Temat: Pies najlepszym przyjacielem człowieka. Opis zwierzęcia.
Uczeń powinien: umieć określić charakterystyczne cechy wyglądu psa rozumieć znaczenie wyrazów dotyczących opisywanego zwierzęcia dostrzegać różnice między różnymi rasami psów znać potrzeby psów i sposoby opieki nad nimi układać zdania opisujące wybranego psa z uwzględnieniem planu opisu
PLAN OPISU PSA Rasa Wygląd zewnętrzny: wzrost i ogólna budowa sierść głowa uszy łapy ogon
PLAN OPISU PSA Cechy charakteru Stosunek do postaci (Za co go lubię lub nie lubię?)
Pies- jaki jest?, Pies- jaki jest?, Pies- jaki jest?,
Pies- co robi?
Pies – jak się nim zajmować? )
Rozwiąż krzyżówkę. Uzupełnij hasło. Pies wpada na .............. . Pożywienie psa to……….. Udomowił psa Nogi psa to…….. Wykorzystuje psy do tropienia przestępców i wykrywania narkotyków. Co wyróżnia psy? Co wabi psy? Pokrywa skórę psa. Malutki pies to ................ . Pies nierasowy to................. . Leczy psy. Wkładasz do niej jedzenie dla psa …….. Pies jest ……………………………………………..człowieka
Rozwiąż krzyżówkę. Uzupełnij hasło.
chart afgański
buldog amerykański
labrador
dalmatyńczyk
syberian husky
mastif angielski
doberman
akita
beagle
berneński pies pasterski
bokser
chow chow
jamnik
owczarek niemiecki
rottweiler
Pies w schronisku
Opisz psa , korzystając z podanych pytań. Odpowiadajcie całym zdaniem! Jakiego psa opisujecie? Czy jest rasowy? Jeśli tak, podajcie jego rasę. Jakiego jest wzrostu? Jakiego koloru ma sierść? Jaka jest jego głowa i uszy?
Opisz psa , korzystając z podanych pytań. Odpowiadajcie całym zdaniem! Jakie są jego łapy? Jaki ma ogon? Jakie cechy posiada? Za co go lubimy lub nie lubimy?
Przykładowe słownictwo do opisu: Wygląd zewnętrzny: wzrost i ogólna budowa: maleńki, wysoki, duży, chudy, delikatny sierść: brązowa, biała w czarne łaty, krótka, długa, szorstka, puszysta, delikatna głowa: mała, duża, okrągła, spłaszczona, wydłużona uszy: sterczące, opadające, długie, małe, zwisające łapy: krótkie, długie, cienkie, mocne ogon: krótki, długi, cienki, zakręcony, puszysty Cechy charakteru: wesoły, mądry, zabawny, leniwy, odważny, posłuszny, tchórzliwy...
Opis psa Ten pies to kundel. Jest średniego wzrostu. Ma szorstką, białą sierść w białe łaty. Jego głowa jest duża, a uszy małe lekko opadające. Łapy ma długie i mocne. Ogon jest długi, zakręcony w górę. Lubimy go, bo jest mądry i koleżeński.
Uzupełnianie luk w zdaniach podanymi wyrazami Oto pies ……... Jest on ......................... . ( Jaka rasa? ) To ............................... pies. ( Jakiego wzrostu? ) Ma ................... sierść, koloru .......................... . ( Jaką? ) ( Jakiego?) Jego głowa jest ........................, a uszy ................ . ( Jaka? ) ( Jakie? ) Ten pies ma .................. łapy. ( Jakie? )
Uzupełnianie luk w zdaniach podanymi wyrazami Ogon jest ................. i .................. . (Jaki? ) (Jaki? ) Opisujemy tego psa, ponieważ jest ........................ ( cecha charakteru ) i .................. . ( cecha charakteru ) Lubimy go, bo jest również ...................... .( cecha charakteru)
Uzupełnianie luk w zdaniach podanymi wyrazami Wyrazy pomocnicze: brązowego, szorstką, duży, sterczące, długi, wesoły, koleżeński, duża, zabawny, zakręcony, silny
Poziom III – Kończenie odpowiedzi na postawione pytanie Opis psa ………. Jak się nazywa ten pies? Ten .................................................................. Jakiej jest rasy? Jest .......................................
Poziom III – Kończenie odpowiedzi na postawione pytanie Jakiego jest wzrostu? Jest ......................................... Co wiesz o jego sierści? Jego sierść ............................................................... Jaką ma głowę i uszy? Ma ........................................................................
Poziom III – Kończenie odpowiedzi na postawione pytanie Jakie ma łapy? Jego łapy są ......................................................... Jaki jest jego ogon? Ogon ...................................................................... Czy lubisz tego psa, dlaczego? ............................., bo....................... .
Ewaluacja lekcji Uczniowie zaznaczają mazakiem w wybranym przez siebie miejscu kropkę ( każdy uczeń ma do dyspozycji 3 kropki), która ma być odpowiedzią na zadane przez nauczyciela pytanie, np.: Czy podobały się tobie dzisiejsze zajęcia? Czy dobrze się czułeś na nich? Czy nauczyłeś się czegoś nowego dzisiaj?