Dział IT partnerem w biznesie. Jak mierzyć wartość informatyki?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Kogo szukają pracodawcy?
Analiza ryzyka projektu
Zarządzanie projektem informatycznym
Michał Żwinis s3472.
Service Level Agreement
Warsztat z pomysłem, cz. III
zarządzanie produkcją
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Sesja piąta SIECI DOSTAW.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Światowe doświadczenia w klasteringu w branży informatycznej Wojciech Pander CASE-Doradcy Sp. z o.o.
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Analiza i ocena procesów wdrożeniowych systemów klasy MRP/ERP w firmie
Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Zarządzanie projektami
Model referencyjny łańcucha dostaw
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Agenda 1 Tailored Mobile Solutions S.A 2 Aplikacja TMS Finance 3
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
GRC.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
Zarządzanie jakością projektu
Mirosław Grybalow Business Development Manager SAS Polska
Szkolenia, Coaching, PR.
Model referencyjny łańcucha dostaw
Podstawy modeli i programów licencyjnych Microsoft.
Klucze do sukcesów w zarządzaniu
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność w biznesie Panel II Warszawa, 03 marca 2008 r.
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Kluczowe czynniki sukcesu
Planowanie przepływów materiałów
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
KS Business Solutions Myślenice, KS Business Solutions – informacja o firmie. Założona w 2011 roku firma KSBS jest autorską inicjatywą osób.
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Mateusz Stefański. Zgodnie z badaniami firmy Forrester około 57% organizacji jest względnie usatysfakcjonowanych współpraca z dostawcą, 22% jest bardzo.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
Controlling projektowy – praktyczne spojrzenie na najczęstsze wyzwania
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
© Copyright 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Bankowość w telefonie.
Zintegrowane systemy zarządzania Wprowadzenie do Business Intelligence dr Marian Krupa.
ARCHITEKTURA SOA JAKO KLUCZ DO CYFROWEJ TRANSFORMACJI Agata Kubacka, Poczta Polska Tomasz Gajewski, Poczta Polska Jerzy Niemojewski, Savangard © 2016 Software.
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Firmy globalne.
E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ.
Prezentacja biznesplanu
Kompetencje HR Business Partnera
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Zapis prezentacji:

Dział IT partnerem w biznesie. Jak mierzyć wartość informatyki? Andrzej Tarasiewicz Architekt Rozwiązań, HP Polska Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Agenda Jak postrzegana jest rola IT? … a jakie są oczekiwania ? Gdzie jest miejsce IT w biznesie ? Jak zapewnić to co jest ważne? … i czego to wymaga? Jak to zdefiniować ? … i co jest do tego potrzebne ? Na co zwrócić szczególną uwagę? Na czym możemy się oprzeć? 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

IT wczoraj i dziś … Dokąd powinniśmy zmierzać? Trendy i możliwości Gdzie jesteśmy dzisiaj? Ewolucja i presja biznesu 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Jak postrzegana jest rola IT w firmie? Dostawa technologii IT Zarządzanie zasobami Reagowanie na problemy => IT = koszt Evolved as cost structures and structured around functional or architectural component lines, nearly 70 percent of IT departments still function as tactical, reactive technology providers ... Gartner Research Note, Adopting an ESP Business Model, C. Young, April 27, 2001 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

… a jakie są oczekiwania ? zapewnienia możliwości ciągłego i dynamicznego dostosowywania IT do potrzeb rynkowych zapewnienia adekwatnej jakości funkcjonowania IT zapewnienia równowagi pomiędzy kosztem i dostarczaną wartością IT 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Gdzie jest miejsce IT w biznesie ? wymagania rynek oferta firma Proces biznesowy wartość? ` IT usługa koszt technologia IT 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Jak zapewnić to co jest ważne? jasno zdefiniowane mierzalne usługi IT dostarczane klientom wewnętrznym na uzgodnionym poziomie przy zapewnieniu równowagi pomiędzy wymaganą jakością i kosztem Odpowiednia wartość dostarczona odpowiedniemu klientowi w odpowiednim czasie redukuje, kwalifikuje i uzasadnia koszty 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. … i czego to wymaga? Ewolucji podejścia Użytkownik Dostawca technologii Dokładanie starań Zasoby wyłącznie wewnętrzne Fragmentaryczne Silosy Działania reaktywne Zarządzenie Operacjami Umiejętności systemowe Klient Dostawca usługi Policzalne mierzalne usługi Mieszane In/Outsourcing (koszty) Zintegrowane procesy Działania proaktywne Zarządzanie Usługami Umiejętność identyfikacji potrzeb Zmiany roli IT Taktycznie i reaktywnie działający dostawca technologi Strategicznie i proaktywny partner w biznesie 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Zarządzanie usługami IT ludzie – procesy - technologia Jak to zdefiniować ? Środowisko IT Biznes Usługa IT Procesy ITSM Uczestnik procesu biznesow Klient usług IT . Funkcja biznesowe Procesy biznesowe Usługa IT Funkcja biznesowe Planowanie Produkcja Finanse Księgowość Sprzedaż HR Aplikacje Serwery Sieci PCs Bezpiecz. R&D Operacje Usługa IT Funkcja biznesowe Zarządzanie usługami IT ludzie – procesy - technologia QA SLA SLO 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Na co zwrócić szczególną uwagę? ... nawet najlepsza technologia nie jest w stanie pomóc jeżeli usługi NIE funkcjonują z powodu problemów związanych z brakiem definicji procesów: nieplanowane zmiany niejasne role i zakresy odpowiedzialności brak procedur nieokreślone relacje pomiędzy procesami niezdefiniowane trigery 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Na czym możemy się oprzeć? Zalecenia? Wskazówki? Dobre Praktyki? Standardy? 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Czy jest to standard ? najszerzej stosowana rozwiązanie koncepcja zarządzania usługami w branży informatycznej zawiera szeroki i spójny zestaw wzorcowych działań w zakresie zarządzania usługami w dziedzinie systemów informatycznych jest faktycznym standardem w wielu wiodących organizacjach w sektorze informatycznym na świecie zalecenia biblioteki wykorzystywane są obecnie w ponad kilkunastu tysiącach wiodących na rynku przedsiębiorstw zalecenia podlegają ciągłym uaktualnieniom 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Model referencyjny HP ITSM Reference Model 3.0 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved. Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Model odniesienia HP ITSM Reference Model 3.0 Prototypy procesów uwzględniające praktyczne doświadczenia HP Diagramy przepływów, procedury wraz relacjami, definicje mierników efektywności oraz matryce RACI(*) Definicje ról, zakresu odpowiedzialności i wymaganych umiejętności Wymagania w stosunku do technologii wspierających procesy Przewodniki implementacji procesów Schemat dostosowania – organizacja, procesy i technologia Zarządzanie zmianami organizacyjnymi, standardy zarządzania projektami Rozszerzenia umożliwiające zarządzania pełnym cyklem funkcjonowania usług „Business-IT alignment” oraz „Service Planning” „Service development and deployment” „Service operations” (*) – Responsible, Accountable, Consulted before, Inform after 12/27/2018 Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

… jednym zdaniem....... Funkcjonować jako proaktywnie działająca organizacja IT, zdolna do stałego i dynamicznego dostosowywania się do potrzeb gospodarczych, dostarczająca usługi IT o wymaganej jakości i koszcie zgodnie z ustalonym poziomom usług... Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.

Copyright © 2004 HP corporate presentation. All rights reserved.