Zarządzanie finansami w projekcie Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilności kadry kształcenia zawodowego-

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w projektach 6.2 PO KL
Advertisements

Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Wizyty Studyjne Zasady udziału w wizytach studyjnych w roku szkolnym /20 10 Materiały informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja.
Program Leonardo da Vinci
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Zasady podstawowe (1): Budżet powinien być rzeczywisty i efektywny;
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wizyty Studyjne Zasady udziału w wizytach studyjnych w roku szkolnym /20 10 Materiały informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Asystentura Comeniusa Program Comenius.
Program Grundtvig Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Asystentury Grundtviga część finansowa.
Program Leonardo da Vinci
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Instrukcja wypełniania umowy o staż
Możliwości finansowania projektów badawczych
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Program Erasmus Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Umowa Mobilność 2012 r. Warszawa,
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Zagraniczna Mobilność Szkolnej Kadry Edukacyjnej ESF O3
Komercyjne wykorzystanie infrastruktury
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
dgdgdgd Partnerstwa strategiczne Edukacja szkolna Akcja 2
Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.

Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Erasmusplus.org.pl/power Zasady finansowania wyjazdów na studia studentów posiadających prawo do dodatku socjalnego Ada Ladzik-Rapczyńska, Warszawa 10.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Erasmusplus.org.pl/power Zasady finansowania wyjazdów na studia i praktyki studentów z niepełnosprawnością Anna Dębska, Warszawa 10 lipca 2015 r.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Podstawowe informacje
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 2
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Erasmus + Anna Kaminska-Abram.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 6. 1
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 4
Zarządzanie projektem EFS
spotkanie informacyjne
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 6. 3
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Systemy internetowe do obsługi projektów
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Zarządzanie finansami w projekcie Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilności kadry kształcenia zawodowego- KONKURS 2016” finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 SPIS TREŚCI Kwalifikowalność kosztów Kategorie budżetowe w projekcie Przesunięcia pomiędzy kategoriami budżetu Polityka kursowa Typy podstawowych kontroli oraz kontrola finansowa projektów Dokumentacja projektu power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

KWALIFIKOWALNOŚĆ KOSZTÓW wytworzone i wykorzystane w okresie trwania projektu, zgodnie z terminem podanym w umowie finansowej; poniesione w związku z realizacją projektu i muszą być niezbędne do jego realizacji; poniesione zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów podatkowych i składek na ubezpieczenia społeczne, w zakresie którym będzie ich dotyczył; racjonalne i zgodne z zasadami należytego zarządzania finansami, w szczególności oszczędności i efektywności; power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

KWALIFIKOWALNOŚĆ KOSZTÓW poddawać się identyfikacji i weryfikacji, szczególnie będą zewidencjonowane w systemie księgowym organizacji beneficjenta, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dodatkowo koszty rzeczywiste: niepokryte udziałem ryczałtowym w dofinansowaniu; określone w szacunkowym budżecie lub zakwalifikowane na skutek przesunięć pomiędzy kategoriami budżetu; power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

Koszty nieuprawnione zwroty z kapitału i dywidendy wypłacane przez beneficjenta; zadłużenie i opłaty za obsługę zadłużenia; rezerwy na pokrycie strat lub spłatę zadłużenia; należne odsetki; należności wątpliwe; straty wynikające z różnic kursowych; koszty przelewów z rachunków KE naliczane przez bank beneficjenta; power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Koszty nieuprawnione koszty zadeklarowane przez beneficjenta w ramach innego działania, na realizację którego otrzymano dotację finansową z budżetu UE (…) wkłady niepieniężne od osób trzecich; nadmierne lub nieuzasadnione wydatki; podlegający odliczeniu podatek VAT. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

KATEGORIE BUDŻETOWE W PROJEKCIE dzielimy na: Koszty ryczałtowe Koszty rzeczywiste power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Wsparcie organizacyjne Wsparcie indywidualne Koszty ryczałtowe Wsparcie organizacyjne Podróż Wsparcie indywidualne Wsparcie językowe power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Wsparcie uczestników projektu ze specjalnymi potrzebami Koszty rzeczywiste Wsparcie uczestników projektu ze specjalnymi potrzebami Koszty nadzwyczajne power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Koszty ryczałtowe PODRÓŻ Koszty podróży uczestników, w tym osób towarzyszących, pomiędzy organizacją wysyłającą, a goszczącą. DOFINANSOWANIE OBEJMUJE PODRÓŻ W OBIE STRONY Wysokość dofinansowania zależy od odległości, jaką musi pokonać uczestnik mobilności. Stawki kształtują się pomiędzy 180 EUR, a 1100 EUR dla jednego uczestnika Odległość między miejscem wyjazdu, a miejscem przyjazdu obliczamy przy pomocy kalkulatora odległości dostępnego na stronie Komisji Europejskiej. Kalkulator wylicza odległość w km w linii prostej. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Koszty ryczałtowe WSPARCIE ORGANIZACYJNE Wszelkie koszty bezpośrednio związane z realizacją działań w zakresie mobilności, koszty przygotowania pedagogicznego, międzykulturowego i językowego, monitorowania i wspierania uczestników w trakcie okresu mobilności oraz koszty zatwierdzania efektów uczenia się. Na osoby towarzyszące nie przysługuje wsparcie organizacyjne. Dofinansowanie jest przyznawane organizacji wysyłającej, nie bezpośrednio uczestnikowi. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Koszty ryczałtowe WSPARCIE ORGANIZACYJNE Kwota ryczałtowa obliczona będzie za pomocą iloczynu liczby uczestników w mobilnościach i ryczałtowej stawki jednostkowej Do setnego uczestnika 350 EUR na jednego uczestnika Powyżej setnego uczestnika 200 EUR na każdego dodatkowego uczestnika. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Koszty ryczałtowe WSPARCIE INDYWIDUALNE Koszty związane z utrzymaniem uczestników, w tym osób towarzyszących, w ramach mobilności w trakcie trwania działania. Wysokości dofinansowania określana jest w formie dziennej stawki ryczałtowej właściwej dla kraju docelowego, pomnożonej przez liczbę dni działania. Czas trwania mobilności może uwzględniać daty podróży (1 dzień przed i 1 dzień po). Stawki w roku konkursowym 2016 dostępne są na stronie internetowej http://erasmusplus.org.pl/wp-content/uploads/2014/07/zal_IV_KA102_2016.pdf lub w załączniku IV umowy finansowej power.frse.org.pl/edukacja-szkolna power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

Koszty ryczałtowe WSPARCIE JĘZYKOWE Koszty związane ze wsparciem językowym oferowanym uczestnikom w formie dodatkowego dofinansowania Wysokość stawki wynosi 150 EUR na uczestnika. Dotyczy tylko wyjazdów trwających 30 dni bez podróży Dotyczy nauki języka jakim uczestnicy będą posługiwali się w trakcie stażu. Wskazany język nie może być nieobjęty wsparciem językowym (OLS). power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

