Staże europejskie drogą do sukcesu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Program Leonardo da Vinci
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Leca da Palmeira jest jednym z sołectw miejscowości Matosinhos leżącej na dystrykcie Porto, w regionie Północ, w podregionie Brande Porto w Portugalii.
lecz dla życia się uczymy”
Rekrutacja – 2010 Zespół Szkół Nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 NAJLEPSZY WYBÓR ! Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
compulsory full-time education
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
WIADOMOŚCI – świadomie i celowo zdobyta i zapamiętana wiedza; UMIEJĘTNOŚCI – zdolność do wykonywania czynności (w tym zawodowych) w określonych warunkach.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!!
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Od 1 listopada 2015 roku rusza unijny projekt Erasmus+ "Our school is getting international!" G ł ówne cele projektu: podniesienie poziomu kluczowych kompetencji.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
 Projekty realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój ZAGRANICZNE STAŻ UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Zapis prezentacji:

Staże europejskie drogą do sukcesu Projekt realizowany ze środków programu operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój kwota dofinansowania - 596 236,94 PLN

Program obejmował Organizację dwutygodniowych staży zawodowych we współpracy z partnerem - Mobility Friends w Portugalii, który umożliwił zdobywanie doświadczeń zawodowych na rynku europejskim uczniom kształcącym się w zawodach: mechanik motocyklowy - 3 kierowca mechanik - 4 elektromechanik pojazdów samochodowych - 4 blacharz samochodowych - 2 monter mechatronik - 1 technik pojazdów samochodowych - 56 technik mechatronik - 10

Projekt obejmował : W ramach projektu odbyły się także zajęcia z zakresu edukacji międzykulturowej i językowej oraz akcje promocyjne w środowisku szkolnym: spotkania, telekonferencja i zajęcia z wykorzystaniem narzędzi internetowych.

Łącznie staż odbyło 80 uczniów szkoły. Projekt obejmował : Uczestnicy dowiedzieli się, jakie są wymagania i oczekiwania pracodawców poza granicami Polski. Sprawdzili w realnych warunkach i rozwinęli umiejętności językowe – posługują się dziś językiem obcym zawodowym w stopniu komunikatywnym, umożliwiającym podjęcie pracy za granicą. Łącznie staż odbyło 80 uczniów szkoły.

przygotowujemy uczniów do wejścia na europejski rynek pracy!   Cele szczegółowe: zdobywanie doświadczeń zawodowych na rynku europejskim poznawanie europejskiego środowiska pracodawców podniesienie poziomu kompetencji zawodowych związanych z motoryzacją i nowymi technologiami wzrost świadomości międzykulturowej rozwój kompetencji językowych rozwój kompetencji personalnych i społecznych wzmocnienie pewności siebie i motywacji do podejmowania wysiłku ORGANIZACJA WSPÓŁPRACUJĄCA – MOBILITY FRIENDS W PORTUGALII EUROPASS DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA

Partner programu mobility friends

POrtugalia - Barcelos

W ramach projektu także: zajęcia z zakresu edukacji międzykulturowej podstawy języka portugalskiego poznawanie technologii stosowanych poza granicami kraju integracja z portugalskim środowiskiem pracodawców ZWIEDZANIE LIZBONY, PORTO, FATIMY, BRAGI I BARCELOS

przygotowujemy uczniów do wejścia na europejski rynek pracy! Cele szczegółowe: zdobywanie doświadczeń zawodowych na rynku europejskim poznawanie europejskiego środowiska pracodawców podniesienie poziomu kompetencji zawodowych związanych z motoryzacją i nowymi technologiami wzrost świadomości międzykulturowej rozwój kompetencji językowych rozwój kompetencji personalnych i społecznych wzmocnienie pewności siebie i motywacji do podejmowania wysiłku

rezultaty Dla uczestnika: Dla portugalskiego partnera: wzmocnienie poczucia pewności siebie doświadczenie zawodowe w poza granicami kraju dobra komunikacja w języku angielskim nowe przyjaźnie i znajomości Europass łatwiejszy start w życie zawodowe gotowość do podejmowania nowych wyzwań znajomość portugalskiej kultury i specyfiki pracy CV w języku polskim i angielskim umiejętność organizacji zagranicznej podróży Dla portugalskiego partnera: świadomość zalet polskiego pracownika integracja ze środowiskiem europejskim wymiana doświadczeń Dla regionu: szkoła z atrakcyjną ofertą kształcenia zawodowego niższe bezrobocie integracja środowisk szkół i pracodawców Dla pracodawcy: lepiej przygotowani, dobrze wykwalifikowani pracownicy szybka adaptacja nowego pracownika wzrost kompetencji praktykantów: praca w zespole, komunikatywność, otwartość na nowe zadania zastosowanie przez praktykantów nowych umiejętności poznanych w Portugalii Dla szkoły: wzrost atrakcyjności oferty kształcenia zawodowego zmotywowani, otwarci na nowe wyzwania uczniowie zmodyfikowane programy nauczania zawodu poprawa frekwencji i zaangażowania uczniów