"Od technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości"

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kronika wymiany uczniowskiej Pobyt grupy uczniów niemieckich w Krakowie
Advertisements

PROSTE ZASADY NA ODPADY Magdalena Mirosław kl IIIB.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Wnioski z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w województwie świętokrzyskim 2015 Marek Szymański.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Czyli… kilka słów o języku hiszpańskim oraz o tym dlaczego warto uczyć się tego pięknego języka?
Rekomendacje – strategia komunikacji Chiny i Japonia Ze względu na istotne podobieństwa w stylach podróżowania i preferowanych formach aktywności podczas.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
K RONIKA WYMIANY JĘZYKOWEJ Pobyt grupy polskich uczniów w Norymberdze
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
Ul. Lermontowa Łódź
Doskonalenie zawodowe Katarzyna Ługowska Bordeaux
Trakt Wielu Kultur - rozwój potencjału turystycznego Miasta poprzez rewitalizację zabytkowych obszarów Piotrkowa Trybunalskiego Urząd Miasta Urząd Miasta.
Moskwa. Moskwa- stolica Rosji i największe miasto tego kraju. Jeden z najważniejszych ośrodków politycznych, gospodarczych, kulturowych, religijnych,
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Nasze Nadleśnictwo Mieszkowice Dzień dobry! Witamy w Nadleśnictwie Mieszkowice – naszym Nadleśnictwie, naszym lesie…. Historia Nadleśnictwa, to las i ludzie.
FOTOREPORTAŻ GIMNAZJUM NR 11 W TARNOWIE. NARODOWY BANK POLSKI W RZESZOWIE.
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
Informatyka to bardzo nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się dziedzina wiedzy. Nie wymaga poświęceń, gdyż większość informatyków to pasjonaci. Wymaga.
Witamy młodzie ż z Niemiec w Polsce. Długo oczekiwana wizyta odbyła się w ramach realizacji programu Erasmus+ w podprojekcie „Odkrywanie regionów”. Celem.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
… rozstawienie domków przez firmę zewnętrzną „urządzanie” domków przez organizacje rozstrzygnięcie konkursu na.
WYCIECZKA DO PORTUGALII
Hiszpania - Gran Canaria – Taurito r.
Spotkanie Projektowe Erasmus+ Bad Nenndorf 6-10 marca 2017
Wyjazd do niemiec, 2016r..
Open up for a new dimension
Krajowe Centrum Europass
„Open up to a new dimension” „Otwórz się na nowy wymiar”
„Programowanie to nasza przyszłość”
Rola książki w życiu człowieka
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Toruń-Malbork-Grunwald
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Technik teleinformatyk
Sierpień 2017 roku.
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
Wartości płynące z zajęć artystycznych w domach opieki
Fotoreportaż z wycieczki do Francji
Metoda projektu.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Europejskie praktyki zawodowe uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku gwarancją sukcesu na rynku pracy.
Bory Tucholskie dla Seniora: Podsumowanie
„Dziś stażysta, jutro profesjonalista”
Kto ty jesteś? Polak mały…
Staże europejskie drogą do sukcesu
Nauczyciele pracujący w naszej szkole biorą udział w szkoleniach metodyczno-językowych w placówkach zagranicznych. Wszystkie mobilności są realizowane.
W 1996, w Lublinie powstało Stowarzyszenie Przyjaciół i Sympatyków Osiedla „Błonie” na skutek inicjatywy mieszkańców tego osiedla.
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
SLIGO MINI PRZEWODNIK.
Praktyki zawodowe - Niemcy
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
Staż 2017.
"Od technika do Europejczyka
,,Od Technika do Europejczyka
GRECJA KWIECIEŃ-MAJ 2018.
Natalia Pilarska Staż w Niemczech „od technika do Europejczyka”
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Przez półtora roku, bo tyle to było czasu, realizowaliśmy projekt MAGIC ENGLISH z całą naszą klasą.
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
Autor: Magdalena Linowiecka
Zapis prezentacji:

"Od technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości" Projekt realizowany na zasadach programu Erasmus+ ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego , Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Bardzo ważne były przygotowania Przed rozpoczęciem stażu uczęszczaliśmy na dodatkowe zajęcia: kurs języka niemieckiego; warsztaty z zakresu komunikacji interpersonalnej; warsztaty z doradztwa zawodowego.

