Holenderska wizja jak lepiej grać w piłkę.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marek Kowalczyk Centralna Komisja Szkoleniowa
Advertisements

TCHOUKBALL „Czukbol – rywalizacja bez agresji, sport bez kontuzji, zabawa bez przerwy”
WSPÓŁPRACA BLOKU Z OBRONĄ W SIATKÓWCE PLAŻOWEJ
WYDZIAŁ SĘDZIOWSKI PZPS KOMISJA SZKOLENIA
STRUKTURA I FILOZOFIA JEDNOSTKI TRENINGOWEJ GRUP W WIEKU LAT Z UWZGLEDNIENIEM ICH ZRÓŻNICOWANIA POD WZGLĘDEM UMIEJĘTNOŚCI.
Piłka nożna.
Wprowadzenie do systemu gry
TAKTYKA ZESPOŁOWA ATAK I OBRONA.
Wprowadzenie do systemu gry
HOLENDERSKA SZKOŁA FUTBOLU
Struktura rocznego cyklu szkolenia
STAŻ TRENERSKI II – KAMIŃSKI MAREK
KURS PODSTAWOWY dla kandydatów na sędziów piłki siatkowej
PUKS KAROL – ASTRA SPYTKOWICE Wytyczne na Mecz trampkarzy młodszych
USTAWIENIE W CZASIE GRY
Trening popołudniowy U r. Kędzierzyn-Koźle
Atrakcje na imprezy o charakterze piłkarskim
STAŁE FRAGMENTY GRY konspekt treningu AUTOR: MAREK DRAGOSZ.
Warsaw Diamonds WARSAW’S ONLY WOMEN’S FAST PITCH SOFTBALL TEAM.
Piłka Nożna.
FOOTBALL W HOLANDII HOLENDERSKA WIZJA PIŁKI NOŻNEJ Na podstawie:
Henk Mariman Copyright Henk Mariman. Długoterminowy rozwój zawodnika…Różne szkoły poruszania się…judo…centrum aktywności... Więcej i więcej ogólnego.
Piłka nożna.
INTERPRETACJA PRZEPISU O SPALONYM
OPRACOWANIE: Komisja Szkoleniowa Kolegium Sędziów w Lesznie
Organizacja gry obronnej
Popular sport in Poland
Podania i chwyty Zwód po zatrzymaniu I Jak do tego doszliśmy
Jak siatkówka zmieniła się na przestrzeni lat.
Mistrzostwa Szkoły w Badmintona Dziewcząt
Moja pasja – piłka nożna
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
Zmiany w przepisach gry 2014 Zmiany w przepisach gry 2014 Poznań
1 Nielegalne dotykanie rękami Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
Piłka nożna GRA ZESPOŁOWA
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY.
MATEMATYKA I SPORT Gabrysia Tylec Va.
Unihoc GRA DLA WSZYSTKICH. MAŁY SPORT – WIELKA RADOŚĆ Unihoc to jedna z najmłodszych dyscyplin sportowych. Powstała w Szwecji na początku lat osiemdziesiątych.
 Piłkę ręczna zalicza się do grupy gier zespołowych, w związku z tym działanie poszczególnych zawodników podporządkowane jest całemu zespołowi, który.
Aktualne wytyczne dotyczące Art.XI Warszawa, styczeń 2015.
` Nasza pasja dodaje nam skrzydeł, unosi nas ponad wszystko..
Gra 1x1 z elementami szybkości + uporządkowany „chaos”
