Finansowanie zadań oświatowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Advertisements

Budżet miasta Gdańska na rok 2004 Opracowanie Uchwały Nr XIX/553/04 RMG z dn. 24 stycznia 2004.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Dochody JST 2004 – 2012, perspektywa 2013 – 2020 Warszawa, 20 czerwca 2013 Senat RP.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA ŁODZI NA ROK PROCEDURA BUDŻETOWA I etap – wyłączna właściwość Prezydenta Miasta od r. – przyjęcie założeń do projektu.
DEMOGRAFIA, ORGANIZACJA i FINANSOWANIE ZADAŃ OŚWIATOWYCH w POZNANIU Poznań, dnia 25 stycznia 2005 r.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
CELE WPROWADZENIA INDYWIDUALNEGO WSKAŹNIKA 1. WZÓR OBLICZENIA INDYWIDUALNEGO WSKAŹNIKA SPŁATY ZOBOWIĄZAŃ gdzie poszczególne symbole oznaczają: R -planowaną.
Minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli od 1 września 2016 r. Spotkanie ze związkami zawodowymi - 20 kwietnia 2016 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, czerwiec 2011.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus Forum Rynku Zdrowia Warszawa,
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Edukacja w województwie lubelskim Edukacja w województwie lubelskim Lublin, sierpień 2015.
Analiza wynagrodzeń nauczycieli za 2011 r. Opracowanie przygotowane przez Wydział Edukacji i Spraw Społecznych.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Sześciolatek idzie do szkoły
RZĄDOWY PROGRAM WOJEWODA KUJAWSKO-POMORSKI.
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
ZARZĄD POWIATU W RYKACH
Zmiany w prawie oświatowym
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Formy przeciwdziałania zaległościom czynszowym w lokalach komunalnych
Lokalne źródła prawa – zarys
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Sześciolatek idzie do szkoły
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA ŁODZI ZA 2016 R
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Jan Herczyński Uniwersytet Warszawski Warszawa 9 listopada 2010
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Budżet miasta Tychy na 2005 r.
Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
Finansowanie programu
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
wynagrodzeń nauczycieli
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Patronat honorowy: Jerzy Żmijewski Starosta Skarżyski
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Przyszłe zmiany sposobu finansowania zadań oświatowych
Książki naszych marzeń
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2018 R.
Inne środki na zadania oświatowe
Prawo Finansów Publicznych Sektora Samorządowego Cz. I
Art. 8 i art. 35 ust. 4 i 5 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
Finansowanie zadań oświatowych na przestrzeni lat 2008 – 2018
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
Sytuacja na podlaskim rynku pracy w 2018 roku
Książki naszych marzeń
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Środki przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na dział: pomoc społeczna i rodzina w latach
Wydatki na zdrowie. Metodologia robi różnicę
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata (stan na 15 września.
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Zapis prezentacji:

Finansowanie zadań oświatowych 28 listopada 2018 r.

Część oświatowa subwencji ogólnej w 2019 roku Planowana kwota części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2019*: 45.907 mln zł Wzrost subwencji: 2.832,4 mln zł, tj. o 6,6 %. * Zgodnie z projektem ustawy budżetowej na 2019 rok

Zadania uwzględniane podczas planowania kwoty subwencji Podczas planowania kwoty subwencji oświatowej na 2019 r. uwzględniono: Nazwa Kwota w mln zł Zmiana wynagrodzeń nauczycieli, w tym: - podwyżka 5% od 1 stycznia 2019 r., - skutek przechodzący podwyżki z 2018 r., - zmiana liczby etatów, Przekazanie kilku szkół rolniczych do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi 2 832

Planowany podział subwencji na 2019 Podział kwoty 45 mld 724 mln zł na poszczególne rodzaje jednostek samorządu terytorialnego kształtuje się następująco: • gminy – 29 mld 205 mln zł (63,9%), ▫ w tym miasta na prawach powiatu w zakresie zadań gminy – 7 mld 809 mln zł, •powiaty – 15 mld 912 mln zł (34,8%), ▫ w tym miasta na prawach powiatu w zakresie zadań powiatu – 7 mld 528 mln zł, •województwa – 607 mln zł (1,33%).

Planowany podział subwencji na 2019 Wzrost kwoty subwencji oświatowej w stosunku do roku poprzedniego: gminy - o 4,7%, przy spadku liczby uczniów o 2 %, powiaty - o 10,5%, przy wzroście liczby uczniów o 4,3 %, województwa - o 3,5%, przy spadku liczby uczniów o 4,2 %.

