Wysoka jakość kształcenia efektem doskonalenia umiejętności kadry pedagogicznej Nr projektu: 2016-1-PL01-KA102-023940 Projekt finansowany przy wsparciu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Advertisements

Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
Open up for a new dimension
Krajowe Centrum Europass
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
Programowanie z eTwinning
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Wysoka jakość kształcenia efektem doskonalenia umiejętności kadry pedagogicznej Nr projektu: PL01-KA Projekt finansowany przy wsparciu.
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
II Spotkanie Robocze Bruksela,
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
kształcących w zawodach
Terra Community and Ethics for the future
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Europejskie praktyki zawodowe uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku gwarancją sukcesu na rynku pracy.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
3D students – dialoGue, democracy,digital
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Zespół Szkół Morskich w Darłowie to najstarsza tego typu szkoła średnia kształcąca w zawodach technik nawigator morski, technik mechanik okrętowy, technik.
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
Marszałek Województwa Podkarpackiego
„Poprzez języki do wiedzy i umiejętności”
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
JĘZYK NIEMIECKI W OBROCIE GOSPODARCZYM – 3 LETNIE STUDIA DUALNE www
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Sektor - Edukacja dorosłych, Akcja 1 Mobilność Edukacyjna.
ERASMUS + Program Erasmus + wszedł w życie 1 stycznia 2014 roku. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat czyli do 2020 roku. Program ma się.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Wysoka jakość kształcenia efektem doskonalenia umiejętności kadry pedagogicznej Nr projektu: 2016-1-PL01-KA102-023940 Projekt finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji realizując projekt ze środków PO WER dofinansowała projekty, które przeszły pozytywnie procedurę selekcji: ocenę formalną i merytoryczną w programie Erasmus+ Kształcenie i Szkolenia Zawodowe, Akcja 1 Mobilność edukacyjna w konkursie w latach 2015 i 2016, ale nie zostały zaakceptowane do realizacji ze względu na wyczerpanie środków finansowych na ten cel (lista rezerwowa).  Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”  jest realizowany w IV osi priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (PO WER).

PARTNERZY Casa da Educação centrum szkoleniowe zlokalizowane w Lizbonie (Portugalia), działające w celach kształcenia i szkolenia zawodowego. Centrum Kształcenia Praktycznego placówka oświatowa zlokalizowana w Warszawie (Polska), działająca w celach kształcenia i szkolenia zawodowego.

Casa da Educação Stwarza możliwości pracy dla europejskich organizacji kształcenia i szkolenia zawodowego, szkół, nauczycieli i uczniów, w celu ulepszenia ich umiejętności zawodowych i zwiększenia szans na zatrudnienie. Casa da Educação oferuje szeroki wybór dziedzin, w ramach których można odbywać praktykę job shadowing, staże i szkolenia np.: turystyka, hotelarstwo, środowisko, energia odnawialna, administracja, ekonomia, logistyka, kontrola publiczna, informatyka, sport, edukacja, handel, mechanika, mechatronika, gastronomia, stolarstwo, budownictwo, elektryka, elektronika itp. Ponadto Casa da Educação specjalizuje się w rozwoju kapitału ludzkiego dostarczając specjalistyczne usługi w obszarach szkoleń korporacyjnych oraz doradztwa w zakresie zarządzania. Dzięki wsparciu wysoko wykwalifikowanych krajowych i międzynarodowych konsultantów Casa da Educação wykorzystuje elastyczne metodyki pracy oraz bezpośrednio oferuje usługi szkoleniowe dostosowane do rzeczywistych potrzeb każdego odbiorcy. Misją placówki jest być postrzeganym jako globalne przedsiębiorstwo na poziomie międzynarodowym oraz jako lider w rozwijaniu kapitału ludzkiego w sposób długotrwały i zróżnicowany. Dlatego niezwykle istotne jest przewyższanie oczekiwań współpracujących instytucji partnerskich poprzez doskonalenie usług, stale aktualizując je zgodnie z rozwojem rynku światowego oraz podtrzymując wysokiej jakości standardy.

