KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2019 R.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
historia od dnia 21 czerwca 1996 r.
Advertisements

Karta Nauczyciela - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
DEPARTAMENT STRATEGII
25 sierpnia 2009 r. Delegatura Kuratorium Oświaty w Kościerzynie Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
WSKAZÓWKI DO ORGANIZACJI PRACY PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ I PLACÓWEK UWZGLĘDNIAJĄCE RACJONALIZACJĘ WYKORZYSTANIA ETATÓW.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Raport porównania organizacji szkół roku 2007/2008 i 2008/2009 Dane Arkusze Organizacyjne z dnia i Raport obejmuje szkoły. Nie obejmuje.
XXI Sesja Rady Gminy 18 styczeń 2005r.. Budżet Gminy Oleśnica na 2005 rok.
Urząd Miejski. Przedszkole Miejskie Bajka, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Edmunda Wojnowskiego, Gimnazjum nr 1 im.
Struktura zatrudnienia nauczycieli według stopnia awansu zawodowego w szkołach i placówkach oświaty wolskiej w roku szkolnym 2007/2008. Dzielnicowe Biuro.
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Projekt algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2015 Warszawa, październik 2014 r.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.
Wynagrodzenia nauczycieli - zadania ogniw ZNP
REALIZACJA ZADAŃ OŚWIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/15.
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH M.ST. WARSZAWY.
Zwierzyn,  Placówki oświatowe:  Zespół Placówek Oświatowych w Zwierzynie:  - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego,  - Publiczne.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy PROJEKT PLANU FINANSOWEGO na 2016 rok realizowany poprzez Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy INFORMACJE DOTYCZĄCE SPECJALNEJ ORGANIZACJI NAUKI I METOD PRACY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z ORZECZENIEM.
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Działania MEN. Kluczowe problemy edukacji 1 Lublin, r.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Wielka Wieś w roku szkolnym 2008/2009 Wielka Wieś, październik 2009.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Finansowe i organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówsamorządowych Mariusz Tobor.
Raport o stanie oświaty Marzec 2006 rok. Przedszkola Miejskie i Przedszkole Niepubliczne.
INFORMACJA O PLANOWANYM NABORZE DO PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH ORAZ GIMNAZJÓW W PROJEKTOWANYM ROKU 2012/2013.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.

Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018
POMORSKA RADA OŚWIATOWA, r.
Budżet - Miasta Żyrardów
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
Niektóre skutki zmian w oświacie
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
Regulacje prawne wynikające z przepisów wprowadzających zmiany w systemie edukacji Wspomaganie dyrektorów w zakresie zarządzania jednostkami oświatowymi.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy

Ustawa o finansowaniu zadań oświatowych
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Organizacja roku szkolnego 2017/2018 REKRUTACJA
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Awans zawodowy nauczycieli
Finanse w oświacie Kwiecień, 2018 r..
KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2018 R.
Dodatkowe rozwiązania dla nauczycieli. Rozmowy ze związkami zawodowymi
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Zespół do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty
Podwójny rocznik w algorytmie podziału OGÓLNEJ W 2019 R.
Jednostek Samorządu Terytorialnego a rosnące obciążenia finansowe
© Marek Wójcik, Wbrew obawom mam nadzieję Contra spem sper Kilka refleksji na temat wpływu niedofinansowania edukacji na rozwój społeczno.
Dramat w dwóch aktach i z prologiem
Decyzja MNiSW o zwiększeniu subwencji na 2019 r. dla PO o kwotę ,00 zł
Decyzja MNiSW o zwiększeniu subwencji na 2019 r. dla PO o kwotę ,00 zł
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2019 R.

Część oświatowa subwencji ogólnej w 2019 roku Planowana kwota części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2019*: 45.907 mln zł Wzrost subwencji: 2.832,4 mln zł, tj. o 6,6 %. * Zgodnie z projektem ustawy budżetowej na 2019 rok

Zadanie uwzględniane podczas planowania kwoty subwencji Podczas planowania kwoty subwencji oświatowej na 2019 r. zostało uwzględnione: Nazwa Kwota w mln zł Zamiana wynagrodzeń nauczycieli, w tym: - podwyżka 5% od 1 stycznia 2019 r., - skutek przechodzący podwyżki z 2018 r. - zmiana liczby etatów, - zmniejszenie kwoty subwencji na doskonalenie zawodowe, - wzrost kwoty na ZFŚS, - oszczędności na awansie zawodowym nauczycieli. 2 834 Przekazanie kilku szkół rolniczych do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa -2 Razem 2 832

