Monitoring Informacji Tematycznej Szkolenie 25.01.2011 1
Produkty w MIT www.pressinfo.pl Pressinfo - Informacja o ogłoszonych przetargach - Informacje o wygranych przetargach - Inwestycje i Dotacje Informacje Tematyczne Indywidualny Monitoring Przetargów Raporty www.pressinfo.pl 2
www.uzp.gov.pl www.pressinfo.pl 3
Ograniczenia w ustawieniach subskrypcji do trzech
Liczba informacji dla branży drogownictwo z dnia: BZP – 3 Pressinfo - 55
Od Lutego wprowadzona zostanie nowa funkcjonalność w serwisie Pressinfo Do informacji o przetargach będziemy zamieszczać pliki ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) www.pressinfo.pl
PRZYGOTOWANE PRZEZ DZIAŁ RAPORTÓW MONITORINGU INFORMACJI TEMATYCZNEJ RAPORTY I BAZY PRZYGOTOWANE PRZEZ DZIAŁ RAPORTÓW MONITORINGU INFORMACJI TEMATYCZNEJ W OKRESIE OD PAŻDZIERNIKA 2010 DO STYCZNIA 2011 na podstawie przetargów i wyników przetargów www.pressinfo.pl 8
1. Raport z wyników przetargów za rok 2010 dotyczący badań społecznych, ewaluacji uzupełniony o dodatkowe informacje 2. Raport z wyników przetargów za IV kwartał 2010 roku dotyczący badań społecznych, ewaluacji uzupełniony o dodatkowe informacje – wersja rozszerzona www.pressinfo.pl 9
1. Raport z wyników przetargów za rok 2010 dotyczący przetargów na przeprowadzenie badań społecznych, ewaluacji uzupełniony o dodatkowe informacje Tematyka raportu: - ewaluacja - badanie opinii publicznej - test, wywiad, ankieta Raport opracowany został na podstawie informacji o wynikach przetargów z BZP oraz TED. www.pressinfo.pl 10
Raport zawiera następujące informacje standardowe: Data publikacji wyniku; Numer przetargu, wyniku przetargu w bazie TAI Województwo inwestora Nazwa inwestora Adres inwestora Wartość wygranego przetargu Nazwa zwycięzcy Przedmiot (przetargu) Informacje szczegółowe (informacje o pakiecie, części przetargu wygranego przez daną firmę, informacje o pozostałych firmach, jeśli przetarg wygrało konsorcjum, inne istotne informacje) Adres zwycięzcy, Powiat zwycięzcy; Województwo zwycięzcy; Telefon zwycięzcy; Fax zwycięzcy; E-mail zwycięzcy; WWW zwycięzcy Telefon inwestora; Fax inwestora; E-mail inwestora; WWW inwestora Kod CPV; Źródło informacji o wyniku; Numer BZP 11
Raport zawiera następujące informacje dodatkowe uzyskane z ogłoszenia o wyniku przetargu w BZP lub TED: Szacowana wartość zamówienia Liczba otrzymanych ofert Liczba odrzuconych ofert Oferta z najniższą ceną Oferta z najwyższą ceną www.pressinfo.pl 12
Wygląd dodatkowych informacji w raporcie: www.pressinfo.pl 13
2. Raport z wyników przetargów za IV kwartał 2010 roku dotyczący przetargów na przeprowadzenie badań społecznych, ewaluacji uzupełniony o kolejne dodatkowe informacje Tematyka raportu: - ewaluacja - badanie opinii publicznej - test, wywiad, ankieta Raport opracowany został na podstawie informacji o wynikach przetargów z BZP oraz TED. www.pressinfo.pl 14
Następny raport uzupełniony został o kolejne dodatkowe informacje uzyskane na podstawie informacji o wyniku przetargu zamieszczanej na stronie www ogłaszającego – takich danych nie zawiera ogłoszenie o wyniku przetargu. Zadanie polegało na uzyskaniu nazw pozostałych firm, które złożyły ofertę w danym przetargu, ale go nie wygrały, a także uzyskanie informacji o cenie za usługę zaproponowanej przez pozostałych uczestników przetargu. www.pressinfo.pl 15
www.pressinfo.pl Raport został uzupełniony o następujące informacje: Nazwy firm startujących w przetargu Liczba otrzymanych punktów w przetargu Oferta cenowa złożona przez daną firmę Warunkiem uzyskania powyższych danych była informacja o wyniku zamieszczona na stronie www ogłaszającego przetarg. www.pressinfo.pl 16
Poniżej wygląd dodatkowych danych w raporcie Poniżej wygląd dodatkowych danych w raporcie. Kolorem zielonym oznaczony został zwycięzca, kolorem czarnym pozostałe firmy, które złożyły ofertę w danym przetargu. www.pressinfo.pl 17
UWAGA: Raport uzupełniany o powyższe dodatkowe informacje powinien być przygotowywany na bieżąco lub z niedługiego okresu czasu wstecz, ponieważ nie wszyscy ogłaszający prowadzą archiwum ogłaszanych przez siebie przetargów i ich wyników, stąd dotarcie do odległych informacji jest bardzo często niemożliwe, co wpływa na kompletność raportu. Wyjątkiem może być akceptowanie tego faktu przez Klienta i świadomość braków w raporcie. PREZENTOWANE RAPORTY MOGĄ BYĆ RAPORTAMI CYKLICZNYMI PRZEKAZYWANYMI RAZ W MIESIĄCU. www.pressinfo.pl 18
RAPORT I BAZA OPRACOWANA NA PODSTAWIE WYNIKÓW PRZETARGÓW Raport z wyników przetargów za II półrocze 2010 roku przygotowany na podstawie wyników przetargów ze wszystkich branż z wykluczeniem branży Finanse-Bankowość obejmował wyniki o wartości od 50 tys do 5 mln z wybranych województw Wytyczne do przygotowania raportu były następujące: 1. Wyniku przetargów ze wszystkich branż z wyłączeniem branży Finanse-Bankowość 2. Wykluczenie wyników dotyczących następujących inwestorów (ogłaszających): szpitale, kliniki, przychodnie 3. Zakres terytorialny według województwa zwycięzcy: 4 wybrane województwa www.pressinfo.pl 19
RAPORT I BAZA OPRACOWANA NA PODSTAWIE WYNIKÓW PRZETARGÓW Raport z wyników przetargów za II półrocze 2010 roku przygotowany na podstawie wyników przetargów ze wszystkich branż z wykluczeniem branży Finanse-Bankowość obejmował wyniki o wartości od 50 tys do 5 mln z wybranych województw. Wytyczne do przygotowania raportu były następujące: 1. Wyniku przetargów ze wszystkich branż z wyłączeniem branży Finanse-Bankowość 2. Wykluczenie wyników dotyczących następujących inwestorów (ogłaszających): szpitale, kliniki, przychodnie 3. Zakres terytorialny według województwa zwycięzcy: 4 wybrane województwa www.pressinfo.pl 20
3. Wykaz szczegółowy wyników przetargów ze wszystkimi standardowymi informacjami o wyniku. 4. Baza zwycięzców zawierające dane teleadresowe oraz branżę, w której firma wygrała przetarg. (Zakładka TMP jest zakładką roboczą umożliwiającą działanie makra podsumowującego wartości wyników wygranych przez poszczególne firmy) www.pressinfo.pl 21
Raport został wyposażony w makro podsumowujące wartości wygranych przetargów przez każdą z firm występujących w raporcie. www.pressinfo.pl 22
MAKRO stwarza ogromne możliwości bardzo szybkiego uzyskania różnorodnych podsumowań w zależności od wybranych danych. Przykład: Raport dotyczy drogownictwa z całej Polski z roku 2010. Chcemy uzyskać wartości wygranych przetargów przez zwycięzców z województwa małopolskiego. W arkuszu Wykaz _szczegółowy wybieramy w kolumnie województwo zwycięzcy: małopolskie. Następnie uruchamiamy makro. W wyniku jego działania otrzymujemy w pierwszym arkuszu Podsumowanie_inwestorzy kwotę wydaną w poszczególnych województwach na przetargi wygrane przez firmy z woj. małopolskiego w roku 2010. W arkuszu Podsumowanie_zwycięzcy otrzymujemy ranking firm z woj. małopolskiego działających w branży drogowej z podaniem sumy wartości wygranych przez nie przetargów ogłaszanych w całej Polsce. W zależności od wybranych informacji w poszczególnych kolumnach raportu makro wykona nam podsumowanie. www.pressinfo.pl 23
RAPORT PRZETARGOWY CODZIENNY POŁĄCZONY Z RAPORTEM MIESIĘCZNYM Z WYNIKÓW PRZETARGÓW Usługa składa się z dwóch części: 1. Raport codzienny przygotowywany jest na podstawie przetargów na dostawę leków przesyłanych do działu raportów w ramach usługi Indywidualnego Monitoringu Przetargów Tematyka: Lek o nazwie Sevorane (Sevofluranum). Przetargi przesyłane są z IMP do działu raportów, gdzie sprawdzana jest dokumentacja przetargowe każdego z nich w celu sprawdzenia, czy w danym przetargu zamawiany jest lek o nazwie Sevorane. Jeśli ten lek występuje w przetargu, to przygotowywany jest raport w pliku doc, gdzie oprócz danych na temat przetargu zamieszczana jest informacja na temat części/pakietu, w którym występuje lek oraz zamawianych ilości. www.pressinfo.pl 24