Liczba uczestników Czas trwania projektu 01.09.2016 r. – 31.08.2017 r. 15 W TYM: NAUCZYCIELE PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU PRZEDSTAWICIELE MAZOWIECKIEJ OŚWIATY

BUDŻET PROJEKTU 19,470 EUR 82 467,13 PLN

Cele projektu Podwyższenie i nabycie nowych umiejętności zawodowych poprzez praktykę job shadowing z zakresu kształcenia praktycznego młodzieży i kształcenia nauczycieli w portugalskich instytucjach szkolenia zawodowego. Nabycie wiedzy z zakresu szkolnictwa zawodowego w Portugalii ze szczególnym uwzględnieniem różnych form szkolenia praktycznego wspierającego doradztwo zawodowe, a także programów edukacyjnych w Portugalii zapobiegających przedwczesnemu wypadaniu z systemu edukacji. Zwiększenie aktywności i nabycie nowych kompetencji językowych uczestników. Podniesienie świadomości i zrozumienia innych kultur oraz budowanie sieci kontaktów międzynarodowych. Wspieranie potencjału, atrakcyjności i międzynarodowego wymiaru organizacji.

Wybór uczestników Kryteria formalne dot. wyboru uczestników: Jest dyrektorem, wicedyrektorem, kierownikiem bądź nauczycielem, nauczycielką praktycznej nauki zawodu w CKP w obszarze ekonomii, informatyki, budownictwa, stolarstwa, mechaniki pojazdowej, energetyki odnawialnej, elektryki, elektroniki, gastronomii, doradztwa zawodowego, Jest pracownikiem, pracownicą oświaty odpowiedzialnym/odpowiedzialną za szkolenie zawodowe w województwie mazowieckim. Uczy praktycznej nauki zawodu podczas zajęć dydaktycznych z uczniami lub na kwalifikacyjnym kursie zawodowym. Posiada znajomość języka angielskiego w stopniu pozwalającym na komunikowanie się i zostanie pozytywnie oceniony po przeprowadzeniu rozmowy w języku angielskim. Kryteria merytoryczne dot. wyboru uczestników: Wyrażenie chęci uczestniczenia w projekcie i terminowe złożenie formularza zgłoszeniowego. Odpowiednie uzasadnienie motywacji do wyjazdu na praktykę job shadowing. Wykazanie zaangażowania w opracowanie rezultatów projektu oraz w działania z nimi związane przez cały okres realizacji projektu. Opinia dyrektora CKP.

Harmonogram działań Rekrutacja uczestników Listopad/grudzień 2016 r. Przygotowanie językowo-kulturowe uczestników Styczeń 2017 r. Praktyka job shadowing w Portugalii 12 luty 2017 r. – 18 luty 2017 r. Upowszechnianie projektu luty – sierpień 2017 r. - na bieżąco

Przygotowanie językowo-kulturowo-pedagogiczne Kurs z języka angielskiego z uwzględnieniem słownictwa projektowego i branżowego (20 godz.). Przygotowanie kulturowe z zakresu wiedzy o Portugalii i elementami języka portugalskiego (8 godz.). Przygotowanie pedagogiczne (2 godz.).

Praktyki job shadowing w Portugalii Uczestnictwo w praktyce job shadowing z zakresu praktycznej nauki zawodu w Portugalii (Lizbona) w wybranym zawodzie. Zapoznanie się z następującymi tematami: Struktura organizacyjna systemu szkolnictwa w Portugalii. Klastry edukacyjne. Stosowane programy w portugalskiej szkole zawodowej. Rola nauczyciela – specjalisty w szkolnictwie zawodowym. Metody i sposoby pracy dydaktycznej z uczniami w szkole zawodowej.

Praktyki job shadowing w Portugalii Inspirujące formy motywujące uczniów do nauki zawodu. Formy doradztwa zawodowego zapobiegające przedwczesnemu kończeniu nauki. Harmonijna współpraca szkoły zawodowej z rynkiem pracy – praktyki zawodowe. Rola kompetencji miękkich i językowych w portugalskim szkolnictwie zawodowym. Dzieci emigrantów w portugalskiej szkole zawodowej. Uczestnictwo w seminarium zorganizowanym przez portugalskie Ministerstwo Edukacji na temat systemu edukacji w tym szkolnictwie zawodowym. Wymiana doświadczeń i obserwacji z portugalską kadrą pedagogiczną.

Instytucje szkolenia zawodowego, w których odbyły się praktyki job shadowing w Portugalii Centro de Formação Profissional da Indústria Electrónica, Energia, Telecomunicações e Tecnologias da Informação Pólo de Educação e Formação D. João de Castro Rua Jau - Alto de Santo Amaro 1300-312 Lisboa, Portugalia Agrupamento de Escolas de Alcochete Rua da Escola Secundária 2890-066 Alcochete, Portugalia Instituto do Emprego e Formação Profissional Rua de Xabregas 52, 1949-003 Lisboa, Portugalia Escola de Hotelaria e Turismo de Lisboa Rua Saraiva de Carvalho, nº 41, 1269- 099 Lisboa, Portugalia

Efekty projektu Zrealizowanie tygodniowych praktyk job shadowing w wybranym zawodzie w Portugalii. Nabycie wiedzy z zakresu szkolnictwa zawodowego w Portugalii ze szczególnym uwzględnieniem różnych form szkolenia praktycznego wspierającego doradztwo zawodowe, a także programów edukacyjnych w Portugalii zapobiegających przedwczesnemu wypadaniu z systemu edukacji. Potwierdzenie zdobytych umiejętności dokumentem Europass Mobility. Nabycie kompetencji międzykulturowych i nawiązanie partnerskiego dialogu, poszerzenie kompetencji w zakresie pracy zespołowej, przedsiębiorczości, a także umiejętności uczenia się, nauczania młodzieży i dorosłych, rozumowania i rozwiazywania problemów wychowawczych. Umiejętność współpracy w międzynarodowym środowisku i porozumiewanie się w grupie. Rozwój osobisty uczestników.

Efekty projektu Zwiększenie aktywności językowej uczestników. Elastyczne reagowanie na zachodzące zmiany. Wyostrzenie spojrzenia na funkcjonowanie praktycznej nauki zawodu w Polsce na tle portugalskich placówek szkolenia zawodowego. Oszacowanie słabych i mocnych stron kształcenia praktycznego w CKP Warszawa. Zapoznanie się z rzeczywistymi warunkami panującymi w portugalskim szkolnictwie zawodowym zdobywając wiedzę i doświadczenie z zakresu osiągnięć technodydaktycznych, technologii informacyjno- komunikacyjnych, metod pracy z uczniem, a także skutecznego ich wdrożenia.

Efekty projektu Stworzenie we współpracy z WCIES systemu doradztwa zawodowego opierającego się na praktycznej nauce zawodu w CKP. Wdrożenie stworzonego w/w systemu doradztwa zawodowego poprzez udział uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum Zespołu Szkół Integracyjnych nr 75 przy ul. Bartosika w Warszawie oraz dzieci z prywatnego przedszkola „Rośnij z Didasko” przy ul. Siennickiej w Warszawie w spotkaniach pt. „Mali zawodoznawcy”. W ramach spotkań uczniowie zapoznali się z CKP, różnymi zawodami i uczestniczyli w praktycznych zajęciach w pracowni krawieckiej, cukierniczej i budowlanej szyjąc, piekąc i tworząc rozmaite drobiazgi i wypieki, które rozpromienione i z buziami pełnymi uśmiechu mogli zabrać do domu. Stworzenie na bazie zdobytej wiedzy programu profilaktycznego zapobiegającego wczesnemu wypadaniu z systemu edukacji.

Efekty projektu Stworzenie scenariusza zintegrowanych zajęć praktycznych (pracownia spawalnicza, zbrojarska, budowlana) w obszarze zmonitorowanych procesów edukacyjnych w wybranych zawodach. Przeprowadzenie zajęć otwartych z wykorzystaniem stworzonych scenariuszy.

Certyfikacja nabytych umiejętności Dokument Europass Mobility. Imienny Certyfikat uczestnictwa w praktyce job shadowing wystawiony w języku polskim i angielskim przez portugalską organizację przyjmującą CASA da EDUCAÇO.

Upowszechnianie Publikacja na stronie internetowej Centrum Kształcenia Praktycznego Warszawa. Formalne i nieformalne spotkania na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym. Publikacja w formie broszury informacyjnej przedstawiająca osiągnięte rezultaty. Spotkanie prezentujące rezultaty realizowanego projektu.

Dziękuję za uwagę Małgorzata Słowik Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach PO WER z Europejskiego Funduszu Społecznego