Szkolny projekt - Moje miasto: Ślady i Znaki obecności Żydów w Gdańsku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Historia pewnego domu Ćwiczenie 1 - QUIZ Polscy Sprawiedliwi – Przywracanie pamięci.
Advertisements

Edukacja przede wszystkim Edukacja przede wszystkim Baza szkolna Wysokie wyniki nauczania = Przyjazna atmosfera pracy i nauki Wysokie wyniki nauczania.
,,OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA, PRZYWRÓCIĆ WSPOMNIENIA’’ PRZYGOTOWAŁY UCZENNICE KLASY II A.
AKCJA SPOŁECZNO-EDUKACYJNA ŻONKILE 73. ROCZNICA POWSTANIA W GETCIE WARSZAWSKIM Wolontariusze Muzeum POLIN Fot. Kajus W. Pyrz.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Awans zawodowy nauczycieli.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
WITAMY I SERDECZNIE ZAPRASZAMY do II Liceum Ogólnokształcącego im. Gabriela Narutowicza w Łodzi.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
WITAMY I SERDECZNIE ZAPRASZAMY do II Liceum Ogólnokształcącego im. Gabriela Narutowicza w Łodzi.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Opracowała: Natalia Starzyk. „Jadwiga jest w sercu Polski. A Polska na ka ż dym etapie swoich dziejów musi stwierdzi ć, Ż e by ł a i jest sob ą W znacznej.
Rewitalizacja Społeczna Dolnego Miasta w Gdańsku.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Moja Patronka. J. Karpińska, P. Ratajczak, A. Zając DROGA DO PATRONA i PIEŚNI MOJEJ SZKOŁY! "...Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z której.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Nasze Nadleśnictwo Mieszkowice Dzień dobry! Witamy w Nadleśnictwie Mieszkowice – naszym Nadleśnictwie, naszym lesie…. Historia Nadleśnictwa, to las i ludzie.
Zajęcia matematyczno - przyrodnicze W Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Prowadząca: Katarzyna Zielińska.
Szkoła Podstawowa nr 137 im. prof. Aleksandra Kamińskiego Łódź, ul. Florecistów 3b  (042) , fax: (042)
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
Witamy młodzie ż z Niemiec w Polsce. Długo oczekiwana wizyta odbyła się w ramach realizacji programu Erasmus+ w podprojekcie „Odkrywanie regionów”. Celem.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Respectful European Schools Pursue Equality and Cultural Tolerance
Program eTwinning Planowanie projektów
Chcę więcej, mogę lepiej
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
PROJEKT SZKOŁA WIERNA DZIEDZICTWU
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Podstawa programowa WF założenia
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
W roku szkolnym 2014/2015 szkoła realizowała różne zadania związane z szeroko pojętą promocją zdrowia, które uwzględniały przyjęty cel dotyczący dostrzegania.
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
OLIMPIADA BIBLIOLOGICZNA I INFORMATOLOGICZNA
Edukacja globalna w przestrzeni lokalnej
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Internetowy Katalog Książek
„Różnorodność przestrzenią dialogu”
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Projekty zrealizowane
Szkolenie dla WOLONTARIUSZY
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Podstawa programowa WF założenia
Sprawozdanie z działalności SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO w roku szkolnym 2012/2013.
Miasto Przyjazne Dzieciom
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Wybory Prezydenta Parlamentu Uczniowskiego 37 kadencji
Zapis prezentacji:

Szkolny projekt - Moje miasto: Ślady i Znaki obecności Żydów w Gdańsku Ewa Wójcicka

Cele projektu: wprowadzenie do kultury i tradycji żydowskiej, • poszukiwania wiedzy w różnych źródłach, • rozbudzenie ciekawości dotyczącej historii rodzinnego miasta, • zdobycie wiadomości na temat życia społeczności żydowskiej w Wolnym Mieście Gdańsku i poznanie relacji między chrześcijanami a Żydami mieszkającymi w WMG w okresie XX – lecia międzywojennego, popularyzacja wśród młodych gdańszczan wiedzy o Franku Meislerze - twórcy Pomnika Kindertransportów, poszukiwanie informacji o wojennych losach gdańskich Żydów, • stworzenie „Mapy Śladów i Znaków” i prezentacji multimedialnej dokumentującej działania uczestników projektu

Opis projektu Szkolny projekt Moje miasto: Ślady i Znaki obecności Żydów w Gdańsku wpisuje się w szeroko rozumianą akcję edukacyjną, której celem jest pogłębienie wiedzy współczesnej młodzieży o historii i kulturze europejskich Żydów, a w naszym przypadku Żydów gdańskich. Z tego wynika tytuł projektu: Ślady i Znaki…. Poprzez działania służące realizacji celów projektu chcemy przypomnieć ślady, czyli pamiątki i pozostałości przeszłości, a także zauważać i rozumieć współczesne znaki obecności Żydów w Gdańsku. Projekt obejmuje różnorodne formy aktywności i może służyć wychowaniu młodego pokolenia w duchu otwartości i tolerancji dla odmienności religijnej czy kulturowej.

