„Co dalej po dyplomie czyli rozwój w kierunku kompetencji”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Targi Edukacyjne – Festiwal Zawodów w Małopolsce
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Rodzic jako doradca zawodowy
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Poradnictwo Zawodowe II
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
Opracowanie: Paulina Obijalska 2009/2010
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Czym jest doradztwo zawodowe?
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Zawód z przyszłością!. W całej Polsce działa tylko ok doradców zawodowo-edukacyjnych! zawodowo-edukacyjnych!
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Opracowała Izabela Suckiel W WCIES, marzec 2017
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekty zrealizowane w ZS1
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

„Co dalej po dyplomie czyli rozwój w kierunku kompetencji” Modułowy program poradnictwa zawodowego dla uczniów liceów ogólnokształcących i szkół zawodowych prowadzonych przez Gminę Miejską Kraków dr Marian Piekarski

Doradztwo zawodowe w szkołach ponadgimnazjalnych Projekty współfinansowane z środków UE, Współpraca szkół z Poradniami Psychologiczno- Pedagogicznymi, Współpraca z Urzędami Pracy, Działania własne szkół – współpraca z pracodawcami, Inne projekty edukacyjne, Bariery: organizacyjne, kadrowe, finansowe, Doradztwo zawodowe w szkołach ponadgimnazjalnych CPiP PK 15 stycznia 2019

CPiP PK 15 stycznia 2019

Zmiany systemowe w krakowskich szkołach odstawowych, gimnazjalnych ponadgimnazjalnych dotyczące doradztwa zawodowego, System zbiór elementów i zachodzących między nimi relacji stanowiący całość zdolną do zachowania się w określony sposób, układ dynamiczny, umożliwia przepływ informacji materii i energii, jest sterowny, jest zarządzany, jest hierarchiczny, Cel główny CPiP PK 15 stycznia 2019

Realizacja na terenie każdej szkoły prowadzonej przez Gminę Miejską Kraków zajęć z doradztwa zawodowego, Opracowanie programu dla poszczególnych poziomów kształcenia, Wykształcenie profesjonalnej kadry doradców, Wdrożenie standardów poradnictwa zawodowego dla szkół krakowskich, Stworzenie systemu wsparcia e-larningowego Cele operacyjne CPiP PK 15 stycznia 2019

Realizatorzy projektu CPiP PK 15 stycznia 2019

Rok szkolny 2014/2015 Gimnazja – kontynuacja zajęć Szkoły ponadgimnazjalne – rozpoczęcie zajęć DZ Szkoły podstawowe – przygotowanie koncepcji Rok szkolny 2014/2015 CPiP PK 15 stycznia 2019

Program „poradnictwo kariery w gimnazjum” Kl. 1 Poznanie samego siebie Rynek edukacji i pracy Planowanie przyszłości zawodowej KL. 2 Kl. 3 Program „poradnictwo kariery w gimnazjum” CPiP PK 15 stycznia 2019

PROGRAM NA PŁYCIE CD CPiP PK 15 stycznia 2019

Co dalej po dyplomie czyli rozwój w kierunku kompetencji Modułowy program poradnictwa zawodowego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych prowadzonych przez Gminę Miejską Kraków   15 stycznia 2019 CPiP PK

Wspieranie młodzieży [absolwentów szkoły ponadgimnazjalnej] w podejmowaniu wielorakich decyzji, które są kluczowe w konstruowaniu własnej kariery zawodowej, Cel ogólny CPiP PK 15 stycznia 2019

Zapewnienie uczniom możliwości bilansowania własnych zasobów, Pokazanie wagi i znaczenia na współczesnym rynku pracy kwalifikacji i kompetencji, Przedstawienie rynku pracy jako szansy w perspektywie potrzeb zatrudnieniowych, Wskazanie IPZ jako nowego sposobu przywracania wiary we własne siły, Cele szczegółowe CPiP PK 15 stycznia 2019

