Doświadczenie z RzeŻuchą

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pory Roku.
Advertisements

Publiczne Gimnazjum w Cieszkowie im. Jana Pawła II
Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli
BIOLOGIA JAKO NAUKA EKSPERYMENTALNA
Systemy odwadniająco – nawadniające cz.II – tereny zurbanizowane
Projekt Edukacyjny uczniów klasy 2b.
Moja ziółkowa uprawa Marta Lisiowska Klasa IV B.
Biologia jako nauka eksperymentalna
Biologia jako nauka eksperymentalna.
WPŁYW ODCZYNU GLEBY NA KIEŁKOWANIE I WZROST
Oczywiście zaczęliśmy od zorganizowania się i omówienia, jak to wszystko będzie wyglądało. Najpierw podzieliliśmy się na grupy – każda odpowiadała za.
Jak pietruszka pije wodę?
Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole.
Każdy powie, że sport to zdrowie!
CZY ROŚLINY LUBIĄ DETERGENTY?
Kwiaty wiosny Julia Lewandowska.
Doświadczenie z RZEŻUCHĄ
Woda Bez wody nie ma życia!!!.
Doświadczenie CEL: zbadanie zakresu tolerancji ekologicznej róż w stosunku do natężenia światła Maja Sutkowska.
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
CZTERY PORY ROKU.
Woda to dar.
Doświadczenie z rzeżuchą
Autorka: Julka Jagniątkowska
NISZA EKOLOGICZNA Badanie wpływu działania światła i temperatury na rozwój rzeżuchy, oraz próba odnalezienia jej niszy ekologicznej autor: Igor Stefański.
Skład grupy.
Zygmunt Gloger WYKONAŁY: Gabriela Lewicka Patrycja Szczepańczyk
Zapraszamy na obejrzenie
Tytuł projektu badawczo-naukowego:
Co o wodzie każdy wiedzieć powinien… - na podstawie scenariusza Staropolanka Migawki z lekcji przeprowadzonej w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza.
Jak samodzielnie poznać przyrodę?
Hodowla i uprawa pomidora
Stara Chińska mądrość.
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
1. Jakie czynniki uznaje Pani/Pan za najgorsze dla środowiska naturalnego?
Ruchy roślin i różne reakcje na pożywki,
KSIĘGA ZIÓŁ.
Jak radzimy sobie z odpadami w naszej Gminie?
Lasy naturalne niszczone są w zastraszającym tempie. Szacuje się, że co dwie sekundy na całym świecie ginie obszar wielkości boiska do piłki nożnej. Dzieje.
Agnieszka Sączek kl.II b Edyta Długopolska kl.II b
Dzień 8 listopada odtąd już zawsze w Grębieniu będzie obecnej klasie II I III kojarzył się ze zdrowym śniadaniem. Tego dnia pod nadzorem pani wychowawczyni.
Jak dotrzeć do przyrody, która znajduje się
Wyniki badań Prezentację wykonał: Marek Kurańda Grupa 3
Ty też masz wpływ na jakość powietrza Raporty wykonywanych badań Wykonały: Karolina Harkabuz Klaudia Nawara Alicja Sornat Weronika Łaciak.
Wpływ nawozów na wzrost fasoli
Doświadczenie Biologiczne
Cztery żywioły – czym są i co nam dają?
Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.
Quiz wodny. 1.Co napędza obieg wody w przyrodzie? a)Rośliny b)Energia słońca c)Para wodna d)grawitacja.
Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze
„Jak światło wpływa na rozwój rzeżuchy?”
„Koło Młodych Odkrywców”
Wpływ różnych napojów na wzrost i rozwój roślin
ZAKWAS I CHLEB Emilia Cieślak. ZAKWAS Pierwszy dzień  5 łyżek mąki żytniej i 5 łyżek letniej wody wymieszać w litrowym słoiku i odstawić w ciepłe miejsce.
Trzymaj Formę! Prezentacja multimedialna. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych na Rzecz tłuszczów roślinnych (w umiarkowanych ilościach) *Jedz.
WPŁYW DETERGENTÓW NA KIEŁKOWANIE NASION RZEŻUCHY
W nocy na niebie widać księżyc i gwiazdy.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Jak zbudować oczko wodne?
BADANIE SIŁY KIEŁKOWANIA NASION
Jak światło i woda wpływają na rozwój roślin
ŚLAD WODNY.
Czy klimat ma wpływ na konflikty na świecie? Wiktoria Maziarka Maja Kołodziejczyk Katarzyna Strzępek.
Doświadczenie z rzeżuchą
Autor: Ksawery Antczak - Klasa IVE
Aleksander Balcerzak Jak światło wpływa na kolor rzeżuchy? IV C.
Drzewa Jesienią Imię i nazwisko.
alternatywny sposób uprawy roślin doniczkowych
Zapis prezentacji:

Doświadczenie z RzeŻuchą Autor: Małgorzata Strzelecka klasa IVe

Celem mojego doświadczenia jest zbadanie wpływu światła i wody na rozwój roślin.

Dzień 1 – rozpoczęcie doświadczenia Pierwszego dnia na małych spodkach ułożyłam waciki nasączone wodą i rozsypałam na nich nasiona rzeżuchy.

Po trzech dniach… ..nasiona rzeżuchy zaczęły powoli kiełkować.

Dzień 5 Po pięciu dniach roślinki we wszystkich pojemnikach urosły. Rzeżuchę z pojemnika nr 2 przestałam podlewać a z pojemnika nr 3 przykryłam naczyniem.

Kolejne Dni Przez kolejne dni rzeżucha na spodku nr 1 była regularnie podlewana i wystawiona na słońce. Rzeżucha na spodku nr 2 nie była przeze mnie podlewana, ale miała dostęp do światła. Rzeżucha na spodku nr 3 była podlewana, ale rosła bez dostępu światła.

Dzień 15-zakończenie doświadczenia Rzeżucha na spodku nr 1 jest dobrze rozwinięta i zielona. Rzeżucha na spodku nr 2 słabiej się rozwija, jej liście zaczynają żółknąć. Rzeżucha na spodku nr 3 usycha.

Wnioski Rośliny rozwijają się najlepiej kiedy są podlewane i nasłonecznione. Brak wody i słońca sprawiają dużo słabszy rozwój roślin. Woda i słońce są niezbędne do prawidłowego rozwoju roślin!