Wyjazd z Prabut  Do Schkeuditz wyjechaliśmy już o godzinie 3:00 27 sierpnia 

Mimo zmęczenia podróżą byliśmy bardzo podekscytowani czekającymi nas wyzwaniami  

Dotarliśmy na miejsce popołudniem Dotarliśmy na miejsce popołudniem. Naszym oczom ukazał się ośrodek, był naprawdę ogromny. Szybko oswoiliśmy się z okolicą, która była bardzo spokojna. Tego dnia przydzielone zostały nam pokoje, zapoznaliśmy się z zasadami panującymi w ośrodku i korzystaliśmy z odpoczynku. 

Dzięki projektowi, proza pracą mieliśmy zapewnione liczne atrakcje, które pozwoliły nam bliżej poznać kulturę i architekturę Niemiec. Zdjęcie wykonane z ,,Panorama Tower’’ w Lipsku.

Lipsk- miasto, które zwiedziliśmy jako pierwsze W Lipsku pojawiliśmy się już drugiego dnia. Zapoznaliśmy się wtedy z obyczajami Niemiec, zauważyliśmy różnice kulturowe oraz przełamywaliśmy bariery językowe.

Plan zwiedzania Berlina przyjazd do Berlina i spotkanie na Dworcu Głównym z przewodnikiem; zwiedzanie wystawy z pozostałościami muru Berlińskiego ; Brama Brandenburska i ambasady w jej pobliżu; Pomnik ku Pamięci Żydów zamordowanych w czasie II wojny światowej; Skwer Alexanderplatz z Wieżą Telewizyjną i Czerwonym Ratuszem; Katedra Berlińska; Muzeum Techniki.

BERLIN  Pierwszą z dwóch całodniowych wypraw była wycieczka do Berlina, czyli stolicy Niemiec. Spędziliśmy tam wiele czasu, poznając historię miasta oraz odkrywając najpiękniejsze zabytki. 

Muzeum Techniki w Berlinie

Niedzielny wyjazd do Drezna Kolejną całodniową wycieczką było zwiedzanie Drezna. Kolejne piękne miasto, skrywające wiele zabytków oraz ciekawych budynków. Niedzielny wyjazd do Drezna 

Wycieczka do Drezna zwiedzanie z przewodnikiem stolicy Saksoni; informacje na temat najważniejszych obiektów miasta: Dworzec Główny, ulica Praska, Stary Rynek, Zwinger - barokowy kompleks pałacyków, Plac Teatralny, Opera, Zamek Królewski, Kościół „Frauenkirche“; czas wolny, indywidualny spacer po mieście.

Zwiedzanie fabryki BMW Jedną z najciekawszych atrakcji była wizyta w  fabryce samochodów BMW a dokładniej na linii  montażu oraz lakierni. Poznaliśmy historię powstania fabryki, otrzymaliśmy również smycze na pamiątkę. 

Poza wymienionymi atrakcjami kulturalnymi realizowaliśmy uzgodniony między partnerami program stażu  Projekt realizowany na zasadach programu Erasmus+ ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego , Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Technik handlowiec  Projekt realizowany na zasadach programu Erasmus+ ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego , Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Miejsca stażu: Netto Marken Discount w Haale i Lipsku; Getränkevertrieb Noack w Schkeuditz; Staż odbywał się od poniedziałku do piątku, 8.00 -14.00.

CZYNNOŚCI WYKONYWANE PODCZAS STAŻU ekspozycja towaru na półkach; kompletowanie asortymentu sklepowego; utrzymywanie porządku na obszarze hali sprzedażowej;

oznaczanie towarów metkami zabezpieczającymi przed kradzieżą; kontrola dat przydatności produktu do spożycia; asystowanie w przyjmowaniu towarów do magazynu sklepowego i przygotowywaniu ładunków do transportu;

segregacja butelek zwrotnych; prasa papieru; obserwacja pracy zespołu logistyczno-technicznego i wsparcie zaplecza technicznego w wykonywaniu codziennych zadań.

