Temat: Pies najlepszym przyjacielem człowieka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
uczyć się języka angielskiego
Advertisements

PAPUŻKI FALISTE.
Akita Inu Norbert Konieczkowicz.
Demokracja w szkole.
FORMY WYPOWIEDZI PISEMNYCH
Zwierzęta są jak ludzie, też żyją !!!
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
Najlepszy przyjaciel człowieka *rasy *zdjęcia *opisy.
Leonardo Project F&B4YOU
,,Parszywa dwunastka" - ratujmy drapieżniki.
Typy świnek morskich Magdalena Gańko.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Twoja Twarz Program tworzy szkic Twojej twarzy na podstawie informacji
Praca z wersetem biblijnym

Rasy psów.
Aby dobrze pisać, trzeba dużo pisać
Mateusz Wojciechowski
Najciekawsze psie rasy
Dobre rady dla przyszłych opiekunów psów
Wykonał: Marcin Hawryluk
PSY W SCHRONISKU autor: Martyna Kapecka
Owczarki niemieckie długowłose
NAJŁADNIEJSZE RASY PSÓW.
Witamy w krainie gramatyki !!!
Do prezentacji wykorzystano zdjęcia i teksty ze stron internetowych:
Czechosłowacki wilczak Komendarz dotyczący oceny CzW Dr
Hobby „Każdy ma jakieś pokręcone hobby dla jednych to dziwaczna pasja dla innych szaleństwo chwili„ Wykonała : Katarzyna Walczyk.
Akademia Rolnicza w Lublinie
PRAWDA czy FAŁSZ Na ekranie kolejno będą pojawiały się pytania dotyczące wysłuchanych treści . Waszym zadaniem jest stwierdzenie czy teza jest prawdziwa.
PPP czyli Proponuję Pytalskim Projekt!. Co to jest metoda projektu? Kiedy Gosia Samosia spotyka się z ciekawostką, albo jakimś problemem Zabiera się do.
Mój piesek.
RASY PSÓW.
O psach i ludziach ….
ZWIERZĘTA POLSKICH LASÓW
Największe Psy-Owczarek Niemiecki
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
NOWOCZESNE RASY PSÓW.
Ryś Autor: Matylda Kuc VIa.
„Pies – najlepszym przyjacielem człowieka” - Winston Churchill
P REZENTACJA Basta Kinga 1011a. Ż YCIORYS Urodziłam się w 1993 roku w Brzesku, niezwykle pięknej i malowniczej miejscowości. W 2000 roku poszłam do pierwszej.
„KTO JEST PRZYJACIELEM LASU”
Kto jest przyjacielem lasu ???
Krótka charakterystyka berneńskiego psa pasterskiego
TCHÓRZ.
Pies... Nie dla idiotów !.
PRZYGOTOWANIE PREZENTACJI LUB ANIMACJI
Popularne rasy psów.
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
Psy-najsłodsze zwierzęta na świecie
Nasi przyjaciele – kotki i pieski.
PSIAKI.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Szkoła Podstawowa im. K. Makuszyńskiego
Prezentacja o królikach.
Wszystko o psach 1 Pies Anty-prezentacja.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
11 najdroższych ras psów w Polsce.
Dominika Domachowska. Husky syberyjski – jedna z ras psów, należąca do grupy szpiców i psów w typie pierwotnym, zaklasyfikowana do sekcji północnych psów.
 Jest udomowioną forma wilka szarego, ssaka drapieżnego z rodziny psowatych, uznawana przez niektórych za podgatunek wilka.  Od czasu jego udomowienia.
Gabrysia Szeffler i Basia Spaczyńska
 RASY KOTÓW Julia Kosmala Natalia Szary Kamil Szary klasa 6a.
Czy mieszkańcy Zbąszynka potrafią porozumiewać się w języku angielskim?
Rozmowy i dyskusje w klasach.
Pies przyjacielem człowieka
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Lew i inne zwierzęta.
Psy domowe.
Pies Owczarek niemiecki Terier rosyjski Pojazdy.
Zapis prezentacji:

Temat: Pies najlepszym przyjacielem człowieka. Opis zwierzęcia.

Uczeń powinien: umieć określić charakterystyczne cechy wyglądu psa rozumieć znaczenie wyrazów dotyczących opisywanego zwierzęcia dostrzegać różnice między różnymi rasami psów znać potrzeby psów i sposoby opieki nad nimi układać zdania opisujące wybranego psa z uwzględnieniem planu opisu

PLAN OPISU PSA Rasa Wygląd zewnętrzny: wzrost i ogólna budowa sierść głowa uszy łapy ogon

PLAN OPISU PSA Cechy charakteru Stosunek do postaci (Za co go lubię lub nie lubię?)

