LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Jak motywować uczniów do nauki?
Praca domowa w procesie dydaktycznym
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Laboratorium szkolne – sposób na wolny czas
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Realizacja w procesie nauczania
Metodyka harcerska i starszoharcerska
EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Ocenianie Kształtujące
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Wydział Harcerski GK ZHP
Opracowała: Joanna Kozieł
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
Innowacja pedagogiczna
KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Talent jest darem uniwersalnym, ale potrzeba wielkiej odwagi, żeby go wykorzystać. Nie bój się być najlepszy.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Zasady pracy metodą projektu
Podziel się z nami swymi marzeniami
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
II Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
Praca w zespole.
The Leader in Me.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” Będzin, 12 marca 2014 r. T WÓRCZA AKTYWNOŚĆ DZIECI.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Szkoła Podstawowa nr 16 Wrocław
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
„ Razem z rodziną” – półkolonie dla dzieci i młodzieży Gminy Strzelce Opolskie organizowane w ramach akcji „Postaw na rodzinę” Strzelce Opolskie,
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Co chcieliśmy osiągnąć?
W jakim świecie będą funkcjonować nasi uczniowie?
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108 Klasa 2 a – Renata Jasiurska Klasa 3 a – Barbara Chojnacka

W zakresie wiedzy uczeń m. in W zakresie wiedzy uczeń m.in.: zna wybrane heurystyki twórcze, wie jak stosować je w praktyce do rozwiązywania zadań i problemów, wie, jak efektywnie uczyć się i pracować w procesie twórczym.

W zakresie umiejętności uczeń m. in W zakresie umiejętności uczeń m.in.: myśli i działa twórczo, samodzielnie i w zespole, pracuje wytrwale i doprowadza prace do końca, wyciąga wnioski.

W zakresie wartości, postaw uczeń m. in W zakresie wartości, postaw uczeń m.in.: umie słuchać innych, broni swego zdania, jest tolerancyjny w stosunku do odmiennych pomysłów i postaw, podejmuje decyzje samodzielnie i w zespole, przejawia kreatywną postawę.

UCZEŃ ROZWIJA MYŚLENIE TWÓRCZE POPRZEZ: Poznanie wybranych metod, technik TRP – stosowanie ich w praktyce. Rozwijanie płynności, giętkości, oryginalności myślenia – myślenie dywergencyjne. Poznawanie własnych zdolności z zakresu myślenia twórczego – własnej kreatywności. Rozbudzanie ciekawości poznawczej – myślenie pytajne. Zadawanie pytań. Kształtowanie umiejętności dostrzegania problemów, zadawania pytań otwartych i problemowych. Wdrażanie do elaboracji (staranności, dokładności, dopracowania szczegółów, ilości włożonej pracy w rozwiązanie zadania/ problemu) – uczenie odpowiedzialności za wykonywaną pracę,uczenie się i własny rozwój.

UCZEŃ ROZWIJA UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNO – SPOŁECZNE POPRZEZ: Kształtowanie umiejętności pracy zespołowej – dostrzeganie zalet pracy w grupie. Kształtowanie umiejętności planowania i organizacji pracy w procesie TRP. Praca z czasem. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się, obrony własnego zdania, słuchania innych. Kształtowanie umiejętności prezentacji pracy własnej i pracy zespołu. Zachęcanie do samooceny i oceny koleżeńskiej.