Edukacja globalna w szkole podstawowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
Gmina Węgliniec 17 grudnia 2014r. EEA Grants Norway Grants.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
OCHRONA ŚRODOWISKA KAMPANIA EDUKACYJNO-INFORMACYJNA „ZDROWY ODDECH” DZIAŁALNOŚĆ SPOŁECZNA.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wykonanie: Igor Chrzanowski 6a. Dzień Ziemi Dzień Ziemi (ang. Earth Day), znany też jako Światowy Dzień Ziemi lub Międzynarodowy Dzień Ziemi – akcje prowadzone.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
Debata ”Lokalny ekorozwój – przestrzeń wokół nas”.
System edukacji w Polsce
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Edukacja Globalna w III b.
Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych
MAM PRAWO WIEDZIEC I DZIAŁAĆ!
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Imię i Nazwisko Afiliacja
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Bądź częścią rozwiązania
Podstawa programowa WF założenia
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Człowiek w systemie transportowym
Edukacja Ekologiczna – praktyczne przykłady działań w zakresie zapobiegania powstawaniu odpadów oraz właściwego postępowania z odpadami Regionalny Program.
Kilka słów o… Encykliki społeczne
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Szkoła Promująca Zdrowie
Edukacja globalna w przestrzeni lokalnej
Społeczna odpowiedzialność uczelni
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
Program profilaktyczno-wychowawczy
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Wzrost gospodarczy i godna praca
Podstawa programowa WF założenia
Obowiązki obywatelskie i obywatelskie nieposłuszeństwo
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Jerzy Jendrośka Podyplomowe prawo ochrony środowiska
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Aksjologiczne podstawy upadłości konsumenckiej
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Prezentacja informacji w biznesie
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Współczesne kierunki polityki społecznej
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Zasady Działania Unii Europejskiej
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Zapis prezentacji:

Edukacja globalna w szkole podstawowej

Czym jest edukacja globalna? „Niebezpieczeństwo jednej historii” https://www.ted.com/talks/chimamanda_adichie_the_danger_of_a_single_story?language=pl

Edukacja globalna jest edukacją, która otwiera ludziom oczy i umysły na świat oraz uświadamia o konieczności podejmowania działań na rzecz dążenia do większej sprawiedliwości, równości i zagwarantowania respektowania praw człowieka dla wszystkich.

Edukacja globalna obejmuje edukację rozwojową, edukację w zakresie praw człowieka, edukację dla zrównoważonego rozwoju, edukację na rzecz pokoju i zapobiegania konfliktom, edukację międzykulturową, stanowiąc globalny wymiar edukacji obywatelskiej

Home SOS ZIEMIA www.youtube.com/watch?v=XRk1nTMsu50

Edukację dla Zrównoważonego Rozwoju rozumiemy zgodnie z raportem UNESCO jako realizację następujących celów nauczania: 1) kształtowanie świadomości na temat powiązań problematyki kulturalnej, społecznej, ekonomicznej i ekologicznej,

2) kształtowanie umiejętności niezbędnych do poprawy stanu środowiska w wymiarze lokalnym i globalnym (na poziomie kultury, społeczeństwa, ekologii i ekonomii), 3) kształtowanie postawy zainteresowania i troski o jakość środowiska, rozumianego jako: przyrody, społeczeństwa i jego wytworów (w wymiarze lokalnym i globalnym) jednostek, grup i społeczeństw.

Grywalizacja http://pl.qr-code-generator.com/

http://www.edukacjaglobalna.ore.edu.pl/pl/materialy http://igo.org.pl/kategoria/materialy-edukacyjne/ http://kulczykfoundation.org.pl