Porównanie metryk altmetrycznych dla UW i UAM w obszarze nauk ścisłych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Badania statystyczne Wykłady 1-2 © Leszek Smolarek.
Advertisements

Wyszukiwanie Publikacji Cytowanej – Cited Reference Search na Web of Science.
WIEDZA I NAWYKI ŻYWIENIOWE KOBIET AKTYWNYCH FIZYCZNIE
Wyszukiwanie cytowań w Web of Science
Wyniki działalności naukowej pracownika w latach Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
Topology of the World Trade Web. Świat jako twór stawiający wysokie wymagania Świat staje się globalną wioską- global village Ogromne znaczenie handlu.
Rodzaje i cele bibliotek
Wskaźniki analizy technicznej
Support.ebsco.com Lista wyników EBSCOhost Przewodnik.
Support.ebsco.com Przewodnik Czytanie artykułu EBSCOhost.
Małgorzata Rychlik, Emilia Karwasińska
Internet w pracy bibliotekarza
Pippa Norris, John Curtice Getting the Message Out: A two-step model of the role of the Internet in campaign communication flows during the 2005 British.
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie podstawowe dla Bibliotek akademickich Szkolenie.
NIM jest działalnością polegającą na jak najszybszym udostępnianiu informacji o najnowszych badaniach naukowych i ich wynikach publikowanych przede wszystkim.
0 BIBLIOTEKI XXI WIEKU. CZY PRZETRWAMY? Ogólnopolska konferencja bibliotekarzy Łódź, czerwca 2006.
Science and Engineering Studies in the US
Cytowania krok po kroku na podstawie Web of Science Opracowanie: Oddział Informacji Naukowej BG UO 2010.
WARUNKI REKRUTACJI na studia w Politechnice Wrocławskiej na rok akademicki 2008/2009 Doc. dr inż. Magdalena Rutkowska REKRUTACJA 2008.
Impact Factor dla czasopism naukowych
BADANIA WPŁYWU PARAMETRÓW PRACY PIECA NA SZYBKOŚĆ PROCESU NAGRZEWANIA
Krzysztof Osiewalski, Beata Zając
Gdzie szukać cytowań i jak je wykorzystywać
Kilka uwag ogólnych o danych zastanych (wtórnych)
Zasoby Internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja opisuje Oxford Journals Collection. Podaje krótką charakterystykę kolekcji Oxford Journals.
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
Agenda Co to jest Scopus ? Author Identifier SCOPUS i scientometria.
Model i etapy tworzenia repozytorium instytucjonalnego na podstawie badań własnych i doświadczeń bibliotek zagranicznych Emilia Karwasińska, Małgorzata.
Nauka przenosi się do sieci
Książka jako źródło informacji.
Publikacjeliczba Suma punktów wg 2012 Średnia pkt na publikację Suma pkt IF Średni IF Lista A ,360,0,11,46 Lista B864855,64-- Inne Monografie36521,7--
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium doktoranckie – 2-4 rok
Biblioteka częścią „planetarnego układu uczelni” czy pozostająca poza orbitą przestrzeni akademickiej, na przykładzie działań Biblioteki Uniwersyteckiej.
Analiza dorobku naukowego dzięki wykorzystaniu narzędzi: InCites, Journal Citation Reports, Essential Science Indicators Marcin Kapczynski Strategic Business.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Przewodnik Tworzenie wyszukiwania podstawowego w EBSCOhost
Indeks Hirscha H – liczba publikacji w całej puli publikacji N, z których każda była cytowana co najmniej H razy.
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
1 informatyka +. 2 TYTUŁ: Podstawowe statystyki wykorzystywane do analizowania danych AUTOR: A. Brzostek, P. Królikowski.
Biblioteki cyfrowe i repozytoria
Katarzyna Metelska-Szaniawska
Biblioteka Politechniki Krakowskiej Oddział Informacji Naukowej Science Citation Index Cytowania publikacji na podstawie bazy wyposażonej w narzędzia do.
Technika pisania przyrodniczych prac naukowych
Zasoby Internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja opisuje Oxford Journals Collection. Podaje krótką charakterystykę kolekcji Oxford Journals.
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium projakościowe – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
NAUKI MEDYCZNE Niektóre aspekty stanu obecnego OLAF GAJL Dyrektor Ośrodka Przetwarzania Informacji 25 czerwca 2009 ANKIETA JEDNOSTKI 2007.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
ANALIZA WYNIKÓW NAUCZANIA
 KOMUNIKACJA W INTERNECIE – Sposób porozumiewania si ę dwóch lub wi ę kszej liczby osób przy udziale internetu ; za pomoc ą komunikatorów internetowych.
Przewodnik Wprowadzenie do
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
Impact Factor wskaźnik oddziaływania czasopisma Informacje o wskaźniku Impact Factor (IF) dla czasopism naukowych opracowywane są przez Thomson Reuters.
Przewodnik Wykorzystanie listy wyników EBSCOhost
Przewodnik Czytanie artykułu w EBSCOhost
Przewodnik Tworzenie wyszukiwania podstawowego na platformie
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Sylwia TWARDO, „Motywacja a sukces na kursie pół- internetowym”
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
Identyfikacja obszarów działalności B+R przedsiębiorstw w woj. mazowieckim oraz kierunków współpracy w ramach prac B+R na potrzeby wdrażania inteligentnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
Wizualizacja zbiorów Biblioteki Głównej Politechniki Warszawskiej według dziedzin nauki na podstawie UKD Stan na październik 2015 Cel: Zilustrowanie zawartości.
Adrian Knapczyk (1), Sławomir Francik (2)
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Ewaluacja jakości działalności naukowej
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Imię i nazwisko wykładowcy | numer kursu
Publikacje polskich badaczy w Social Sciences Citation Index w latach
Promocja i upowszechnianie nauki. Wizerunek naukowca w sieci
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Porównanie metryk altmetrycznych dla UW i UAM w obszarze nauk ścisłych Małgorzata Rychlik Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki Materiał i metody Badanie dwustopniowe Pobrano i przefiltrowano z bazy Web of Science CC artykuły naukowe z zakresu nauk ścisłych: matematyka, fizyka, chemia dla pola address: Adam Mickiewicz University i Univ Warsaw. Zakres chronologiczny: 2013 i 2014 Sprawdzono przy pomocy narzędzia Altmetric Explorer czy badana próba miała wskaźniki altmetryczne Badanie przeprowadzono w kwietniu 2016 r. 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

