Pachniała bzem Saska Kępa…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
OFERTA OŚRODKA KULTURY. Ośrodek Kultury w Brzeszczach jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz środowiska, w którym istnieje. Jest miejscem.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
K RONIKA WYMIANY JĘZYKOWEJ Pobyt grupy polskich uczniów w Norymberdze
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
Historia i tradycje Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie pierwotnie mieściła się w budynku VI Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja przy ul. Mickiewicza.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Ul. Napoleońska 7/ Łódź tel./fax tel
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Boisko szkolne bez placu zabaw to trzeba zmienić! Szkoła Podstawowa nr 6 w Zabrzu z okolicznymi przedszkolami oraz społecznością lokalną dzielnicy ZABRZE.
Nasze Nadleśnictwo Mieszkowice Dzień dobry! Witamy w Nadleśnictwie Mieszkowice – naszym Nadleśnictwie, naszym lesie…. Historia Nadleśnictwa, to las i ludzie.
Młody obywatel na sportowo „Kronika sportowa czyli jak przywrócić do życia dawne gry i zabawy” Działania jakie podjęliśmy - Młody Obywatel na sportowo.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Nasze nadleśnictwo Zapraszamy do leśnictwa Podzamcze Chcemy wspólnie troszczyć się o lasy uczestnicząc we właściwym ich zagospodarowaniu, eksploatacji,
Szkoła Podstawowa nr 41 im. Króla Władysława Jagiełly ul. Rajdowa Łódź tel
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
Odkrywam swoją miejscowość Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła z Klasą 2.0 z TIK” klasy I b oraz Koła Fotograficznego FLESZ.
Witamy młodzie ż z Niemiec w Polsce. Długo oczekiwana wizyta odbyła się w ramach realizacji programu Erasmus+ w podprojekcie „Odkrywanie regionów”. Celem.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H.CH. ANDERSENA w Radomiu.
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Potrzeba jednej godziny byś poznał jego talenty.
Dlaczego kochamy Radom?
Szkoła Sportowych Talentów
Aktywny RODZIC.
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Rola książki w życiu człowieka
AKADEMIA NAUCZYCIELI BIBLIOTEKARZY
Piknik Rodzinny 2016 Przygotowały: Karolina Bilut 6a Oliwia Kawula 6a
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Internat „JULIA Nasz Internat znajduje się w centrum miasta przy ul. Wysockiego co ułatwia dojazd do szkoły oraz do wielu innych miejsc i atrakcji w mieście.
Szkoła Podstawowa nr 139 im. Wojska Polskiego
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
NASZE MIASTO, NASZA SZKOŁA
EDUKACJA GLOBALNA Cisów 2017
Domy Świata Ludzie mieszkają w różnych zakątkach naszej planety. W zależności od miejsca zamieszkania każdy dom jest inny.
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
W roku szkolnym 2014/2015 szkoła realizowała różne zadania związane z szeroko pojętą promocją zdrowia, które uwzględniały przyjęty cel dotyczący dostrzegania.
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
ARENA MŁODYCH.
Zbąszynek.
Stulecie Niepodległości w Barwach Biało - Czerwonych
Nauczyciele pracujący w naszej szkole biorą udział w szkoleniach metodyczno-językowych w placówkach zagranicznych. Wszystkie mobilności są realizowane.
W 1996, w Lublinie powstało Stowarzyszenie Przyjaciół i Sympatyków Osiedla „Błonie” na skutek inicjatywy mieszkańców tego osiedla.
SLIGO MINI PRZEWODNIK.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Szkolny Festiwal Czytelniczy
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Przez półtora roku, bo tyle to było czasu, realizowaliśmy projekt MAGIC ENGLISH z całą naszą klasą.
Zapis prezentacji:

Pachniała bzem Saska Kępa… Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego 03-947 Warszawa al. Stanów Zjednoczonych 27

Nasza okolica Praga Południe – Saska Kępa

Saska Kępa Saska Kępa – część dzielnicy Praga Południe, położona na prawym brzegu Wisły. Główne ulice to ulica Francuska i ulica Saska. Największym wydarzeniem kulturalnym jest Święto Saskiej Kępy – odbywającym się co roku w maju na ul. Francuskiej. Impreza organizowana jest od 2006 r. – nasza szkoła również bierze udział w uroczystościach. Co roku w styczniu w Parku Skaryszewskim organizowany jest najsłodszy bieg ,,Bieg Wedla”, w którym udział biorą dzieci, uczniowie naszej szkoły i wszyscy dorośli sympatycy biegania – nagrody to słodkości ufundowane przez fabrykę czekolady ,,Wedel”, znajdującej się w naszej dzielnicy niedaleko Parku Skaryszewskiego. Instytucje kulturalne z którymi współpracujemy: PROM na ul. Brukselskiej – działa jako filia Centrum Promocji Kultury na ul. Podskarbińskiej, Ognisko Pracy Pozaszkolnej im. A. Nobla, biblioteki ul. Egipska, ul. Meksykańska, Klub ,,Orion”, szkoły i przedszkola znajdujące się w sąsiedztwie szkoły, szkoła przy szpitalu na ul. Niekłańskiej.

