KOMPETENCJE, KTÓRE ZMIENIAJĄ WSZYSTKO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Advertisements

Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Każde powołanie, każda z dróg, na które wzywa nas Chrystus, prowadzi ostatecznie do spełnienia i do radości, ponieważ prowadzi do Boga, do uczestniczenia.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
Szkoła możliwości. NASZA SZKOŁA PROPONUJE CI Wszechstronny rozwój -wiedzazainteresowania Bardzo dobre przygotowanie do egzaminów i dalszej nauki Kształceniepostaw.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
Rozwój społeczny i emocjonalny dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Czyli OTWIERAMY PRZEDSZKOLA LATEM Przedszkola po nowemu Zmiana organizacji pracy przedszkoli miejskich.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Program „Sen Żyrafy” w pracy z dziećmi w szkole podstawowej
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Aktywny RODZIC.
Rola książki w życiu człowieka
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
JUSTYNA ŚLIWIŃSKA-SROKA
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
Autor prezentacji : Wojciech Brzozowski
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
PRAKTYKA ROZWOJU EKSPORTU
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
JAK DZIAŁAMY W FIRMIE? DZIAŁ HANDLOWY TELESALES
„…stają się jednym ciałem.”
Wartości płynące z zajęć artystycznych w domach opieki
Metoda projektu.
VI LO w ZSO im AK w Bielsku-Białej
Papierosom STOP.
Zabawa w słowa Notatki z miłe spędzonego przez grupę filozofów czasu.
Szkoła Promująca Zdrowie
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Kierunek: Zarządzanie
TRZECIE spotkanie Zespołu
Społeczna odpowiedzialność uczelni
Techniki w mediacjach rodzinnych
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
A ty dla kogo żyjesz? Dla kogo są Twoje kroki i zmagania każdego dnia?
Trzy wyzwania medycyny personalizowanej - perspektywa pacjentów:
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Psychologia rodziny – o miłości, przywiązaniu, wychowaniu i konflikcie
Program profilaktyczno-wychowawczy
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Pamiętajcie! Każdy z nas powinien znać swoje prawa!
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
Dlaczego warto czytać?.
Metoda „100%” Identyfikujesz uczucie/ emocję (na ile % czujesz, że……..) Pozwalasz sobie poczuć, gdzie masz z tym połączenie w ciele lub wokół niego Zobacz.
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Jak lider radzi sobie z krytyką?.

Zapis prezentacji:

KOMPETENCJE, KTÓRE ZMIENIAJĄ WSZYSTKO CO SIĘ LICZY NAJBARDZIEJ

ZMIANA CZASÓW WYMAGA ZMIANY MYŚLENIA KIEDYŚ TERAZ CIĘŻKA PRACA MĄDRA PRACA POLECENIE I KONTROLA UPRAWNIANIE I PRZEJMOWANIE ODPOWIEDZIALNOŚCI, POCZUCIE WOLNOŚCI STABILNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO CIĄGŁA ZMIANA ZADOWOLENIE KLIENTA WYPRZEDZANIE OCZEKIWAŃ KLIENTÓW ZARABIANIE PIENIĘDZY ZARABIANIE I SAMOREALIZACJA JAKOŚĆ JAKOŚĆ + ZNAKOMITA OBSŁUGA STATUS QUO POTRZEBA INNOWACJI, TWÓRCZOŚĆ ŻYCIE – JAKO PEŁEN „SPONTAN” ŻYCIE – ŚWIADOME SAMODOSKONALENIE, AUTOKREACJA INFORMACJA ? WARTO JĄ MIEĆ. WIEDZA ? TRZEBA JĄ MIEĆ!

Tak to zawsze robimy. Tak zawsze było.

WARTOŚĆ PIERWOTNA WARTOŚĆ WTÓRNA

ETYKA CHARAKTERU ETYKA OSOBOWOŚCI

Tradycyjne nauczanie Informacje, wiedza

PODSTAWĄ WSZELKICH SUKCESÓW JEST CHARAKTER

Charakter = zasady + nawyki

TRÓJKĄT INDYWIDUALNEGO SUKCESU WIEDZA ZACHOWANIA POSTAWY CHARAKTER (zamienia moc w siłę)

W świetle wiedzy psychologicznej warto zmienić sposób myślenia.

