Jak napisać dobry konspekt?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

dr Agnieszka Maciejewska-Karłowska
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Wypełnianie kwestionariusza osobowego.
Sonia Rzeczkowska Katowice, r. Witam Państwa.
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Fot. Micky Zimen, Creative Commons License
Z przeprowadzenia projektu edukacyjnego
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
Praca metodą projektu edukacyjnego
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
Propozycja programowa dla gromad zuchowych i drużyn „MAM SZCZERĄ WOLĘ”
EXCEL TO HTML Wykonawca Jarosław Ferenc. CO CHCEMY UZYSKAC Przed uzupełnieniem Po uzupełnieniu.
Metodyka harcerska i starszoharcerska
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Stopnie Harcerskie.
Prowadzenie spotkań Przygotowanie agendy.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Nadleśnictwo Świeradów.
Prezentują:.
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
Dla Gimnazjum w Teresinie prezentują :. KSEON Optivum Przedstawia: Kalesanty Gwizduła Droga do szkoły ponadgimnazjalnej.
Aplikacja Quick TimeTable
Wydział Harcerski GK ZHP
Prezentują:.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
OKSYWSKIE CELEBRYTKI W DZIAŁANIU
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Krótkie formy wypowiedzi pisemnej
PROJEKT.
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Konspekt (plan metodyczny) a scenariusz
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
Algorytmy- Wprowadzenie do programowania
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Projekt modułu Nazwa całego projektu Nazwa modułu Imię i Nazwisko Inżynieria Oprogramowania II dzień, godzina rok akademicki W szablonie na niebiesko zamieszczone.
Dokumenty aplikacyjne
ZJAZD HUFCA Zgodnie z Uchwałą Rady Naczelnej ZHP
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Instrukcja Rejestracja do I edycji Gimnazjalnej Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie Instrukcja
Szkoła Przyjazna dla Sprawiedliwego Handlu Procedura uzyskania tytułu.
Biurko a efektywne wykorzystanie czasu pracy Zmieniając niewiele, możemy w ciągu roku zaoszczędzić nawet kilka tygodni.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Northwind Traders Kim jesteśmy Podtytuł broszury lub dewiza firmy
Prezentacja agencji – nazwa agencji
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
Zatwierdzania BIWAKÓW/RAJDÓW…
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Lubię czytać!.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
PLANOWANIE PROJEKTU PLANOWANIE PROJEKTU
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Jak napisać dobry konspekt?

Szablon

Temat zajęć Na przykład: Tutaj wpisujemy „tytuł” naszej zbiórki, o czym ona będzie. Warto wymyślić go chwytliwym, zabawnym i pociągającym, tak by zainteresował uczestników zbiórki. Na przykład: „Jak to się robiło „po harcerzemu?“ – przypomnienie technik harcerskich“ „Znad planszy – fantastyczny świat planszówek” „Ale jak to mam iść do pracy? – czyli jak znaleźć odpowiednią pracę”

Prowadzący Wpisujemy imię, nazwisko i stopień osoby, która jest odpowiedzialna za zbiórkę. Powinna tu być wpisana tylko jedna osoba. Nawet, jeśli jakieś elementy podczas zbiórki prowadzi inna osoba, to za całość odpowiedzialna jest jedna, która w razie potrzeby podejmuje ostateczne decyzje. Data Dzień, miesiąc i rok, w którym odbywa się zbiórka Jeśli konspekt dotyczy zajęć np. na obozie to warto jeszcze dopisać porę lub blok zajęć

Miejsce Gdzie odbędzie się zbiórka, np. Harcówka 14 ChGŚDH „Camelot” lub jej dokładny adres. Jeśli konspekt dotyczy zajęć na obozie, to wystarczy napisać np. Szary Dwór. Odbiorca Do kogo skierowana jest zbiórka? np. członkowie zastępu „Ogniki”, członkowie 11DW „Tesla”