Technik informatyk  Projekt realizowany na zasadach programu Erasmus+ ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego , Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Praktyki tydzień I wstęp do różnych rodzajów sieci i programów użytkowych, praktyczne przykłady informacje o topologii sieci komputerowej poznanie różnych mediów transmisyjnych (sieciowych) informacje o adresowaniu hostów w sieciach komputerowych: adresowanie fizyczne i logiczne MAC i IP zapoznanie się z systemem sterowania połączeniem logicznym AND, OR, itd. wprowadzenie do kalkulacji adresów logicznych (adresy sieciowe ID, tworzenie podsieci) zapoznanie się z urządzeniami sieciowymi (przełączniki, router) wprowadzenie do instalacji, konfiguracji i zarządzania mniejszymi sieciami informacje o selekcji odpowiednich systemów operacyjnych zarządzanie procesami przełączania i routingu.

Miejsce stażu było przygotowane bardzo dobrze, nie mogliśmy narzekać na brak miejsca, przestarzały sprzęt czy technologię

Praktyki tydzień II Wprowadzenie do internetu, intranetu Podstawy HTML Projektowanie aplikacji internetowych: HTML i formatowanie Samodzielne programowanie lub zastosowanie Drag&Drop Tworzenie własnej prezentacji WEB w HTML i CSS Praca z edytorem HTML / Hyperlinki / wstawianie obrazów i dźwięków na stronę internetową Programowanie interaktywne

Technik pojazdów samochodowych Projekt realizowany na zasadach programu Erasmus+ ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego , Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Warsztat samochodowy ’’ VW Strauch Herr Henning Brendler’’ Cała nasza grupa została przydzielona do jednego zakładu pracy. Nie tylko nabyliśmy tu wiele nowych umiejętności, ale także jeszcze bardziej związaliśmy się ze sobą i zawiązaliśmy wiele prawdziwych przyjaźni. 

Nasze zadania na stażu  Podczas pracy z naszym opiekunem mogliśmy poczuć się jak w profesjonalnym warsztacie. Wykonywaliśmy wiele zadań, począwszy od profesjonalnego przygotowania samochodu do diagnostyki aż po wymianę uszkodzonych podzespołów z wykorzystaniem urządzeń i narzędzi warsztatowych. Nauczyliśmy się szczególnego przestrzegania wytycznych producentów oraz ulepszyliśmy swoją organizację w miejscu pracy.  

Co robiliśmy w czasie wolnym? Każda grupa kończyła pracę w różnych porach, jednak mimo to doskonale organizowaliśmy sobie wolne popołudnia i wieczory. Od poniedziałku do niedzieli odbywały się imprezy w klubie na terenie ośrodka. Spędzaliśmy ze sobą bardzo dużo czasu, co bardzo scaliło nas jako grupę.  Robiliśmy sobie mnóstwo zdjęć, zwiedzaliśmy okolice oraz poznawaliśmy osoby, które również uczestniczyły w projekcje.

p

Szczęśliwe ,,zakupoholiczki’’

Czas na powrót!  Dnia 9 września przyszedł czas na nasz powrót do domu. Ciężko było rozstać się z tym miejscem, jednak czas płynie nieubłaganie. W czasie podróży wspominaliśmy wszystkie chwile, kiedy byliśmy dla siebie jak rodzina, pomimo iż byliśmy już bardzo zmęczeni. Nie obeszło się również bez zdjęć :) 

Podsumowanie całego wyjazdu  Dzięki temu wyjazdowi nasza klasa stała się jednym zgranym zespołem, nauczyliśmy się wielu nowych rzeczy, a wiedza, którą zdobyliśmy na pewno przyda nam się w przyszłym życiu.  Polepszeniu uległa też znajomość języków obcych oraz komunikatywność. Nawiązywanie kontaktów z osobami z innych kultur stało się bardzo łatwe.

Staż pomógł nam rozwinąć dotychczasową wiedzę, mogliśmy podszkolić komunikację za pomocą języka obcego. Jesteśmy zadowoleni z możliwości brania udziału w tym przedsięwzięciu, ponieważ mieliśmy okazję zobaczyć jak wygląda praca i życie za granicą. Takie projekty powinny być organizowane w każdej szkole, ponieważ można się wiele nauczyć.

Dziękujemy za uwagę  p