Rewizja TSI Hałas Aktualny stan prac Piotr Sieczkowski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Zasady szkolenia maszynistów
Zadania i zasady działania Unii Europejskiej
Projektowanie urządzeń automatycznego rozrządzania wagonów na górkach rozrządowych Zawiercie, 15 – 16 września 2011r.
Janusz Cobala – IZAT Tarnowskie Góry
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Pomoc Państwa i Fundusze Strukturalne w Polsce DG Polityki Regionalnej.
Program MŁODZIEŻ Akcje Programu.
Ochrona przed hałasem Jarosława Wojciechowska
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
EUROPEJSKI SYSTEM TACHOGRAFÓW CYFROWYCH prezentacja: Hanna Żelichowska
Umocowanie prawne w przepisach wewnętrznych Spółki: IV. Zasady przekazywania informacji przez drużynę trakcyjną w przypadku wykrycia przez urządzenia DSAT.
Uporządkuj państwa od 1 do 16.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Założenia do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów
DOPUSZCZANIE DO EKSPLOATACJI POJAZDÓW KOLEJOWYCH W ASPEKCIE MODERNIZACJI TABORU KOLEJOWEGO Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa.
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Nadrzędnym celem jest kształtowanie zachowań i utrwalanie postaw społecznie pożądanych, podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania.
Temat 6: Dokumentacja techniczna urządzeń sieciowych.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
W dniu 12 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”. W tym roku za opracowanie rozkładu, na podstawie przeprowadzonych.
Historia kolei na terenach południowej Polski
Podstawy trakcji elektrycznej
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Weryfikacja obszarów zabudowanych ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego Runowo Krajeńskie.
Mazowiecka Spółka Taborowa oraz Sigma Tabor Jakub Gruszczyński Mateusz Wiewiór LiTTK Ekonomika transportu.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program ochrony powietrza dla województwa małopolskiego Piotr Łyczko Kierownik Zespołu Ochrony Powietrza Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Rola próbnych obciążeń w diagnostyce konstrukcji mostowych w wybranych krajach Unii Europejskiej Piotr Olaszek Instytut Badawczy Dróg i Mostów.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
UCIEPŁOWNIENIE MIASTA WOJKOWICE
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Prawo wodne oraz Program Operacyjny
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Łukasz Ziarko Zmiany w procedurze zlecania usług kolejowego transportu pasażerskiego w świetle nowelizacji rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Łódź, 26.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zespół telematyczny ERA Warszawa,
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Warunki wstępne (ex ante) stan
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
OFERTA USŁUG Wagony Lokomotywy spalinowe i elektryczne Podzespoły
Wyrok WSA z Kielcach z dnia 16 listopada 2017 r., I SA/Ke 531/17
Porównanie czasów przejazdów samochodu i pociągu na czterech liniach kolejowych, na których 10 czerwca 2018 roku będą uruchamiane połączenia w systemie.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Rewizja TSI Hałas Aktualny stan prac Piotr Sieczkowski Departament Techniki i Wyrobów Aktualny stan prac

Podstawowe informacje o rewizji TSI Hałas Dla mieszkańców części państw UE (Holandia, Niemcy, Szwajcaria) hałas generowany przez intensywny ruch kolejowy przebiegający nierzadko bardzo blisko budynków mieszkalnych stanowi istotny problem Za główne źródło problemu hałasu uznawany jest ruch pociągów towarowych Komisja Europejska postanowiła rozwiązać problem hałasu w UE wprowadzając obowiązek przezbrojenia istniejących wagonów towarowych w kompozytowe wstawki hamulcowe, które zmniejszają emisję hałasu podczas przejazdu pociągu TSI Hałas będzie pierwszą specyfikacją, która będzie mieć zastosowanie do istniejących pojazdów kolejowych (umożliwia to nowa dyrektywa 2016/797 o interoperacyjności kolei)

Koncepcja „cichych sekcji” (1) Tylko wagony spełniające wymagania TSI Hałas będą mogły być eksploatowane na określonych odcinkach linii kolejowych wskazanych jako tzw. „ciche sekcje” Kryteria wyboru „cichych sekcji”: Średni roczny ruch powyżej 12 pociągów towarowych w ciągu doby w porze nocnej (22-6) określony wg faktycznej, a nie rozkładowej godziny przejazdu Odcinek spełniający kryterium ruchowe powyżej musi mieć min. 20 km (aby uniknąć tworzenia na sieci kolejowej sztucznych ograniczeń) Podstawą dla wyznaczenia cichych sekcji będą dane o ruchu pociągów za 2018 r. Informacja o liniach wyznaczonych jako „ciche sekcje” zostanie opublikowana w formie wykazu zawierającego pewne minimum informacji wymaganych przez TSI Hałas (nazwy stacji, nr linii, wielkość ruchu pociągów) Przekazanie map „cichych sekcji” będzie opcjonalne

Koncepcja „cichych sekcji” (2) Przykład wykazu „cichych sekcji”: Lp. Cicha sekcja Linie wchodzące w skład sekcji Numer linii Średnia liczba pociągów towarowych w nocy Cicha sekcja rozpoczyna się lub kończy na granicy z innym państwem 1 Herby Nowe – Bydgoszcz Emilianowo Herby Nowe – Chorzew Siemkowice 131 15 nie 2 Chorzew Siemkowice – Ponętów 20 3 Ponętów – Lipie Góry 19 4 Lipie Góry – Inowrocław 18 5 Inowrocław – Jaksice > 20 6 …