Cel zajęć Cel zajęć powinien być sprecyzowany jeszcze przed rozpoczęciem pisania konspektu Należy dobrze się zastanowić, co chcemy osiągnąć naszą zbiórką Cel realizujemy poprzez wypełnianie punktów z PUZUB-u Cel wyznaczamy kierując się zasadą S.M.A.R.T, czyli powinien on być: skonkretyzowany, mierzalny, osiągalny, istotny i określony w czasie. Powinien być także ambitny, ale nie przekraczający możliwości harcerzy (dostosowany do wieku) – w skrócie powinien być wyzwaniem Cel pełni funkcję motywacyjną, więc musi być precyzyjny, nie ogólnikowy Na przykład: „Zapoznanie harcerzy z symboliką lilijki i krzyża harcerskiego” „Pokazanie uczestnikom jak ważnymi wartościami są braterstwo i przyjaźń”

PUZUB Czyli „po ukończonych zajęciach uczestnik będzie:” znał-, wiedział-, potrafił-, rozumiał-, itd. To właśnie PUZUB-em realizujemy cel zajęć, czyli jeśli naszym celem jest zaznajomienie uczestników z symboliką lilijki harcerskiej, to jednym z punktów PUZUB-u będzie: „potrafił wyjaśnić symbolikę harcerskiej lilijki”, bo przecież bez jej znajomości nie zrealizujemy celu zajęć Przyjmuje się, że punktów PUZUB-u powinno być około 3 Powinien on być realizowany przez adekwatną formę pracy Należy pamiętać, żeby były to konkretne, a przede wszystkim przydatne umiejętności

Czas trwania, materiały programowe i formy pracy Te punkty uzupełniamy na samym końcu, kiedy już będziemy mieć rozpisany przebieg zajęć. Czas trwania to zsumowany czas potrzebny do każdego punktu zbiórki Materiały programowe, to rzeczy, które potrzebne nam są do przeprowadzenia zbiórki, jak: szary papier, flamastry, kartki itd. W formach pracy wpisujemy wszystkie formy, którymi realizowane będą kolejne etapy zbiórki, np. „gawęda”, „quiz”, „inscenizacja”, „zwiad”, „dyskusja”, itd..

Przebieg zajęć W formie tabelki wpisujemy każdy punkt (etap) zbiórki, dopisujemy ile czasu na niego przewidujemy i w jakiej formie chcemy go zrealizować Jeśli zbiórkę prowadzi więcej osób, to warto dopisać osobę odpowiedzialną za zrealizowanie danego punktu W uwagach można dopisać wskazówki do danego punktu, np. jeśli część zbiórki przebiega w grupach, to warto tam dopisać by przy dzieleniu się na grupy, do każdej była przydzielona jedna starsza osoba, jeśli jest taka potrzeba

Zadania do wykonania i uwagi po zajęciach Zadania po zbiórce nie są konieczne, ale jeśli takowe się zdarzą to warto je zapisać, żeby na koniec o nich nie zapomnieć W uwagach warto zapisać jakie formy pracy się sprawdziły wśród uczestników, które elementy zbiórki ich nudziły, a które się podobały. Uwagi po zbiórce powinny być wskazówką przy rozpisywaniu kolejnej.

Kilka rad na koniec :) Powodzenia! ;) Konspekt pozwala nam zorientować się czy poprawie zaplanowaliśmy zbiórkę Dzięki niemu nie pogubimy się w przebiegu zbiórki podczas jej prowadzenia, wszystko mamy uporządkowane w jednym miejscu Pamiętaj o zmienności form oraz by każdy punkt zbiórki był zrealizowany w odpowiedniej formie pracy Konspekt powinien być napisany w taki sposób, że kiedy z jakiś przyczyn nie będziemy mogli poprowadzić zbiórki, to osoba do tego wyznaczona dokładnie będzie wiedziała co i w jaki sposób powinna zrobić Konspekt powinien być gotowy co najmniej tydzień przed zbiórką, aby drużynowy miał czas na sprawdzenie go i ewentualne uwagi, a Ty na poprawienie go w razie potrzeby. Dobrze napisany konspekt bardzo ułatwia przeprowadzenie zbiórki, a napisanie go to nic trudnego! Powodzenia! ;)

Opracowała: sam. Patrycja Woźniak