Skąd wiedzieć czego potrzebujemy? Samoświadomość Sumienie Wyobraźnia

MODEL UWAG ZWROTNYCH Zmiana Słuchanie Poprawa Podziękowanie Pytanie Myślenie Reakcja Zmiana Poprawa Pytanie

Jak się rozwijać? Samoświadomość Sumienie Wyobraźnia Wola

KSIĄŻKI SZKOLENIA PRACA WŁASNA Rozwój osobisty

KOŁO SUKCESU DZIAŁAŃ W SZKOLE, FIRMIE … W ŻYCIU PLANUJ WPROWADZAJ OCENIAJ DOSTOSOWUJ KOŁO SUKCESU DZIAŁAŃ W SZKOLE, FIRMIE … W ŻYCIU

POTRZEBA STRUKTURY

A TERAZ DO DZIEŁA! BĘDZIE JESZCZE LEPIEJ!

KOMPETENCJE, KTÓRE ZMIENIAJĄ WSZYSTKO RELACJE I KOMUNIKACJA

NAUCZYCIEL - LIDER Stymuluje proces budowania i osiągania celów poprzez: wyzwalanie w sobie i w innych entuzjazmu wyzwalanie najlepszych cechy charakteru

RELACJE

EMOCJONALNE KONTO BANKOWE

SPEŁNIAJĄCE SIĘ OCZEKIWANIA (PROROCTWA) w stosunku do kogoś Nasze zachowania Oczekiwania tej osoby w stosunku do siebie, widzenie siebie Zachowanie tej osoby, efekty SPEŁNIAJĄCE SIĘ OCZEKIWANIA (PROROCTWA)

SIŁA SŁOWA słowa Sposób myślenia Uczucia i emocje Działania, czyny Efekty Przekonania, wiara

SŁOWA BUDUJĄ NASTRÓJ I PRZEKONANIA

Dodawaj siły sobie i innym

UWAGA NA JĘZYK!

KOMUNIKACJA

DLACZEGO USK Uświadomiona – wiemy, co chcemy wyrazić i świadomie wybieramy najlepszy sposób. Mamy kontrolę nad własnymi emocjami i wypowiadanymi słowami. Świadomie programujemy podświadomość także wtedy, kiedy nie komunikujemy się z innymi. Znamy siebie i swoje potrzeby. Skuteczna – osiągamy za jej sprawą to, na czym nam zależy. Komunikujemy się tak, by nie produkować niepotrzebnych strat własnych i innych ludzi. Pamiętamy o tym, że to, co mówimy dziś owocować będzie również jutro i… czasem za wiele lat. Komunikacja – nawiązujemy z drugą osobą (z ludźmi) relacje, które ułatwiają nam wzajemne rozumienie siebie, swoich potrzeb i współdziałanie w kierunku wspólnych celów. Czynimy siebie zrozumiałym dla świata. Ułatwiamy im kontakt. Wyrażamy siebie i przyjmujemy innych.

WAŻNE PYTANIA Dlaczego prowadzę te rozmowę? Po co prowadzę tę rozmowę? Co chce osiągnąć? Co MAM osiągnąć? Co wiem o moim rozmówcy? Co jest dla niego ważne? Co chcę po sobie zostawić, jaki ślad? Czy będę mógł do tego wrócić, poprawić, czy jest to jednorazowe wydarzenie?

Co chcę ulepszyć w mojej komunikacji? 1. 2. 3. 4. 5. WIEDZA

KOMPETENCJE, KTÓRE ZMIENIAJĄ WSZYSTKO ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE

Zrównoważona perspektywa czasowa przeszłość przyszłość teraźniejszość tu i teraz

Zmodyfikowany kwadrat Eisenhowera SPRAWY PILNE Zarządzanie cudzymi priorytetami i uleganie rozpraszaczom Zarządzanie kryzysami i zadania terminowe Uleganie pożeraczom czasu, słabościom i gnuśności Zarządzanie SOBĄ w czasie SPRAWY NIEWAŻNE SPRAWY WAŻNE SPRAWY NIEPILNE

Zmodyfikowany kwadrat Eisenhowera SPRAWY PILNE Oddaj innym Zrób to teraz SPRAWY NIEWAŻNE SPRAWY WAŻNE Odpuść! Nie rób! Zaplanuj! SPRAWY NIEPILNE

Priorytetyzowanie działań (CELE ?)

Zarządzanie z pozycji priorytetów MISJA WIZJA

ZACZYNAMY! MISJA (WARTOŚCI, ZASADY) WIZJA (WYMARZONY DZIEŃ, SUKCES) CELE SKUTECZNOŚĆ (ŁADOWANIE BATERII) CHARAKTER

Równowaga pomiędzy pracą a życiem prywatnym Równowaga psychiczna HARMONIA - Równowaga pomiędzy czterema obszarami życia, równowaga człowieczeństwa

ZŁOTE CHWILE

A teraz do dzieła! Będzie jeszcze lepiej