Kryteria wyboru projektów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Nabór wniosków w trybie pozakonkursowym dla Powiatowych Urzędów Pracy w ramach Programu Operacyjnego Wiedza.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Program Operacyjny Polska Cyfrowa Program Operacyjny Polska Wschodnia.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach ROZWÓJ ZASOBÓW LUDZKICH W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Osoby młode na rynku pracy w świetle danych statystycznych
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Wdrażanie podejścia LEADER/RLKS w Polsce
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
w powiatach malborskim i sztumskim”
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
„Ludzi można spostrzec zamykając oczy” Jan Paweł II
Gdańsk, luty 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Wielkopolski Regionalny
Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie dla pracodawców ,,Warto wiedzieć, warto skorzystać„
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Gdańsk, marca 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie Instytucja Pośrednicząca w ramach RPO WL REGULAMIN KONKURSU nr RPLU IP /18   W ramach.
Podkarpacki rynek pracy
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata (stan na 15 września.
Zapis prezentacji:

Kryteria wyboru projektów dla Działania 7.2 Poprawa sytuacji osób bezrobotnych na rynku pracy – projekty pozakonkursowe PUP w ramach VII Osi Priorytetowej RPO WP 2014-2020 – Regionalny Rynek Pracy Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS

Typy projektów przewidziane do realizacji: Działanie 7.2 Poprawa sytuacji osób bezrobotnych na rynku pracy – projekty pozakonkursowe PUP Cele szczegółowe: 1. Zwiększenie możliwości zatrudnienia osób bezrobotnych, biernych zawodowo oraz poszukujących pracy. 2. Poprawa szans na zatrudnienie osób odchodzących z rolnictwa. Typy projektów przewidziane do realizacji: Usługi i instrumenty rynku pracy określone w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z wyłączeniem robót publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 674, z późn. zm.), finansowane ze środków Funduszu Pracy.

01.01.2016 r. - 30.06.2017 r. Ogółem: 26.016.861,60 Wnioskodawcy: 21 Powiatowych Urzędów Pracy z terenu Województwa Podkarpackiego Przewidywany okres realizacji projektów: 01.01.2016 r. - 30.06.2017 r. Wysokość środków przeznaczonych na realizację projektów: W 2016 roku: 21.680.718,00 w tym zobowiązania z 2015 roku pomniejszają wartość bieżących projektów o 3.265.229,79 PLN. Kwota zobowiązań może ulec zmianie po ostatecznym rozliczeniu projektów z 2015 r. Ogółem: 26.016.861,60

krajowy wkład publiczny Lp. Powiat RPO EFS krajowy wkład publiczny Łącznie 1. Bieszczadzki 244 221 43 098 287 319 2. Brzozowski 910 438 160 666 1 071 103 3. Dębicki 752 507 132 795 885 303 4. Jarosławski 1 357 309 239 525 1 596 834 5. Jasielski 1 266 761 223 546 1 490 307 6. Kolbuszowski 504 179 88 973 593 151 7. Krośnieński 1 073 498 189 441 1 262 939 8. Leski 350 538 61 860 412 398 9. Leżajski 733 178 129 384 862 562 10. Lubaczowski 430 061 75 893 505 954 11. Łańcucki 658 510 116 208 774 717 12. Mielecki 1 050 773 185 430 1 236 203 13. Niżański 697 880 123 155 821 035 14. Przemyski 1 388 078 244 955 1 633 033 15. Przeworski 806 935 142 400 949 335 16. Ropczycko-Sędziszowski 703 899 124 218 828 117 17. Rzeszowski 2 670 766 471 312 3 142 077 18. Sanocki 562 376 99 243 661 619 19. Stalowowolski 759 810 134 084 893 894 20. Strzyżowski 768 290 135 581 903 871 21. Tarnobrzeski 738 603 130 342 868 945 18 428 610 3 252 108 21 680 718 Środki Funduszu Pracy dla samorządów powiatowych w 2016 roku (w tys. zł.)

Grupa docelowa: • osoby powyżej 29 roku życia, bez pracy, zarejestrowane w PUP jako bezrobotne, należące do I lub II profilu pomocy w rozumieniu art. 33 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, należące co najmniej do jednej z następujących grup: osoby od 50 roku życia, osoby długotrwale bezrobotne, kobiety, osoby niepełnosprawne, osoby o niskich kwalifikacjach zawodowych. • rolnicy i członkowie ich rodzin, prowadzący indywidualne gospodarstwa rolne do wielkości 2 ha, zamierzający odejść z rolnictwa, należący do wyżej wymienionych grup.

