Wsparcie kosztów bieżących i aktywizacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Advertisements

Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Dyrektor Departamentu Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
Szczegółowe omówienie działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania w ramach PROW
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Badanie projektów pilotażowych PO KL Planowane zmiany w Zasadach dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL.
Omówienie założeń konkursu Nr I/POKL/6.1.2/2012 Kamil Dobrenko Spotkanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Koszty kwalifikowalne marzec 2010 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ramach działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania,
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Plan Odnowy Miejscowości
1 LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA ….. – obszar gmin Szemud, Linia, Luzino Spotkanie inicjatywne powołania Grupy Przetoczyno, 4 wrzesień 2007.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wdrażanie Działań 6.1 i 8.1 PO KL w województwie podlaskim w 2010 roku.
Założenia do Programu Leader na lata PROPOZYCJE
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
1 Działalność i cele LGD Dorzecze –Wisły oraz realizacja Lokalnej Strategii Rozwoju Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja.
Operacja, aby mogła być realizowana w ramach LSR musi wpisywać się w cele horyzontalne osi 4 PROW 2007 – 2013; Spełniać kryteria przyznania pomocy i kryteria.
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Omówienie dokumentów.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Regranting jako narzędzie realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju na przykładzie LGD Wstęga Kociewia opracował: Marek Modrzejewski, Kierownik Biura Lokalnej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Kętrzyn Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania „Barcja”
1.
- Unia Europejska Europejski Fundusz Rybacki. Plan prezentacji: Unia Europejska Europejski Fundusz Rybacki  Wsparcie przygotowawcze  Warunki udziału.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
WARSZTATY WYJAZDOWE Lokalna Grupa Działania „Brynica to nie granica” „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich
Lokalna Grupa Działania „Zielone Bieszczady”
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości przez Lokalną Grupę Działania „Vistula-Terra Culmensis – Rozwój przez Tradycję”
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.
LEADER I DZIAŁANIA SAMORZĄDOWE W PROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 89/91, Olsztyn Tel. (89) , Fax (89) Urząd Marszałkowski.
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Szkolenie dla Wnioskodawców
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Lokalna Grupa Działania Dorzecze Bobrzy
Umowa o przyznaniu pomocy
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ELEMENTY PODLEGAJĄCE MONITORINGOWI W RAMACH ZAPISÓW LSR
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Szkolenie dla Wnioskodawców
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
Podejście Leader w latach :
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Wyniki wyboru LSR w 2016 r. Czerwiec 2016 r.
Zapis prezentacji:

Wsparcie kosztów bieżących i aktywizacji PROW 2014-2020

Budżet PROW 2014-2020 8 500 000 EUR – wsparcie przygotowawcze; 594 299 913 EUR – wsparcie na wdrażanie operacji w ramach LSR; 15 000 000 EUR – przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy LGD; 117 200 000 EUR – wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji.

Liczba ludności wiejskiej zamieszkałej na obszarze objętym LSR Rekomendowane maksymalne kwoty na wsparcie operacji w ramach LSR (poddziałanie 19.2) oraz na wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji (poddziałanie 19.4) udzielane w ramach poszczególnych LSR w zależności od liczby ludności wiejskiej zamieszkałej na obszarze tych LSR. Liczba ludności wiejskiej zamieszkałej na obszarze objętym LSR Maksymalna kwota na wsparcie operacji w ramach LSR (poddziałanie 19.2) udzielane w ramach danej LSR Maksymalna kwota na wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji (poddziałanie 19.4) udzielane w ramach danej LSR od 30 000 do 39 999 5 000 000 PLN 1 250 000 PLN od 40 000 do 49 999 6 000 000 PLN 1 450 000 PLN od 50 000 do 59 999 7 000 000 PLN 1 650 000 PLN od 60 000 do 69 999 8 000 000 PLN 1 850 000 PLN od 70 000 do 79 999 9 000 000 PLN 2 050 000 PLN od 80 000 do 89 999 10 000 000 PLN 2 250 000 PLN od 90 000 do 99 999 11 000 000 PLN 2 450 000 PLN od 100 000 do 109 999 12 000 000 PLN 2 650 000 PLN od 110 000 do 119 999 13 000 000 PLN od 120 000 do 129 999 14 000 000 PLN od 130 000 do 139 999 15 000 000 PLN od 140 000 do 150 000 16 000 000 PLN