Koncepcja „cichych sekcji” (3) Na podstawie danych za 2016 r. zidentyfikowano następujące potencjalne „ciche sekcje” w Polsce: linia nr 131 (tzw. „węglówka”) linia 139 Katowice – Czechowice Dziedzice ciąg Katowice – Oświęcim – Zebrzydowice ciąg Opole – K. Kożle – Rybnik – Pawłowice Górnicze linia 133 Katowice – Kraków linia nr 3 na odc. Kutno-Barłogi, Poznań – Zbąszyń linia nr 272 (Poznań – Śląsk) z połączeniem po liniach 143 i 281 do Wrocławia

Harmonogram wdrażania zmienionej TSI Hałas Kwiecień 2019 r.: przewidywany termin publikacji TSI Hałas Lipiec 2019 r.: państwa członkowskie przekazują Agencji wykazy i mapy „cichych sekcji” Październik 2019 r.: publikacja wykazów i map na stronie Agencji Kolejowej UE 8 grudnia 2024 r.: od tego dnia (wejście w życie rozkładu jazdy 2024/2025) wagony towarowe poruszające się po „cichych sekcjach” będą musiały spełniać wymagania TSI Hałas Aktualizacja wykazu „cichych sekcji”: Minimum co 5 lat, przy wykorzystaniu danych o ruchu pociągów za rok poprzedzający Zaktualizowane wykazy „cichych sekcji” wchodzą w życie wraz z rocznym rozkładem jazdy następującym po roku od publikacji wykazów na stronie internetowej ERA Informacja o tym, czy dany odcinek linii jest „cichą sekcją” będzie także umieszczona w rejestrze infrastruktury kolejowej (RINF)

Wyłączenia od zasady ruchu cichych wagonów na „cichych sekcjach” (1) Wyjątki na poziomie europejskim Poniższe wagony będą mogły być eksploatowane na „cichych sekcjach” w całej Europie: Wagony wykorzystywane wyłącznie do utrzymania i budowy infrastruktury Wagony w pociągach ratunkowych Wagony eksploatowane na liniach z pochyleniem powyżej 40 ‰ Wagony wyposażone we wstawki wskazane w załączniku N do karty UIC 541-4 (tzw. historyczne wstawki hamulcowe)

Wyłączenia od zasady ruchu cichych wagonów na „cichych sekcjach” (2) Wyjątki na poziomie europejskim W poniższych sytuacjach specjalnych TSI Hałas dopuszcza prowadzenie ruchu pociągów z głośnymi wagonami po liniach uznanych za „ciche sekcje”: Awarie taboru lub infrastruktury Ekstremalne warunki pogodowe Wypadki lub incydenty Remonty infrastruktury kolejowej – gdy „cicha sekcja” jest jedyną rozsądną alternatywą dla skierowania ruchu pociągów towarowych W celu zapewnienia dojazdu wagonu na czynności naprawcze (również planowe) do warsztatu utrzymaniowego leżącego przy „cichej sekcji”

Wyłączenia od zasady ruchu cichych wagonów na „cichych sekcjach” (3) Wyjątki na poziomie krajowym Szczególne przypadki: przyznawane indywidualnie poszczególnym państwom członkowskim, znajdują zastosowanie co do zasady tylko na terenie danego kraju Obecnie uzyskały je Belgia, Czechy, Francja, Norwegia, Polska, Szwecja, Wielka Brytania i Włochy Jeżeli w sąsiadujących państwach obowiązywałby ten sam szczególny przypadek, wagony nim objęte mogłyby być wykorzystywane w ruchu między tymi państwami Wagony wyposażone we wstawki hamulcowe dopuszczone do eksploatacji w danym kraju przed powstaniem TSI – będą wymienione w załączniku do projektowanej TSI

Szczególny przypadek dla Polski (1) W krajowym rejestrze pojazdów jest ok. 91 000 wagonów, ale przyjęto, że ok. 10% nie będzie podlegało przezbrojeniu Bardzo duży udział wagonów towarowych wymagających kosztownych inwestycji w strukturze floty wagonowej w Polsce: Wymiana kół i/lub przebudowa układu hamulcowego Koszty dostosowania jednego wagonu mogą być nawet 7-krotnie wyższe Aby ograniczyć koszty dla przewoźników Polska wystąpiła o szczególny przypadek, który został zaakceptowany przez Agencję

Szczególny przypadek dla Polski (2) Wagony z kołami obręczowanymi (ok. 60 000 szt.): Wymagają wymiany kół na monoblokowe Wagony z jednostronnym hamowaniem kół (ok. 1350 szt.): Konfiguracja wstawek hamulcowych 1Bg lub 1Bgu Przy takiej konstrukcji wózków brak możliwych do zastosowania kompozytowych wstawek hamulcowych Wagony z hamulcem dostosowanym do prędkości powyżej 100 km/h (ok. 1110 szt.): Konieczna wymiana kół na koła odporne termicznie Niezbędny montaż zaworu hamulcowego z tzw. załamaną charakterystyką hamowania Szczególny przypadek dla Polski będzie ważny do 31 grudnia 2036 r.

Harmonogram prac Z końcem kwietnia do Komisji Europejskiej trafi oficjalna rekomendacja Agencji Kolejowej Unii Europejskiej w sprawie zmiany TSI Hałas Komitet ds. Bezpieczeństwa i Interoperacyjności Kolei (Komitet RISC) przedyskutuje projekt zmiany TSI w czerwcu 2018 r., głosowanie planowane jest na posiedzeniu w listopadzie 2018 r. Przewidywany termin publikacji zmiany TSI Hałas w Dzienniku Urzędowym UE to kwiecień 2019 r.