Do każdego przetargu, w którym wystąpił lek przygotowywany jest osobny plik z wymaganymi danymi i przesyłany w ciągu dnia do Klienta. 2. Raport miesięczny z wynikami przetargów, w których wystąpił dany lek. Raport, oprócz standardowych informacji, zawiera: dane na temat numeru cześci/pakietu, w którym wystąpił lek zamawianych ilości terminu przetargu. www.pressinfo.pl 25
RAPORT PRZETARGOWY POŁĄCZONY Z WYNIKAMI PRZETRGÓW Raport jednorazowy przygotowany został na podstawie przetargów w branży telekomunikacja i informatyka dotyczących usług telekomunikacyjnych ogłoszonych w roku 2010 oraz ich wyników Tematyka: kolokacja, centrum danych, Internet, dzierżawa serwerów, transmisja danych, MPLS, WAN, dzierżawa łączy, VoIP, ISDN, sprzedaż światłowodów, biuro zapasowe, disaster recovery office. Raport nie nie zawierał: przetargów dotyczących sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego, telefonii komórkowej. Przetargi wyselekcjonowane zostały według zadanej tematyki i określone słowem kluczowym w osobnej kolumnie. W kolejnym etapie wyszukane zostały wyniki tych przetargów. Informacje zawarte zostały w jednym arkuszu. 26
RAPORT PRZETARGOWY TYGODNIOWY Raport przygotowywany jest na podstawie przetargów przesłanych Klientowi w ramach usługi Indywidualnego Monitoringu Przetargów. Tematyka: Udzielenie i obsługa kredytu. Przetargi w ramach IMP rozsyłane są według podziału terytorialnego do kilkunastu oddziałów Banku. Raz w tygodniu w poniedziałek przesyłany jest raport zawierający wykaz przetargów przesłanych w ciągu poprzedniego tygodnia. www.pressinfo.pl 27
Oprócz standardowych informacji o przetargu (tych samych, które podajemy w newsletterze) raport uzupełniany jest o następujące dane: - jakiego dnia i do którego oddziału banku został przesłany dany przetarg; - jaka była kwota kredytu; - czego dotyczył przetarg: udzielenia kredytu, obsługi kredytu, udzielenia i obsługi kredytu Ogłaszający przetargi podzielenie zostali na 3 grupy: 1. Gminy, powiaty, starostwa 2. Szpitale 3. Spółki komunalne i inne Przetargi ogłaszane przez każdą z powyższych grup zamieszczone są w raporcie w osobnych arkuszach. UWAGA: Umowa na raporty przetargowe powinna składać się z usługi Indywidualnego Monitoringu Przetargów IMP1 oraz raportu IMP3 www.pressinfo.pl 28
UWAGI DO DOTYCHCZASOWYCH UMÓW NA RAPORTY: Zbyt zwięźle opisywana tematyka Brak rozwinięcia haseł, skrótów (jeśli takie są hasłami), na podstawie których ma opierać się raport. Proszę pamiętać, że nie jesteśmy specjalistami we wszystkich branżach i każda informacja opisująca hasło, ukierunkowująca jest pomocna w prawidłowym przygotowaniu raportu tematycznego. Brak adresu e-mail, na który ma być wysłany raport Jeśli raport ma dotyczyć zakresu terytorialnego, to opis w umowie powinien zawierać informację, czy ma to być np. województwo inwestora (ogłaszającego przetarg) czy województwo zwycięzcy. www.pressinfo.pl 29
UWAGI DO DOTYCHCZASOWYCH UMÓW NA RAPORTY (ciąg dalszy): Dzień wykonania raportu tygodniowego, dwutygodniowego ustalany jest przez Zespół Raportów. Jeśli Klientowi zależy na konkretnym dniu, godzinie to proszę o wcześniejsze ustalenie, czy ten termin jest wolny. Prośby o przykłady raportów proszę kierować e-mailem z podaniem nazwy firmy, branży lub tematyki, której raport ma dotyczyć oraz regionu. PROŚBA O ZAWIERANIE WSZYSTKICH POTRZEBNYCH INFORMAJCI W UMOWIE, A NIE W DOSYŁANYCH E-MAILACH. KATEGORYCZNIE NIE PRZEZ TELEFON. www.pressinfo.pl 30
WZÓR ZAPYTANIA O WYCENĘ RAPORTU LUB BAZY Nazwa firmy, dla której chcemy uzyskać ofertę Rodzaj raportu/bazy: przetargowy; dotyczący wyników przetargów Tematyka raportu Branże w Pressinfo, w których mieści się tematyka Zakres terytorialny: ze względu na inwestora lub zwycięzcę Częstotliwość przesyłania raportów Inne istotne informacje www.pressinfo.pl 31
Dziękuję za uwagę Maciej Michalski Menadżer Produktu Monitoringu Informacji Tematycznej Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. Telefon: 22 612 23 07 email: mmichalski@tai.pl www.pressinfo.pl 32