Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Opracowała Beata Sawińska
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji Miary asymetrii (skośności)
Krzysztof Jurek Statystyka Spotkanie 4. Miary zmienności m ó wią na ile wyniki są rozproszone na konkretne jednostki, pokazują na ile wyniki odbiegają
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 2 w CHEŁMŻY na lata
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
i trudności z nimi związane...
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Struktura egzaminu zawodowego
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
Informator dla rodziców
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
MIARY STATYSTYCZNE Warunki egzaminu.
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej Wyniki sprawdzianów i co dalej?

Zadania oceniania zewnętrznego określenie jednolitego dla wszystkich uczniów i szkół poziomu wymagań, diagnozowanie osiągnięć wszystkich uczniów na końcu każdego etapu kształcenia, monitorowanie poziomu nauczania oraz dostarczanie obiektywnych i porównywalnych informacji na temat jakości kształcenia, dostarczanie szkołom wniosków do pracy poprzez informację zwrotną.

Wyniki sprawdzianów 2002-2006 Umiejętności z których obszarów standardów uczniowie opanowali najlepiej, a z których najsłabiej?

SPRAWDZIAN 2002

SPRAWDZIAN 2003

SPRAWDZIAN 2004

SPRAWDZIAN 2005

SPRAWDZIAN 2006 Poziom zadowalający 70% Poziom konieczny 50%

Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Rozumowanie Co poprawić? Wykorzystywanie wiedzy w praktyce Rozumowanie

Jak sprawdzamy rozumowanie? Nr zad. Sprawdzana umiejętność ( 2006) Uczeń: Sprawdzana czynność ucznia 7 umieszcza datę w przedziale czasowym określa wiek 8 rozpoznaje własności figur geometrycznych rozpoznaje osie symetrii figury geometrycznej 9 rozpoznaje kąty 14 opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą wyrażenia arytmetycznego wskazuje wyrażenie arytmetyczne prowadzące do obliczenia różnicy kosztów 16 sprawdza wyniki z warunkami zadania sprawdza, która z podanych odpowiedzi spełnia warunki określone w zadaniu 25 ustala sposób rozwiązywania zadania I. zapisuje działania prowadzące do obliczenia powierzchni działki ustala sposób rozwiązywania zadania (3.8) III. zapisuje wyrażenia prowadzące do wyznaczenia procentu danej wielkości IV. ustala sposób obliczenia części działki

Jak sprawdzamy wykorzystywanie wiedzy w praktyce? Nr zad. Sprawdzana umiejętność Uczeń: Sprawdzana czynność ucznia 4 wykonuje obliczenia dotyczące temperatury oblicza różnicę temperatur 15 wykorzystuje w sytuacji praktycznej własności liczb oblicza, ile razy jedna wielkość mieści się w drugiej 18 wykonuje obliczenia dotyczące długości (5.3) oblicza odległość, posługując się skalą planu 19 podaje najmniejszą liczbę całkowitą spełniającą warunek z zadania 20 wykonuje obliczenia dotyczące czasu wyznacza czas zakończenia pracy 21 wykonuje obliczenia dotyczące powierzchni II. oblicza powierzchnię działki V. wykonuje obliczenia procentowe dotyczące powierzchni VI. oblicza różnicę powierzchni

Co z tą matematyką?

Analizując zadania ze sprawdzianu „Pszczoły i miody” przeprowadzonego w kwietniu 2006 roku, można wyróżnić dwa podtesty: podtest badający umiejętności kształtowane przede wszystkim na przedmiotach o charakterze humanistycznym, za który można było uzyskać 23 punkty, podtest badający umiejętności kształtowane na matematyce, za który można było uzyskać 17 punktów.