Ludność zamieszkała na obszarze planowanym do objęcia LSR Rekomendowana wysokość wsparcia przygotowawczego (podziałanie 19.1) w zależności od liczby ludności wiejskiej zamieszkałej na obszarze planowanym do objęcia LSR. Ludność zamieszkała na obszarze planowanym do objęcia LSR Kwota wsparcia od 30 000 do 59 999 70 000 PLN od 60 000 do 99 999 85 000 PLN od 100 000 do 150 000 100 000 PLN

Liczba ludności wiejskiej zamieszkałej na obszarze objętym LSR Rekomendowana wysokość procentowych stawek dla ustalenia wysokości wsparcia na rzecz kosztów i aktywizacji (poddziałanie 19.4) na podstawie wypłaconego wsparcia na operacje realizowane w ramach LSR (poddziałanie 19.2) w zależności od liczby ludności wiejskiej zamieszkałej na obszarze objętym LSR Liczba ludności wiejskiej zamieszkałej na obszarze objętym LSR Stawka procentowa (flat-rate) stosowana do wypłaconej pomocy w ramach poddziałania 19.2 w celu ustalenia wysokości pomocy w ramach poddziałania 19.4 od 30 000 do 49 999 25,00 % od 50 000 do 69 999 24,00 % od 70 000 do 109 999 23,00 % od 110 000 do 119 999 21,00 % od 120 000 do 129 999 19,00 % od 130 000 do 139 999 18,00 % od 140 000 do 150 000 17,00 %

Rekomendowane wymagania do spełnienia oraz wskaźniki do osiągnięcia przez beneficjentów wsparcia przygotowawczego (poddziałanie 19.1) L.p. rodzaj i opis wskaźnika / opis wymagań sposób pomiaru, czas pomiaru 1. zorganizowane biuro, wyposażone w podstawowe urządzenia biurowe (telefon, faks), dostępne dla mieszkańców obszaru objętego LSR w wyznaczone dni tygodnia (co najmniej 2 dni w tygodniu); w pozostałe dni tygodnia - w których biuro byłoby ewentualnie nieczynne - dyżur telefoniczny pracownika kontrolowane przez SW przed płatnością ostateczną 2. do 60 tys. mieszkańców - utrzymanie co najmniej jednego pracownika etatowego, obsługującego biuro i koordynującego przygotowanie LSR powyżej 60 tys do 100 ty – 1,5 etatu Powyżej 100 tys – 2,0 etatu 3. prowadzenie strony internetowej, za pomocą której prowadzone będą konsultacje dotyczące LSR 4. przygotowanie LSR oraz dokumentacji koniecznej do złożenia wniosku o wybór LSR, złożenie wniosku w ramach konkursu na wybór LSR wraz z LSR zakładającą finansowanie przynajmniej z EFRROW i spełniającą warunki tego wyboru (kryteria dostępu) 5. przeprowadzenie konsultacji społecznych na obszarze każdej z gmin objętych LSR w oparciu o plan włączenia społeczności