power.frse.org.pl/edukacja-szkolna Koszty rzeczywiste Wsparcie Uczestników Projektu ze Specjalnymi Potrzebami Są to koszty dodatkowe, bezpośrednio związane z niepełnosprawnymi uczestnikami biorącymi udział w projekcie. Poniesienie niniejszych kosztów musi być niezbędne w celu umożliwienia osobie niepełnosprawnej uczestnictwa w działaniu. Dofinansowanie będzie dotyczyło refundacji kosztów obejmujących 100% kwalifikowanych kosztów rzeczywistych. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Koszty rzeczywiste KOSZTY NADZWYCZAJNE Koszty związane ze wsparciem uczestnictwa osób uczących się o mniejszych szansach 100% kwalifikowanych kosztów rzeczywistych; dodatkowe koszty niepokryte dofinansowaniem ryczałtowym. Koszty związane z wystawieniem na żądanie FRSE gwarancji finansowej w celu zabezpieczenia płatności zaliczkowych. 75% kwalifikowanych kosztów rzeczywistych. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Przesunięcia pomiędzy kategoriami budżetu 100 % wsparcia organizacyjnego Podróż i wsparcie indywidualne Każda kategoria budżetowa Wsparcie uczestników ze specjalnymi potrzebami 50% Wsparcie językowe Podróż i Wsparcie indywidualne dla uczestników power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Przesunięcia pomiędzy kategoriami budżetu 100 % Podróż i Wsparcie indywidualne dla kadry Podróż i Wsparcie indywidualne dla uczniów 100 % Podróż i Wsparcie Indywidualne dla uczniów wyjeżdżających do szkół zawodowych Podróż i Wsparcie Indywidualne dla uczniów odbywających praktyki w przedsiębiorstwach power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Źródła finansowania projektu: 100 % Europejski Fundusz Społeczny power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Polityka kursowa 1 Euro = 4,2356 PLN Budżet projektu w umowie finansowej został określony w PLN z zastosowaniem kursu Wszystkie płatności FRSE na rzecz Beneficjenta będą dokonane w walucie PLN. Sprawozdanie finansowe będzie przedstawiane w walucie EUR. 1 Euro = 4,2356 PLN power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Polityka kursowa 2015 1 Euro = 4,2356 PLN Do przeliczenia na walutę EUR kosztów rzeczywistych poniesionych w innych walutach należy stosować: w przypadku wydatków w PLN kurs w przypadku walut innych niż PLN i Euro miesięczny kurs wymiany KE, dostępny na stronie internetowej: http://ec.europa.eu/budget/contracts_grants/info_contracts/inforeuro/inforeuro_en.cfm na dzień podpisania Umowy przez ostatnią z dwóch jej stron. 1 Euro = 4,2356 PLN power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Typy podstawowych kontroli Kontrola w siedzibie Beneficjenta po zakończeniu realizacji działania Kontrola w siedzibie Beneficjenta, w trakcie realizacji działania Kontrola w siedzibie FRSE tzw. kontrola zza biurka Kontrola rutynowa Jakie typy kontroli mogą Państwa spotkać ze strony FRSE? power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Analiza raportu końcowego KIEDY Po zakończeniu realizacji projektu KOGO DOTYCZY 100% beneficjentów CEL KONTROLI Ustalenie wysokości ostatecznego dofinansowania oraz płatności bilansującej OBSZAR KONTROLI Raport końcowy wraz z dokumentacją potwierdzającą poniesienie kosztów w ramach kategorii Kosztów Nadzwyczajnych MIEJSCE PRZEPROWADZENIA KONTROLI Siedziba FRSE power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Kontrola w siedzibie FRSE tzw. kontrola dokumentów zza biurka KIEDY Po zakończeniu realizacji projektu i po otrzymaniu raportu końcowego KOGO DOTYCZY Wytypowanych beneficjentów CEL KONTROLI Ustalenie wysokości ostatecznego dofinansowania , płatności bilansującej oraz upewnienie się, że kwoty przestawione w raporcie końcowym mają pokrycie w dokumentacji źródłowej OBSZAR KONTROLI Raport końcowy wraz z dokumentacją potwierdzającą poniesienie kosztów w ramach wszystkich kategorii budżetowych MIEJSCE PRZEPROWADZENIA KONTROLI Siedziba FRSE power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Kontrola w siedzibie Beneficjenta, w trakcie realizacji działania KIEDY W trakcie realizacji projektu KOGO DOTYCZY Wytypowanych beneficjentów CEL KONTROLI Weryfikacja realności i kwalifikowalności wszystkich działań i uczestników projektu OBSZAR KONTROLI kontrola oryginalnych dokumentów potwierdzających, przewidzianych dla kontroli rutynowej i zza biurka MIEJSCE PRZEPROWADZENIA KONTROLI Siedziba beneficjenta power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Kontrola w siedzibie Beneficjenta po zakończeniu realizacji działania KIEDY po zakończeniu realizacji projektu i po otrzymaniu raportu końcowego KOGO DOTYCZY Wytypowanych beneficjentów CEL KONTROLI Ustalenie wysokości ostatecznego dofinansowania , płatności bilansującej oraz upewnienie się, że kwoty przestawione w raporcie końcowym mają pokrycie w dokumentacji źródłowej OBSZAR KONTROLI kontrola oryginalnych dokumentów potwierdzających, przewidzianych dla kontroli rutynowej i zza biurka oraz ewidencji księgowej MIEJSCE PRZEPROWADZENIA KONTROLI Siedziba beneficjenta I jest to kontrola w siedzibie Beneficjenta w trakcie realizacji działania. Również dotyczy tylko wytypowanych beneficjentów a jej celem jest zapewnienie, że samo działanie jest zgodne z wnioskiem o dofinansowanie, umową o dofinansowanie oraz wymogami formalnymi. Kontrola ta jest pewnego rodzaju wywiadem mającym na celu sprawdzenie realności i poprawności realizacji działań i tym razem spotkamy się u państwa w siedzibie lub innym wyznaczonym miejscu gdzie realizowany był projekt. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

O czym należy pamiętać FRSE ma prawo, przeprowadzić: kontrolę SPECJALNĄ – dodatkową, z uwagi na zauważone problemy, zgłoszone nieprawidłowości itp. Kontrolę SYSTEMOWĄ – która jest przeprowadzana w celu potwierdzenia przestrzegania przez beneficjenta zobowiązań podjętych w ramach Karty jakości mobilności w sektorze KSZ. Beneficjent jest zobowiązany umożliwić FRSE weryfikację realności i kwalifikowalności wszystkich działań i uczestników. FRSE może zażądać dla każdego rodzaju kontroli także dokumentów lub dowodów, które są zazwyczaj wymagane dla innego rodzaju kontroli. [całość ze slajdu] power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Zaświadczenie o uczestnictwie Podpis Organizacji Przyjmującej Imię i nazwisko uczestnika Tytuł /numer projektu Daty rozpoczęcia i zakończenia stażu Zaświadczenie o uczestnictwie power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

DOKUMENTACJA PROJEKTU podlegająca analizie Wsparcie indywidualne Wsparcie organizacyjne Zaświadczenie o uczestnictwie power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

