„Katecheza dla ciekawych” jest po fazie testów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
Jak budować zespół ludzi w e-biznesie? Mateusz Romanowski ZadajPytanie.pl sp. z o.o. ul. Puławska 12 lok Warszawa
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
Miniprzedsiębiorstwo NIEWAŻNE COMPANY zostało założone przez sześcioosobową grupę najlepszych przyjaciół a zarazem ludzi cechujących się wielką ambicją.
KAMELEONKAMELEONKAMELEONKAMELEON LO im. Marii Skłodowskiej Curie Czechowice-Dziedzice.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, sięgającemu czasów Starożytnego Egiptu i różnorodności klientów (Od Helu aż po Władywostok) nasza firma wyspecjalizowała.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„ŚNIADANIE DAJE MOC” -wspólne przygotowanie i zjedzenie II śniadania w Szkole Podstawowej im. Stanisława Rosponda w Żyrowej klasa III.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
I Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kujawskiej we Włocławku.
Samorząd Uczniowski Na podstawie działania Samorządu w ZS7 w Chojnicach.
Liceum Ogólnokształcące w ZSP w Drawsku Pomorskim Opiekun: Sylwia Tomaszewska MAŁA MANUFAKTURA spółka jawna.
Ujawnianie i rozpoznawanie interesów - argumentacja Negocjacje 9.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
FOTOREPORTAŻ GIMNAZJUM NR 11 W TARNOWIE. NARODOWY BANK POLSKI W RZESZOWIE.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. S PIS TREŚCI 1. INTERNET INTERNET 2. DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETUDZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 3.RAZEM TWORZYMY LEPSZY INTERNETRAZEM.
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
Jak rozmawiać z nastolatkiem?. SŁUCHANIE SŁUCHANIE Cierpliwie słuchaj – nie krytykuj, nie przerywaj dziecku w trakcie, nie komentuj każdego zdania, nie.
Bezpieczny Internet.
Umiemy powiedzieć NIE ! Czyli wskazówki dla każdego z Was.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
KOLIBER spółka jawna.
Rola książki w życiu człowieka
Program eTwinning Planowanie projektów
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Komunikacja z dzieckiem
Ucz i ucz się z TIK!.
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
Dlaczego trzeba się uczyć?
A.A. Allen Cena pełnej Bożej mocy
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Spotkanie ze Słowem Mt 5, Z Ewangelii według świętego Mateusza:
VI LO w ZSO im AK w Bielsku-Białej
dr Marzena Żylińska Łódź
Nazwisko nauczyciela – klasa X
Umocnienie w dobru M. Melon, Lustro.
ZAWODNIK, INSTRUKTOR, BIZNESMEN – JAK ODNALEŹĆ SIĘ W NARCIARSKIEJ PASJI.
TRZECIE spotkanie Zespołu
Czytanie Książek i nie tylko… .
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
Wyniki ankiety nt. odżywiania przeprowadzonej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Rudach w dniu 8 września 2015 roku Oprac. Marta Depta.
To dziwne, jak proste jest dla ludzi wyrzucić Boga,
Słyszeć = słuchać = rozumieć = akceptować …czyli o aktywnym słuchaniu
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
Książka, która jest dla mnie ważna
Zawsze słyszymy o „zasadach” ze strony kobiet
Zapis prezentacji:

„Katecheza dla ciekawych” jest po fazie testów

Katecheta Katecheza Uczeń

Katecheta Uczeń Katecheza

Konkretne metody i narzędzia Uruchamiają ucznia w sferze intelektualnej, emocjonalnej, werbalnej a czasem również fizycznie Czyli uruchamiają go całego od stóp do głów

Nawet uczniowie, którzy zachowują się jak niemowy – również mówią

Katechecie spada ciśnienie

Bo nie wytwarza się opór A konfliktom nie chce się być na takiej katechezie

Katecheta zmienia się z „wykładowcy eksperta” w moderatora

Uczeń również zmienia się w moderatora

Mamy więc na lekcji samych moderatorów – którzy dużo ze sobą rozmawiają i się słuchają.

Katecheta ma w zanadrzu niezwykle groźną i tajną broń – cały arsenał dziwnych pytań

Dzięki którym uczeń mówi „to” co chciał mu powiedzieć nauczyciel poprzez swój elegancko przygotowany wykład

Bo nie o to chodzi, żeby uczeń „kupił” to co ja mówię Tylko o to, żeby uczeń sam powiedział to, co chcę Mu „sprzedać”

Tutaj chodzi o to – by uczeń nie był ciągle przekonywany do „czegoś” Ale żeby mógł o tym „czymś” inaczej usłyszeć, zobaczyć, poczuć, wypowiedzieć się i wybrać

JEZUS Otwartość Lekkość Radość Szacunek Rozmowa Słuchanie Brak ciśnienia Przejrzystość Zaufanie Poszukiwanie Dobry klimat Podstawa programowa Pytania

„Lekcje prowadzone przez Pana katechetę są znacznie lepsze od zwykłej katechezy, ponieważ są prowadzone w sposób ciekawy, pomysłowy i odbiegający od standardowego schematu . Sprawia to że każda lekcja jest wyjątkowa i odróżnia się od pozostałych, a co za tym idzie staje się ciekawsza dla uczniów i łatwiejsza w odbiorze. Standardowe katechezy są prowadzone w sposób schematyczny i prawie niczym się nie różnią. Z tego powodu są nudne i nie przyciągają zainteresowania młodych ludzi, natomiast Pan katecheta prowadząc je z entuzjazmem i fajnym podejściem nawiązuje kontakt z uczniami co prowadzi do tego, że chce się przychodzić na te lekcje, a nie jest to tylko kolejna godzina którą trzeba przesiedzieć.” Adam Fiszer