Altmetric Explorer czerpie dane z 3 kategorii źródeł – media społecznościowe, takie jak Twitter, Facebook, Google+, Pinterest (w tym ostatnim przypadku dostępne są jedynie wzmianki historyczne, aktualne nie są pobierane) oraz blogi (obecnie śledzonych jest ponad 9 tysięcy naukowych i nie naukowych blogów), – media tradycyjne, do których należą opiniotwórcze gazety (np. „The New York Times”), jak również periodyki popularnonaukowe (np. „Scientific American”). W tej puli znajduje się wiele periodyków nieanglojęzycznych, – menedżery bibliografii – Mendeley i CiteULike. 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki Pytania badawcze Czy artykuły naukowe z zakresu nauk ścisłych mają wskaźniki altmetryczne? Jaki jest odsetek artykułów ze wskaźnikami altmetrycznymi oraz z cytowaniami dla artykułów posiadających DOI w przypadku UW i UAM? Jakie są średnie liczby cytowań oraz wskaźników altmetrycznych dla artykułów z DOI w przypadku UW i UAM? Jaki jest odsetek wskaźników altmetrycznych dla artykułów naukowych z co najmniej 1 wskaźnikiem w przypadku UW i UAM? Czy istnieje zależność między liczbą cytowań a liczbą tweetów? Czy istnieje zależność między liczbą cytowań a liczbą wskaźników z Mendeleya? 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

Czy artykuły naukowe z zakresu nauk ścisłych mają wskaźniki altmetryczne? Nazwa uczelni Badana próba Liczba dok. z DOI Liczba dok. ze wskaźnikami altmetrycznymi Liczba wskaźników altmerycznych Liczba dok. z cytowaniami Liczba cytowań   N UW 1425 1287 171 2429 1034 8199 UAM 968 891 147 1900 703 3471 2393 2178 318 4339 1737 11670 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki Porównanie odsetka wskaźników altmetrycznych oraz cytowań dla artykułów naukowych z DOI 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki Porównanie średnich liczb cytowań oraz wskaźników altmetrycznych dla artykułów z DOI 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki Porównanie odsetka wskaźników altmetrycznych dla artykułów naukowych z co najmniej 1 wskaźnikiem 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki Regresja liniowa: y = 4,87 + 1,44x; R2 = 2,88%; p = 0.040; liczba cytowań istotnie (ale bardzo słabo) zależy od liczby tweetów Cytowania UAM Tweety 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki Regresja liniowa: y = 9,94 + 1,89x; R2 = 5,18%; p = 0.0028; liczba cytowań istotnie (ale słabo) zależy od liczby tweetów Cytowania UW Tweety 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki Regresja liniowa: y = 1,21 + 0,47x; R2 = 55,74%; p < 0.0001; liczba cytowań istotnie zależy od liczby wskaźników Mendeleya Cytowania UAM Mendeley 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki Regresja liniowa: y = 5,72 + 0,69x; R2 = 15,33%; p < 0.0001; liczba cytowań istotnie zależy od liczby wskaźników Mendeleya Cytowania UW Mendeley 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki Wyniki Artykuły naukowe UW i UAM z zakresu nauk ścisłych mają wskaźniki altmetryczne. Odsetek artykułów ze wskaźnikami altmetrycznymi jest nieco wyższy dla UAM (16%) niż dla UW (13%). Natomiast odsetek artykułów z cytowaniami jest prawie taki sam dla UW (80%) i UAM (79%). Średnie liczby wskaźników altmetrycznych są zbliżone dla UAM (2,1) i UW (1,9). 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki Wyniki Natomiast średnia liczba cytowań jest wyraźnie wyższa dla UW (6,4) niż dla UAM (3,9). Odsetek wskaźników uzyskanych z Mendeleya i tweetów jest bardzo zbliżony dla obu uczelni (ok. 90%). Pozostałe źródła generują bardzo mało wskaźników, ale w przypadku UW ich odsetek jest nieco wyższy niż dla UAM. Zależność między liczbą tweetów a liczbą cytowań dla UAM jest bardzo niewielka (p=0,040), natomiast w przypadku UW zależność jest istotna (p=0,0028). Zależność między liczbą wskaźników uzyskanych z Mendeleya a liczbą cytowań zarówno dla UAM jak i UW jest silna (p<0,0001). 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań

2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki Dziękuję za uwagę Małgorzata Rychlik rychlik@amu.edu.pl 2. Warsztat naukometryczny. Główne idee w ewaluacji nauki 7 kwietnia 2017 r., Poznań