Zespół autorów Poradnie Psychologiczno – Pedagogiczne Szkoły ponadgimnazjalne [LO, TECH], Szkoły gimnazjalne, Ośrodki szkolno – wychowawcze, Uczelnie wyższe, Zespół autorów CPiP PK 15 stycznia 2019

Zespół autorów Agata Chudzikiewicz Agnieszka Górny Renata Koclęga - Hilevsky Danuta Komorowska Elżbieta Kopytek Ewa Kruk - Krymula Beata Mordyńska Joanna Olszewska - Gniadek Beata Oprocha Marian Piekarski Dorota Wrona Elwira Zadęcka Zespół autorów CPiP PK 15 stycznia 2019

"Co dalej po dyplomie czyli rozwój w kierunku kompetencji” Program "Co dalej po dyplomie czyli rozwój w kierunku kompetencji” 48 godz. Moduł 1 15 godz. Moduł 2 Moduł 3 12 godz. Moduł 4 6 godz. Ilość godzin CPiP PK 15 stycznia 2019

Program „co dalej po dyplomie czyli rozwój w kierunku kompetencji” 1 Jednostka modułowa „Bilans zasobów” 2 Jednostka modułowa „Kwalifikacje i kompetencje w perspektywie rozwoju zawodowego” 3 Jednostka modułowa „Rynek pracy” 4 Jednostka modułowa „Indywidualny Plan Zawodowy” Program „co dalej po dyplomie czyli rozwój w kierunku kompetencji” CPiP PK 15 stycznia 2019

"Co dalej po dyplomie czyli rozwój w kierunku kompetencji” Program "Co dalej po dyplomie czyli rozwój w kierunku kompetencji” Moduł 1 Moduł 2 Moduł 3 Moduł 4 Struktura programu CPiP PK 15 stycznia 2019

Moduł 1 JM 01 Bilans zasobów Osobowość zawodowa Potrzeby, wartości i cele Zarządzanie sobą w czasie Umiejętności interpersonalne Autoprezentacja Moduł 1 CPiP PK 15 stycznia 2019

Zakres jednostki modułowej dotyczy zasobów własnych ucznia jako podsumowanie na poziomie ponadgimnazjalnym, Jej celem jest pobudzenie i uruchomienie refleksji różnorodnością możliwości dróg edukacyjnych i zawodowych oraz kształtowanie postawy odpowiedzialności za optymalne wykorzystanie swoich talentów w realizacji kariery zawodowej, Jm 1 „BILANS ZAsOBÓW” CPiP PK 15 stycznia 2019

JM 02 Kwalifikacje i kompetencje w perspektywie rozwoju zawodowego Metodyka uczenia się Modele kompetencji współczesnego pracownika Ścieżki zdobywania kompetencji zawodowych Krajowe Ramy Kwalifikacji Siła zmiany czyli mobilność zawodowa Moduł 2 CPiP PK 15 stycznia 2019

Jm 2 „Kwalifikacje i kompetencje w perspektywie rozwoju zawodowego” Jednostka modułowa poświecona kwalifikacjom i kompetencjom zawodowych z jednej strony jako zapotrzebowanie ze strony pracodawców a z drugiej jako próba samooceny i rozwoju, Wzrost kompetencyjny pracowników to współczesne wyzwania nie tylko polskiej gospodarki, Jm 2 „Kwalifikacje i kompetencje w perspektywie rozwoju zawodowego” CPiP PK 15 stycznia 2019

Moduł 3 JM 03 Rynek pracy Praktyka poszukiwania pracy Rynek pracy w oczach pracownika i pracodawcy – charakterystyka postaw i potrzeb Praktyka poszukiwania pracy Dokumenty aplikacyjne - tworzenie portfolio Elementy prawa pracy Moduł 3 CPiP PK 15 stycznia 2019

Tematyka jednostki modułowej obejmuje sytuację absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej na współczesnym rynku pracy, Tematyka ukierunkowana na procedury rekrutacyjne oraz spojrzenie na rynek pracy z perspektywy pracodawcy i z perspektywy pracownika, Jm 3 „Rynek pracy” CPiP PK 15 stycznia 2019

