Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wybrane efekty działań w zakresie realizacji Strategii Rozwoju Turystyki w Województwie Warmińsko-Mazurskim od roku 2002 Wybrane efekty działań w zakresie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wybrane efekty działań w zakresie realizacji Strategii Rozwoju Turystyki w Województwie Warmińsko-Mazurskim od roku 2002 Wybrane efekty działań w zakresie."— Zapis prezentacji:

1 Wybrane efekty działań w zakresie realizacji Strategii Rozwoju Turystyki w Województwie Warmińsko-Mazurskim od roku 2002 Wybrane efekty działań w zakresie realizacji Strategii Rozwoju Turystyki w Województwie Warmińsko-Mazurskim od roku 2002 Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Departament Turystyki

2 Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Departament Turystyki Regionalna i Lokalne Organizacje Turystyczne LOT-y: Iława Szczytno Ostróda Mrągowo, Mikołajki Morąg Nidzica Dom Warmiński Gołdap W-M ROT w Olsztynie

3 Baza noclegowa miejsca noclegowe rok 2002 - 34.042. rok 2007 – 38.231 (V miejsce w kraju) obiekty skategoryzowane 2000 - 29 w tym 19 hoteli, 3 campingi, 5 pensjonatów 2008 -116 w tym 85 hoteli, 13 campingów, 15 pensjonatów obiekty na terenach wiejskich - 2300 w tym 869 kwater agroturystycznych - III miejsce w kraju (2007 ) 8.164 miejsc noclegowych ok. 12.000 miejsc noclegowych na żaglówkach Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Departament Turystyki

4 Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego Charakterystyka przyjazdów według celów (w%) długookresowe krótkookresowe Cel przyjazdu 2002 2006 2002 2006 Turystyka, wypoczynek 71 75 39 34 Odwiedziny u znajomych 23 21 51 38 Służbowe, interesy 5 3 8 21 Inne 1 1 2 7 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Departament Turystyki

5 Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego Sezonowość przyjazdów (w%) Pora roku długookresowe krótkookresowe 2002 2006 2002 2006 Wiosna 16 9 26 27 Lato 71 71 47 42 Jesień 10 10 18 19 Zima 3 10 9 12 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Departament Turystyki

6 Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego Liczba turystów zagranicznych (w tys. osób) Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Departament Turystyki KRAJKorzystających z noclegówogółem 200220052006%200220052006% Niemcy **147,9156,4107,973,034025029085,3 Rosja **17,720,533,1187,029025015060,0 Białoruś5,2bd x 405090225,0 Holandia *5,02,6 bdx10 20200,0 Litwa4,1 3,35,6136,6509080160,0 Francja 3,84,65,3139,510bd Ukraina 2,82,32,485,74030 75,0 USA2,64,62,7103,8bd40bd W. Brytania1,92,1bdx10bd10100,0 Szwecja1,8bd2,2122,2bd20bd Inni *12,122,827,3225,650100130260,0 RAZEM204,9219,2186,591,0840 80095,2

7 Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego Liczba turystów korzystających z noclegów wg miesięcy – w tys. osób Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Departament Turystyki Miesiąc20032007 % Styczeń3445132 Luty3042140 Marzec3251159 Kwiecień4057143 Maj7382112 Czerwiec86106123 Lipiec114125110 Sierpień116120103 wrzesień6885125 październik5163124 listopad3551146 grudzień3043143 RAZEM709869123

8 Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego Wydatki turystów zagranicznych Rok 2002 2006 Średnie wydatki na osobę 126 USD 173 USD Średnie wydatki na dzień 21 USD 35 USD Udział wydatków na nocleg 28% 23% Udział wydatków na jedzenie 22% 27% Inne wydatki 50% 55% Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Departament Turystyki

9 EFEKTYWNOŚĆ PROMOCJI Skąd wiedza o regionie Skąd decyzja o przyjeździe Miejsce noclegu (typ bazy) Dobre i złe strony naszego regionu Wiek a preferencja rodzaju wypoczynku EFEKTYWNOŚĆ PROMOCJI Skąd wiedza o regionie Skąd decyzja o przyjeździe Miejsce noclegu (typ bazy) Dobre i złe strony naszego regionu Wiek a preferencja rodzaju wypoczynku Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Departament Turystyki

10 FORMY PROMOCJI wydawnictwa targi, pokazy, festyny internet wizyty studyjne media dobre przykłady FORMY PROMOCJI wydawnictwa targi, pokazy, festyny internet wizyty studyjne media dobre przykłady Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Departament Turystyki

11 Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Departament Turystyki ul. Emilii Plater 1 10-562 Olsztyn tel. 089-52 19 450 fax. 089-52 19 459 turystyka@warmia.mazury.pl DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Departament Turystyki


Pobierz ppt "Wybrane efekty działań w zakresie realizacji Strategii Rozwoju Turystyki w Województwie Warmińsko-Mazurskim od roku 2002 Wybrane efekty działań w zakresie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google