jako nowy totalitaryzm Ideologia gender jako nowy totalitaryzm zagrażający rodzinie
„Historia uczy, że demokracja bez wartości łatwo się przemienia w jawny lub zakamuflowany totalitaryzm”. (Św. Jan Paweł II, Centesimus annus, 46)
PLAN WYKŁADU 1) Pojęcie ideologii gender 2) Źródła ideologii gender 3) Główne złożenia genderyzmu 4) Metody wdrażania ideologii gender 5) Genderyzm jako zamach na podstawy cywilizacji 6) Genderyzm w ocenie Magisterium Kościoła 7) Jak się bronić przed genderyzmem?
1.1. Pojęcie ideologii gender Genderyzm (od ang. gender – rodzaj, w odróżnieniu od sex – płeć) to wielowymiarowy nurt ideologiczny, który realizowany jest obecnie w skali międzynarodowej jako zaplanowany i zorganizowany system mający określone cele społeczne i polityczne. Genderyzm zbudowany jest na istotnym błędzie antropologicznym, polegającym na tym, że człowiek zaprzecza swojej własnej naturze.
1.2. Pojęcie ideologii gender Genderyzm promuje absurdalne idee całkowicie sprzeczne z rzeczywistością i integralnym pojmowaniem natury człowieka. Twierdzi, że płeć biologiczna nie ma znaczenia społecznego, a liczy się przede wszystkim płeć kulturowa, którą człowiek może swobodnie modelować i definiować, niezależnie od uwarunkowań biologicznych. (por. List Pasterski Episkopatu Polski na Niedzielę Świętej Rodziny 2013 roku) Jednak współczesna genetyka wyraźnie stwierdza, że nie można wybrać sobie płci, która jest określona na poziomie „oprogramowania” genomu (DNA), które jest różne dla mężczyzn i kobiet.
A jednak ideologia gender promuje absurdalną tezę o swobodnym modelowaniu własnej płci…
1.3. Pojęcie ideologii gender Według ideologii gender człowiek może siebie w dowolny sposób określać: czy jest mężczyzną czy kobietą. Może też dowolnie wybierać własną orientację seksualną. To samookreślenie, które nie musi być czymś jednorazowym, ma prowadzić do tego, by społeczeństwo zaakceptowało prawo do zakładania nowego typu rodzin, na przykład zbudowanych na związkach o charakterze homoseksualnym. (por. List Pasterski Episkopatu Polski na Niedzielę Świętej Rodziny 2013 roku)
Przykład wewnętrznej sprzeczności ideologii gender: Płeć można zmieniać wielokrotnie w ciągu życia, bo ma charakter kulturowy. ALE Homoseksualizm nie podlega żadnym zmianom, bo ma charakter wrodzony.
2. Źródła ideologii gender 1) Marksizm i neomarksizm Walka klas społecznych → walka „klas płciowych”. 2) Ruchy feministyczne Wyeliminowanie różnicy między płciami. 3) Rewolucja seksualna 1968 roku „Wolna miłość” = seksualizm + antykoncepcja + aborcja. 4) Rewolucja kulturowa (postmodernizm i dyktatura relatywizmu) Gender identity – „czuję się mężczyzną czy kobietą”. Zanegowanie małżeństwa jako związku mężczyzny i kobiety, czyli uderzenie w podstawy rodziny.
3.1. Główne założenia genderyzmu Seksualność jako wartość nadrzędna „Zaspokajaj swoje żądze seksualne, a stworzysz raj na ziemi”. „Erotyzacja stanowi idealne narzędzie zniszczenia relacji do Boga, Kościoła, tradycji, państwa, rodziców, nauczycieli oraz zburzenia całej dotychczasowej struktury i ładu społecznego”. (Wilhelm Reich)
Kto umie rządzić seksualnością człowieka, ten ma nad nim władzę Ateizacja przez demoralizację (seksualizację). Młodzież uzależniona od seksu (seks-narkomani, seksoholicy), szukając spełnienia przede wszystkim na poziomie przyjemności fizjologicznych, staje się niezdolna do wyższego życia duchowego, do religijności, do wiernego życia małżeńskiego i rodzinnego, do patriotyzmu. W miejsce zniszczonych podstaw struktury społecznej i fundamentów kultury wchodzi chaos, degeneracja i upadek cywilizacji.
