„Skonsolidowany rachunek wydatków na turystykę w Polsce”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
Advertisements

Podstawy Turystyki Wykład
turystyki uzdrowiskowej” XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
FUNDUSZE UNIJNE WSPIERAJĄ ROZWÓJ TURYSTYKI Konferencja prasowa minister Grażyny Gęsickiej 12 lipca 2007 r.
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
Pomiar obciążeń administracyjnych
Typologia podmiotów gospodarki turystycznej
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
PRZESŁANKI KONKURENCYJNOŚCI
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Analiza informacji turystycznej na stronach administracji publicznej Joanna Cuber Łukasz Konieczny Karolina Lewicka WSZiNS Tychy Zarządzanie i marketing.
Trasa turystyczna.
AGROTURYSTYKA W STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Wydział Ekonomiczno-Społeczny kierunek: Ekonomia specjalność: Ekonomika Gospodarki Żywnościowej Kamila Kobusińska ROLA.
Wybrane efekty działań w zakresie realizacji Strategii Rozwoju Turystyki w Województwie Warmińsko-Mazurskim od roku 2002 Wybrane efekty działań w zakresie.
Henryk Szych Dyrektor Biura Planowania Przestrzennego w Lublinie Chełm, 26 czerwca 2012 r.
Technik Obsługi Turystycznej
Dyrektor Departamentu Turystyki
Urząd Statystyczny w Rzeszowie
Turystyka wiejska, w tym agroturystyka, jako element zrównoważonego i wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich” Kielce, kwiecień „Projekt finansowany.
Ocena jakości życia w gminie Strzelce Krajeńskie
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Katarzyna Sobierajska
Technik Turystyki Wiejskiej
Turystuka Weekendowa.
TECHNIK HOTELARSTWA.
Badanie ruchu turystycznego w województwie śląskim w 2013 roku
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Turystyka, sport i rekreacja.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Przedsiębiorczość i gospodarka,
Leszno jako centrum aglomeracji i centrum subregionu
Zamiast wstępu prowadzenie działalności edukacyjnej promocja i popularyzacja zasobów informacyjnych prowadzenie studiów i badań w regionie rozpoznawanie.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Województwo Zachodniopomorskie
MIĘDZYNARODOWY RUCH TURYSTYCZNY
Projekty na rzecz rozwoju świętokrzyskiej kultury i turystyki w kontekście współpracy LGD - ENKOLPION Fundacja Enkolpion Instytut Kultury Regionalnej i.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Konferencja Gdańsk - PODR
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 26 lutego 2015 WARSZAWA_09_12_2015 Projekt.
Konferencja podsumowująca projekt „Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” Koszalin, 3 grudnia 2012.
Turystyka polonijna - stan i perspektywy rozwoju Teresa Buczak.
Ruch turystyczny w Krakowie w 2014 roku Kraków grudzień 2003 dr Krzysztof Borkowski Kraków, listopad 2014.
Badania regionalne ruchu turystycznego jako podstawa nowej regionalizacji turystycznej Polski Stanisław Liszewski Bogdan Włodarczyk Instytut Geografii.
Trendy rozwoju turystyki w świetle danych statystycznych.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU ul. Gen. Grota Roweckiego 64 OFERTA EDUKACYJNA W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Strategia kreacji i promocji marki dla oferty turystycznej Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej Część I Strategia komunikacji marki.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Strateg jako innowacyjne narzędzie monitorowania rozwoju Renata Bielak Dyrektor Departamentu Analiz i Opracowań Zbiorczych GUS Zielona Góra, 10 maja 2016.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Stan turystyki biznesowej w Polsce. Turystyka w Polsce – turystyka przyjazdowa.
na opracowanie lub aktualizację programów rewitalizacji
Innoregiony Dr Anna Golejewska.
Region promocji turystycznej
Środki UE z perspektywy w województwie kujawsko-pomorskim
Zapis prezentacji:

„Skonsolidowany rachunek wydatków na turystykę w Polsce” „EU-CONSULT” sp. z o.o. doświadczenie w przygotowaniu dokumentacji strategicznej dla branży turystycznej „Skonsolidowany rachunek wydatków na turystykę w Polsce” Zamawiający: Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia promocji Obszaru Funkcjonalnego Elbląga Zamawiający: Miasto Elbląg Strategia rozwoju turystyki Obszaru Funkcjonalnego Aglomeracji Konińskiej wraz z programem rozwoju komunikacji rowerowej Zamawiający: Starostwo Powiatowe w Koninie Strategia kreacji i promocji marki dla oferty turystycznej Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego

Zamawiający: Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp. „EU-CONSULT” sp. z o.o. doświadczenie w przygotowaniu dokumentacji strategicznej dla branży turystycznej Sporządzenie „Strategii wykorzystania potencjału kompleksu gospodarki turystycznej i edukacyjnej: Odra-Warta-Noteć- Drawa” Zamawiający: Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wlkp. Strategia zrównoważonego rozwoju Koszalińskiego Obszaru Funkcjonalnego wraz z sektorowym programem rozwoju gospodarczego i zagospodarowania turystycznego Koszalińskiego Obszaru Funkcjonalnego Zamawiający: Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego Przeprowadzenie badania ruchu turystycznego przyjazdowego w województwie małopolskim w latach: 2012, 2013 oraz 2014 Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Badanie krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego w Województwie Zachodniopomorskim Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego

Definicje- Barometr Turystyczny Elektroniczna baza danych, która agreguje dane z różnych źródeł. Narzędzie informatyczne umożliwiające bieżące monitorowanie zjawisk turystycznych Zintegrowany system zarządzania informacją turystyczną i marketingową tworzony jest w oparciu o dobrowolny udział podmiotów zaangażowanych w tworzenie lokalnego produktu turystycznego tj. m.in. branży hotelarskiej oraz organizatorów biletowanych atrakcji turystycznych, jak i ekspertów w dziedzinie analizy danych

Wzrost konkurencyjności turystycznej regionu Korzyści Kompleksowe monitorowanie zjawisk turystycznych Prowadzenie analiz porównawczych „Just in time” Partycypacja strony podażowej Możliwość dopasowania oferty Wzrost konkurencyjności turystycznej regionu

Dotychczasowe doświadczenia Poznański Barometr Turystyczny Lubelski Barometr Turystyczny Bydgoski Barometr Turystyczny

Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu Baza noclegowa – obiekty noclegowe według rodzaju   2012 2013 2014 2015 2016 ogółem 487 489 496 492 512 hotele 101 107 110 105 113 motele 4 3 pensjonaty 27 28 26 inne obiekty hotelowe 58 56 54 60 domy wycieczkowe 2 1 schroniska schroniska młodzieżowe szkolne schroniska młodzieżowe 18 19 20 ośrodki wczasowe 44 38 32 36 41 ośrodki kolonijne 8 7 6 ośrodki szkoleniowo-wypoczynkowe 16 15 domy pracy twórczej zespoły domków turystycznych 35 kempingi 13 14 pola biwakowe 17 hostele zakłady uzdrowiskowe pokoje gościnne/kwatery prywatne 31 33 kwatery agroturystyczne 72 78 89 88 pozostałe turystyczne obiekty noclegowe 25 24 21 Źródło: BDL GUS

Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu Baza noclegowa – miejsca noclegowe według rodzaju obiektu 2012 2013 2014 2015 2016 ogółem 39437 40775 39820 40022 41092 hotele 10699 11994 12830 12547 13174 motele 89 88 49 50 pensjonaty 871 908 952 912 907 inne obiekty hotelowe 3471 3395 2971 2589 2830 domy wycieczkowe 111 45 24 schroniska schroniska młodzieżowe 263 204 25 103 szkolne schroniska młodzieżowe 1718 1735 1656 1717 1828 ośrodki wczasowe 5069 4340 3436 4067 4491 ośrodki kolonijne 772 876 896 954 686 ośrodki szkoleniowo-wypoczynkowe 3084 2840 2567 2836 3070 domy pracy twórczej 129 131 zespoły domków turystycznych 2981 3043 3548 3583 3432 kempingi 1714 1771 1484 1538 1521 pola biwakowe 1235 1199 1375 1241 1425 hostele 31 81 zakłady uzdrowiskowe 394 395 pokoje gościnne/kwatery prywatne 516 637 593 709 666 kwatery agroturystyczne 1082 1361 1351 1366 pozostałe turystyczne obiekty noclegowe 5208 5881 5298 5275 4913 Źródło: BDL GUS

Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu Baza noclegowa struktura obiektów w latach 2012 i 2016 Źródło: BDL GUS

Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu Baza noclegowa struktura miejsc noclegowych w latach 2012 i 2016 według rodzaju obiektu Źródło: BDL GUS

Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu Udzielone noclegi turystom krajowym i zagranicznym w latach 2012-2016 Źródło: BDL GUS

Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu Liczba turystów krajowych i zagranicznych korzystających z obiektów noclegowych w latach 2012-2016 Źródło: BDL GUS

Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu Korzystający z bazy noclegowej według poszczególnych miesięcy w roku 2016 według rodzaju obiektu Źródło: BDL GUS

Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu Udzielone noclegi turystom krajowym i zagranicznym według poszczególnych miesięcy w roku 2016 według rodzaju obiektu Źródło: BDL GUS

Analiza danych wtórnych- charakterystyka regionu Baza gastronomiczna Źródło: BDL GUS

Projekcja warsztatowa Jaką strukturę powinien przyjąć barometr? Jakie części składowe? Kogo powinien badać? Co jaki okres?

Wzorcowy barometr - cechy uwzględniać popularność obszarów oraz produktów turystycznych regionu; uwzględniać warunki pogodowe, zdrowotne oraz sytuacje społeczno-gospodarcze w kraju i w Europie; uwzględniać turystów dotychczas nierejestrowanych w oficjalnych statystykach, w województwie warmińsko- mazurskim takich jak np. żeglarze oraz osoby mieszkające u znajomych lub w tzw. domach wakacyjnych; uwzględniać miejsce pochodzenia turystów oraz drugość i częstotliwość ich pobytu; uwzględniać skale i strukturę wydatków turystów; uwzględniać preferencje popytowe mieszkańców

Koncepcja bazowego trójkąta informacji Założenia wyjściowe Dane GUS Dane BDL Badania przy wykorzystaniu istniejącej infrastruktury Koncepcja bazowego trójkąta informacji

Koncepcja bazowego trójkąta informacji Turysta Przedsiębiorstwo turystyczne Punkt informacji turystycznej

Założenia wyjściowe- badania Trackingowe kilkukrotny pomiar tego samego zjawiska w stałych odstępach czasu za każdym razem badamy innych respondentów, w przypadku bazy turystycznej próba badawcza jest zawsze ta sama identyczne narzędzie badawcze w odpowiedniej grupie

Założenia wyjściowe- badania Trackingowe Techniki badania trackingowego: CATI – grupa respondentów: turyści (byli) CAPI– grupa respondentów: turyści (obecni) CAWI– grupa respondentów: właściciele miejsc noclegowych, przedsiębiorstwa branży turystycznej, urzędnicy, punkty informacji turystycznej Triangulacja technik badawczych

Założenia wyjściowe- badania Trackingowe Próby w badaniu trackingowym: CATI – grupa respondentów: turyści (byli) W roku 2016 z obiektów noclegowych w województwie warmińsko- mazurskim korzystało 1280564 turystów krajowych i zagranicznych Badania przeprowadzone na losowej próbie przynajmniej 385 osób będą zatem pozwalały na wnioskowanie z 95% prawdopodobieństwem i zakładanym maksymalnym błędem statystycznym nie przekraczającym 5% CAPI– grupa respondentów: turyści (obecni) Badania przeprowadzone na losowej próbie przynajmniej 385 osób będą pozwalały na wnioskowanie z 95% prawdopodobieństwem i zakładanym maksymalnym błędem statystycznym nie przekraczającym 5%. Zakłada się, że liczba turystów wyniesie około 1mln 300 tys. CAWI– grupa respondentów: dobrowolność przystąpienia