ZAWODNIK PRZY SIATCE CZĘŚĆ 1. PONAD SIATKĄ Opracowanie Wojciech Maroszek z wykorzystaniem FIVB Multimedia Teaching Material 2015.
OBOWIĄZKI SĘDZIEGO II - WYBÓR Opracowanie Wojciech Maroszek z wykorzystaniem FIVB Multimedia Teaching Material 2015.
Indywidualizacja treningu jako podstawowe zadanie OSPR Wojciech Nowiński Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015.
Szkolenie młodzieży lat
Art.11 PG - Spalony Autorzy: Zbigniew Przesmycki Maciej Wierzbowski.
PRZEPISY GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ ARTYKUŁ XII CZĘŚĆ DRUGA Szkolenie kandydatów na sędziów piłki nożnej – KURS 2010 Opracował: Tomasz Radkiewicz.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY. Marek Kowalczyk Przewodniczący Centralnej Komisji Szkoleniowej KS PZPN Luty 2005.
Ochrona zdrowia zawodników. Bartosz Frankowski Toruń.
FIFA 16 FIFA 16 to kolejna wersja znanej na całym świecie gry.
- dyscyplina sportu drużynowego, w której dwie pięcioosobowe drużyny grają przeciwko sobie próbując zdobyć punkty umieszczając piłkę w koszu.
OPRACOWANIE: Komisja Szkoleniowa Kolegium Sędziów w Lesznie.
SPORT!! Sport – forma aktywności człowieka, mająca na celu doskonalenie sprawności fizycznych w ramach współzawodnictwa, indywidualnie lub zbiorowo, według.
MKS „CHOJNICZANKA 1930” CHOJNICE
Trening pokazowy: “Głębia”
1. gra gamesball. ZABAWA - SPORT - TURNIEJE EMOCJE - NAGRODY - BIZNES GAMESBALL to dwustronna gra stołowa: piłka nożna i hokej. Jest doskonałym narzędziem.
Mirosław Mazgaj Zanim krzykniesz „sędzia... kalosz”, czyli co drużyny o Przepisach Gry wiedzieć powinny.
PORUSZANIE SIĘ I USTAWIANIE SĘDZIEGO W RÓŻNYCH SYTUACJACH BOISKOWYCH
Art. 4 – Ubiór zawodników Jakakolwiek taśma lub inny materiał na getrach (zakrywający getry) musi być w takim samym kolorze jak getry Poniżej ZAKAZANE.
Zajęcia w hali sportowej
Mechanika sędziowania trzech sędziów Konferencja Sędziów i Komisarzy Lig Zawodowych Spała, r. Czyli, czego nie dowiesz się z „Podręcznika...”
Szkoła Podstawowa w Wojaszówce
Mirosław Mazgaj Zanim krzykniesz „sędzia... kalosz”, czyli co drużyny o Przepisach Gry wiedzieć powinny.
Małe Gry Taktyczne Doskonalenie umiejętności utrzymania się przy piłce
PROBLEMATYKA WYNIKU W DZIECIĘCEJ PIŁCE NOŻNEJ.
SYSTEM 1–4–4–2 ZADANIA ZAWODNIKÓW W ZALEŻNOŚCI OD ZAJMOWANEJ POZYCJI
GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU
KONTRAPRESSING.
Zapis prezentacji:

Holenderska wizja jak lepiej grać w piłkę. Obserwowanie gry poprzez wskazówki trenera. Nie oglądać gry jak gość albo dziennikarz. Oni przywiązują wagę tylko do wyniku, rezultatu. * Trener skupia uwagę na czynnikach powodujących!!!

Jak oglądać mecz? Posiadanie piłki: Dlaczego nie zdobywamy bramek? Dlaczego tak szybko tracimy piłkę ? Posiadanie piłki przez przeciwnika: Dlaczego w tak kiepski sposób przechwytujemy piłkę? Dlaczego nasi przeciwnicy zdobywają gole z taką łatwością? * Momenty zmian: Po piłki stracie przeciwnik jest szybko niebezpieczny Po zdobyciu piłki nigdy nie jesteśmy w sytuacji zagrożenia.

Opis problemów futbolu. Oglądanie meczu w kluczowych momentach: Przykład: Współpraca pomiędzy bramkarzem i obrońcą nie jest dobra jeśli zbyt szybko stracą piłkę. Obrońcy nie wykorzystują całej szerokości pola gry i bardzo słabo grają bez piłki. Dlatego też podanie do pomocnika i napastnika nie dochodzi do celu.

5 elementów jak zanalizować, opisać problemy futbolu. 1. Który moment jest kluczowy ? - posiadanie piłki. - posiadanie piłki przez przeciwnika. - momenty zmian. 2. Którzy zawodnicy są najbardziej zaangażowani? - bramkarz. - bramkarz + obrońca - obrońca + pomocnik. - pomocnicy. - pomocnicy + napastnik - napastnicy. 3. Gdzie się to dzieje? - Części pola gry

Kontynuacja 5 elementów. 4. Co dzieje się źle? - technika, długie kiepskie podania kiepskie współdziałanie, niezdobywaniegoli etc. - kiepska grana pozycjach, słaby marketing, etc. - komunikacja, relacja pomiędzy dającym i biorącym, etc. 5. Szczegółowe elementy, istota gry, Warunki gry, stan murawy.

3 etapy trenowania drużyny–trening taktyczny. 1. faza doświadczalna: - organizacja - formowanie - zawsze z czołowymi zawodnikami - gra 11:11 lub 8:8. 2. faza nauczania: - uczenie określonego celu i celów ogólnych -uczenie 4 do 5 określonych momentów w dążeniu do celu; od złej sytuacji do dobrej. 3. Faza gry. - 6 do 10 zawodników - 3 do 10 minut. - która drużyna wygrała?

Trening: koordynowanie działań bramkarza i obrońców doświadczenie (faza orientacji) bramkarz + 4 obrońców vs 3 napastników. Rozpoczęcie gry od bramkarza. Hierarchia celów: Szukanie odpowiedniego momentu na wykonanie dalekiego podania. Nie tracić piłki. Stwórz miejsce, powiększ je. Ustanawiaj grę od prawej do lewej i na odwrót. Metodyka: miejsce /czas/ zmiana zasad gk 3 4 2 11 10 5 9 ½ field.

współpraca bramakrz-obrońca-pomocnicy Faza nauczania: 8 vs 6 (7). Rozpoczęcie gry od bramkarza. Cele i metody: jako faza doświadczalna. Pomocnicy działają na zasadzie odbicia lustrzanego gk 3 4 2 10 11 9 5 6 7 8 7 8 9 6 3/4 field.

Współpraca bramkarz – obrońcy - napastnicy w grze 8 vs 8 Faza gry: Gra 3 razy po10 min. Trener sędziuje mecz i nie koryguje poczynań zawodników na boisku Która drużyna wygrała ? gk 3 4 2 9 11 5 10 6 7 8 8 7 6 9 5 4 gk

Holenerska myśl szkoleniowa. Szkolenie rozpoczynamy od: 1. obserwacji i analizy gry. 2. formułowania celów oraz punktów odniesienia 3. dokonywania wyborów priorytetów 4. nakreślenie planu tygodniowego, miesięcznego, rocznego 5. przygotowania treningu. 6. odbywania treningu. 7. doskonalenia treningu.

Trener. Trener musi wpływać, ulepszać i zmieniać kulturę piłkarską!!! Musi się zatroszczyć o prawdziwe sytuacje boiskowe. Musi stworzyć świetną zabawę na zdrowych zasadach.

Kultura futbolu Kiedy kultura piłkarska ma miejsce? Wtedy gdy zawodnik wchodzi w reakcję ze wszystkimi elementami futbolu: - kolegami z drużyny - oprzeciwnikami - piłką - zasadami gry. W nawiązaniu do powyższego zawodnik musi być świadomy prawdziwych celów futbolu : - rozegranie / atak - obrona / przejęcie piłki. - zdobywanie bramek / wygranie meczu.