Kryteria specyficzne: kryteria dostępu określone w Ramowym Planie Działania w zakresie Działania 7.2 na rok 2016

Kryteria specyficzne: kryteria dostępu określone w Ramowym Planie Działania w zakresie Działania 7.2 Projekt zakłada: dla osób w wieku 50 lat i więcej – wskaźnik efektywności zatrudnieniowej na poziomie co najmniej 33% dla osób z niepełnosprawnościami – wskaźnik efektywności zatrudnieniowej na poziomie co najmniej 33% dla osób długotrwale bezrobotnych – wskaźnik efektywności zatrudnieniowej na poziomie co najmniej 30% dla osób o niskich kwalifikacjach – wskaźnik efektywności zatrudnieniowej na poziomie co najmniej 38% dla kobiet – wskaźnik efektywności zatrudnieniowej na poziomie co najmniej 39%

Kryteria specyficzne: kryteria dostępu określone w Ramowym Planie Działania w zakresie Działania 7.2 2. Projekt skierowany jest do bezrobotnych osób niepełnosprawnych w proporcji co najmniej takiej samej, jak proporcja osób niepełnosprawnych zarejestrowanych jako osoby bezrobotne w rejestrze danego PUP, kwalifikujące się do objęcia wsparciem w ramach projektu (należących do I lub II profilu pomocy) w stosunku do ogólnej liczby zarejestrowanych osób bezrobotnych (wg stanu na dzień 31.12.2015 r.). 3. Projekt skierowany jest do bezrobotnych osób w wieku 50+ w proporcji co najmniej takiej samej jak proporcja osób w wieku 50+ zarejestrowanych jako osoby bezrobotne w rejestrze danego PUP, kwalifikujące się do objęcia wsparciem w ramach projektu (należących do I lub II profilu pomocy) w stosunku do ogólnej liczby zarejestrowanych osób bezrobotnych (wg stanu na dzień 31.12.2015 r.).

Kryteria specyficzne: kryteria dostępu określone w Ramowym Planie Działania 2014-2020 w zakresie Działania 7.2 4. Projekt zakłada, że proces rekrutacji uczestników projektu zakończy się do 31.12.2016 r. 5. Projekt zakłada nabór zarówno w III jak i IV kwartale 2016 r. dla co najmniej 15% (III kw.) i 10% (IV kw.) uczestników projektu. Pierwszeństwo w przyjęciu do projektu będą miały osoby, które zgodnie z zaplanowaną ścieżką zakończyły udział w projektach realizowanych w ramach Działania 8.2 RPO WP oraz uczestnicy projektów w ramach Działania 7.4 RPO WP kwalifikujący się do objęcia wsparciem.

Cyt. treść uwagi/ propozycja zapisu Uwagi do Ramowego Planu Działania RPO WP na lata 2014-2020 Specyficzne kryteria dostępu     Zgodnie z wytycznymi KE skierowanymi do państw członkowskich, mającymi na celu zapewnienie lepszej pomocy osobom długotrwale bezrobotnym w powrocie do pracy, zachęcamy IZ do podjęcia kroków w celu: zachęcanie do rejestracji osób długotrwale bezrobotnych w służbach zatrudnienia; zapewnienie każdej zarejestrowanej osobie długotrwale bezrobotnej indywidualnej szczegółowej oceny wskazującej jej potrzeby i możliwości – najpóźniej do 18 miesiąca bezrobocia i zaproponowanie umowy o integracji zawodowej wszystkim zarejestrowanym długotrwale bezrobotnym osobom – najpóźniej do 18 miesiąca bezrobocia. W tym celu proponujemy dodanie kryterium dostępu przyznające pierwszeństwo osobom długotrwale bezrobotnym (podobnie jak w kryterium 5). Cyt. treść uwagi/ propozycja zapisu

Uwaga nieuwzględniona Pozostałe uwagi do Ramowego Planu Działania RPO WP na lata 2014-2020 Uwaga nieuwzględniona Realizacja projektów systemowych powiatowych urzędów pracy realizowanych w ramach Działania 7.2 RPO WP 2014-2020 przebiega zgonie z Ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Nowelizacja Ustawy … wprowadziła tzw. obligatoryjne profilowanie pomocy (art. 33 pkt 2b) które wykonywane jest niezwłocznie po zarejestrowaniu osoby jako bezrobotnej i polega na przyporządkowaniu jednego z trzech profili dla każdej osoby. Określony profil określa jakie usługi i instrumenty rynku pracy są niezbędne i mogą być zastosowane wobec „konkretnej” osoby. Po ustaleniu profilu pomocy w terminie maksymalnie 60 dni opracowywany zostaje Indywidualny Plan Działania (art. 34a) którego realizacja ma prowadzić co do zasady do zmiany statusu na rynku pracy tj. podjęcia zatrudnienia. Z powyższych zapisów wynika, iż sugerowana w uwadze ocena która miałaby zostać przeprowadzona do 18 miesiąca bezrobocia przeprowadzana jest znacznie szybciej i to dla każdej osoby zarejestrowanej jako bezrobotna a nie tylko w odniesieniu do długotrwale bezrobotnych. Ponadto, działania powiatowych urzędów pracy ukierunkowane są na pomoc osobom znajdującym się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy a takimi osobami są właśnie osoby długotrwale bezrobotne. Przejawem takiego „podejścia” jest fakt, iż na 3.173 osoby objęte wsparciem w ramach Działania 7.2 w roku 2015 aż 1.537 tj. przeszło 48% stanowiły osoby długotrwale bezrobotne (informacja na podstawie złożonych, niezatwierdzonych wniosków o płatność za 2015r.). Biorąc pod uwagę powyższe nie ma konieczności wprowadzania kryterium dotyczącego osób długotrwale bezrobotnych. Status uwagi

Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Dziękuję za uwagę Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS ul. Króla Kazimierza 7 Rzeszów www.wup-rzeszow.pl wup@wup-rzeszow.pl