Pies- jaki jest?, Pies- jaki jest?, Pies- jaki jest?,

Pies- co robi?

Pies – jak się nim zajmować? )

Rozwiąż krzyżówkę. Uzupełnij hasło. Pies wpada na .............. . Pożywienie psa to……….. Udomowił psa Nogi psa to…….. Wykorzystuje psy do tropienia przestępców i wykrywania narkotyków. Co wyróżnia psy? Co wabi psy? Pokrywa skórę psa. Malutki pies to ................ . Pies nierasowy to................. . Leczy psy. Wkładasz do niej jedzenie dla psa …….. Pies jest ……………………………………………..człowieka

Rozwiąż krzyżówkę. Uzupełnij hasło.

chart afgański

buldog amerykański

labrador

dalmatyńczyk

syberian husky

mastif angielski

doberman

akita

beagle

berneński pies pasterski

bokser

chow chow

jamnik

owczarek niemiecki

rottweiler

Pies w schronisku

Opisz psa , korzystając z podanych pytań. Odpowiadajcie całym zdaniem! Jakiego psa opisujecie? Czy jest rasowy? Jeśli tak, podajcie jego rasę. Jakiego jest wzrostu? Jakiego koloru ma sierść? Jaka jest jego głowa i uszy?

Opisz psa , korzystając z podanych pytań. Odpowiadajcie całym zdaniem! Jakie są jego łapy? Jaki ma ogon? Jakie cechy posiada? Za co go lubimy lub nie lubimy?

Przykładowe słownictwo do opisu: Wygląd zewnętrzny: wzrost i ogólna budowa: maleńki, wysoki, duży, chudy, delikatny sierść: brązowa, biała w czarne łaty, krótka, długa, szorstka, puszysta, delikatna głowa: mała, duża, okrągła, spłaszczona, wydłużona uszy: sterczące, opadające, długie, małe, zwisające łapy: krótkie, długie, cienkie, mocne ogon: krótki, długi, cienki, zakręcony, puszysty Cechy charakteru: wesoły, mądry, zabawny, leniwy, odważny, posłuszny, tchórzliwy...

Opis psa Ten pies to kundel. Jest średniego wzrostu. Ma szorstką, białą sierść w białe łaty. Jego głowa jest duża, a uszy małe lekko opadające. Łapy ma długie i mocne. Ogon jest długi, zakręcony w górę. Lubimy go, bo jest mądry i koleżeński.  

Uzupełnianie luk w zdaniach podanymi wyrazami Oto pies ……... Jest on ......................... . ( Jaka rasa? ) To ............................... pies. ( Jakiego wzrostu? ) Ma ................... sierść, koloru .......................... . ( Jaką? ) ( Jakiego?) Jego głowa jest ........................, a uszy ................ . ( Jaka? ) ( Jakie? ) Ten pies ma .................. łapy. ( Jakie? )

Uzupełnianie luk w zdaniach podanymi wyrazami Ogon jest ................. i .................. . (Jaki? ) (Jaki? ) Opisujemy tego psa, ponieważ jest ........................ ( cecha charakteru ) i .................. . ( cecha charakteru ) Lubimy go, bo jest również ...................... .( cecha charakteru)

Uzupełnianie luk w zdaniach podanymi wyrazami Wyrazy pomocnicze: brązowego, szorstką, duży, sterczące, długi, wesoły, koleżeński, duża, zabawny, zakręcony, silny

Poziom III – Kończenie odpowiedzi na postawione pytanie   Opis psa ………. Jak się nazywa ten pies? Ten .................................................................. Jakiej jest rasy? Jest .......................................

Poziom III – Kończenie odpowiedzi na postawione pytanie Jakiego jest wzrostu? Jest ......................................... Co wiesz o jego sierści? Jego sierść ............................................................... Jaką ma głowę i uszy? Ma ........................................................................

Poziom III – Kończenie odpowiedzi na postawione pytanie Jakie ma łapy? Jego łapy są ......................................................... Jaki jest jego ogon? Ogon ...................................................................... Czy lubisz tego psa, dlaczego? ............................., bo....................... .

Ewaluacja lekcji Uczniowie zaznaczają mazakiem w wybranym przez siebie miejscu kropkę ( każdy uczeń ma do dyspozycji 3 kropki), która ma być odpowiedzią na zadane przez nauczyciela pytanie, np.: Czy podobały się tobie dzisiejsze zajęcia? Czy dobrze się czułeś na nich? Czy nauczyłeś się czegoś nowego dzisiaj?