych GUS o liczbie gospodarstw domowych w Polsce Podstawa: N=1112 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 8-12 października 2018

Prognoza zmian w wydatkach na zakup węgla Większość osób nie ma złudzeń – zmiany w ustawodawstwie i walka ze smogiem, spowodują realny wzrost cen węgla (średnie prognozowane wydatki to 3 010 zł). Jednak w porównaniu do 2017 roku zmalał nieco odsetek osób, które uważają, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy wydatki na węgiel wzrosną. Jedynie 5% Polaków jest zdania, że wydatki zmaleją. Prognozowany wzrost wynosi około 12%. Prognozowany wzrost wydatków na zakup węgla w najbliższych 12 miesiącach Prognoza zmian wydatków na zakup węgla 2016/2017: 14,7% (2906 zł) 2017/2018: 11,5%(3010 zł) Podstawa: N=1144 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 8-12 października 2018

Dyskomfort cieplny Co piąte gospodarstwo domowe w Polsce doświadcza dyskomfortu cieplnego w okresie grzewczym, co zazwyczaj skutkuje częstszymi chorobami członków gospodarstwa oraz koniecznością ograniczani innych wydatków np. na jedzenie, ubranie, rozrywkę. Podstawa: N=1112 – osoby, używające i decydujące o zakupie węgla Podstawa: N=213 – osoby odczuwające dyskomfort cieplny Badanie telefoniczne przeprowadzone w dniach 8-12 października 2018

Dziękujemy! Kantar Polska S.A. | Plac Konesera 9 | 03-736 Warszawa