Plan działania Polskiej Organizacji Turystycznej na 2018 rok - cele, zadania, priorytety Jacek Janowski Dyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Województwo pomorskie –
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
MONIITOR PLURALIZMU MEDIÓW DR HAB. BEATA KLIMKIEWICZ INSTYTUT DZIENNIKARSTWA, MEDIÓW I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI, KRAKÓW.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
POLSKA - SKANDYNAWIA WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA Departament Promocji i Współpracy Dwustronnej.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
„ Możliwości realizacji przez LGD projektów współpracy ” Agnieszka Pacek Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Spotkanie LGD Tuchola;
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Lokalna Strategia Rozwoju dla obszaru działania LGR „Mòrénka” Adam Rogala Dyrektor Biura Stowarzyszenia Wdzydzko-Charzykowska Lokalna Grupa Rybacka „Mòrénka”
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
ZIT ZIT Plus = METROPOLIA.
STRUKTURA GEOGRAFICZNA POLSKA I JEJ SĄSIEDZI Wyk. xxx Ekonomia 3, grupa 4.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Lokalny Program Rewitalizacji Dąbrowy Górniczej do 2020 r. Spotkanie informacyjne Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej 1Dąbrowa Górnicza, 26 marca 2014 r.
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Pomorski Broker Eksportowy
Działania Edukacyjne w zakresie Wspólnego systemu Segregacji odpadów
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
Krajowy Związek Plantatorów Buraka Cukrowego
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
STAN WDRAŻANIA RPO - LUBUSKIE 2020
Harmonogram i zasady konkursu dla działania 8. 4
Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych Spółka Akcyjna
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
jak promować Polskę za granicą?
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Województwa Podlaskiego
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Postęp wdrażania RPO WSL
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w Regionie Świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
550 mln dla firm z miast średnich na innowacje
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP
Małopolski Festiwal Innowacji
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Zapis prezentacji:

Plan działania Polskiej Organizacji Turystycznej na 2018 rok - cele, zadania, priorytety Jacek Janowski Dyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej POT

Zasięg działań POT – ośrodki zagraniczne 2017 r.

Gdzie promować Polskę - macierz atrakcyjności i potencjału rynków Atrakcyjność rynku (wielkość rynku, stopa wzrostu, wydatki, położenie geograficzne) Pozycja polskiej turystyki na wybranych rynkach (dostępność komunikacyjna, liczba noclegów w Polsce do liczby noclegów na Węgrzech i w Czechach, pozycja polskich produktów) Silna / utrzymywać Średnia / intensyfikacja inwestycji Słaba / inwestować długoterminowo Wysoka Znacząca szansa na osiągnięcie celu Niemcy, Wielka Brytania Francja, Włochy USA Chiny, Indie, Brazylia Średnia Osiągnięcie celu trudniejsze i może zależeć od czynników o charakterze obiektywnym Dania, Norwegia, Szwecja Rosja, Ukraina Hiszpania, Węgry Austria, Holandia, Czechy Irlandia, Belgia, Szwajcaria, Kanada, Korea, Japonia, Izrael, Azja Płd.-Wsch. Niska Niewielkie znaczenie lub ograniczona szansa na znaczącą zmianę pozycji Litwa, Białoruś, Łotwa, Estonia Finlandia Australia, Portugalia

Jakie nowe działania w 2018 roku? Zwiększenie dotacji dla POT w 2018 r. o 10 mln PLN Nowe środki przeznaczone na: wzmocnienie działań na rynkach ZOPOT rozszerzenie działań i wzmocnienie obecności na rynkach azjatyckich: Korea Płd., Singapur, Malezja, Indie uruchomienie przedstawicielstw w nowej formule na Węgrzech i Czechach rozpoznanie na nowych rynkach np. kraje Zatoki Perskiej (ZEA) Strategiczna współpraca z PLL LOT i innymi liniami lotniczymi – „podążanie” za siatką nowych połączeń Więcej innowacyjnych narzędzi – internet, media społecznościowe

Cele działań POT Tworzenie wizerunku Polski na wskazanych rynkach docelowych, jako kraju atrakcyjnego turystycznie, otwartego, nowoczesnego, bezpiecznego i przyjaznego – zgodnie z wytycznymi dokumentu „Marka Polska”. Promowanie aktualnych produktów turystycznych Polski we wskazanych krajach oraz wspieranie rozwoju nowych produktów turystycznych odpowiadających zainteresowaniom mieszkańców rynków docelowych.