Populację uczniów, na terenie działania OKE w Krakowie, którzy w kwietniu 2006 roku pisali sprawdzian w wersji standardowej, podzielono na grupy: uczniowie, którzy wykazali się na poziomie zadowalającym umiejętnościami o charakterze humanistycznym HUM ≥ 0,7 uczniowie, którzy wykazali się na poziomie zadowalającym umiejętnościami o charakterze matematycznym MAT ≥ 0,7

uczniowie, którzy wykazali się na poziomie koniecznym umiejętnościami o charakterze humanistycznym HUM ≥ 0,5 uczniowie, którzy wykazali się na poziomie koniecznym umiejętnościami o charakterze matematycznym MAT ≥ 0,5

Wyniki sprawdzianu 2006 w grupie uczniów radzących sobie na poziomie zadowalającym: z zadaniami humanistycznymi HUM ≥ 0,7 N 66 402 (67%) Średnia 30,21 Mediana 31 Dominanta 34 Minimum 14 Maksimum 40 z zadaniami matematycznymi MAT ≥ 0,7 N 36 506 (37%) Średnia 34,27 Mediana 35 Dominanta 34 Minimum 16 Maksimum 40 Uczniowie radzący sobie w stopniu zadowalającym z zadaniami matematycznymi osiągają wyższe wyniki ze sprawdzianu niż uczniowie radzący sobie w stopniu zadowalającym z zadaniami humanistycznymi.

z zadaniami o charakterze humanistycznym Wyniki sprawdzianu 2006 w grupie uczniów radzących sobie na poziomie koniecznym: z zadaniami o charakterze humanistycznym HUM ≥ 0,5 N 86154 (87%) Średnia 27,79 Mediana 28 Dominanta 33 Minimum 11 Maksimum 40 z zadaniami o charakterze matematycznym MAT ≥ 0,5 N 57 392 (58%) Średnia 31,57 Mediana 32 Dominanta 33 Minimum 12 Maksimum 40 Uczniowie radzący sobie w stopniu koniecznym z zadaniami matematycznymi osiągają wyższe wyniki ze sprawdzianu niż uczniowie radzący sobie w stopniu koniecznym z zadaniami humanistycznymi.

Wyniki sprawdzianu 2006 w zależności od struktury osiągnięć szkolnych ucznia. HUM ≥ 0,5 MAT ≥ 0,5 HUM < 0,5 MAT < 0,5 N 86 154 57 392 12 502 41 264 87,33% 58,17% 12,67% 41,83% Średnia 27,79 31,57 12,26 17,82 Mediana 28 32 12 18 Dominanta 33 11 21 Odchylenie standardowe 7,060 4,970 4,436 5,422 Wariancja 49,850 24,697 19,682 29,399

Uczniowie klas szóstych lepiej radzili sobie z zadaniami o charakterze humanistycznym niż z zadaniami o charakterze matematycznym. Na kształt rozkładu wyników sprawdzianu ma wpływ istnienie w populacji co najmniej dwóch grup uczniów o zróżnicowanej strukturze osiągnięć szkolnych.

Wnioski do pracy szkoły W planie pracy szkoły uwzględnić kształtowanie umiejętności sprzyjające osiąganiu standardów wymagań egzaminacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności z ROZUMOWANIA i z WYKORZYSTYWANIA WIEDZY W PRAKTYCE. Nauczyciel powinien zapoznać się z wynikami sprawdzianu, dokonać analizy wyników pod kątem swojego przedmiotu, uwzględnić wnioski z analizy w planie pracy z tym zespołem i następnymi, konstruować sprawdziany przedmiotowe badające umiejętności opisane standardami, doskonalić różne strategie rozwiązywania zadań, przyzwyczajać uczniów do sytuacji egzaminacyjnej (dyscyplina czasowa). Interdyscyplinarny charakter sprawdzianu wymaga współpracy nauczycieli w przygotowywaniu uczniów do sprawdzianu.

Serwis internetowy

Serwis internetowy

Przykłady zadań badających umiejętności z poszczególnych obszarów standardów www.oke.krakow.pl sprawdzian w klasie VI

Przykłady zadań badających umiejętności z poszczególnych obszarów standardów www.oke.krakow.pl sprawdzian w klasie VI

Serwis internetowy Od 16 października nowe biuletyny infomacyjno-dydaktyczne Począwszy od 1 listopada - co 2 tygodnie w serwisie zestawy zadań matematyczno-przyrodniczych z ROZUMOWANIA i z WYKORZYSTYWANIA WIEDZY W PRAKTYCE

Pomyślności w nowym roku szkolnym