Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.3 Małgorzata Tubielewicz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uniwersalne kompetencje - trend i konieczność Prezentacja podsumowująca odbyty staż zagraniczny Przygotował: Opiekun stażu: Termin odbycia stażu: Kraj.
Advertisements

Sztuka prezentacji Rady praktyków
uczyć się języka angielskiego
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Przypadek Phineasa Gage
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Jak prezentować.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Planowanie i przygotowanie wystąpień publicznych
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Wystąpienia publiczne.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Uniwersalne kompetencje - trend i konieczność Prezentacja podsumowująca odbyty staż zagraniczny Przygotował: Opiekun stażu: Termin odbycia stażu: Kraj.
14 października 2013r. w ramach doskonalenia warsztatu pracy odbyło się szkolenie na temat:Problemy prawidłowej komunikacji w szkole – przygotowane i przeprowadzone.
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Dydaktyka ogólna.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.4 Małgorzata Tubielewicz.
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
w praktyce pedagogicznej
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Idea oceniania kształtującego
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Sztuka prezentacji wymaga doświadczenia. Im częściej występujesz publicznie, tym lepiej radzisz sobie ze stresem. Jednak do wszystkiego trzeba dojść małymi.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Przygotowanie dobrej prezentacji
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
„NIEODPŁATNE POMOCE EDUKACYJNE” DO DYREKCJI SZKOŁY Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców oraz pedagogów, Firma CREATUS z pomocą lokalnych firm doposaża.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Co wpływa na uczenie się uczniów?
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Pomysł na promocję książki.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
W MUZEUM ŁOWIECTWA I JEŹDZIECTWA
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.3 Małgorzata Tubielewicz tubielewicz@womczest.edu.pl

SZTUKA PREZENTACJI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH

Co to jest prezentacja ? Prezentacja to przedstawienie czy pokazanie osoby i/lub czyjegoś dzieła publicznie. Natomiast zaprezentowanie siebie to przedstawienie czy pokazanie siebie w określony sposób. Przygotowanie do prezentacji to jej wcześniejsza , dokładna analiza pod względem celu , metody i odbiorcy . Innymi słowy, kluczem do sukcesu jest uzyskanie świadomości i wiedzy na temat, co, po co, jak i komu będzie się prezentować.

Cel prezentacji Nauczyciel powinien : wskazać problem (temat) , którym uczeń ma się zająć, wskazać czynność , którą uczeń ma wykonać, uwzględnić realność osiągnięcia celu przez daną osobę.

Co wpływa na dobrą ocenę prezentacji? czytelna struktura : wstęp, rozwinięcie,zakończenie, wizerunek autora, treść wystąpienia, dobór formy i treści, sposób przedstawienia treści.

Stres i radzenie sobie z nim Stres oznacza stan, w jakim znajduje się organizm zagrożony utratą równowagi pod wpływem czynników lub warunków narażających na niebezpieczeństwo jego mechanizmy homeostatytczne.

Jakie rady należy udzielić uczniom, aby pokonali stres i tremę? Załóż , że wszyscy , którzy słuchają są do ciebie pozytywnie nastawieni. Nie mów o swoim zdenerwowaniu i stresie. Nie usprawiedliwiaj się niepotrzebnie. Mów własnymi słowami – nie czytaj z kartki. Nie naśladuj nikogo – mów we własnym stylu. Stosuj techniki angażujące słuchaczy.

Próba generalna może przebiegać w taki sposób, że chętne osoby umawiają się na swoje prezentacje zgodnie z zasadami ,, prawdziwego wystąpienia” w czasie scenerii (jeśli to możliwe – w sali) przewidzianej na wystąpienie, w pełnej oprawie ( jak na próbie generalnej w teatrze). nauczyciel czuwa i bacznie obserwuje mówcę, może dać dzięki temu komunikat ,,jak było” i zaproponować korekty.

Wzór notatki Uwagi dotyczące struktury , formy i treści prezentacji: - czy jasny był cel (cele), - czy etapy prezentacji były wyraźnie wyodrębnione, - czy przekaz był zrozumiały i logiczny, - czego zabrakło, - czy forma była adekwatna do celu, - czy były używane szczególne sposoby do osiągnięcia celu ( pomoce, scenografia ,styl przekazu).

Uwagi dotyczące komunikacji z odbiorcą : - czy osoba prezentująca miała kontakt z odbiorcą, - co było w nim charakterystycznego, - czego zabrakło.

- czy się podobała, czy nie, Ogólne wrażenie jakie zostało po prezentacji: - czy się podobała, czy nie, - czy do czegoś odbiorcy zostali zachęceni, dowiedzieli się - czegoś ciekawego, - jak odbiorcy oceniają kompetencje mówcy.

Bibliografia: Pijarowska R ., Seweryńska A ., Sztuka prezentacji. Poradnik dla nauczycieli. WSIP, Warszawa 2002. Lewandowska – Tarasiuk E., Sztuka wystąpień publicznych. Jak zostać dobrym mówcą. Wyd. INFOR , Warszawa 2000. McKenzie C., Doskonała kontrola stresu. Dom wydawniczy Rebis, Poznań 1999.

,, Uczeń na progu II etapu edukacyjnego” Zapraszam Państwa na kurs doskonalący dla nauczycieli szkół podstawowych: ,, Uczeń na progu II etapu edukacyjnego” Zgłoszenia do 1 marca 2014 r. przyjmujemy na stronie www.womczest.edu.pl Prosimy wypełnić kartę zgłoszenia Kursy doskonalące ( 2 spotkania po 4 godziny ., płatne 40 zł. od osoby).

Dziękuję za uwagę