WEBQUEST zaprojektowany przez Joannę Pytel i Marzenę Rokaszewicz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WEBQUEST zaprojektowany przez Joannę Pytel i Marzenę Rokaszewicz
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Czy warto oszczędnie gospodarować wodą w twoim otoczeniu? autor: Dorota Rusin WebQuest.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Środki językowe w reklamie Analiza wybranych tekstów reklamowych.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
PODRÓZNICY AMERYKI POŁUDNIOWEJ. Jesteście podróżnikami badającymi tropikalne zwierzęta, zamierzacie wybrać się do Ameryki Południowej, aby stworzyć album.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
W baśniowym świecie.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Podróż po świecie baśni
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Temat: Poznajemy mitycznego władcę Koryntu.
Prezentację przygotował:
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
opalizujący znaczenia... Bolesław Leśmian „Dziewczyna”
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Aktywny RODZIC.
Program eTwinning Planowanie projektów
„Charlie i fabryka czekolady”
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJRA H
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Ucz i ucz się z TIK!.
Test diagnostyczny dla klas pierwszych z języka polskiego
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
romantyczne biografie
Schematy blokowe.
Informacja o maturze w 2018 roku
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Sierpień 2017 roku.
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Części składowe treści pisma
Metoda projektu.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
MATURA 2016.
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Egzamin ucznia klasy ósmej
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
„Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
Komunikacja Interpersonalna
Prezentacja informacji w biznesie
Historia i wiedza o społeczeństwie
Szkolny Festiwal Czytelniczy
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Aktywny RODZIC.
Kultura – sztuka w okresie międzywojennym
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Podsumowanie wyników badania rezultatów Programów
Zapis prezentacji:

WEBQUEST zaprojektowany przez Joannę Pytel i Marzenę Rokaszewicz Strona główna Wstęp Zadanie Proces Ewaluacja Konkluzja Źródła WEBQUEST zaprojektowany przez Joannę Pytel i Marzenę Rokaszewicz Baśń w plecaku dla uczniów klasy czwartej szkoły podstawowej

Wstęp Baśnie są bardziej prawdziwe nie dlatego, że mówią nam, że istnieją smoki… ale że uświadamiają, iż smoki można pokonać. Baśnie są bardziej niż prawdziwe. Smoki można pokonać. G. K. Chesterton Baśń ma historię niezwykle długą, głęboko zakorzenioną w kulturze przedhistorycznej. Jej początki silnie są związane z mitologią i wierzeniami ludzi. Prabaśń lub też baśń mityczna to najstarsza, pierwotna baśń, która była magiczną interpretacją rzeczywistości naszych praprzodków, nasycona czarodziejskimi elementami i wierzeniami w nadprzyrodzone zjawiska, składała się z luźno powiązanych wątków i motywów. Kolejnym etapem rozwoju baśni była baśń folklorystyczna lub też bajka fantastyczna, zwana również bajką ludową. Jej cechy to m.in.: przekaz ustny - z pokolenia na pokolenie, obecność przedmiotów magicznych (czarodziejskich), jak latający dywan, czapka niewidka, siedmiomilowe buty, fantastyczne postaci - nierzadko o nadprzyrodzonych zdolnościach, Waligóra i Wyrwidąb o nadludzkiej sile, smoki, bohaterzy znający mowę zwierząt, niezwykłe zdarzenia – śmierć przez skamienienie, stuletni sen. Po anonimowej baśni folklorystycznej nastała baśń literacka autorstwa konkretnego twórcy. Tak w wielkim skrócie przedstawiają się losy baśni, które dały początek nowemu gatunkowi - bajce.