3.2. Główne założenia genderyzmu 2) Zanegowanie wartości macierzyństwa Macierzyństwo jako „niewolnictwo reprodukcji”, z którego należy uwolnić kobiety (Margaret Sanger). Rozdzielenie: miłości od płodności seksualności od prokreacji (antykoncepcja) prokreacji od seksualności (in vitro). Zamiast „prokreacji” – „reprodukcja”. Propagowanie aborcji jako „prawa kobiety”.
3.3. Główne założenia genderyzmu 3) Płeć jako konstrukcja społeczno-kulturowa „Nikt nie rodzi się kobietą, tylko się nią staje”. (Simone de Beauvoir) Dziecko nie rodzi się z określoną płcią, ale nabywa ją przez wychowanie i socjalizację. Płeć nie jest określona biologicznie, ale społecznie-kulturowo. „Uwikłani w płeć” (Judith Butler). Płeć może być dowolnie zmieniana.
3.4 Główne założenia genderyzmu 4) Genderyzm zakłada wiele równorzędnych modeli życia, m.in.: homoseksualistów, lesbijek, biseksualistów, transseksualistów heteroseksualistów. Pozwala na wolność w tworzeniu układów partnerskich i całkowitą swobodę seksualną.
„Trzecia płeć” – oficjalnie uznana w 7 krajach (od 2018 w Niemczech)
QUEER - promocja „nienormatywnych tożsamości i zachowań seksualnych”
3.5. Główne założenia genderyzmu 5) Zanegowanie małżeństwa i rodziny jako podstaw życia społecznego W konsekwencji powyższych założeń dochodzi do destrukcji małżeństwa i rodziny (traktowanych jako przeżytek), gdyż budowane są na wspólnocie mężczyzny i kobiety. Gdy upada rodzina – upada również społeczeństwo, którego jest ona fundamentem.
4.1. Metody wdrażania genderyzmu Gender mainstreaming – wdrażanie ideologii gender ma obecnie zasięg globalny, funkcjonując w wielu obszarach życia społecznego i politycznego. Przenika wszystkie dziedziny aktywności: polityczną, ekonomiczną, społeczną, kulturalną. Dzięki wszechstronnemu wdrażaniu ideologia gender nabiera charakteru totalitarnego, opanowując prawie wszystkie sektory życia. W rezultacie następuje totalne zniszczenie tożsamości osoby ludzkiej, małżeństwa i rodziny. Na takiej pustyni pozostają strzępy człowieka z jego hedonistycznymi pragnieniami.
„Genderowy raj”
4.2. Metody wdrażania genderyzmu „Marsz przez instytucje” w pięciu głównych kanałach Prawodawstwo „Gender studies” Kultura, sztuka, media Medycyna Edukacja
4.3. Metody wdrażania genderyzmu Prawodawstwo Nacisk wielkich instytucji (ONZ, Unia Europejska, Światowa Organizacja Zdrowia) Projekt ustawy o związkach partnerskich Projekt ustawy o „mowie nienawiści” Konwencja o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet oraz przemocy domowej Szkolenia dla nauczycieli, prawników… „Metoda salami” – stopniowe, bez wiedzy społeczeństwa, wprowadzanie kolejnych aktów prawnych promujących genderyzm.
4.4. Metody wdrażania genderyzmu 2) „Gender studies” „Kiedy nauka przedkłada ideologię ponad fakty, przestaje być nauką i staje się propagandą” (Kenneth Hilborn). Terror kłamstwa i absurdu pod auspicjami nauki. Celowe wprowadzanie w błąd opinii publicznej poprzez przemilczanie negatywnych skutków wychowania dzieci w związkach homoseksualnych (tendencje samobójcze, zaburzenia tożsamości, depresje, wykorzystywanie seksualne). Wskazuje na to raport prof. Marka Regnerusa z USA.
