ZAPOBIEGANIE MOWIE NIENAWIŚCI I DYSKRYMINACJI W SZKOLE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRAWO DO PRYWATNOŚCI I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH PODSTAWOWE ZASADY
Advertisements

Prawo do nauki osób niepełnosprawnych i obowiązki uczelni w tym zakresie Robert Krawczyk.
Prawa Człowieka Wykonał : Krzysztof Zajda I Ti.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
I. Pierwsze dokumenty odnoszące się do praw jednostki
Prawa Człowieka Arek Kosiński.
Prawa człowieka Burczy Sara.
PrawaCzlowieka Angela Szybiak 3c.
Daria Gagola Prawa Czlowieka.
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
OBCHODY DNIA PRAW CZŁOWIEKA
Historia praw człowieka
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
PROJEKT COMENIUS POGROMCY PROBLEMÓW – EUROPEJSKI WYMIAR WALKI O PRAWA CZŁOWIEKA. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW POPRZEZ DRAMĘ I DIALOG MIĘDZYKULTUROWY.
Autorka: Natalia Dziubich kl. IIc
Prawa i obowiązki ucznia
Realizacja praw dziecka w szkole
Opracował J. Stryjkowski
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Prawa i obowiązki obywateli RP
KONTEKST ZASADY RÓWNOŚCI SZANS KOBIET I MĘŻCZYZN
Prawa człowieka Iga Nowak.
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
Prawa dzieci Prawa Osobiste
Prawa i obowiązki Obywateli RP
PRAWA CZŁOWIEKA POTRZEBĄ WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Prawa człowieka.
Edukacja antydyskryminacyjna – aktualne wyzwania
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
Czym jest dla nas tolerancja?
Warto wiedzieć, warto znać Klub Integracji Obywatelskiej w Warszawie Prezentacje przygotowały: Elżbieta Przychodzeń i Maria Olczak.
Edukacja domowa w aspekcie prawnym
DYSKRYMINACJA – FORMA ANTYDEMOKRATYCZNYCH ZACHOWAŃ
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Prawa Dziecka.
Odpowiadać za słowo Przegląd edukacyjnych programów partii politycznych.
Prawa człowieka Lekcja powtórzeniowa.
PAŃSTWO-PRAWO-SPOŁECZEŃSTWO-OBYWATEL
Podział i funkcje mass mediów
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Idee Janusza Korczaka to podstawowe inspiracje dla najważniejszego obecnie dokumentu broniącego praw dziecka, uchwalonej – z polskiej inicjatywy – Konwencji.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
PRAWA dziecka.
Prawa człowieka, prawa dziecka.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Konwencja Praw Dziecka. Co to jest ? Konwencja Praw Dziecka, dokument uchwalony przez Zgromadzenie ogólne ONZ w Dotyczy osób, które nie ukończyły.
Wolność i prawa człowieka. Czym jest wolność? Wolność - 1. «niezależność jednego państwa od innych państw w sprawach wewnętrznych i stosunkach zewnętrznych»
Czy wiesz, że jako uczeń i człowiek masz określone prawa? a) tak b) nie c) brak odpowiedzi
Warmińsko-Mazurska Akademia Antydyskryminacyjna
PRAWA OBYWATELA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
O ochronie danych osobowych
O ochronie danych osobowych
Przesłanki kształtowania się praw człowieka
Promowanie praw dzieci
Prawa człowieka w administracji – wykład 3
BLIŻEJ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI.
Prawa dziecka.
Wstęp do nauki o państwie i polityce
RÓWNOŚĆ I BRAK DYSKRYMINACJI
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Współczesne kierunki polityki społecznej
Zapis prezentacji:

ZAPOBIEGANIE MOWIE NIENAWIŚCI I DYSKRYMINACJI W SZKOLE 23.02.2019 ZAPOBIEGANIE MOWIE NIENAWIŚCI I DYSKRYMINACJI W SZKOLE 23.02.2019 www.ecmi.de

Co o tym sądzisz? Czym jest mowa nienawiści? 23.02.2019 Co o tym sądzisz? Czym jest mowa nienawiści? Czy walka z mową nienawiści ma znaczenie? Jak radzisz sobie z mową nienawiści? 23.02.2019 www.ecmi.de

USTANOWIENIE RAM PRAWNYCH 23.02.2019 USTANOWIENIE RAM PRAWNYCH Powszechna Deklaracja Praw Człowieka (1948) Międzynarodowa konwencja o zniesieniu wszelkich form dyskryminacji rasowej (CERD) Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych (ICCPR) “Wszyscy ludzie rodzą się wolni i równi pod względem godności i praw” zakazuje władzom publicznym lub instytucjom promowania lub podżegania do dyskryminacji rasowej gwarantuje prawo do wolności wypowiedzi 23.02.2019 www.ecmi.de

DEFINIOWANIE MOWY NIENAWIŚCI, STEREOTYPÓW I UPRZEDZEŃ 23.02.2019 DEFINIOWANIE MOWY NIENAWIŚCI, STEREOTYPÓW I UPRZEDZEŃ Rada Europy, Zgromadzenie Ministrów, Rekomendacja nr. R (97) 20: Mowa nienawiści upowszechnia podżega promuje usprawiedliwia Nienawiść na tle rasowym, ksenofobię, antysemityzm czy inne formy nienawiści 23.02.2019 www.ecmi.de

DEFINIOWANIE MOWY NIENAWIŚCI, STEREOTYPÓW I UPRZEDZEŃ podzielane, uogólnione stanowisko, dotyczące określonej grupy ludzi. Stereotyp zawiera uprzedzenia Uprzedzenia opinia opierająca się na charakterystyce osobowej (np. na podstawie koloru skóry lub wyznania) 23.02.2019 www.ecmi.de

MOWA NIENAWIŚCI W SZKOLE Na poziomie narodowym: Republika Czeska, Francja, Węgry Wielka Brytania uznają pewne formy mowy nienawiści i rasizmu za przestępstwa Jakieś przykłady z twojego kraju? 23.02.2019 www.ecmi.de

MOWA NIENAWIŚCI W SZKOLE Kto odpowiada za zapobieganie mowie nienawiści? Jak powinno się monitorować ten problem? ‘wyuczone’ postawy socjalizację nauczyciele piętnujący błędne przekonania i dezinformację media społecznościowe jako narzędzie służące rozpowszechnianiu mowy nienawiści, stereotypów czy ksenofobicznych poglądów Edukacja pomoże młodym ludziom rozpoznać i odrzucić treści rozpowszechniane za pomocą mowy nienawiści, zarówno przez Internet jak i tradycyjnymi kanałami. poprzez 23.02.2019 www.ecmi.de

WALKA Z MOWĄ NIENAWIŚCI W SZKOLE: PODEJŚCIA Kodeks postępowania Mechanizmy składania skarg Obrona swoich racji/kontrnarracje Zwiększanie świadomości Programy nauczania Dyskusja Materiały szkoleniowe Szkolenia pracowników itp. 23.02.2019 www.ecmi.de

Analiza mowy nienawiści ZŁE NAJGORSZE 23.02.2019 www.ecmi.de

23.02.2019