Zmiana liczby etatów nauczycieli Liczba etatów z etatami nauczycieli 6-latków* SPIS OGÓŁEM Stażysta Kontraktowy Mianowany Dyplomowany 2016.09.30 512 240 14 734 64 733 119 298 313 475 2017.09.30 522 591 17 530 67 569 113 194 324 297 Zmiana 10 351 2 796 2 836 -6 104 10 822 Przy projektowaniu kwoty subwencji uwzględniono liczbę etatów nauczycieli w szkołach i placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego wraz z liczbą etatów przypadającą na dzieci 6-letnie w wychowaniu przedszkolnym. Założono, że liczba ta we wrześniu 2018 r. wyniesie 531,3 tys. i będzie o 8,7 tys. wyższa od liczby etatów z 30 września 2017 r. (522,6 tys.). Dane z 30 września 2018 r. będą skutkowały na 8 miesięcy 2019 roku. *część etatu nauczycieli dzieci 6-letnich i starszych w wychowaniu przedszkolnym została obliczona wg wskaźnika: liczba dzieci 6 lat i więcej w wychowaniu przedszkolnym/liczba uczniów ogółem w wychowaniu przedszkolnym*różnica w pensum (25/22)

Kalkulacja podwyżki dla nauczycieli - metodologia Wzrost wynagrodzeń dla nauczycieli liczony jest poprzez przemnożenie wzrostu wynagrodzenia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego przez średnioroczną liczbę etatów nauczycieli w 2019 roku. Dodatkowo w roku 2019 w kwocie subwencji uwzględniony został skutek przechodzący wzrostu wynagrodzeń nauczycieli od 1 kwietnia 2018 roku (skutek 3 m-cy roku 2018). Skutek ten jest liczony poprzez przemnożenie liczby etatów nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego przez wzrost wynagrodzenia od 1 kwietnia 2018 roku i dodatkowo przemnożony przez liczbę m-cy, których ten skutek dotyczy (styczeń, luty i marzec) Na zasadzie porównania danych o liczbie i strukturze zatrudnienia nauczycieli oraz wynagrodzeń z roku 2018 i roku 2019 szacuje się skutki finansowe wynikające ze zmiany liczby i struktury zatrudnienia nauczycieli. Skutki wzrostu wynagrodzeń oraz zmiana liczby i struktury zatrudnienia nauczycieli są jedną ze składowych branych pod uwagę podczas ustalania kwoty części oświatowej subwencji ogólnej. W związku z powyższym zmianę kwoty subwencji należy rozpatrywać z uwzględnieniem wszystkich skutków finansowych zadań oświatowych, zarówno tych nowych jak i tych które nie powinny być już ujmowane w części oświatowej subwencji ogólnej.

Zmiana liczby uczniów i oddziałów w szkołach ogółem Szkoły dla dzieci i młodzieży Typ szkoły 30.09.2016 30.09.2017 Zmiana l. uczniów l. oddział. Szkoły podstawowe 2 286 838 129 506 2 647 244 151 659 360 406 22 154 Gimnazja 1 060 944 50 493 703 658 33 861 -357 286 -16 633 ZSZ 164 606 8 597 100 541 5 597 -64 065 -3 000 Licea ogólnoksztalcące 485 154 18 317 474 134 18 081 -11 020 -236 Technika 495 123 20 434 492 437 20 501 -2 686 68 Szkoły policealne 23 451 1 368 21 907 1 377 -1 544 9 Szkoły przysposabiające do pracy 10 694 1 771 10 525 1 846 -169 75 Szkoły branzowe I st. 53 595 2 783 Szkoły artystyczne 29 487 - 29 326 -161 SUMA 4 556 297 230 616 4 533 367 235 853 -22 930 5 221 Szkoły dla dorosłych Typ szkoły 30.09.2016 30.09.2017 Zmiana l. uczniów l. oddział. Szkoły podstawowe 8 2 1 189 83 1 181 81 Gimnazja 9 845 613 7 414 447 -2 431 -167 Licea ogólnoksztalcące 154 066 6 017 142 423 5 538 -11 643 -479 Szkoły policealne 207 141 9 951 197 239 9 634 -9 902 -317 Kolegia praconikow służb spolecznych 216 14 234 15 18 1 SUMA 371 276 16 597 348 499 15 717 -22 777 -881

Dziękuję za uwagę