4.5. Metody wdrażania genderyzmu 3) Kultura, sztuka, media Promocja homoseksualizmu w filmach Obsceniczne i bluźniercze „happeningi” Manipulacje w mediach „Stępienie” wrażliwości społecznej
4.6. Metody wdrażania genderyzmu 4) Medycyna Promowanie prawa do aborcji, antykoncepcji, zapłodnienia in vitro, chirurgicznej zmiany płci Genderowe zmiany w programie nauczania personelu medycznego.
4.7. Metody wdrażania genderyzmu 5) Edukacja „Ciche” zmiany w programach edukacyjnych. „Wychowanie do życia w rodzinie” czy „edukacja seksualna”? Projekt „Równościowe przedszkole”. „Model równego traktowania” w szkołach i przestrzeni publicznej „Edukacja genderowa” jako zaplanowana demoralizacja. Działalność „edukatorów seksualnych”. Ograniczenie prawa rodziców do wychowania .
„Genderowa edukacja” = demoralizacja
„Edukatorzy seksualni” „Edukatorzy seksualni”. Transwestyta Telimena Feniks „edukuje” dzieci w Lublinie, 6 czerwca 2013
5. Genderyzm jako zamach na podstawy cywilizacji Pod pozornie pozytywnymi hasłami: „równego traktowania”, „tolerancji”, „budowania bezpiecznego społeczeństwa”, „nowoczesności”, „zdrowia reprodukcyjnego” kryje się złowroga ideologia prowadząca do zniszczenia tożsamości człowieka i rodziny, a w efekcie do unicestwienia społeczeństwa i podstaw cywilizacji. Jest to rodzaj ideologii totalitarnej (zmierza do podporządkowania wszystkich wymiarów życia) o wyraźnych cechach rewolucji.
Ideologia gender – totalitarna rewolucja
Ideologia gender jako tsunami demoralizacji
6.1. Genderyzm w ocenie Kościoła
6.2. Genderyzm w ocenie Kościoła 1) Równi – różni – komplementarni „Godność kobiety nie oznacza tożsamości z mężczyznami. Według wizji Kościoła, mężczyźni i kobiety zostali powołani przez Stwórcę, aby żyć w głębokiej wzajemnej komunii, poznając jedni drugich i składając siebie w darze, działając razem dla wspólnego dobra i uzupełniając się nawzajem dzięki komplementarności cech kobiecych i męskich”. (Jan Paweł II, 26 maja 1995)
6.3. Genderyzm w ocenie Kościoła „Kobieta, by być sobą, czyni się nieprzyjacielem mężczyzny. Proces ten prowadzi do rywalizacji płci. Próbuje się wykreślić różnice między nimi, uznane za efekt warunków historyczno-kulturowych. W takim zrównaniu różnica cielesna, zwana płcią, zostaje zminimalizowana, natomiast wymiar kulturowy, zwany rodzajem, jest uznany za nadrzędny i pierwszorzędny. Zacieranie różnic czy dwoistości płci powoduje wielkie konsekwencje na różnych poziomach. Taka antropologia zainspirowała ideologie, które promują podważanie wartości rodziny tworzonej przez ojca i matkę, zrównanie homoseksualizmu z heteroseksualizmem”. (List Kongregacji Nauki Wiary, 31 maja 2004)
6.4. Genderyzm w ocenie Kościoła „Atak, na który jesteśmy dziś narażeni, na autentyczną postać rodziny, składającą się z ojca, matki i dziecka, sięga jeszcze głębszego wymiaru. Stawką jest wizja samego istnienia, tego, co naprawdę znaczy być człowiekiem. Dzisiaj pod hasłem gender przedstawiana jest nowa filozofia seksualności. Płeć, zgodnie z tą filozofią, nie jest już pierwotnym faktem natury, ale rolą społeczną, o której decyduje się autonomicznie. Oczywisty jest głęboki błąd tej teorii i podporządkowanej jej rewolucji antropologicznej. Człowiek zaprzecza swojej własnej naturze”.