Planowany podział subwencji na 2019 Liczba uczniów wykazana w systemie informacji oświatowej wg stanu na dzień 30 września 2018 r., przyjęta do podziału subwencji oświatowej, w stosunku do liczby uczniów z ubiegłego roku szkolnego, spadła o ok. 4 tys. i wynosi 4 890 tys. (wg. SIO stan na 30 września 2017 r. liczba uczniów wynosiła 4 894 tys.).

Zmiana liczby etatów nauczycieli Przy projektowaniu kwoty subwencji na rok 2019 uwzględniono prognozę liczby etatów nauczycieli w szkołach i placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego wraz z liczbą etatów przypadającą na dzieci 6-letnie w wychowaniu przedszkolnym. Założono, że liczba ta we wrześniu 2018 r. wyniesie 531,3 tys. etat. i będzie o 8,7 tys. wyższa od danych z 30 września 2017 r. (522,6 tys. etatów). Z danych rzeczywistych wykazanych w SIO wynika, że liczba etatów, z uwzględnieniem etatów nauczycieli dzieci 6-letnich i starszych w wychowaniu przedszkolnym, na dzień 30 września 2018 r. wynosi 529,7 tys. etatów i jest wyższa o 7,1 tys. etatów od liczby etatów z 30 września 2017 r. (522,6 tys.).

Sytuacja finansowa JST Obserwujemy korzystną dynamikę w dochodach własnych JST – dochody własne ogółem wzrosły w 2017 r. w skali kraju o 6,2% (106,7 mld zł w 2016 r. – 113,2 mld zł w 2017 r.). Przykładowo: dochody z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych wzrosły r/r o 9,2%, dochody z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób prawnych wzrosły o 12,6%, dochody własne z tytułu podatku od nieruchomości wzrosły o 5,1%.

Sytuacja finansowa JST Z porównania danych dotyczących wydatków bieżących JST w dziale 801 i 854 (z wyłączeniem przedszkoli i dowożenia uczniów) do wydatków ogółem wynika, że wskaźnik ten w 2017 roku wyniósł 23,8% i był niższy niż w poprzednim roku o 1,9 pkt proc. Najwyższa dynamika zmiany wskaźnika wystąpiła w gminach – spadek o 2,6 pkt proc (23,3% - 2017 r.). W pozostałych rodzajach samorządu w 2017 r. wskaźnik wynosił: miasta na prawach powiatu - 24,3% (-1,1 pkt proc.), powiaty ziemskie - 34,7% (-1,8 pkt proc.), województwa - 6,2% (+ 0,1 pkt proc.). Oznacza to, że bieżące wydatki oświatowe stanowią coraz mniejszą część wydatków w budżetach samorządów.

Sytuacja finansowa JST W wyniku porównania wydatków bieżących JST w dziale 801 i 854 (z wyłączeniem przedszkoli i dowożenia uczniów) do dochodów ogółem w 2017 roku otrzymujemy udział na poziomie 23,9 %. Jest on niższy niż w 2016 roku o 0,9 pkt proc. Najwyższa dynamika zmiany wskaźnika wystąpiła w gminach – spadek o 1,5 pkt proc. (23,5% - 2017 r.). W pozostałych rodzajach samorządu w 2017 r. wskaźnik wynosił: miasta na prawach powiatu - 24,3% (-0,3 pkt proc.), powiaty ziemskie - 34,6% (-0,9 pkt proc.), województwa - 6,0% (+ 0,3 pkt proc.). Dochody samorządów rosły szybciej niż wydatki bieżące w zakresie oświaty.

Sytuacja finansowa JST Zestawienie danych o wynagrodzeniach nauczycieli na podstawie sprawozdań z osiągania wysokości średnich wynagrodzeń w latach 2013-2017 (dane z RIO) Rok 2013 2014 2015 2016 2017 liczba JST, które przynajmniej na jednym stopniu awansu wypłacały ponad średnie wynagrodzenie 2 589 2 570 2 636 2 670 2 680 (co stanowi ok. 92% wszystkich JST) (co stanowi ok. 94% wszystkich JST) (co stanowi ok. 95% wszystkich JST) kwota różnicy między wydatkami poniesionymi na wynagrodzenia nauczycieli, a wydatkami do jakich JST są zobowiązane przepisami KN 591 mln zł 758 mln zł 966 mln zł 1 165 mln zł 1 358 mln zł Samorządy, w ostatnich latach, wydatkowały na wynagrodzenia nauczycieli środki w kwocie wyższej niż poziom minimalny, ustalony w ustawie Karta Nauczyciela.

Dziękuję za uwagę