Spis treści: Slajdy 3-14 przedstawiają działania dzieci

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
Advertisements

1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Czynniki sprzyjające zdrowiu Tryb życia a zdrowie
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
MATLOS „JAK TEORIA MA SIĘ DO PRAKTYKI?”. Cel projektu: Sprawdzamy, jaka jest zależność między prawdopodobieństwem a częstością zdarzenia.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
Trening cardio Gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów i pozbyć się cellulitu, warto zdecydować się na trening cardio, który nie tylko pomoże spalić tłuszcz,
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Jak sobie z nim radzić ?.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
Moja Patronka. J. Karpińska, P. Ratajczak, A. Zając DROGA DO PATRONA i PIEŚNI MOJEJ SZKOŁY! "...Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z której.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Wyjazd do niemiec, 2016r..
Projekt „Lekki tornister”
WARSZTATY EKOLOGICZNE
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Dlaczego warto czytać?.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Jak oddychamy?.
VI LO w ZSO im AK w Bielsku-Białej
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Szkoła Promująca Zdrowie
10 kroków do zmiany nawyków
Przedszkole Promujące Zdrowie
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Projekt „Piotrkowski Alarm Smogowy - Piotr_AS w akcji – edukacja ekologiczna mieszkańców Piotrkowa Trybunalskiego i powiatu piotrkowskiego”
Szkoła Podstawowa nr 16 w Toruniu przystąpiła do udziału w projekcie Fundacja PGNiG ,,Rodzice i dzieci, Powietrze bez śmieci”. Uczniowie klasy 2a podjęli.
Szkoła Podstawowa nr 16 w Toruniu uczestniczyła w projekcie Fundacji PGNiG ,,Rodzice i dzieci, Powietrze bez śmieci”. Uczniowie klasy 2a podjęli wyzwanie.
„Jak dzień przedsiębiorczości wpłynął na moje życie zawodowe”
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Autor programu- mgr Maria Dolecka
Zaangażowanie społeczne
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Przez półtora roku, bo tyle to było czasu, realizowaliśmy projekt MAGIC ENGLISH z całą naszą klasą.
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Zawsze słyszymy o „zasadach” ze strony kobiet
Najważniejsze operacje graficzne w programie GIMP
Zapis prezentacji:

Spis treści: Slajdy 3-14 przedstawiają działania dzieci Slajdy 15-29 przedstawiają pomysł dzieci jak uczeń uczy ucznia

Szkoła Podstawowa nr 16 w Toruniu przystąpiła do udziału w projekcie Fundacja PGNiG ,,Rodzice i dzieci, Powietrze bez śmieci”. Uczniowie klasy 2a podjęli wyzwanie i z zapałem przystąpili do realizacji projektu, którego celem jest edukacja lokalnych społeczności oraz najmłodszych uczniów. Projekt wprowadził nas uczniów „16” w tematykę powietrza, jego zanieczyszczeń i sposobów, w jaki można im zapobiegać. Realizacja projektu zapewniła nam niespodzianki, sukcesy, wpadki – porażki, ale przede wszystkim był to wyjątkowo ciekawy czas, którego na pewno nie zapomnimy. A zaczęło się od wielkiego pustego kartonu, który przyniosła do klasy nasza pani i powiedziała: „Mam coś dla was”. Byliśmy gotowi na wszystko, tylko nie na powietrze. Gdy poznaliśmy cel projektu i jak będzie wyglądał uznaliśmy, że „wchodzimy w to”- nie do końca wiedząc w co. Każdy kolejny dzień z projektem pozwalał nam rozwinąć skrzydła i „zarażać innych” tematyką powietrza. Zrealizowaliśmy 5 wyjątkowo ciekawych zajęć, dorzuciliśmy trochę od siebie, tacy już jesteśmy i tak dotarliśmy do mety. Jedno jest pewne: jesteśmy ambasadorami powietrza!

Wszystkie zajęcia w naszej klasie otwierał Radek Brzózka, znany popularyzator nauki, ambasador programu. A zaraz po filmie to my zabieraliśmy się do działania. Była to przede wszystkim świetna zabawa, ciekawe eksperymenty oraz super nauka. A działo się tak…

Jak smog szkodzi zdrowiu? Zajęcia nr 4 Jak smog szkodzi zdrowiu? Czy smog ma wpływ na zdrowie ludzi? Czy smog ma wpływ na zdrowie zwierząt? Czy smog może powodować katar? Czy smog powoduje ból głowy? Zajęcia poświęcone zdrowiu. Wspólnie zastanawialiśmy się nad odpowiedzią na pytanie kluczowe: Czy wiesz jak smog szkodzi zdrowiu? Nasza dyskusja jak zawsze była bardzo gorąca. Pani zadawała nam różne pytania, by dowiedzieć się, co wiemy na temat walki ze smogiem. Czy smog ma wpływ na to co jemy? Efektem naszej dyskusji były odpowiedzi na „sklerotkach” przyklejone pod odpowiednimi pytaniami, ponownie na naszej klasowej tablicy dyskusyjnej.

ODDYCHANIE = ŻYCIE SMOG ZDROWIE wniosek: smog źle wpływa na zdrowie, codzienne samopoczucie i kondycję.