Zadanie Waszym zadaniem jest zrobienie albumu, w którym zamieścicie: definicję baśni opracowanie baśni własnoręcznie wykonane ilustracje

Proces Zostaniecie podzieleni na 5 zespołów. W każdej grupie zostanie wybrany lider, który będzie czuwał nad sprawną pracą całej grupy i w przypadku trudności podczas realizacji zadania kontaktował się z nauczycielem. Każda grupa będzie odpowiedzialna za opracowanie jednej wylosowanej baśni. Na wykonanie zadania macie 3 tygodnie. Każda grupa: 1. Losuje jedną z następujących baśni: „Konik Garbusek” „O rybaku i złotej rybce” „Calineczka” „Dzielny ołowiany żołnierz” „Dzikie łabędzie” 2. Uważnie czyta baśń. 3. Podaje definicję baśni. 4. Sporządza plan wydarzeń. 5. Pisze samodzielnie streszczenie baśni. 6. Wypisuje głównych bohaterów baśni i opisuje kim byli. 7. Wykonuje 3 ilustracje dotyczące wylosowanej baśni. 8. Przygotowuje wystąpienie, w którym przedstawia treść baśni i zachęca słuchaczy do przeczytania baśni (wyznaczcie do tego jedną lub dwie osoby, przygotowane przez Was wystąpienie możecie wzbogacić reprodukcjami lub innymi ciekawymi materiałami – ważne, abyście zainteresowali słuchaczy).

Ewaluacja na ocenę waszej pracy wpłynie: 1. Umiejętność pracy w grupie, zaangażowanie – 1 punkt 2. Wykonanie zadania w terminie – 1 punkt 3. Definicja – 1 punkt 4. Plan wydarzeń – 5 punktów Selekcjonujecie materiał (przedstawiacie tylko najważniejsze informacje). Zapisujecie wydarzenia chronologicznie. Posługujecie się jednym typem wypowiedzenia - równoważnikiem zdania lub zdaniem pojedynczym. Wypowiadacie się zgodnie z normą językową. Nie popełniacie błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. 5. Streszczenie – 5 punktów Piszecie pracę na temat. Selekcjonujecie materiał. Zwięźle ujmujecie informacje. Przedstawiacie wydarzenia w porządku chronologicznym. Uwzględniacie związki przyczynowo-skutkowe. Tworzycie spójny tekst. Dbacie o poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną. 6. Bohaterowie – 2 punkty Podajecie bohaterów występujących w baśni. Scharakteryzujecie bohaterów. 7. Ilustracje – 3 punkty Estetyka wykonania. Wkład pracy. Dostosowanie ilustracji do treści. 8. Wystąpienie – 5 punktów Wypowiedź dokładnie wyczerpuje temat. Tekst ma właściwą kompozycję trójdzielną (część wstępna, rozwinięcie, zakończenie). Poszczególne części przemówienia są ze sobą powiązane treściowo. Wypowiedź jest poprawna językowo. Styl wypowiedzi jest dostosowany do sytuacji komunikacyjnej (formuły wstępu i zakończenia, bezpośrednie zwroty do odbiorcy wypowiedzi).

Możliwa ilość punktów do zdobycia wraz z ocenami punkty celujący 22 – 23 bardzo dobry 19 – 21 dobry 16 – 18 dostateczny 11 – 15 dopuszczający 6 – 10 niedostateczny 0 – 5

Konkluzja Celem Waszego zadania było poznanie jednych z najpiękniejszych baśni. Wkroczyliście w świat magii, pełnego wróżek, dziwnych stworzeń i niezwykłych zdarzeń. Poza tym nabyliście umiejętność wyszukiwania i selekcjonowania informacji oraz prezentowania ich w ciekawej formie. Mogliście też wykazać się zdolnością pracy w grupie.

„Słownik języka polskiego” Źródła „Słownik języka polskiego” „Mocarni czarodzieje. Baśnie rosyjskie” („Konik Garbusek”, „ Baśń o rybaku i złotej rybce”) „Najpiękniejsze baśnie rosyjskie” („Konik Garbusek”, „ Baśń o rybaku i złotej rybce”) H. Ch. Andersen „Baśnie” („Calineczka”, „Dzikie łabędzie”, „Dzielny ołowiany żołnierz”) http://www.poema.art.pl/site/itm_70684_dzikie_labedzie.html http://czasdzieci.pl/czytanki/id,1059b-hans_christian_andersen.html http://pl.wikipedia.org/wiki/Ba%C5%9B%C5%84