LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108 Klasa 2 a – Renata Jasiurska Klasa 3 a – Barbara Chojnacka
W zakresie wiedzy uczeń m. in W zakresie wiedzy uczeń m.in.: zna wybrane heurystyki twórcze, wie jak stosować je w praktyce do rozwiązywania zadań i problemów, wie, jak efektywnie uczyć się i pracować w procesie twórczym.
W zakresie umiejętności uczeń m. in W zakresie umiejętności uczeń m.in.: myśli i działa twórczo, samodzielnie i w zespole, pracuje wytrwale i doprowadza prace do końca, wyciąga wnioski.
W zakresie wartości, postaw uczeń m. in W zakresie wartości, postaw uczeń m.in.: umie słuchać innych, broni swego zdania, jest tolerancyjny w stosunku do odmiennych pomysłów i postaw, podejmuje decyzje samodzielnie i w zespole, przejawia kreatywną postawę.
UCZEŃ ROZWIJA MYŚLENIE TWÓRCZE POPRZEZ: Poznanie wybranych metod, technik TRP – stosowanie ich w praktyce. Rozwijanie płynności, giętkości, oryginalności myślenia – myślenie dywergencyjne. Poznawanie własnych zdolności z zakresu myślenia twórczego – własnej kreatywności. Rozbudzanie ciekawości poznawczej – myślenie pytajne. Zadawanie pytań. Kształtowanie umiejętności dostrzegania problemów, zadawania pytań otwartych i problemowych. Wdrażanie do elaboracji (staranności, dokładności, dopracowania szczegółów, ilości włożonej pracy w rozwiązanie zadania/ problemu) – uczenie odpowiedzialności za wykonywaną pracę,uczenie się i własny rozwój.
UCZEŃ ROZWIJA UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNO – SPOŁECZNE POPRZEZ: Kształtowanie umiejętności pracy zespołowej – dostrzeganie zalet pracy w grupie. Kształtowanie umiejętności planowania i organizacji pracy w procesie TRP. Praca z czasem. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się, obrony własnego zdania, słuchania innych. Kształtowanie umiejętności prezentacji pracy własnej i pracy zespołu. Zachęcanie do samooceny i oceny koleżeńskiej.