GOTOWOŚĆ SZKOLNA Gotowość szkolna to odpowiednie funkcjonowanie dziecka w obszarach: poznawczym, fizycznym, społecznym, emocjonalnym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Koncepcja pracy Przedszkola nr 33 im. Majki Jeżowskiej w Zabrzu na lata 2015 – 2018.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
BUDOWANIE RELACJI PARTNERSKICH - PRZEŁAMYWANIE OBAW I BARIER Beata Bednarczyk.
DZIECI 6-LETNIE IDĄ DO SZKOŁY CZYLI KILKA SŁÓW O GOTOWOŚCI SZKOLNEJ 6-LATKA.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Zajęcia matematyczno - przyrodnicze W Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Prowadząca: Katarzyna Zielińska.
PRZEDSZKOLE CZY SZKOŁA? „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.” Janusz Korczak.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Mam 6 lat i idę do szkoły 1.
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Aktywny RODZIC.
Co to jest spacer edukacyjny?
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Co każdy Rodzic wiedzieć powinien czyli
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Podstawa programowa WF założenia
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
Opracowała: Mgr Anna Stopińska
Sześciolatek w obliczu zmian
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Informacja dla rodziców.
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
GDY GNIAZDO OPUSTOSZEJE...
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Agnieszka Kosowicz Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
6-LATEK W SZKOLE.
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
Program profilaktyczno-wychowawczy
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Podstawa programowa WF założenia
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Propozycja MEN i ORE „Pakiet do samokształcenia dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej” – działania doskonalące i wspierające organizowanie procesu.
Zaburzenia mowy a trudności szkolne
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
Ocena jakościowa- zdecydowana większość dzieci nie miała trudności adaptacyjnych w szkole Wniosek- należy kontynuować współprace przedszkola ze szkołą.
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Aktywny RODZIC.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
„Sześciolatek w szkole”
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

GOTOWOŚĆ SZKOLNA Gotowość szkolna to odpowiednie funkcjonowanie dziecka w obszarach: poznawczym, fizycznym, społecznym, emocjonalnym.

OBSZAR POZNAWCZY MOWA: zrozumiała, poprawna pod względem artykulacji oraz formy (odmiana słów, budowa zdań), odpowiedni zasób słów, ton głosu adekwatny do sytuacji. ORIENTACJA W SCHEMACIE CIAŁA I PRZESTRZENI. ORIENTACJA W ŚWIECIE: dziecko wie, jak się nazywa, ile ma lat, gdzie mieszka, czym zajmują się rodzice, zna pory roku itp. KONCENTRACJA UWAGI: jest w stanie dokończyć zadanie, przekierować uwagę z jednej czynności na inną. ROZUMIENIE: rozumie znaczenie informacji i poleceń. PERCEPCJA SŁUCHOWA: wyodrębnia sylaby i głoski, nazywa głoski na początku i na końcu słowa. PERCEPCJA WZROKOWA i KOORDYNACJA: rozpoznaje obiekty, zauważa i nazywa podobieństwa i różnice. MYŚLENIE PRZYCZYNOWO-SKUTKOWE: porządkuje, segreguje, wskazuje następstwa, podaje przyczyny, rozpoznaje proste symbole. UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNE: dodaje i odejmuje na konkretach, podaje liczebność zbiorów.

OBSZAR FIZYCZNY OGÓLNY STAN ZDROWIA DZIECKA. SPRAWNOŚĆ MOTORYCZNA DZIECKA. SPRAWNOŚĆ PALCÓW I DŁONI. SPRAWNOŚĆ GRAFOMOTORYCZNA. WYTRZYMAŁOŚĆ. ODPORNOŚĆ NA WYSIŁEK I ZMĘCZENIE. WAGA I WZROST adekwatne do wieku. PRAWIDŁOWY SŁUCH I WZROK.

OBSZAR SPOŁECZNO-EMOCJONALNY SAMODZIELNOŚĆ w utrzymywaniu higieny, ubieranie się, spożywanie posiłków, dbanie o porządek. ODPOWIEDZIALNOŚĆ: wypełnia obowiązki, przyznaje się do popełnionych błędów, ma świadomość konsekwencji. RELACJE SPOŁECZNE z rówieśnikami, dorosłymi, znajomymi, obcymi, współpraca w grupie. INTEGRACJA EMOCJONALNA: rozpoznaje i kontroluje swoje emocje, rozpoznaje emocje innych osób, wykazuje empatię i zrozumienie, reaguje adekwatnie do bodźca,

WSPOMAGANIE ROZWOJU Wzmacniaj samoocenę dziecka i podkreślaj jego mocne strony. Wspieraj w rozwijaniu i trenowaniu słabszych umiejętności. Uświadamiaj dziecku, że każdy jest inny, jest w czymś lepszy bądź słabszy, co nie znaczy, że ktoś jest gorszy. Buduj w dziecku przekonanie, że nauka jest ciekawa i ważna. W trakcie gier i zabaw ucz i pilnuj przestrzegania zasad. Rozmawiaj na temat obaw dziecka dotyczących nowego środowiska szkolnego. Wzmacniaj jego samodzielność. Chwal sukcesy dziecka w każdym aspekcie jego działania. Bądź konsekwentny.

WSPOMAGANIE ROZWOJU Zajęcia dodatkowe Przemyślany wybór razem z dzieckiem i możliwość zmiany decyzji: - ciekawość poznawcza dziecka, - zainteresowania, - predyspozycje i temperament dziecka, - potrzeba ruchu. Jeden do dwóch rodzajów zajęć dodatkowych w tygodniu - unikaj przesady w liczbie zajęć, a unikniesz przeciążenia układu nerwowego dziecka.

Kwartalnik „Przed szkołą” Poradnik Dyrektora Przedszkola BIBLIOGRAFIA Kwartalnik „Przed szkołą” Poradnik Dyrektora Przedszkola Brzezińska A., Czub M., Sześciolatek w szkole… 2012/4 Brzezińska A., Urbańska J., Umysł sześciolatka 2011/4 Brzezińska A., Urbańska J., Relacje sześciolatka z rówieśnikami 2012/1 Brzezińska A., Urbańska J., Słoma Z., Szymańska D., Samoświadomość gotowości sześciolatka do nauki szkolnej 2012/2 Pomianowska A., Diagnoza gotowości szkolnej i co dalej? 2017/1

BIBLIOGRAFIA „Dyrektor Szkoły” Miesięcznik Kierowniczej Kadry Oświatowej Humięcka B., Czas na naukę 2014/8 Janiszewska B., Jak organizować zajęcia pozalekcyjne 2016/9 Stańczyk M., Dodatkowe zajęcia – zabawa czy obowiązek 2016/9