Program profilaktyczno-wychowawczy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Program ZDROWIE – MŁODOŚĆ - TRZEŹWOŚĆ r. – r. Dla młodzieży uczęszczającej do świetlicy specjalistycznej NASZA WYSPA oraz uczniów Zespołu.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Szkoła możliwości. NASZA SZKOŁA PROPONUJE CI Wszechstronny rozwój -wiedzazainteresowania Bardzo dobre przygotowanie do egzaminów i dalszej nauki Kształceniepostaw.
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Dlaczego dzieci są agresywne?. Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Aktywny RODZIC.
Co to jest spacer edukacyjny?
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 sierpnia 2015 r
”Świadomi i Otwarci” Projekt współfinansowany przez
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
Sześciolatek w obliczu zmian
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Oferta Programu.
Szkoła Promująca Zdrowie
Agnieszka Kosowicz Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
Marta Piegat-Kaczmarczyk Polskie Forum Migracyjne
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
PROJEKT SYSTEMOWY SZANSA
Katarzyna Kotowska Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Miasto Przyjazne Dzieciom
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Ania Bogusz - Corkill Monika Górecka Ania Kołakowska Stefanini
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Aktywny RODZIC.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Program profilaktyczno-wychowawczy „Strażnicy Uśmiechu” – innowacja pedagogiczna w SP6 rok szkolny 2017-2020 Program profilaktyczno-wychowawczy

Cele programu: *wspomaganie rozwoju osobowości dzieci poprzez zajęcia prowadzone w atmosferze zabawy *rozwój osobistej i społecznej świadomości * uświadamianie sobie wyjątkowości, wzajemnych różnic i podobieństw * wzbogacanie swoich doświadczeń i umiejętności radzenia sobie z własnymi problemami/negatywnymi emocjami * osiąganie stabilizacji emocjonalnej * rozwijanie optymalnych strategii przezwyciężania nieprzyjemnych stanów psychicznych * rozwijanie sztuki wyrażania własnego zdania/opinii oraz komunikacji z innymi osobami * umacnianie wiary i zaufanie w stosunku do siebie i innych.

Podstawa teoretyczna programu to połączenie interaktywnego i konstruktywistycznego podejścia do rozwoju człowieka l. wygotskiego z modelem porozumienia bez przemocy m. b. rosenberga. Tezy: 1. dziecięce przeżywanie świata i siebie w tym świecie dokonuje się za pośrednictwem dorosłych. 2. rozwój dziecka rozumiany jest nie tylko jako zmiany w poszczególnych funkcjach psychicznych, ale i jako zmiany zachodzące w ich wzajemnych relacjach.

Co daje program uczniom. uczą się wyrażać własne emocje Co daje program uczniom? * uczą się wyrażać własne emocje * uczą się rozwiązywać konflikty w szkole i w domu * nawiązują pozytywne relacje z innymi * budują poczucie własnej wartości, wpływają na samoocenę

Co daje program nauczycielom Co daje program nauczycielom? * doskonalą swój warsztat pracy ponoszą swoje kwalifikacje zawodowe * wspierają opieką swoich wychowanków i ich rodziców w zakresie działań wychowawczych * podnoszą swoje umiejętności wychowawcze

Co daje program rodzicom Co daje program rodzicom? * wiedzą, jaki jest cel zajęć, znają zasady programu * współpracują ze szkołą dla dobra dziecka * dążą do utrzymania dobrej relacji: szkoła-dom (szczególnie w zakresie kształtowania postaw społeczno-emocjonalnych) * mogą być uczestnikami programu

Realizacja programu w sp6: Realizacja programu w sp6: * wpływa na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa * pogłębia więzi wśród uczniów, nauczycieli i rodziców * wzajemnie wspiera * ogranicza przemoc i zachowania agresywne * pozytywnie wpływa na relacje rówieśnicze w szkole i poza nią