DOKUMENTACJA PROJEKTU podlegająca analizie - Koszty podróży Podróż odbywająca się pomiędzy organizacją wysyłającą, a przyjmującą Zaświadczenie o uczestnictwie power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

DOKUMENTACJA PROJEKTU podlegająca analizie - Koszty podróży Podróż z lokalizacji innej niż ta, gdzie posiada swoją siedzibę organizacja wysyłająca i/lub do lokalizacji innej, niż ta, gdzie posiada swoją siedzibę organizacja przyjmująca co będzie prowadziło do zmiany dystansu podróży. Trasa przejazdu wraz z biletami podróżnymi lub faktura/rachunek z podanym miejscem wyjazdu i przyjazdu. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

DOKUMENTACJA PROJEKTU podlegająca analizie – Wsparcie językowe Kurs prowadzony przez instytucję zewnętrzną Potwierdzenie uczestnictwa w kursie językowym w formie zaświadczenia podpisanego przez organizatora kursu z podaniem imienia i nazwiska uczestnika kursu, języka wykładowego, jak również zakresu programowego kursu oraz daty jego rozpoczęcia i zakończenia power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

DOKUMENTACJA PROJEKTU podlegająca analizie – Wsparcie językowe Zakup materiałów edukacyjnych Faktura/rachunek z podaniem w treści nazwy języka obcego, do nauki którego materiały służyły, nazwy i adresu podmiotu wystawiającego, kwoty, waluty i daty wystawienia faktury/rachunku power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

DOKUMENTACJA PROJEKTU podlegająca analizie – Wsparcie językowe Kurs przeprowadzony przez Beneficjenta oświadczenie uczestnika kursu opatrzone datą i podpisem uczestnika, z podaniem imienia i nazwiska uczestnika, nauczanego języka, jak również rodzaju i czasu trwania wsparcia językowego. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

DOKUMENTACJA PROJEKTU podlegająca analizie Wsparcie uczestników projektu ze specjalnymi potrzebami Faktury/rachunki dokumentujące poniesione koszty rzeczywiste, z podaniem nazwy i adresu podmiotu wystawiającego oraz kwoty, waluty oraz daty wystawienia. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

DOKUMENTACJA PROJEKTU podlegająca analizie – Koszty Nadzwyczajne Koszty dotyczące uczniów z mniejszymi szansami Faktury/rachunki dokumentujące poniesione koszty rzeczywiste, z podaniem nazwy i adresu podmiotu wystawiającego oraz kwoty, waluty oraz daty wystawienia. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

DOKUMENTACJA PROJEKTU podlegająca analizie – Koszty Nadzwyczajne Koszty dotyczące gwarancji finansowej Potwierdzenie poniesienia przez Beneficjenta kosztów związanych z wystawieniem gwarancji przez podmiot do tego upoważniony, z podaniem jego nazwy i adresu, kwoty, waluty oraz daty i podpisu reprezentanta prawnego. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016

Obniżenie dofinansowania z powodu niskiej jakości realizacji projektu Raport końcowy będzie oceniony w oparciu o kryteria jakościowe i ocenę punktową uzyskaną w ramach 100 punktowej skali. Jeśli wynik punktowy będzie niższy niż 50 punktów, FRSE zmniejszy ostateczną kwotę przyznanego dofinansowania w ramach kategorii Wsparcie Organizacyjne power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Obniżenie dofinansowania z powodu niskiej jakości realizacji projektu będzie wynosić: - 25% jeśli raport końcowy zostanie oceniony w przedziale 40-49 punktów, włącznie z granicznymi wartościami punktów; - 50% jeśli raport końcowy zostanie oceniony w przedziale 25-39 punktów, włącznie z granicznymi wartościami punktów; - 75% jeśli raport końcowy zostanie oceniony w przedziale 0-24 punktów, włącznie z granicznymi wartościami punktów. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Wytyczne FRSE, odnoszące się do specyfiki dofinansowania projektów PO WER Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz szkolenia kadry kształcenia zawodowego realizowanych na zasadach Programu Erasmus+ nie zwalniają Beneficjenta z obowiązku stosowania przepisów prawa krajowego, ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości czy przepisów odnoszących się do kontroli podatkowej i skarbowej; zawierają jedynie wskazówki, które mogą być pomocne przy sporządzaniu raportów końcowych. power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

KONTAKT Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji ul. Mokotowska 43, 00-551 Warszawa Rozliczenia Finansowe Projektów Mobilnościowych: Małgorzata Sztarbała (Z-ca Głównej Księgowej) - tel. 22 46 31 134 Małgorzata Lipska - tel. 22 46 31 143 Adam Wierzchowski - tel. 22 46 31 149 power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna

Dziękujemy za uwagę! power.frse.org.pl/edukacja-zawodowa-2016 power.frse.org.pl/edukacja-szkolna