Rekomendowane wymagania do spełnienia oraz wskaźniki do osiągnięcia przez beneficjentów wsparcia na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji (poddziałanie 19.4). L.p. rodzaj i opis wskaźnika / opis wymagań sposób pomiaru, czas pomiaru 1. zorganizowane biuro, wyposażone w podstawowe urządzenia biurowe (telefon, faks), czynne 5 dni w tygodniu po osiem godzin dziennie, z punktem informacyjnym o PROW 2014-2020 i LSR dostępnym w godzinach urzędowania warunek zorganizowania biura o określonych standardach musi być spełniony przed zawarciem umowy pomiędzy SW a LGD, a jego funkcjonowanie będzie sprawdzane na bieżąco w trakcie kontroli LGD dokonywanych przez SW i inne instytucje i organy kontrolne 2. powierzchnia biurowa - adekwatna do ilości zatrudnionych pracowników oraz umożliwiająca swobodną obsługę interesantów; minimalne wymagania to co najmniej jedno pomieszczenie biurowe, odpowiednio oznakowane na zewnątrz i wewnątrz budynku jak wyżej 3. utworzone i wyposażone w meble biurowe i komputery stanowiska pracy w ilości adekwatnej do ilości zatrudnionych pracowników; obsada kadrowa biura - zabezpieczająca ciągłość pracy i prawidłową obsługę wnioskodawców i beneficjentów, zgodnie z przepisami i procedurami, jednak nie mniej niż 2 etaty średniorocznie - w przeliczeniu na pełny etat, w oparciu o umowę o pracę; etaty obsadzone. pracownikami o odpowiednich kwalifikacjach i z doświadczeniem we wdrażaniu projektów dofinansowanych ze środków UE; w zakresie wymagań związanych z obsadą kadrową zakłada się stopniowe zwiększanie liczby zatrudnionych pracowników w wymiarze ½ etatu na każde rozpoczęte 10 tys. mieszkańców w przedziale od 40 tys. do 100 tys., oraz ½ etatu dla przedziału 100-150 tys. mieszkańców

Rekomendowane wymagania do spełnienia oraz wskaźniki do osiągnięcia przez beneficjentów wsparcia na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji cd. 4. stały dostęp do Internetu, prowadzenie i bieżąca aktualizacja strony internetowej LGD jak wyżej 5. systematyczne ogłaszanie konkursów i bieżąca obsługa wniosków oraz terminowe wypełnianie innych zadań zgodnie z ustalonymi harmonogramami oraz przepisami i zasadami programowymi bieżący monitoring terminowości i prawidłowości realizacji zadań przez LGD dokonywany przez SW 6. bieżąca współpraca z wnioskodawcami z obszaru LGD oraz doradztwo w zakresie przygotowywania operacji - w biurze LGD prowadzenie rejestrów udzielonego wsparcia; okresowa kontrola rejestrów przez SW 7. systematyczne szkolenia pracowników i członków organu dokonującego wyboru operacji z zakresu przepisów dotyczących PROW 2014 - 2020 i działań LEADER poprzez organizację takich szkoleń we własnym zakresie lub uczestnictwo w szkoleniach organizowanych przez inne instytucje - minimum po każdej zmianie przepisów związanych z wdrażanymi działaniami prowadzenie rejestrów szkoleń, kontrola przez SW

Rekomendowane wymagania do spełnienia oraz wskaźniki do osiągnięcia przez beneficjentów wsparcia na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji cd. 8. systematyczne prowadzenie akcji informacyjno-promocyjnej na obszarze LGD dotyczącej realizacji LSR oraz ogłaszanych konkursów, minimum w postaci: 1) umieszczania informacji o realizowanych przedsięwzięciach oraz ogłaszanych konkursach na stronie internetowej LGD i/lub gmin objętych LSR, 2) organizacji co najmniej jednego spotkania informacyjnego w roku na terenie każdej z gmin objętych LSR przygotowanie planów komunikacyjnych oraz harmonogramów wydarzeń informacyjno- promocyjnych przez LGD - jako baza do kontroli wywiązania się z zadań dotyczących aktywizacji mieszkańców oraz promocji LGD; kontrola dokonywana okresowo przez SW 9. uczestnictwo co najmniej 1 przedstawiciela LGD w każdym bezpłatnym spotkaniu i/lub szkoleniu informacyjnym z zakresu PROW 2014-2020 organizowanym bezpośrednio lub na zlecenie SW lub IZ lub IP Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich kontrola dokonywana przez SW 10. oznakowanie logiem PROW 2014-2020 i LEADER korespondencji kierowanej do wnioskodawców i beneficjentów programu kontrola dokonywana przez SW w trakcie kontroli w miejscu realizacji zadań 11. prawidłowa realizacja innych zadań wynikających z planów komunikacyjnych monitoring i kontrola dokonywana przez SW; sprawozdania z realizacji planów komunikacyjnych składane raz w roku do SW, kontrole na miejscu i inne dokumenty źródłowe będące w posiadaniu SW