Prawdziwy mecz piłkarski. Ćwicz słabe strony poprzez odpowiednie formy i metody Cały czas musisz widzieć w nich określony cel Rozgrywanie. Podstawa to strzelanie bramek Wygranie meczu Obrona, przejęcie piłki

Mini-gry. By ćwiczyć niedociągnięcia, dobrym pomysłem jest zredukowanie form gier do: 1:1, 2:2, 3:3, 4:4, 5:5, 6:6, 7:7, 8:8 2:1,3:1, 3:2, 4:2, 4:3, 5:2, 5:3, 6:3, 6:4, 7:4,7:5,8:5, 8:6,

Dzieci w wieku 6-7 lat /pierwszy krok/ Rozwój przez grę. Piłka jest najważniejszym elementem. Mini-gry z częstym kontaktem z piłką: 2:2, 3:3 oraz 4:4 (kierunek-szybkość-precyzja) Wyczucie piłki, kontrola nad piłką. Piłka i ja! Podkreślaj rozwój umiejętności technicznych

Dzieci w wieku 8-12 lat Nauka (instruowanie poprzez mini gry i proste formy) Rozwój podstawowych umiejętności piłkarskich. Zastosowanie umiejętności technicznych podczas gry Komunikacja (relacja dający – przyjmujący) Podkreślanie rozwoju umiejętności technicznych.

Młodzież w wieku 12-16 lat Nauka poprzez wykorzystanie wszystkich elementów gry. Nauka dla osiągnięć Trwałe współzawodnictwo. Praca w grupie. Zadanie dla linii (4 linie) Akcentowanie rozwoju gry.

Młodzież w wieku 17-18 lat. Maxymalna wydajność podczas treningów i gry. Doskonałość zespołu Analiza meczu Produktywność. Wspołzawodnictwo. Aspekty psychiczne.

Mini gry 4 vs 4 Bardzo ciężko jest młodym zawodnikom nauczyć się grac w piłkę podczas gier 11 v 11 ponieważ: Ciężko jest ocenić sytuację na boisku. Mała ilość kontaktów z piłką. Za mało możliwości bezpośredniego uczestnictwa w grze

Zawodnicy i trener w grze 4 vs. 4 Mini gra 4:4 daje młodemu zawodnikowi więcej możliwości cieszenia się grą, a dla trenera jest to świetna możliwość pokazania zawodnikom jak dobrze grac w piłkę poprzez bezpośredni kontakt i sytuacje w grze.

Posiadanie piłki w opcji 4 vs. 4. Rozgrywanie blisko swojej bramki. Cele: Zawodnik w posiadaniu piłki w polu środkowym może zagrać do prawej i lewej strony poprzez dalekie podanie. By je wydłużyć i zrobić przestrzeń korzystaj z całego pola gry. Rozgrywaj spokojnie, nie trać piłki, wykonuj proste podania piłki. Gdy jesteś kryty próbuj się uwolnić od przeciwnika, pokaż że jesteś wolny. 2 1 4 3 40x20 mtrs

Umiejętności obrony w grze 4 vs. 4 Zmniejsz pole gry. „Wypchnij przeciwnika najbliżej jego bramki. Przejmij piłkę. Atakuj blisko i spójnie. Uważaj by przeciwnik nie rozegrał piłki Nie dopuszczaj do oddania strzałów. Po stracie piłki szybki atak na przeciwnika Myśl i działaj szybko.

Trening 4 vs. 4. Prosta forma z dwoma małymi bramkami bez bramkarza. 4:4 gra z dryblingiem 4:4 z 4 małymi bramkami (gra podaniowa) 4:4 z 2 dużymi bramkami, z bramkarzem lub bez (gra na strzały). 4:4 na długim i wąskim boisku 4:4 z 4 zawodnikami neutralnymi + 2 bramkarzy na 2 duże bramki.

4 vs. 4 z 12 zawodnikami + 2 bramkarzami oraz 2 dużymi bramkami Pole wielkości 40/45 x 30 mtrs. 4 2 3 3 2 4 1 k team 3, 4 players