Egzamin ósmoklasisty rok szkolny 2018/2019.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
Advertisements

18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2017 roku.
Najważniejsze informacje
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017
Matura 2017 Ważne zasady/terminy.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
MATURA 2018 PROCEDURY.
Programy nauczania.
UCZEŃ OBJĘTY KSZTAŁCENIEM SPECJALNYM – PRAWIDŁOWE ODCZYTYWANIE ORZECZEŃ I OPINII PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NA POTRZEBY SIO OPRACOWAŁY:
Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zmiany w prawie oświatowym
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania. w roku szk
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Matura 2019.
Terminy egzaminu gimnazjalnego matematyczno przyrodnicza
Egzamin ósmoklasisty 2019.
ZEBRANIE DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY 2018/2019 Rybnik dn
EGZAMIN GIMNAZJALNY W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
MATURA 2018.
Egzamin gimnazjalny Rok szkolny 2018/2019.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY ROK SZKOLNY 2018/2019
Organizacja i przeprowadzenie egzaminu maturalnego
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Kalendarz roku szkolnego 2018/2019
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Informacje dla rodziców o dostosowaniach do egzaminu ósmoklasisty
MATURA 2019.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
DZIELNICOWE CENTRUM INTEGRACJI
DZIELNICOWE CENTRUM INTEGRACJI
Egzamin Ósmoklasisty 2019 PROCEDURY.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNYCH
Kształcenie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami w przedszkolach, szkołach i placówkach. Aneta Żurek
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Organizacja egzaminu gimnazjalnego oraz egzaminu po ósmej klasie.
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Informacje dla rodziców o dostosowaniach do egzaminu ósmoklasisty
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
MATURA 2020 r..
Zapis prezentacji:

Egzamin ósmoklasisty rok szkolny 2018/2019

Termin egzaminu główny język polski – 15 kwietnia 2019 r. (poniedziałek) – godz. 9:00 matematyka – 16 kwietnia 2019 r. (wtorek) – godz. 9:00 język obcy nowożytny – 17 kwietnia 2019 r. (środa) – godz. 9:00 dodatkowy język polski – 3 czerwca 2019 r. (poniedziałek) – godz. 11:00 matematyka – 4 czerwca 2019 r. (wtorek) – godz. 11:00 język obcy nowożytny – 5 czerwca 2019 r. (środa) – godz. 11:00

Czas pracy zdających wynosi odpowiednio: a. w przypadku arkusza z języka polskiego – 120 minut (lub nie więcej niż 180 minut w przypadku uczniów, dla których czas rwania egzaminu może być przedłużony) b. w przypadku arkusza z matematyki – 100 minut (lub nie więcej niż 150 minut w przypadku uczniów, dla których czas trwania egzaminu może być przedłużony) c. w przypadku arkusza z języka obcego nowożytnego – 90 minut (lub nie więcej niż 135 minut w przypadku uczniów, dla których czas trwania egzaminu może być przedłużony).

Dostosowanie form i warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych zdających Dostosowanie formy egzaminu ósmoklasisty polega na przygotowaniu odrębnych arkuszy egzaminacyjnych dostosowanych do: a. rodzaju niepełnosprawności ucznia, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność LUB b. potrzeb ucznia, któremu ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu (dotyczy egzaminu z języka polskiego i matematyki) – na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej. Arkusze w dostosowanej formie są przygotowywane dla uczniów: a. z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera b. słabowidzących c. niewidomych d. słabosłyszących i niesłyszących e. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim f. z niepełnosprawnością ruchową spowodowaną mózgowym porażeniem dziecięcym g.z niepełnosprawnościami sprzężonymi h. którym ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu (dotyczy egzaminu z języka polskiego i matematyki).

Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty polega między innymi na: a. zminimalizowaniu ograniczeń wynikających z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym ucznia b. zapewnieniu uczniowi miejsca pracy odpowiedniego do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych c. wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych d. odpowiednim przedłużeniu czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów e. ustaleniu zasad oceniania rozwiązań zadań wykorzystywanych do przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty , o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 2 ustawy, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia f. zapewnieniu obecności i pomocy w czasie egzaminu ósmoklasisty nauczyciela wspomagającego ucznia w czytaniu lub pisaniu lub specjalisty odpowiednio z zakresu danego rodzaju niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania właściwego kontaktu z uczniem lub pomocy w obsłudze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych.

Dokumenty, na podstawie których przyznawane jest dostosowanie formy lub warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, to: a. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność b. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym c. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania d. zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza e. opinia poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się f. pozytywna opinia rady pedagogicznej w przypadku uczniów: · objętych pomocą psychologiczno - pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową lub traumatyczną · cudzoziemców, którym ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu

Dokument grupy uczniów, którym przysługuje dostosowanie a. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - uczniowie: · słabosłyszący i niesłyszący · słabowidzący i niewidomi · z niepełnosprawnością ruchową · z afazją · z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim · z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera · niedostosowani społecznie oraz zagrożeni niedostosowaniem społecznym b. zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza - uczniowie: · z czasową niesprawnością rąk · z przewlekłymi chorobami · chorzy lub niesprawni czasowo

Dokument grupy uczniów, którym przysługuje dostosowanie c. opinia rady pedagogicznej - uczniowie: · którzy znaleźli się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej · którzy mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą · z zaburzeniami komunikacji językowej · o których mowa w art. 165 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe (cudzoziemcy) d. opinia poradni psychologicznopedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej - uczniowie: · ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, np. z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią e. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania - uczniowie z chorobami przewlekłymi

Dostosowanie warunków Egzamin ósmoklasisty i egzamin gimnazjalny powinien odbywać się w oddzielnej sali, jeżeli zdający korzysta z co najmniej jednego z następujących dostosowań: a. korzystanie z urządzeń technicznych b. korzystanie z płyty CD z dostosowanym nagraniem w przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego c. udział nauczyciela wspomagającego (członka zespołu nadzorującego) w czytaniu lub pisaniu d. czas przedłużony o dodatkowe przerwy. Jeżeli zdający korzysta z pomocy nauczyciela wspomagającego w czytaniu i/lub pisaniu, przebieg egzaminu ósmoklasisty musi być rejestrowany za pomocą urządzenia rejestrującego dźwięk. Zapis dźwiękowy stanowi integralną część pracy egzaminacyjnej.

Ważne terminy - Rodzice do 1 października 2018 r. Złożyć dyrektorowi szkoły pisemną deklarację, wskazującą język obcy nowożytny, z którego uczeń przystąpi do egzaminu ósmoklasisty do 23 listopada 2018 r. Złożyć oświadczenie o korzystaniu albo niekorzystaniu ze wskazanych sposobów dostosowania do 15 stycznia 2019 r. Złożyć dyrektorowi szkoły pisemną deklarację, zmieniającą język obcy nowożytny, z którego uczeń przystąpi do egzaminu ósmoklasisty, jeśli rodzice podjęli decyzję o zmianie języka do 1 kwietnia 2019 r Zmienić wybrany wcześniej język (złożenie wniosku do Dyrektora szkoły), jeśli uczeń uzyskał tytuł laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej wymienionej w wykazie olimpiad albo uzyskał tytuł laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim z innego języka obcego nowożytnego niż ten, który został zadeklarowany, jeżeli języka tego uczeń uczy się w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych