Zaburzenia mowy a trudności szkolne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Czy moje Dziecko mówi poprawnie? – charakterystyka mowy Dziecka przedszkolnego Logopeda mgr Iwona Strzelczyk.
Mowa determinuje całokształt rozwoju dziecka i jego powodzenie szkolne. Jest ona decydująca w nawiązywaniu kontaktów społecznych, gdyż umożliwia precyzyjną.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
- brak nadzoru nad dziećmi (1%) - agresja ze strony rówieśników (4%) - nic (95%)
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Gdańskie Okienka Przedszkolne od PO KL do rejestru nr 276/Z-P/10.
10 powodów dla których warto zagłosować na program PSTB „OSTATNIA DESKA RATUNKU” !
C ZY MOJE DZIECKO PRAWIDŁOWO MÓWI ?. R odzice często zastanawiają się nad tym, czy mowa jego dziecka rozwija się prawidłowo. Poniższe wskazówki pozwolą.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
„Należy do dobrego wychowania dzieci, ażeby dobrze wykształcić narzędzia mowy, ażeby dzieci nauczyć każde słowo doskonale, wyraźnie i czysto wymawiać.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
KlasaIIIIIIIVVVI Liczba uczniów ogółem Liczba uczniów klasyfikowanych Liczba uczniów bez ocen/punktów niedostatecznych
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
System edukacji w Polsce
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Projekt „Lekki tornister”
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
Chcę więcej, mogę lepiej
„Stwarzanie sytuacji edukacyjnych służących kształtowaniu umiejętności pisania i czytania jako głównego elementu przygotowania dziecka przedszkolnego.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Sześciolatek w obliczu zmian
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Zebranie plenarne Zarządu Oddziału
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Kiedy Twoje dziecko powinno uczestniczyć w terapii logopedycznej?
6-LATEK W SZKOLE.
opracowała Edyta Gagracz
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Uczeń z afazją motoryczną w szkole
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
ul. Grzybowska Warszawa
Fonetyka mgr Tamara Bużantowicz.
Przykładowe ćwiczenia: Przykładowe ćwiczenia: Przykładowe ćwiczenia:
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Specyficzne trudności w uczeniu się
Zapis prezentacji:

Zaburzenia mowy a trudności szkolne Zaburzenia mowy u dzieci w wieku szkolnym mogą powodować: Nieprawidłowy rozwój emocjonalny, Niepowodzenia w nauce czytania i pisania, wypowiadania się, Trudności w kontaktach z rówieśnikami (niska pozycja w grupie, osamotnienie, brak akceptacji).

Rozwój mowy dziecka Dziecko 3-letnie Porozumiewa się z otoczeniem za pomocą zdań, Wymawia wszystkie samogłoski: a, e, o, i, u, y, ą, ę, Spółgłoski: p, p’, b, b’, m, m’, f, f’, w, w’, t, d, n, l, l’, ś, ź, ć dź, ń, j, k k’, g, g’, ch, ch’. Dziecko 4-letnie Wymawia głoski s, z, c, dz. Dziecko 5-letnie Wymawia głoski sz, ż, cz, dż, r. Dzieci w klasie „0” będą wyrazy z w. wym. głoskami czytać, a w klasie I także pisać.

Kiedy zgłosić się do specjalisty Ważny jest kontakt z logopedą, gdy dziecko: Nie wymawia głosek, zastępując je innymi np. krowa - kjowa, Opuszcza niektóre głoski: kot – ot, Deformuje głoski tzn. wymawia z językiem między zębami, francuska wymowa r, Bezdźwięcznie wymawia głoski dźwięczne: noże – nosze, Myli głoski o podobnym brzmieniu: sałata – całata, Nie wymawia głosek miękkich: piana – pana, Jąka się, Przekręca wyrazy, źle buduje zdania, ma mały zasób słów, Ma wymowę nosową, Mówi monotonnie, Nie rozumie kierowanych do niego poleceń, Ma problem z logicznym ułożeniem treści wypowiedzi.

Diagnoza i Postępowanie terapeutyczne 1. Logopeda określa rodzaj i przyczynę zaburzenia na podstawie badań wystandaryzowanym testem do badania mowy oraz proponuje odpowiednie postępowanie terapeutyczne. 2. Skuteczność i czas trwania terapii zależą od: Rodzaju wady, Sprawności aparatu artykulacyjnego dziecka, Współpracy rodziców z logopedą, Systematycznych ćwiczeń w domu.

Charakterystyka zajęć Omówienie wyników badań z rodzicami dziecka i ustalenie terminu terapii, Opracowanie programu terapii indywidualnie dla każdego ucznia, Nauka prawidłowego oddychania, połykania, usprawnianie aparatu artykulacyjnego, wywołanie poprawnego wymawiania zaburzonych głosek, Wzbogacanie słownictwa, ćwiczenia syntezy i analizy wyrazowej, budowanie zdań złożonych, trenowanie logicznego myślenia, Zajęcia prowadzone są w formie zabawowej dostosowanej do wieku dziecka, Odbywają się raz w tygodniu, każde dziecko ma założony zeszyt, w którym są karty pracy do ćwiczeń.

Kontakt z logopedą Dyżur w czasie dni otwartych i zebrań z rodzicami pokój nr 19b duża szkoła Strona internetowa „Szkolniaczka”, Kontakt telefoniczny tel. 666 94 04 wew. 31 Możliwość udziału rodzica w zajęciach logopedycznych,

Zakończenie Dziękuję za uwagę Małgorzata Kowalska logopeda dyplomowany