Jako następny krok postanowiliśmy zbadać, do czego służy nam powietrze? Wykonaliśmy 3 eksperymenty: WDYCHAMY POWIETRZE NOSEM I WYDYCHAMY USTAMI ZATYKAMY NOSY, ODDYCHAMY USTAMI ZATYKAMY NOSY I USTA I PRÓBUJEMY ODDYCHAĆ 1 2 3

Po przeprowadzeniu eksperymentów doszliśmy do wniosków:

Szło dobrze i nagle Pani postanowiła dowiedzieć się: Jak my dbamy o zdrowie? Nasze odpowiedzi zapisaliśmy na „sklerotkach” Nasze rozmowy dotyczyły: zdrowego odżywiania, sportu, badań kontrolnych, które są bardzo ważne i o których zawsze powinniśmy pamiętać. Rozmowę podsumowaliśmy stwierdzeniem - skoro wiemy, jak dbać o własne zdrowie, to najwyższy czas zadbać o zdrowie w kontekście zdrowego oddychania.

Pani losowo podzieliła nas na 4 grupy, które nazwano: mózg, serce, płuca, nos i usta. Szybko oznaczyliśmy się rysunkami i w swoich grupach zastanawialiśmy się jak smog wpływa na nasz grupowy organ. Wcale łatwo nie było. Chcąc dobrze poznać temat postanowiliśmy wyjść ze szkoły i udać się do lekarza w przychodni osiedlowej.

Lekarz radzi, jak mamy się chronić: Mieliśmy szczęście, Pan doktor rozmawiał z nami o zanieczyszczeniach powietrza i ich wpływie na nasze zdrowie oraz jak się chronić. Podkreślił, że dawniej powietrze zanieczyszczały huty, fabryki, a dziś są to niestety paleniska domowe, fatalnej jakość piece i opał, który często sprowadza się do śmieci oraz bardzo niebezpieczny dym z samochodów. Opowiedział nam o negatywnym wpływie zanieczyszczonego powietrza na trzy układy: oddechowy, krwionośny (najmniejsze cząsteczki przedostają się do krwi i z nią docierają do mózgu) oraz nerwowy, a także na skórę.

Z uporządkowaną wiedzą na temat szkodliwości smogu wróciliśmy do klasy i przy wsparciu Pani uzupełniliśmy naszą klasową ścianę wiedzy. Bogaci w nową wiedzę przedstawiliśmy w formie pantomimy swoje pomysły dotyczące szkodliwości smogu na przypisany każdej grupie organ. Następnie pokazaliśmy wpływ smogu na zdrowie tworząc plakat, który zawisł w klasie. Z wykonaniem plakatu wiązały się „wielkie” emocje poszczególnych zespołów.

W ramach działań warsztatowych wykonaliśmy ciekawą kukiełkę antysmogową o imieniu Nina, z którą w domu odegraliśmy dla rodziców teatrzyk, o tym, jak bardzo jest szkodliwy smog dla zdrowia ludzi.

Ewaluacja na kole: Dzieci stawiały kropki, kółeczka tym bliżej środka koła im bardziej dany element spełnił ich oczekiwania. Koordynator: Alicja Nehring, nauczyciel 2a

Uczeń uczy ucznia czyli - jak dzielimy się wiedzą z kolegami i koleżankami z innych klas.

Czy wiesz co to jest smog? Powietrze jest ważne! Czy wiesz co to jest smog?

Zanieczyszczone powietrze Czy wiesz jak tworzy się smog?

Czy wiesz jak walczyć ze smogiem? Ochrona powietrza. Czy wiesz jak walczyć ze smogiem?

Czy wiesz jak smog szkodzi zdrowiu? Zdrowie jest ważne! Czy wiesz jak smog szkodzi zdrowiu?

Jesteś kimś ważnym! Jak się chronić przed smogiem?

Jak było? Nie jest łatwo kogoś uczyć. Liczyliśmy, że Pani zapomniała o naszym pomyśle przedstawiania zdobytych wiadomości innym klasom, ale „nie dała za wygraną”. Wspólnie przygotowaliśmy prosty materiał ze wszystkich 5 zajęć. Dostaliśmy po fragmencie tekstu do nauczenia, którym następnie (własnymi słowami!) dzieliliśmy się z innymi klasami. Ręce i nogi przez pierwszą minutę nam się trzęsły, potem było „spoko”. Prezentacje dwóch uczniów składały się na całość tematu. Teraz możemy powiedzieć: to był dobry pomysł, na przerwach jesteśmy rozpoznawani, mamy nowych (smogo-świadomych) kolegów i koleżanki.  

Ewaluacja – uczeń uczy ucznia Wykorzystaliśmy metodę „Uczeń uczy ucznia”, która zakłada przeniesienia działań, które zazwyczaj wykonuje nauczyciel, na uczniów. Dzieci przy wsparciu nauczyciela zaplanowały zajęcia, przygotowały materiały i w parach przeprowadziły lekcje. Jak się okazało w rozmowach z uczniami -uczenie innych jest najlepszym sposobem na przyswajanie wiedzy. Nauczyciel Miłą dla mnie niespodzianką był duży zasób wiedzy dzieci „uczących", które w bardzo przystępny sposób przekazywały wiadomości na temat powietrza i jego zanieczyszczeń oraz ich wpływu na zdrowie ludzi.

Dziękujemy, uczniowie klasy 2a