Projekt „Po co. Dlaczego. Jak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
DIAGNOZA EDUKACYJNA.
Kształcenie praktyczne
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Metody badawcze w socjologii
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Metody badawcze w psychologii
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Projekty edukacyjne w szkole
MAŁA SZKOŁA WIELKA SZANSA PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE PO KL, WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH UCZNIÓW Z GRUP O UTRUDNIONYM DOSTĘPIE DO EDUKACJI ORAZ.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Laboratorium szkolne – sposób na wolny czas
Prezentacja wyników ewaluacji programu aktywizacji zawodowej kobiet w dzielnicy Wesoła. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Piękne zęby świadczą o zdrowiu i dobrym samopoczuciu
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Aktywizujące metody nauczania na zajęciach z optyki
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Ułamki Zwykłe Czyli ułamkowe ABC Opr. Natalia Rusin 6b.
Technik Mechanik Zawód z przyszłością.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Technik Organizacji Reklamy
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Jak to działa? Zajęcia ekologiczne z elementami fizyki dla uczniów ZET IV-VI przygotowane przez uczniów klasy I Gimnazjum.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Zasady pracy metodą projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
„Koło Młodych Odkrywców”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
Szkoła z klasą 2.0 „Uczymy innych”. Na czym polega metoda „Uczymy innych”? Polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w przygotowywanie i prowadzenie.
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Źródła wiedzy biologicznej.
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Projekt „Po co. Dlaczego. Jak Projekt „Po co? Dlaczego? Jak? – kształtowanie kompetencji poznawczych uczniów” EKSPERYMENTY Klasa 3b SP 58 Bydgoszcz

Co robimy podczas zajęć z eksperymentów Co robimy podczas zajęć z eksperymentów? Poznajemy sprzęty i urządzenia pomiarowe wykorzystywane w eksperymentach. Uczymy się zasad wykonywania doświadczeń. Formułujemy problem badawczy, stawiamy hipotezę. Przeprowadzamy próbę kontrolną i próbę badawczą według podanej instrukcji. Porównujemy, notujemy wyniki doświadczeń, wyciągamy wnioski. Jednym zdaniem: Bawimy się w naukowców.

Czas się przedstawić. Jesteśmy klasą 3b z SP nr 58 w Bydgoszczy Czas się przedstawić. Jesteśmy klasą 3b z SP nr 58 w Bydgoszczy. Na czas zajęć z eksperymentów nasza klasa podzielona jest na dwie grupy. Każda grupa podczas zajęć dzieli się na mniejsze zespoły. Dzięki temu każdy z nas uczestniczy w wykonywaniu doświadczeń, wzajemnie się wspieramy.

Jak wygląda nasze eksperymentowanie. 1. Przygotowujemy się do zajęć Jak wygląda nasze eksperymentowanie? 1. Przygotowujemy się do zajęć. Otrzymujemy kartę eksperymentu z informacją czym będziemy się zajmować na danych zajęciach.

Jak wygląda nasze eksperymentowanie. 2. Omawiamy tematykę eksperymentu Jak wygląda nasze eksperymentowanie? 2. Omawiamy tematykę eksperymentu. Dzielimy się na zespoły.

Jak wygląda nasze eksperymentowanie. 3 Jak wygląda nasze eksperymentowanie? 3. Samodzielnie przeprowadzamy doświadczenia według podanej instrukcji.

Jak wygląda nasze eksperymentowanie. 3 Jak wygląda nasze eksperymentowanie? 3. Samodzielnie przeprowadzamy doświadczenia według podanej instrukcji.

Jak wygląda nasze eksperymentowanie. 4 Jak wygląda nasze eksperymentowanie? 4. Zapisujemy wyniki badań, wyciągamy wnioski. Gromadzimy wyniki doświadczeń w swoich teczkach.

Kompetencje badawcze na zajęciach eksperymentowania Wiadomości teoretyczne B Umiejętności techniczne C Wiedza metodologiczna D Umiejętności społeczne E Prowadzenie badań, opracowywanie danych, opisywanie wyników.

Dziękujemy za uwagę! Prezentację przygotowała Iwona Zwirkowska