Geneder – zanegowanie prawdy o stworzeniu „Dochodzi do zakwestionowania mężczyzny i kobiety… Jeżeli nie istnieje dwoistość mężczyzny i kobiety jako dana wynikająca ze stworzenia, to nie ma już także rodziny, jako czegoś określonego na początku przez stworzenie. Ale w takim przypadku również potomstwo utraciło miejsce, jakie do tej pory jemu się należało i szczególną, właściwą sobie godność”.
TAK dla małżeństwa NIE dla gender „Kościół zatem potwierdza swoje wielkie «tak» dla godności i piękna małżeństwa jako wyrazu wiernego, owocnego przymierza między mężczyzną i kobietą. A sprzeciw wobec filozofii takich jak ideologia gender jest umotywowany faktem, że wzajemność między męskością i kobiecością to wyraz piękna natury, jakiej chciał Stwórca”. (Benedykt XVI, 19 stycznia 2013)
6.5. Genderyzm w ocenie Kościoła „W Europie, Ameryce, Ameryce Łacińskiej, Afryce, niektórych krajach azjatyckich istnieje prawdziwa kolonizacja ideologiczna. Jedną z nich - mówię to jasno z «imienia i nazwiska» jest gender! Dzisiaj dzieci w szkole naucza się, że każdy może wybrać sobie płeć. A dlaczego tego uczą? Ponieważ podręczniki narzucają te osoby i instytucje, które dają pieniądze. Jest to kolonizacja ideologiczna, popierana również przez bardzo wpływowe kraje. I to jest straszne” (Franciszek, Kraków, 27 lipca 2016).
7.1. Jak bronić się przed genderyzmem? Jasno ukazywać zagrożenia. Dawać świadectwo prawdzie. Znać prawo (np. Konstytucję RP). Reprezentować postawę „sprawdzam” wobec dyrekcji przedszkoli i szkół. Poprzez inicjatywy obywatelskie oddziaływać na parlamentarzystów i władze.
Znajomość i obrona prawa Art. 48. „Rodzice mają prawo do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami. Wychowanie to powinno uwzględniać stopień dojrzałości dziecka, a także wolność jego sumienia i wyznania oraz jego przekonania”.
Odwaga dawania świadectwa „Dobrzy ludzie nie powinni dopuścić swą bezczynnością, aby triumfowało zło”. (Benedykt XVI) „Dla triumfu zła potrzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili”. (Edmund Burke)
Bibliografia Flavigny Ch., Kłótnia o gender, Wyd. „W drodze”, Poznań 2015. Kuby G., Globalna rewolucja seksualna. Likwidacja wolności w imię wolności, Wyd. Homo Dei, Kraków 2013. Kurowska A., Pieliński B., Szarfenberg R., Wójtewicz A. , Perspektywa gender w polityce społecznej, Wyd. Naukowe UMK, Toruń 2016. Olczyk A., Feministyczno-gejowskie próby redefinicji płci i ról społecznych. Aspekty moralne, „Częstochowskie Studia Teologiczne” 45(2017), s. 77-94. Picur T., Idea gender w ocenie katolickiej teologii moralnej, „Premislia Christiana” 14(2010/2011), s. 211-223. Ryś M., Problemy w ideologii gender stanowiące zagrożenie cywilizacji judeochrześcijańskiej, w: A. Paciorek, G. Baran, J. Królikowski, P. Łabuda, A. Tronina (red.), Scripturae Lumen. Bóg Stwórca, Wyd. Biblos, Tarnów 2014, s. 525-552. Sinkiewicz W., Grabowski R. (red.), Medyczne, bioetyczne, psychosocjologiczne i prawne aspekty tożsamości płci, Wyd. Bydgoska Izba Lekarska. Komisja Bioetyczna, Bydgoszcz 2014.