Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Promocja i upowszechnianie nauki. Wizerunek naukowca w sieci

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Promocja i upowszechnianie nauki. Wizerunek naukowca w sieci"— Zapis prezentacji:

1 Promocja i upowszechnianie nauki. Wizerunek naukowca w sieci

2 Promocja nauki i dorobku naukowego – dlaczego jest to ważne?
100 mln aktywnych naukowców na świecie Promocja efektów pracy naukowej Umiejętności prezentowania osiąganych rezultatów Budowanie wizerunku naukowego w sieci

3 Promocja wyników badań naukowych
Publikacje : Wyniki badań, którymi warto podzielić się ze środowiskiem. Zwiększanie postępu naukowego w danej dziedzinie. Zwiększanie prestiżu jednostki badawczej. Docieranie do wielu odbiorców. Powiększanie swojego dorobku naukowego. Zyskanie szansy na polepszenie osobistych współczynników (np. h-index). Lepsza opinia w środowisku. Zwiększanie swoich szans na awans i grant. Każda kolejna publikacja doskonali umiejętności autora

4 Publikacje: gdzie publikować?
Czasopisma indeksowane przez bazy cytowań: Web of Science Core Collection Scopus Czasopisma Open Access: DOAJ J-STAGE

5 Open Access Publishing in European Network

6 Narodowy program publikacji naukowych Springer Open Choice Open Access w Polsce
Lista czasopism Springer objętych programem Open Choice – rozszerzona do 1271 tytułów. Open Access nie może być zastosowany do artykułów, które zostały już opublikowane. Opcja Springer Open Access dla polskich autorów jest finansowana w 100% centralnie przez MNiSW w ramach umowy Springer/ICM. 4.Sposób korzystania z opcji Open Access przez autora jest pokazany w prezentacji:

7 SherpaRomeo

8 Lista Filadelfijska = Master Journal List

9 Wyszukiwarki czasopism punktowanych MNiSW

10 Wyszukiwarki czasopism punktowanych MNiSW

11 Promocja wyników badań naukowych
Wyniki badań naukowych jako przedmiot debaty publicznej Centra prasowe- przygotowywanie dobrej informacji Współpraca z mediami Debaty z biznesem i politykami Przykład: Centrum prasowe Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej

12 Promocja wyników badań naukowych
Pobudzanie naukowych zainteresowań młodych ludzi; zdobywanie najlepszych kandydatów na studentów i uczonych instytucja naukowa postrzegana jako miejsce atrakcyjnych studiów i kariery zawodowej dla wybitnych absolwentów Zajęcia dla dzieci i młodzieży szkolnej Nastawienie na realny rozwój najmłodszych kadr Promowanie badań naukowych z udziałem studentów i doktorantów

13 Promocja wyników badań naukowych
Budowanie dobrej strony internetowej instytucji naukowo-badawczej: Aktualizowanie informacji na stronie - jedno z najlepszych narzędzi budowania wizerunku! Czytelność i zrozumiałość - kluczowe informacje o pracownikach, ofercie edukacyjnej, prowadzonych badaniach, projektach i osiąganych rezultatach.

14 Jak prezentować wyniki badań
Bezpłatne programy do wizualizacji danych: Wizualizacja danych statystycznych: Wizualizacja sieci: Gephi:The Open Graph Viz Platform - program połączony z koncepcjami naukowymi, pobierany na własny komputer, daje dużo możliwości wizualizacji. Zawiera zakładki, m.in. analiza danych, filtrowanie sieci, wyszukiwanie klastrów Wizualizacja tekstu: VOYANT – umożliwia interpretację tekstu. Możemy wkleić cala publikacje i analizować poszczególne fragmenty tekstu, analiza słów, analiza kolekcji Narracje cyfrowe – umożliwiają tworzenie opowieści na mapie

15 Zasady dobrej prezentacji
Infografiki – służą do lepszego przekazu informacji

16 Budowanie wizerunku w sieci
Profil autora w Google Scholar Citations Google Scholar Citations (GSC) pozwala założyć swój profil w usłudze Google Scholar oraz umożliwia śledzenie, gdzie i przez kogo cytowane są nasze prace. Do profilu przyporządkowane są publikacje autora. Serwis daje również możliwość automatycznego wyliczenia indeksu Hirscha. GSC przeznaczone jest dla badaczy i umożliwia zarządzanie „cytowanym dorobkiem”. Punktem wyjścia jest posiadanie swoich prac w bazach Google’a. Stworzenie profilu w GSC nie jest warunkiem koniecznym do zapewnienia widoczności swoich prac, ale umożliwia ich uporządkowanie.

17 Budowanie wizerunku naukowego w sieci

18 ReseracherID

19 ReseracherID

20 Budowanie wizerunku w sieci
Blogi naukowe: Portal PAN:Nauka online Wiedza i edukacja: Bloginaukowe.org:

21 Budowanie wizerunku w sieci
Naukowe portale społecznościowe: ResearcherID - portal naukowców, badaczy, autorów publikacji. Umożliwia stworzenie publicznego profilu oraz utworzenie listy własnych prac naukowych połaczony z platformą Web of Science. ResearcherID jest w pełni zintegrowany z pozostałymi produktami firmy Thomson Reuters i korzystanie z niego wymaga utworzenia własnego profilu na platformie ISI Web of Science. ResearchGATE - serwis skierowany do naukowców i studentów. Użytkownicy zarządzają własną listą publikacji, bezpośrednio przejętą z fachowych baz danych, zawierających ponad 30 milionów haseł. W ResearchGATE działa mechanizm rekomendacji: można polecać publikacje wykazujące podobieństwo tematyczne do własnych opracowań i dziedzin badawczych, a także użytkowników o zbliżonym profilu działalności naukowej. Zasób publikacji portalu ResearchGATE obejmuje siedem głównych baz danych oraz ponad 1000 źródeł typu OpenSource. Znajdują się tu publikacje pochodzące z serwisów Pubmed, ArXiv, IEEE czy CiteSeer.. Portal Naukowca - platforma szkoleniowa, której celem jest rozwój kompetencji kadr B+R w zakresie zarzadzania badaniami oraz komercjalizacji ich wyników Academia.edu - serwis dla naukowców bardzo podobny do Facebooka - prosty, przejrzysty, dużo publikacji – można tutaj umieścić swoje publikacje i sprawdzać, kto je przegląda. Przeszukiwany przez wyszukiwarki Google.

22 Jak promować naukę, jak tworzyc wizerunek naukowy - Przydatne poradniki
Kulczycki , E.:Jak dodać prace do Google Scholar i zwiększyć liczbę cytowań oraz indeks Hirscha Promosaurus. Poradnik promocji nauki Promocja w nauce. Poradnik dobrych praktyk Kulczycki, E.: Wprowadzenie do efektywnego publikowania naukowego

23 Dziękuje za uwagę


Pobierz ppt "Promocja i upowszechnianie nauki. Wizerunek naukowca w sieci"

Podobne prezentacje


Reklamy Google