IPZ JM 04 Moduł 4 Indywidualny Plan Zawodowy Personal Branding czyli jak zbudować markę własnej osoby [Materiał dla nauczyciela i ucznia] Moduł 4 CPiP PK 15 stycznia 2019

JM 4 IPZ „Indywidualny Plan Zawodowy” Moduł porusza tematykę planowania przyszłości. Dobry, logiczny i wykonalny plan to często droga do sukcesu, Pokazuje jak na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej zbudować markę własnej osoby i realizować karierę zawodową w oparciu o profesjonalnie przygotowany IPZ, JM 4 IPZ „Indywidualny Plan Zawodowy” CPiP PK 15 stycznia 2019

Program na płycie cD CPiP PK 15 stycznia 2019

Efekty kształcenia Modułowy program poradnictwa zawodowego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych prowadzonych przez Gminę Miejską Kraków   15 stycznia 2019 CPiP PK

Program „Co dalej po dyplomie czyli rozwój w kierunku kompetencji” zakłada i komponuje treści w taki sposób, aby w kolejnych latach kształcenia (klasa 1, 2, 3 i 4) uczeń miał możliwość pogłębiania wiedzy i rozwinięcia umiejętności, z którymi zapoznał się już wcześniej, w poprzednich klasach, Zwiększa to możliwość konfrontowania zdobytej wiedzy i umiejętności z coraz bardziej rozbudowanym doświadczeniem edukacyjnym i zawodowym, Filozofia programu CPiP PK 15 stycznia 2019

Formy aktywności ucznia Przygotowanie raportów, projektów, prezentacji, dyskusji, Opracowanie materiałów do zajęć warsztatowych, Wstępne opracowanie wyników testów, Udział w rozmowach indywidualnych z doradcą zawodowym, Przygotowanie własnego portfolio, Opracowanie Indywidualnego Planu Zawodowego Formy aktywności ucznia CPiP PK 15 stycznia 2019

Zna swoje aktualne zasoby konieczne do realizacji własnej drogi edukacyjno-zawodowej, Ma wiedzę na temat tworzenia odpowiednich relacji interpersonalnych, Posiada pogłębioną wiedzę na temat autoprezentacji i budowania marki własnej osoby, Wiedza (wie …, umie…) CPiP PK 15 stycznia 2019

Umiejętności (potrafi …, rozumie …) Potrafi dokona¢ bilansu swoich kwalifikacji i kompetencji, Jest w stanie poznać i analizować tendencje rozwojowe lokalnego rynku pracy, Jest zdolny w sposób klarowny, spójny i precyzyjny przygotować Indywidualny Plan Zawodowy, Umiejętności (potrafi …, rozumie …) CPiP PK 15 stycznia 2019

Kompetencje społeczne (jest gotów do… jest gotów zrobić …) Ma pogłębioną świadomość znaczenia na rynku pracy odpowiednich kwalifikacji i kompetencji, Docenia w oparciu o IPZ potrzebę planowania, możliwości zmiany i ciągłego redefiniowania swoich planów, Dostrzega rzeczywiste, współczesne problemy edukacji na poziomie wyższym i uwarunkowania lokalnego rynku pracy, Kompetencje społeczne (jest gotów do… jest gotów zrobić …) CPiP PK 15 stycznia 2019

Szkoła podstawowa – wypracowanie koncepcji programowej, Wsparcie e-learningowe w realizacji programów dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, Opracowanie materiałów metodycznych dla uczniów, rodziców i doradców zawodowych, Aktywacja Stowarzyszenia Doradców Zawodowych i Personalnych w Małopolsce [CPiP PK] Projekty: NCBR, MRPO, Projekty UE: POWER, Erazmus + Plany na przyszłość CPiP PK 15 stycznia 2019

Dziękuję za uwagę Mp.krakow@interia.pl CPiP PK 15 stycznia 2019