Nasza szkoła

Saska Kępa widziana oczami kl. III c

Piknik ,,Pachniała bzem Saska Kępa…”

Piknik ,,Pachniała bzem Saska Kępa…”

Piknik jesienny ,,Smacznie, zdrowo, kolorowo”

Quiz wiedzy o Saskiej Kępie.

Współpraca z rodzicami i instytucjami sąsiadującymi ze szkołą

Realizacja projektu ,,Skarby Saskiej Kępy oczami kl. III c”

Wycieczka po Saskiej Kępie Pomnik Agnieszki Osieckiej Dom Agnieszki Osieckiej

Wycieczka po Saskiej Kępie Zwiedzamy naszą dzielnicę z opracowaną mapą Najstarszy dom na Saskiej Kępie Najsłynniejsza ulica Francuska

Dlaczego podjęliśmy takie działania? Prawie wszystkie dzieci mieszkają na Saskiej Kępie Poznanie okolicy zamieszkania. Zwrócenie uwagi na obiekty ważne, interesujące, będące w okolicy szkoły i miejsca zamieszkania. Pomniki, budowle zabytkowe, miejsca pamięci, instytucje kulturalne. Wydarzenia cykliczne odbywające się w dzielnicy mające znaczenie dla mieszkańców.

Dlaczego to było ważne? Prezentacja działań szkoły na piknikach, promocja szkoły w środowisku. Zaproszenie instytucji współdziałających ze szkołą do prezentacji swoich działań. Zapoznanie dzieci z miejscami ważnymi w dzielnicy, aby bardziej utożsamiały się, identyfikowały się z miejscem, w którym żyją i mieszkają. Dostarczenie wiedzy na temat znanych i znaczących miejsc w okolicy. Pokazanie i dostarczenie wiedzy, że dzieci mogą mieć wpływ na to, co dzieje się w ich okolicy. Dzieci poznały znaczenie pojęć: budżet partycypacyjny, inicjatywa lokalna, inicjatywa młodzieżowa.

Kto był zaangażowany w te działania? Nauczyciele koordynatorzy. Wszyscy nauczyciele SP 143, realizujący scenariusz zajęć „Co chcielibyście zmienić w swojej okolicy?” na godzinach wychowawczych. Nauczyciel realizujący projekt ,,Skarby Saskiej Kępy widziane oczami kl. III c”. Rodzice, znajomi, sąsiedzi. Instytucje współpracujące ze szkołą: biblioteki, domy kultury, Centrum Promocji Kultury ,,Prom”, SKO, okoliczne przedszkola i szkoły.

Co dzieci zyskały uczestnicząc w projekcie? Poznały skarby Saskiej Kępy. Rozwinęły postawy prospołeczne i obywatelskie. Dowiedziały się, że mogą mieć wpływ na zmiany w okolicy zamieszkania i na to, co dzieje się w ich otoczeniu, biorąc udział w tych działaniach. Nauczyły się, jak realizować projekt. Nauczyły się, jak współpracować w grupie.

Realizacja projektu ,,Skarby Saskiej Kępy widziane oczami kl. III c”

Realizacja scenariusza przez klasy IV- VI ,,Co możemy zmienić w swojej okolicy?” Pomysłów było bardzo dużo, były bardzo różnorodne. Klasy sportowe marzą, żeby był w szkole basen, hala sportowa. Marzą, aby był duży sklep tylko z odzieżą sportową. Zmieniliby też parking koło szkoły na większy, aby było mniej samochodów, mniej ruchliwa, a więc bezpieczniejsza ulica koło szkoły. Marzą, aby było więcej zieleni, trawników, czy miejsce dla piesków.

Realizacja scenariusza przez klasy IV- VI ,,Co możemy zmienić w swojej okolicy?”

Prezentacja projektu ,,Skarby Saskiej Kępy”

Dziękujemy za uwagę ! Prezentację przygotowały: Anna Świeżak i Barbara Al.-Askari-Czyżewska Autorzy zdjęć w prezentacji; Barbara Al.-Askari-Czyżewska i uczniowie kl. III c.