Marka POLSKA - wytyczne Prace w międzyresortowym zespole ds. promocji Polski zagranicą Wstępne zasady budowania, wprowadzania i realizowania tzw. marki kraju dla Polski w turystyce: wartościami marki są m. in. „PRZYJAZNA” i „OTWARTA”; na zdjęciach powinni pojawiać się uśmiechnięci i przyjaźni ludzie; kompozycja powinna być naturalna i nie wywoływać wrażenia sztucznie wykreowanej; w sposób naturalny powinny pojawiać się elementy zawierające barwy marki, np. białe i czerwone elementy dekoracji, ubiorów, itp.

Struktura kosztów promocyjnych w 2018 r. Promocja za granicą - 88% budżetu marketingowego w tym: na rynkach działania ZOPOT – 73% budżetu promocyjnego na pozostałych rynkach – 8% przemysł spotkań – 3% Promocja w kraju – 12% budżetu marketingowego

Tematy przewodnie promocji za granicą Obszary: turystyka miejska i kulturowa turystyka aktywna, ze szczególnym uwzględnieniem turystyki rowerowej i wodnej turystyka zdrowotna, ze szczególnym uwzględnieniem turystyki medycznej, pobytów w uzdrowiskach oraz SPA i Wellness

Nowe projekty – przykłady Wykorzystanie rekomendacji: Videoblogerzy Polonia – Discover Poland with your neighbours Studenci programu Erasmus w Polsce - Discover Poland with your mates Cudzoziemcy opuszczający Polskę - Discover Poland with your friends Kampanie na lotniskach i dworcach rynków konkurencyjnych (Czechy, Węgry) Next time Poland!

Kampanie POT na rynku krajowym alePOLSKA! kampania z wykorzystaniem produktów nagrodzonych Certyfikatem POT Złoty Certyfikat POT kampania dla najlepszego certyfikowanego produktu Polska – zobacz więcej – weekend za pół ceny pobudzenie aktywności turystycznej mieszkańców Polski i zachęcenie ich do wypoczynku w kraju, również poza sezonem turystycznym. edycja wiosenna: 9 – 11 marca edycja jesienna: 5 – 7 października

Obecność POT na imprezach targowych – rynki ZOPOT Rynek L. wystąpień Austria / Szwajcaria 5 / 3 Niemcy 8 Belgia 2 Rosja 3 Chiny 7 Skandynawia Francja Ukraina Hiszpania 5 USA / Kanada 4 / 2 Holandia Wielka Brytania Japonia Włochy

Obecność POT na imprezach targowych – rynki poza ZOPOT Rynek L. wystąpień Czechy 1 Malezja Izrael Singapur Korea Słowacja Węgry ZEA

Planowane podróże studyjne i prasowe 2018 r. rynki ZOPOT Rynek Touroperatorzy Dziennikarze Austria 25 57 Niemcy 135 108 Belgia 11 31 Rosja 78 9 Chiny 22 12 Szwecja 40 80 Francja 54 46 Ukraina 28 Holandia 35 USA 24 Hiszpania 8 21 Wielka Brytania 16 Japonia 6 Włochy

Porozumienia o współpracy POT -ROT na 2018 rok

EDYCJA wiosenna 2018 HARMONOGRAM Akwizycja B2B, przyjmowanie zgłoszeń 15 stycznia – 13 lutego Konferencja prasowa, start sprzedaży 21 lutego Promocja B2C 21 lutego – 9 marca Weekend za pół ceny 9 – 11 marca EDYCJA JESIENNA: 5 – 7 października 2018

Konsorcja produktowe

Polski System Informacji Turystycznej Rozwój zintegrowanego Polskiego Systemu Informacji Turystycznej: współorganizacja szkoleń/seminariów z zakresu podnoszenia jakości funkcjonowania jednostek „it” z okazji 55-lecia Informacji Turystycznej w Polsce dla 16 województw we współpracy z ROTami Konkurs „Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce w 2018 roku” posiedzenia zarządu Forum Informacji Turystycznej (wiosna, jesień) na temat rozwoju PSIT opracowanie i wdrożenie aplikacji konkursowej i certyfikacji informacji turystycznej (od czerwca br.) aktualizacja Regulaminu Certyfikacji Informacji Turystycznej w Polsce

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