Działania wykonane w ramach projektu wrzesień 2018 Prezentacja Projektu i zapoznanie uczestników z planem działań i celami 17 września 2018 Uczestnictwo w zajęciach warsztatowych na terenie Muzeum Stutthof w Sztutowie. Temat zajęć: Źródła archiwalne do dziejów KL Stutthof 2 października Wykład: Żydzi w Wolnym Mieście Gdańsku 8 października Uczestnictwo w uroczystości odsłonięcia makiety Wielkiej Synagogi w Gdańsku październik 2018 Działania związane z przystąpieniem VIII LO do Projektu Krokus organizowanego przez Żydowskie Muzeum Galicja w Krakowie (sadzenie cebulek krokusów w celu upamiętnienia Dzieci – Ofiar Holokaustu)

Warsztaty w Muzeum KL Stutthof – Źródła archiwalne do dziejów KL Stutthof 17 września 2018

Warsztaty – Źródła archiwalne do dziejów KL Stutthof - praca z autentycznymi księgami ewidencji więźniów obozu

Wielka Synagoga w Gdańsku 1887 - 1939

Wykład i dyskusja po wykładzie Żydzi w Wolnym Mieście Gdańsku Uczestnicy projektu, 2 października 2018

Uroczystego odsłonięcia dokonuje Prezydent Gdańska – Paweł Adamowicz i Przewodniczący Gminy Żydowskiej Michał Semet. Autorem rzeźbiarskiego modelu jest Michał Wysocki, a projektantem cokołu oraz otoczenia Michał A. Witkowski. Prace nad modelem trwały pół roku. 9 października 2018

Uczestnicy projektu z przewodniczącym Gminy Żydowskiej w Gdańsku – Michałem Semetem, twórcą makiety - Michałem Wysockim i Marszałkiem Senatu - Bogdanem Borusewiczem

Makieta Wielkiej Synagogi w Gdańsku

Przygotowania…

Udział w Projekcie Krokus

Sadzenie cebulek krokusów

Sadzenie cebulek krokusów

Działania planowane w ramach projektu Ślady i Znaki… listopad 2018 Wizyta w Nowej Synagodze w Gdańsku Wrzeszczu – zwiedzanie obiektu, wykład na temat kultury i tradycji żydowskiej grudzień 2018 – luty 2019 Praca warsztatowa – szukanie informacji na temat gdańskich Żydów przy użyciu nowoczesnej techniki (zajęcia z tabletami) Zbieranie dokumentacji fotograficznej w zakresie „Gdańskie judaica” – zajęcia warsztatowe w terenie (np. cmentarz żydowski – symbolika macew), odkrywanie śladów społeczności żydowskiej w Gdańsku marzec 2019 Praca nad opracowaniem rezultatów projektu – tworzenie „Mapy Śladów i Znaków”, przygotowanie do prezentacji Przygotowania do przeprowadzenia w VIII LO Akcji Żonkile - wycinanie papierowych żonkili i zdobywanie wiedzy na temat powstania w warszawskim getcie (pod patronatem Muzeum POLIN w Warszawie) 19 kwietnia 2019 Z okazji rocznicy wybuchu powstania w warszawskim getcie - prezentacja na forum szkoły rezultatów pracy nad projektem MOJE MIASTO: ŚLADY I ZNAKI OBECNOŚCI ŻYDÓW W GDAŃSKU – wystawa książek poświęconych szeroko rozumianej tematyce żydowskiej, prezentacja „Mapy Śladów i Znaków”, rozdawanie żonkili uczniom szkoły, przypomnienie jesiennego Projektu Krokus.  

Rezultaty Spodziewane rezultaty to poszerzenie wiedzy w obrębie zgłębianej problematyki, umiejętność pracy w zespole, zmiana postaw wobec „innego” czy „obcego”, prezentacja zdobytej podczas pracy nad projektem wiedzy – uczniowskie wystąpienia, wykonanie „Mapy Śladów i Znaków”.